[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 18:16

jaaaaa ik heb 5 juni vrij kan mij inschrijven voor someren!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:31

Jeeeej, weer een deelnemer erbij!

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:25

Dennis schreef:
Ik wil ook naar Wateren. Moet nog ff moed verzamelen om in te schrijven voor t eerst.

gewoon doen, gezeliig -O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:49

De inschrijvingen voor Wateren komen redelijk binnen. In ieder geval genoeg nu om iets te kunnen organiseren

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 21:03

ik weet dat een vriendin van mij ook mee gaat doen met haar mini janus in someren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:03

Is er iemand die in Wateren mij aan het handje kan nemen en mij kan helpen met hoe en wat?
Ik red me prima met mn pony. Maar zie er tegen op om op wedstrijd te gaan als ik niet weet wat ik wanneer moet. Ik zou sulky klasse 1 starten (heb toch mn startpas al).

Dressuur en vaardigheid wedstrijd is voor mij gesneden koek, maar dit is helemaal nieuw voor mij.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:17

Dennis, wij rijden ook voor de eerste keer mee. We doen waarschijnlijk de 17, jij de 22? Anders had je misschien wel bij ons aan kunnen haken. We hebben tijdens de abob afgelopen jaar gezellig gekletst met jou en je instructrice.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:43

Napie schreef:
De inschrijvingen voor Wateren komen redelijk binnen. In ieder geval genoeg nu om iets te kunnen organiseren

gelukkig maar!! *\o/*

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:44

Dennis schreef:
Is er iemand die in Wateren mij aan het handje kan nemen en mij kan helpen met hoe en wat?
Ik red me prima met mn pony. Maar zie er tegen op om op wedstrijd te gaan als ik niet weet wat ik wanneer moet. Ik zou sulky klasse 1 starten (heb toch mn startpas al).

Dressuur en vaardigheid wedstrijd is voor mij gesneden koek, maar dit is helemaal nieuw voor mij.

dat ga jij redden het is eigenlijk een mooie buitenrit zonder te verdwalen, gewoon doen hoe meer zielen hoe meer vreugd

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 02:21

Wat heerlijk al die wedstrijdplannen!

Vanmorgen vroeg reed ik Toydoll al voorbij op de snelweg, die trailer en menwagen herken ik wel :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:24

Jes een koets rijker,we hebben de hans van der mee wagen aanbetaald en binnen nu en 2weken haal ik hem op.erg blij er mee

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:07

Vrijdag heen gereden naar de wedstrijden 10km in 1,5 uur op rustig tempo
Toen zaterdag en zondag mee gelopen in het nevenprogramma.
Zaterdag was ie het er niet mee eens en heb ik hem uit de ring gehaald. Vond het onverantwoordelijk om kinderen met hem te laten mennen.
Vandaag 2x schriktraining gedaan 1x voor de wagen en 1x aan de hand.
Even lekker gerust en toen de 10km weer terug in 75 min maar erg veel verkeer. Zat dus wel een positief verschil in.

Nog even een vraagje....
Hoe houden jullie de paarden/pony's?
Daar bedoel ik weidegang en stalling mee

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 07:58

Eenmaal de drempel over proeft het naar meer dennis. Zo ging het bij mij.

Aukje goed bezig zeg! Lekker doortrainen jullie komen er wel.
Mijn paarden staan dag en nacht buiten en hebben bij de paddock een inloopstal. Nu heb ik ze snachts op de wei en overdag eraf.

Keona zag de wagen op fb gaaf ding!

Hier doordat ik het weekend moest werken niet gereden en de paddock was te glad om ze te laten rennen. Dus even paar dagrn vrij gehad. Woensdag met mijn nieuwe groom ons eerste ritje gereden. Klikt leuk en ze heeft zelf ook even gestuurd. Helaas in de straat (ons geluk dat het daar was) kwamen we er achter dat we een lekke band hadden. Vanwege dreigent weer en buienrader onweer aangaf rondom huis gebleven en maar een kleine ronde van 6 km gereden maar toch even lekker eruit geweest. Donderdag enkelspan gereden met tum er achteraan en een ronde van circa 14 km gemaakt. Normaal doen we graag grotere rondes maar had minder tijd.

Misschien vandaag nog even een rondje rijden voor ik naar mijn moeder en oma ga.

Op fb was er de vraag gekomen of Renkum die dit jaar endurance organiseert ook mendurance doet of wil doen. Ik ben hier achteraan gegaan om te vragen of dit tot de mogelijkheid behoort. Ik heb begrepen dat hun dit jaar voor het eerst een endurance organiseren dus acht de kans klein maar ik zie ook kansen gezien ze de endurance verdelen over 2 dagen. Impuls en klasse 1 op zaterdag, waardoor als je ervoor of erna start de kans verkleind dat je elkaar tegenkomt. Ik ga dus mijn best doen om te kijken of we dit klaar krijgen en of we met het promotie team kunnen helpen hierin.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:29

Als je help moet hebben laat het weten als ik kan kom ik wel die kant op om dingen te regelen.als dit jaar geen mendurance is start ik op zondag de impuls met de volbloed..ja ben erg blij met de aankoop van de nieuwe wagen
L_Rivaldo schreef:
Eenmaal de drempel over proeft het naar meer dennis. Zo ging het bij mij.

Aukje goed bezig zeg! Lekker doortrainen jullie komen er wel.
Mijn paarden staan dag en nacht buiten en hebben bij de paddock een inloopstal. Nu heb ik ze snachts op de wei en overdag eraf.

