[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:08

mooie spookjefotos, vealles nieuwe gave kar fotos :oo, lacuna's penny-ervaringfotos :D

iemand vroeg naar de krijsvogelfilmpjes
Afbeelding
Afbeelding
budgie en Beppie meeten := Budgie is de dominante dikke plofkop :P
(je ziet me op het 2e filmpje naar achter lopen, als wij erbij zijn is budgie vervelender dan wanneer we ons afzijdig houden

laura heeft zorgen om rivaldo

Ik heb gisteren gemend met dids, in de bak. ging heerlijk, lief peerdje :) hij was wel heel erg kriegelig, niet gewend van hem.. maargoed, 't weer/'t lang niet gemend, ik weet niet :)
heb ook m'n tuig gepoetst (lacuun; trots op me? :P )

vandaag gingen we naar de dierentuin, maar m'n ventje is ziek :(:) probeer maar beetje voor 'm te zorgen :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:20

verzorg je mannetje maar lekker naaltje!

ik ga straks weer mennen met wobbe.
mijn mams gaat weer mee.
en ik denk dat we maar gewoon weer de dijk op gaan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:02

Ik zie je wagen tallechie, hij is erg mooi :D

Nouvel laat haar mooie spook weer zien :D.. knap ding!

Lacuna: Lekkere rit gemaakt en ook de beleerpony ging goed met haar baasje :D

VHU: Haalt freddy weer naar huis, dan staan de 3 mannen weer lekker bij elkaar.

Ivy: Gaat een rit maken met wobbe.

Naaltje: beterschap met je vriend zorg maar goed voor hem

Vandaag ga ik 2 span oefenen zodat riv ook enkel lekker mee kan stappen en zo toch de indruk heeft dat hij aan het werk is. Je kan hem makkelijk stil zetten, maar merk aan hem dat hij het fijner vind als hij aan het werk mag. Dus dan maar zo :D

Gisteren ook een groot stuk land aangewezen gekregen waar ik met de wagen in mag trainen :D.. ook als het geregend heeft. Het is zo groot dat ik mij daar best kan vermaken :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:04

oh :oo lekker dat je 'n trainveldje hebt!
ik heb nu de bak, maar vind het vrij klein en eentonig... :=

Ben maarbezig aan 't fotoalbum van de vakantie, dan ka ik die vandaag eindelijk bestellen
en wasjes draaien..
en ondertussen meneer drinken geven en dingen aangeven :)) ach, keertje verwennen mag best :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:35

Ja hij heeft liever dat ik op het land men dan in de bak zodat de ruiters gewoon ook daar kunnen hobbelen :)..mag wel in de bak hoor... maar hijzelf is ook menner en zei al gelijk dat al heb je shetties.. de bak is toch altijd aan de kleine kant :D

Gisteren met mijn verzorgster bramen naast het land wezen plukken. Zo lekker :D.. we zaten echt als 2 kleine kinderen daar te snoepen. Ook een bakje voor mijn ouders meegenomen ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:40

bramen? :):) :):)
zijn die al goed? :oo

ik wil dit jaar weer bramenjam maken :9

ik sta als enige bij mij op stal he :)) stalhouder rijdt niet dus wat dat betreft heb ik geluk :))
welis onze bak iets onder 't normale formaat zegmaar :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:55

ik heb geen buitenrit gemaakt met wobbe.
maar we hebben in de bak gereden.
en voor de grap ging mijn moeder 2 proefjes voorlezen.
een B proef en een L proef.
hihi is best grappig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:33

ging 't goed? :)

ik ben ff gauw naar stal geweest. even op 't hek zitten kijken..
eten gegeven,en weer weggegaan.. Vannacht 2 uurtjes geslapen ivm ventje.. Dus ik ben beetje futloos :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:40

Vandaag lekker tweespan gereden met de heren, wat is Mick toch een fantastisch dier, hij stopt echt nooit met trekken hoe zwaar het ook is.

Ga zo ook even een bij lees poging doen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:43

Stoere kar heb je Tallechie! Ik vind hem niet echt klein hoor. Zolang je nog mooi over je peerd heen kan kijken, prima toch.

Nouvel leuk plaatje.

Kim gingen je 'proefjes' goed?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:47

Na 4 jaar inspannen en wegrijden. Een 16 jarige hengst op een terein waar hij voor het eerst was met merries in het land er naast die hem wel erg knap vinden.
Hij is dus echt wel braaf. Deze man staat ook te koop, dus als iemand wat weet. Hoeft echt niet veel te kosten.
Afbeelding

Vind hem zelf stiekem ook wel erg grappig O:). Maar ik heb er al te veel, dus hij blijft niet hier.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:48

het ging wel redelijk.
ok, totaal niet nageeflijk of goede stelling.
maar het ging erom dat we de figuren gewoon gingen rijden.
en een poging doen tot netjes rond te rijden hihi.
we hadden de grootste lol en dat is ook erg belangrijk.
vooral toen ik een gebroken lijn moest met 1 hand in draf.
dat was het B proefje.
en in het proefje moest ik een links en rechtsom keerd in draf met 1 hand.
dat is hilarisch!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:48

ciska, heb jij een HCA???

