[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:54

Wat leuk! Handigste is airbnb checken die kalender houd ik het beste bij. Het begint alweer vol te druppelen voor september/oktober... december gaan we maand dicht, november/januari/februari doen we officieel 'maar' een kamer, de tuinkamer omdat we die het beste kunnen verwarmen en mensen dan de keus hebben op de kamer te ontbijten, als het erg koud is ivm tocht in de hal. Maar stuur maar even berichtje wat je wilt als het in die tijd is. Maar voor jullie verwarmen we het dan gewoon extra :D het is goed warm te krijgen hoor, alleen doen we het niet 'standaard' zeg maar hebben we besloten. Maar voor vrienden en bekenden maken we graag een uitzondering :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-07-16 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:55

Ja, eerst even overleggen thuis :) en op vakantie :) Wordt ook pas van het najaar hoor :) eerst even sparen :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:59

Dochter wil ook naar jou, door mijn verhalen, maar vooral ni te intensief.
Net ergo gehad; moet nu wat regelen, maar lastig...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:36

Avaluna: komen ze nu thuis voor de ergo? En ook nog vakantieplannen.
Keet heeft vakantieplannen
VHU: moet vrij plannen anders zit B&B hele jaar vol.

Hier ook echte kampeerfans, met tent dan, caravan vind ik niets ;-). Wel altijd een heel gezeul met spullen en het duurt even voor alles staat, maar goed, we hebben dan ook wel een heel flinke tent ;-). (en gelukkig een grote bus, want honden gaan ook mee)

Vanmorgen afspraak gemaakt met da voor enten van de hele veestapel. Ook nog even gehad over entstof L4. Ze gebruiken het al 1,5/2 jaar, nooit problemen gehad.

Bianca: zoonlief zit hier half uurtje met auto vandaan, dus dat is niet zo ver weg. Hij gaat hier nu voor 4e jaar heen. Eerste jaar (hij was pas 6) vond ik het wel heel erg spannend hoor, nu vond ik het meer spannend mbt Sam. Zoonlief redt zich wel.

Begonnen met huishouden, iedere dag een stukje. Wat is het toch een %%#@ werk. Vanmorgen al lekker gemend met beide heren.
En straks nog aan de slag met foto's inplakken. Ik loop geloof ik 1,5 jaar achter. Echt vreselijk, zie er tegenop als een berg. Maar goed, voor zoonlief natuurlijk wel leuk voor later. En als dit allemaal ingeplakt is moet ik nog van dit jaar sorteren en bestellen. Pffff. zooo niet leuk.

En moet weer eens achter salaris aan. Dat wordt echt vervelend zo langzaamaan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:32

Tine, is het geen idee via Albelli/Hema oid een compleet fotoboek te bestellen? Dan hoef je niet zelf in te plakken en er zijn vaak hele fijne aanbiedingen te vinden. Mijn ouders hebben van iedere vakantie zo'n boekje in de kast staan. Op A4 formaat en dan met net zoveel pagina's als dat ze nodig vinden ;) .

VHU klinkt alsof jullie B&B echt fantastisch loopt. Had je dat ooit verwacht toen jullie vorig jaar begonnen? Toch wel een teken dat jullie het goed doen :) .

Avaluna, wat maak jij veel mee. Heel erg heftig. Dikke knuffel.

Hier niet veel spannends te vertellen. Ik 'woon' alweer 7 weken op de bank met mijn lelijk gebroken pootje. Hopelijk deze week groen licht en dan weer wat gaan doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:35

Assie, heb ik eerder wel gedaan, maar is ook een hoop werk. Dus doe het maar weer gewoon ouderwets ;-)

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:42

Hebben jullie miss een idee waar ik voor een Belg pads kan vinden voor onder mentuig? Longeerpad of tuigonderleggers

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:43

De menner? Die verkoopt zo'n beetje alles wel

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:47

jetdekkers schreef:
Hebben jullie miss een idee waar ik voor een Belg pads kan vinden voor onder mentuig? Longeerpad of tuigonderleggers

Dit is eigenlijk wel een kletstopic over mennen ;) niet echt een vraag-maar-raak plek voor vragen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:01

@assie; hopelijk mag je langzaam weer wat, bah, zeg.

Ergo komt idd aan huis, eigenlijk alles wel, op de dagen dat ik geen hulp heb. Honden net fijn in de rivier laten plonzen. Lijf is nu wel toe aan plat, maar was een goede dag; genoten van de hondjes.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Vond het ook fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan; had zelf nooit gedacht dat het zo zou lopen, dus zit nu pas in de knoei; zal wel aan mijn haarkleur liggen, na een jaar, hahaha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:03

Ergo en zo ook als er hulp is, maar heb bij velen de chefs en die zijn slecht in te plannen aan huis, maar als mijn hulp hier is, kan ze mij ook brengen, scheelt weer aan dure en lange huisbezoeken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:22

Ava, ik vind het super dat je je verhaal hier kwijt durft. Hopelijk kunnen we een beetje bijdragen aan steun en afleiding. En ik blijf hopen op een wonder voor je.