Keona zag de wagen op fb gaaf ding!

Hier doordat ik het weekend moest werken niet gereden en de paddock was te glad om ze te laten rennen. Dus even paar dagrn vrij gehad. Woensdag met mijn nieuwe groom ons eerste ritje gereden. Klikt leuk en ze heeft zelf ook even gestuurd. Helaas in de straat (ons geluk dat het daar was) kwamen we er achter dat we een lekke band hadden. Vanwege dreigent weer en buienrader onweer aangaf rondom huis gebleven en maar een kleine ronde van 6 km gereden maar toch even lekker eruit geweest. Donderdag enkelspan gereden met tum er achteraan en een ronde van circa 14 km gemaakt. Normaal doen we graag grotere rondes maar had minder tijd.

Misschien vandaag nog even een rondje rijden voor ik naar mijn moeder en oma ga.

Op fb was er de vraag gekomen of Renkum die dit jaar endurance organiseert ook mendurance doet of wil doen. Ik ben hier achteraan gegaan om te vragen of dit tot de mogelijkheid behoort. Ik heb begrepen dat hun dit jaar voor het eerst een endurance organiseren dus acht de kans klein maar ik zie ook kansen gezien ze de endurance verdelen over 2 dagen. Impuls en klasse 1 op zaterdag, waardoor als je ervoor of erna start de kans verkleind dat je elkaar tegenkomt. Ik ga dus mijn best doen om te kijken of we dit klaar krijgen en of we met het promotie team kunnen helpen hierin.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:42

LinSa schreef:

Vanmorgen vroeg reed ik Toydoll al voorbij op de snelweg, die trailer en menwagen herken ik wel :D

Lol, en toch was ik t niet haha.

Of alles moet gejat zijn of er is nog iemand met zelfbouw trailer en ecc shet in t zwart ! (wacht even volgens mij weet ik zelfs wie! Geen bokker dacht ik)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:08

Toydoll schreef:
LinSa schreef:

Lol, en toch was ik t niet haha.

Of alles moet gejat zijn of er is nog iemand met zelfbouw trailer en ecc shet in t zwart ! (wacht even volgens mij weet ik zelfs wie! Geen bokker dacht ik)

Serieus? Het was echt net zo'n trailer met de voorkant ingekort en daar te trailer op, onder de overhang. Of het een ECC was kon ik niet zo snel zien, het was iniedergeval een zwarte.. ik ging er echt vanuit dat jij de enige was die zijn trailer zo verbouwd heeft haha.

Aukje, mijn pony's staan hetzelfde gestald als bij Laura, alleen dan overdag op de wei en 's nachts met inloopstal en afdak op de paddock.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:20

Er is nog iemand met zo'n ingekorte trailer met overtekend dak, ook een zwarte wagen, maar geen ECC (dacht een Excellent).

Pony's staan hier 24/7 buiten, deel bestraat(daar voer ik ook op) en de rest zand. In het zomerseizoen ook een paar uurtjes gras er bij.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:36

Keona gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Ben benieuwd naar plaatjes!

Ciska: jij moet gewoon gaan starten hoor dat vind je vast en zeker super!!

Ik ken trouwens wel meer mensen met ingekorte trailer hoor :D Ik heb het idee ook maar gepikt van andere mensen :P En volgens mij heeft 1 daarvan ook een koets die lijkt op de mijne.

Kyano staat weer bij de groep, samen met merrie. Gaat prima! Gister was hij ook weer een stuk braver te rijden. jeeeeej! Nu even de juiste hoefschoenen zien te vinden, verhuizen en dan ga ik toch echt km's maken :P
Ky staat dag en nacht buiten, snachts bestrate uitloop met inloopstal, overdag zand met stukje bestraat waar op gevoerd wordt of toegang tot gras-weide.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:29

Hier ook alles 24/7 buiten. In zomer 24/7 gras in de winter bestraat stuk met zandpaddock stal en afdak en ik voer dan voordroog soms ook wat hooi en ze hebben 24/7 onbeperkt toegang tot stro

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:06

L_Rivaldo schreef:

Dat zou wel leuk zijn! Endurance en mendurance combineren! Ik zou dan ook interesse hebben de mendurance in Renkum. Impuls of klasse 1 op zondag.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:19

Renkum was vroeger echt leuk dus daar heb ik wel interesse in.

Mijn pony's staat hele jaar door op de wei. Is ook de beste manier om te herstellen na een training. In de winter rij ik hierdoor wel minimaal maar ze houden zelf hun conditie wel op pijl

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:38

Is Louis gestopt met organiseren dan? Ik wist wel dat hij het inmiddels niet meer alleen deed, maar wist niet dat hij inmiddels alles overgedragen had.

Hier druk met de voorbereidingen van de dressuur-vaardigheid.
Als alles meezit, kan volgende week de inschrijving open voor zowel de mendurance als de endurance. Streven is uiterlijk 1 mei.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:47

keona schreef:
Jes een koets rijker,we hebben de hans van der mee wagen aanbetaald en binnen nu en 2weken haal ik hem op.erg blij er mee

dat zijn superwagens, heb de mijne nu 10 jaar, nog nooit een sleutel aangeweest

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:49

sakvis schreef:
L_Rivaldo schreef:

Dat zou wel leuk zijn! Endurance en mendurance combineren! Ik zou dan ook interesse hebben de mendurance in Renkum. Impuls of klasse 1 op zondag.

als dat mocht lukken, kom ik ook hoor *\o/*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:04