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:51

Dennis t lijkt alsof hij alleen met de bovenkant van die voorgevormde borst trekt. Dat zie ik regelmatig met zulke borsttuigen, vind ik toch wel jammer. Daarom heb ik uiteindelijk ook niet voor zo'n ding gekozen maar gewoon Ideal.
Wel een leuke pony, ik zou alleen niet iemand weten die een pony zoekt. Hij vind vast wel een leuk plekkie!

Mooi dat jullie lol hadden Kim ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:52

zoiets dacht ik ook al te zien inderdaad jellee

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:55

Nee, alles is geleent (incl pony ;) ). Hij paste niet in mijn tuig en alles van dit tuig zat op maat voor deze wagen (ik pas er ook niet op, ben veel te klein, kon niet bij de voetsteunen :P ). Dit is eigenlijk ook te groot voor hem, maar voor een tijdelijke pony van iemand anders ga ik geen nieuwe spullen regelen ;).

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:03

Mooie wagen hoor Tallechie, mooi in verhouding ook!
Gaaf hoor lacuna! :D
VHU, is Freddy alweer thuis?
Naaltje hoe is het met vriendlief?
IT leuk he, proefjes oefenen.. Maar het word pas moeilijk als je het voor een jury moet doen :P
Leuke pony Ciska! Die vind vast wel een leuk nieuw thuis!
En bramen? Phoe, kom ons alsjeblieft verlossen....! Zo veel! Kun je jááárenlang jam van eten :)

Vanochtend gereden, ging heerlijk!!! *\o/* Goed kunnen sturen, stukjes uit de proef geoefend (vooral slangevolte, links/rechtsomkeert, halsstrekken en halthouden. Mijn zenuwen kon ik ook best goed de baas.. Het komt nog wel weer goed met ons :)) :):) Ben zo blij!!

Vanmiddag in Vorden wezen kijken bij de Kastelentocht. Jááááren terug altijd jaren lang aan meegedaan, toen ik nog zo'n ukkepuk was en mijn moeder alleen met van die grote paarden reed. Moet zeggen dat het niveau toen toch veel hoger lag, maar ook op het terrein was het lang niet meer zo leuk als toen. Jammer.
Toen we terug naar de auto liepen moesten we wachten met oversteken omdat een auto met marathonwagen op de aanhanger erlangs kwam. Mijn moeder zegt meteen, kijk, dat is toch het betere werk, zullen we het daar maar bij houden en niet meer van die ritten gaan rijden?
... Blijkt het menteam Becker te zijn, onze buren tijdens Pony Driving Salland in Giethmen :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:11

leuk beestje Dennis! :) vond al dat je een beetje eng op de sulky zat :))

Vriendje is u 'n spelletje aan 't doen.. Maar hij heeft alweer beetje praatjes :) gelukkig :)

ik ga eens eten warm maken (diepvriesprakkie, vriendje wil alleen een boterham :) )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:13

@ ivystoeter een gebroken lijn met 1 hand ??? Je moet in de L een volte met 1 hand in de b nog niets.

Ik heb heerlijk met mn 2-span gereden. Was 1,5 geleden en ze waren zo braaf echt super.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:14

lekker maisie! :)

er wordt op bokt weer een excursie naar Nijkerk georganiseerd.. Vriendlief verklaart me totaal voor gek dat ik me heb aangemeld... :=

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:15

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:27

Ik had in mijn proef ook al een volte met een hand en enkele passen achterwaarts en ik had nog wel gekozen voor de onervaren proef :P..

Bramen kom maar op hoor,, miss gaan we hier ook jam van maken :D

Wat voor excursie naaltje?

Vandaag 2 span geoefend ben nu echt kapot :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:08

@ naaltje nijkerk zeker naar de slachterij?

@maisie. wat fijn dat je lekker tweespan gereden hebt:)

zo vandaag een druk dagje gehad alweer :P

's ochtends vroeg op gestaan, het spulletje gevoerd en daarna even flink de keuken geschrobt en de huiskamer stof gezogen, om kwart voor 12 kwamen mijn ouders even op bezoek, was wel even leuk, had eitjes van de kippen gegeven en bij de (toeristische) aardbeientuin, lekkere aardbeidjes voor ze gehaald. daarna even een rondleiding gegeven, zowel mijn vader als moeder stonden echt versteld dat die mensen mij dit allemaal hadden toevertrouwt en toen ik er zelf over nadacht was ik stiekem best wel een beetje trots dat ik het allemaal draaiende kan houden in mijn uppie :o , tis eigenlijk best wel een verantwoordelijkheid met een mooi huis, hoop grond, 5 honden en een flink kapitaal in de wei, maar ik heb het super naar mijn zin. om 1 uur kwam de eigenaresse met van Voice, met Voice :D en nu mag Voice lekker een weekje bij mij komen logeren, vind ik echt superleuk, ga haar zo maar eens lekker opzadelen om te kijken of dat ik nog een beetje met haar overweg kan, al twijfel ik daar niet aan ik ben toch dol op haar<3

sorry hoor voor de beetje ego post }:0

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:23

Ik wil jullie gewoon even laten dat ik mee blijf lezen. Vind het gewoon leuk om jullie te volgen, maar ik heb natuurlijk geen menverhalen meer nu.

Gek genoeg mis ik Janssen op dit moment heel erg, meer dan Whisper. Weet niet waarom, ze hebben het hartstikke goed, heb deze week nog foto's gekregen en een verslag. Maar toch, ik mis mijn grote ouwe vriend. Vanmiddag nog over de Veluwe getourd met de auto, net waar we met Janssen zoveel gemend hebben.

Het went vast wel, ooit ...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:24

@Tallechie wat een prachtige wagen, gefeliciteerd zeg!
@Rivaldo, een eigen trainingsveld, toe maar ;) en ja, wij hebben ook al bramen op de tuin, elke dag check ik de struik of er weer goede aanzitten :9 En toch gaat ze tweespan erachter lopen, he gekkie je moet je wagen erachter hangen en gaan oefenen op je verdje ;)
@Naaltje, onze poes kruipt zowat in de laptop van jullie vogeltjes, denkt waarschijnlijk ook :9
@Lacuna, zo ik vind dat wel super stoer hoor, klavertje drie. Hoe je ook hebt gereden :+ En wat leuk zo'n tocht met al die aanspanningen.
IvysToeter die zo waar dressuurproefjes oefent 8-) en Jellee die lekker bezig is geweest met tweespan, heerlijk als je van die twee lekker lopende mannetjes hebt!
@Dennis, wat een leukerd dat vosje! Moet toch iemand voor te vinden zijn, jammer dat hij hengst is wordt het wel lastiger van. En tandem gereden, lijkt me ook zo leuk.
Maisie weer met tweespan gereden, ook stoer! Naaltje heeft zich aangemeld voor excursie naar Nijkerk. Is aanrader, klinkt stom, maar ik ben er dus geweest met Simba en ik had me een stuk prettiger gevoeld op de heenweg als ik wist hoe het daar ging. Verwacht niets van de entourage, maar alles van dhr van Veen.
En Marianne die helemaal losgaat in het boerenleven en gaat genieten van Voice! Al gedacht aan boer zoekt vrouw :+

Zo maar weer eens even alles samengevat.

Wij (ik en de paarden/pony's :+ ) hebben een heerlijke dag gehad. Begon beetje triesterig want ik had zoiets van zal ik nu wel gaan rijden, moet ik naar de stalhouderij, zie ik mensen, moet ik erover praten, dus had niet zo'n zin. Dus eerst langs de pony's, spul even in de wei gezet, paaltjes verzet, gepoetst... en toen natuurlijk toch maar naar stalhouderij. Zarah moest helaas de kost verdienen maar kon lekker gaan rijden met Nolanda en ben daarna ook nog het bos ingeweest met haar spangenoot Lars. Was heeeeeeerlijk. Vooraf koffie gedronken en even dingen van me af kunnen praten. Zo dat luchtte op zeg. Kon het gelukkig droog houden.

Daarna Freddy weer opgehaald. Gekke beest was toch aan het gillen onderweg, mijn oren toeterden ervan }:0 En Alwyn was zo blij hem weer te zien, zo schattig, Freddy werd helemaal afgelikt en beknabbeld <3 Snuit natuurlijk erg jaloers }> dus die heb ik nadat ik de groentetuin van onkruid had ontdaan en bramen had geplukt :D en opgegeten :9 uit de wei gehaald.

Lekker gepoetst en ... tweewieler gepakt, hem opgetuigd en ingespannen. Het was ondertussen zo'n 19.00 uur, dus ontzettend rustig op straat. Prima moment om lekker te oefenen. En het ging zo ontzettend goed, was zo trots op hem. We hebben iets van een uurtje gemend, door allerlei straten, woonerven met allerlei dingen langs de weg, kwam nog best veel auto's tegen en van die knetterbrommertjes, maar daar trekt hij zich dus zowiezo echt niets van aan. Heel veel gedraafd, keurig draftempo en zelfs rustig kunnen stappen (kleine stukjes ;) ). Af en toe gooide hij zijn hoofd erop maar ik kon het nu goed oplossen. Hij was danig de weg kwijt van al mijn links/rechts/en weer terug door de wijk, hij had niet in de gaten dat we op de terugweg zaten, tot bijna het laatste bochtje. Maar hij hield zich keurig. Laatste 500 meter gestapt in een werkelijk enorm tempo, maar hij bleef stappen en daarna keurig halthouden. Ben zo blij dat we volgens mij echt matchen en dat hij dus echt een hele leuke en ervaren menpony is +:)+

Van Freddy moet hij niet zoveel hebben, maar Fredmans kwam ook veel te enthousiast naar hem toerennen en wilde direct boven op hem springen. Ik zag Snuit denken, ja hallo, daar begin ik niet meer aan hoor, hoepel op jij :7