Keet, je hebt helemaal gelijk!

Hier heel lekker bezig geweest. Deel van huis is schoon, al bezig geweest met spullen klaar zetten voor onze vakantie. En alles in veel kortere tijd dan ik had gepland (zowaar, meestal plan ik te veel in te weinig tijd), dus ben helemaal blij met mezelf haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:34

Idd in een huiskamer ren je als wildvreemde ook niet zomaar naar binnen, vraagt wat, en rent weer door.
Maar goed.

Jeetje Assie wat ben jij ongelukkig gevallen zeg bleh. Ja B&B loopt echt super, wel gehoopt, hadden heel bedrijfsplan er is wel heel goed over nagedacht etc en hoe het nu gaat is wat we hadden gehoopt na 5 jaar ofzo :P onze hele uitgewerkte marketingtactiek hebben we nooit hoeven in te zetten, 't komt gewoon binnen waaien :7 we hebben nog allerlei ideeen waar we helemaal nog niet aan toegekomen zijn.
Kunnen er dus nog jaren mee vooruit hahaha.
Het is nu een beetje zoeken naar de juiste bezettingsgraad, ook voor de weekenden enzo. Dus meer wat willen we zelf ipv o jee waar zijn de gasten (want als we de kalender open zetten zijn we vrijwel continue bezet).
Hier bijna alle administratie gedaan, zo'n beetje halve huis goed schoon, honden enorm uitgelaten en nu zo nog even naar stal :D

Fijn Ava, zo'n dag!
Tine ook al zo productief :Y) _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:00

Ik moet alleen de honden nog uitlaten, maar daarvoor is het nu veeeel te warm en benauwd. Mowgli moet met dit weer al heel snel hijgen, dus ik wacht nog maar een paar uur.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:13

Assie, heel veel beterschap. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of mag ik dat niet vragen....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:28

Aan. Hondjes lekker laten plonzen..heerlijk dagje..nu uitrusten..
Vhu. .administratie gedaan _/-\o_
Tina huishoudelijke taken..
Assie Beterschap met je gebroken arm...niet fijn..
Er was toch een winkel waar je tuigonderleggers in de kleur kunt bestellen wat je zoekt....weet alleen niet hoe die heten. ......van die complete sets hadden ze op een of andere beurs liggen...

Vanmiddag gewandeld en speeltuintje en pannenkoek gegeten ...dagje uit..was gezellig !

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:13

Ja hoor, dat mag je vragen. Ik ben in de vaardigheid omgeklapt doordat ik een verkeerde inschatting maakte over hoe snel we gingen. Mijn sneaky merrie ging steeds wat sneller omdat ze het spelletje zo leuk vond en ik was te afwachtend (en dus langzaam) met terugnemen #) . De kar ging op zijn kant en ergens in het proces heb ik mijn been gebroken. Schimpie was fantastisch braaf. Volledig in paniek en ze wilde er wild bokkend vandoor, maar doordat ik 'ho' zei bleef ze staan na één bokje <3 <3 . Topdier. Alleen zit ik nu dus met een gebroken pootje helaas.

Hier op bokt zitten toch ook wat onderleggermakers? Ayla maakt ze volgens mij. Geen idee wat daar de kwaliteit van is hoor, heb er wel eens over nagedacht.

Biancacoo, klinkt als een lekker dagje.

VHU, klinkt echt super zoals het loopt! En wat is iedereen goed bezig met schoonmaken enzo.

Ava, fijn dat de ergo aan huis komt. Hier komt ook steeds de fysio aan huis omdat vervoer wat te lastig te regelen is. Ik moet trouwens steeds gniffelen om je naam; dat komt omdat mijn lief een merrie heeft die Ava heet. Als ik de naam lees, zie ik dus steeds een boevige Haflinger voor me :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:39

Hebben jullie ook al die afschuwelijke foto van dat paard in Lummen gezien? Echt zo schokkend. Arm dier. Ik vraag me af hoe dat nog goed kan komen. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:49

Pfff heftig Assie :(:) super goed van je paardje trouwens _/-\o_
Nee niet gezien, staat het bij nieuws of op Facebook? Ik hoef het ook niet te zien trouwens kan er altijd erg slecht tegen -O-
Dat klinkt als heerlijk dagje Biancacoo!

Nou Ber was weer eens erg drakerig vanavond, ging ook al zo lang goed :+ gelukkig wel heel goed afgesloten (slobbertje, gelongeerd en hoeven gevijld, niets bijzonders maar de manier waarop o o o ) }:0 O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:03

VHU: ik zat ook niet op die beelden te wachten, maar kwam langs op fb. Jammer van Ber, maar gewoon blijven denken aan alle dagen dat het wel goed ging;-)
Assie: heb je nog veel pijn of gaat het wel weer? En word je pown nu nog uitgebracht door die ander? Zo ja, hoe gaat dat?
Bianca heeft lekker dagje uit gehad

Pfff, ben klaarwakker. Niet zo handig, want morgen, of eigenlijk zometeen, natuurlijk weer een hoop op de planning.
Zoonlief heeft weer een superdag gehad, met een superbrave Sam. Hij werd alleen een beetje moe van al die meiden die maar over zijn pony willen blijven praten, omdat ze zo mooi is. Hahaha, zie dat helemaal voor me. Ben benieuwd of hij volgend jaar nog op kamp wil, want hij is dit jaar weer de enige jongen. Tja, als hij dan 11 is, wordt dat wsl toch wat minder leuk. Nou ja, heb genoeg dingen achter de hand: survivalkamp, zelf trektochtje maken, ander soorten kampen (bijv zeilen of iets)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:50

Nee, geen enge paardenbeelden gezien gelukkig. Ik kan daar helemaal niet tegen, dus ik baal er ook altijd van als anderen het mét plaatje delen. Zonder plaatje wil ik het nog wel lezen, mét steek ik liever mijn kop in het zand.

VHU draakje Ber. Gelukkig staan er toch ook veel goede dagen tegen over. Misschien was ze wel ongesteld O:) .

Tine, wat lastig dat je klaarwakker bent. Het was er wel een nacht voor. Ik deed gezellig met je mee.
Mijn been doet niet veel pijn. Nouja als ik erop ga staan, dan wel. Dus ik lig braaf op de bank met tussendoor mijn oefeningen. Dan is het prima uit te houden, maar wel vreselijk saai.
Tentsi is niet meer uitgebracht door mijn instructeur. Hij wilde haar graag meenemen als hij met z'n eigen paarden ging starten op het DK (en later de Hippiade evt). Echter ging hij het qua tijd niet redden om daar te starten, dus hij is helemaal niet gegaan. Jammer, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook niet zó erg. Ik was nu al 'jaloers' op iedereen die kon starten dit jaar. Als mijn eigen paardje daar had gestart was het helemaal erg geweest denk ik :=
Instructeur ment wel regelmatig met Tentsi, zonder mij erbij, om haar conditie op peil te houden nu mijn pootje stuk is. Dat is echt vreselijk lief <3

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:17

Wat goed paard is Tentsie toch. Je moet er toch niet aan denken dat ze er vandoor ging.
Fijn dat een vertrouwd persoon de training van Tentsi wat over neemt.

Nogmaals heel veel beterschap....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:21

Assie. .pfff. .heftig zo'n ongeluk met je paardje...wat braaf dat ze zo goed op je reageerde, fijn dat tentsi Door getraind word..jij hopelijk snel herstel met je been. .... :(:)
Tine. Mooi dat kamp met P goed gaat !

Hier een aanhanger vol met rommel naar de stort gebracht..en nu zijn man en zoon oud ijzer aan het ophalen bij oma en opa.... kan zoon sparen voor zijn lego uitbreiding. ..hahahaha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:29

Hahaha; hier spekt oud ijzer ook dochters rekening.

Super Assie dat Tentsie wordt bijgehouden!
Hoop dat jouw herstel goed verloopt!

Mooie dag, allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:32

Assie dat zal er zeker mee te maken hebben, zo elke 3, 4 weken is ze een dag of 2, 3 niet te genieten :+ dat calculeer ik al in hoor maakt ook niet uit ben allang erg blij dat ik er op kan zitten heb geen verwachtingen verder }:0 ik heb zo'n mooie FRA barebackpad besteld en kan die vanmiddag ophalen. Zit denk ik toch wat lekkerder dan op zo'n blote rug. En dan toch druk van singel maar kan er wel op met opstapje. Op zadel kan ik niet komen met het opstapje :o moet ik net mijn been te hoog opzwaaien. Hoger opstapje is uiteraard ook een oplossing maar goed, wilde toch een mooie bbp :+
Dus ik hoop dat de singeldruk wordt geaccepteerd en ik dan met een net wat stabieler gevoel kan ''rijden".
Nou eerst nog even wat andere boodschapjes doen :wave: