[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:46

Nee de bult is waarschijnlijk ook een abses. Denk de DA. Hij komt morgen middag weer.
antibiotica opgevoerd want de koorts word hoger. niet shokking maar toch 39.2

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:57

@Gem: wow, wat goed van Moos, meteen door de Roode Beek +:)+ . Balen van je auto -O- , gelukkig kwam de ander op tijd. Nu ben ik wel heel benieuwd naar je oude én naar je nieuwe ta, natuurlijk O:) . Je showt toch wel wat foto's, hier, toch :D .

@Biancao: oh, we blijven duimen, super dat de kijkers nog eens komen, dan zijn ze iig serieus geïnteresseerd. Jammer van Eagle :(:) . Tja, wat onverzorgde maantjes, dat maakt die paarden natuurlijk niks uit ;) , fijn dat ze daar zo op haar plek is <3 .

@Baudyh: koorts wat hoger :(:) , maar betekent dat het lichaam druk zelf bezig is :(:) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:08

Gem, wauw !! wat goed van jouw en moos !! ik ben wel benieuwd naar wat foto's !!
superleuk dat hij het zo goed doet en niet benauwd van een beetje water is !

en las een heeul mooie samenvatting ! _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:13

Hi zit nu net id trein erg drukke maar leuke dag. Even ego Hero heeft heel ontspannen voor de wagen gestaan!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:25

Vhu, top !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:08

Zo he he ben thuis en ff relaxen met laptoppie op schoot :9k

Hoop dat Hero op zijn moeder lijkt vwb dat relaxte gedrag, zou erg fijn zijn :j

Even teruggelezen :list: en Baudyh vroeg me af een abces moet toch juist doorbreken en rijpen? Dacht altijd dat dat tegengehouden wordt door AB? DA zal het wel weten natuurlijk.... maar dat stond me zo bij. Paardje zal zich wel beroerd voelen :(:) :(:)
Oudje bij Avaluna weer opgeknapt en vrolijk +:)+
Kijkers die terugkomen bij Biancacoo spannend! En Eagle toch huishond ipv wedstrijdhond da's erg jammer... :(:) lange afstanden komt mij over als vergelijkbaar qua sfeer met endurance bij paarden, gaat meer om de kilometers (bij veel mensen) en de route dan om de plaatsing.
Gem heeft een super Moos, knap van hem zeg dat hij zich zo goed gedragen heeft met de meeting _/-\o_ en je hebt nu een andere auto?
Rest even beetje kwijt sorry Y;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:29

Klopt vhu, is de endurance in de honden sport..lijkt me leuk..droom ervan, maar geen idee of het echt haalbaar voor ons is..
Vind het echt super knap van hero
Gem, echt onwijs mooie foto's.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:50

Hoorde onlangs dat je bij een kieswortelontsteking liever niet wilt dat het open breekt. Stond ik ook wel van te kijken ik dacht ook altijd, hup de rommel eruit!
Beterschap voor het paardje!!

Jammer van Eagle, gelukkig heeft hij er zelf niet zoveel moeite mee.

VHU, super zeg!!

Ben benieuwd naar de foto's Gem!! Heeft dat nog leuke foto's opgeleverd, die twijfel bij de waterbak??

Kriebelt bij mij wel weer om met een van de hengsten aan de slag te gaan. Voor de wagen welteverstaan..
Zal ik wel, zal ik niet..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:50

Zie net nog de foto's van jullie vroegere trekpaard Biancocoo wat een prachtig dier 8-) ze ziet er ook heel lief uit!
Gem ben ook heel benieuwd naar jouw foto's, of heb je een topicje gemaakt dat Biancocoo ze heeft gezien?

Ik kan ook echt dromen van ritten met Ollie, urenlang, erg he, 't is gewoon een verslaving :P
Droom nu heel voorzichtig ook beetje van mennen met Hero .... of tweespan.... heb via marktplaats tweespan-cobtuig op de kop getikt, hoop dat het wat is.

Jeskim, wat houdt je tegen om met de hengst / hengsten aan de slag te gaan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:17

VHU, you know me.... ik zet niet gauw iets openbaar :o . Ik stuur wel een pb'tje naar degenen die dat leuk vinden.

Jeskim, er stonden wandelaars te fotograferen en zelfs te filmen bij de beek, maar helaas kwam het niet in me op om te vragen of ze het konden doorsturen :') .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:30

Moooooi! Jullie zijn echt een stel, jij en Moos <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:04

Goedemorgen allemaal,
Fijne dag.

Vhu, leuk tweespan tuig, dromen mag, en is binnen hand bereik zo met 2 fijne pony's.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:30

De bult bij diantha word nog weer groter. Nee denk niet aan droes want dat past niet in het ziekte beeld. Ze is niet verkouden. De bult moet rijpen zegt de DA. We wilde er al trekzalf op doen maar iol met DA nog even gewacht tot hij hem heeft gezien. De eetlust is alleen weg voor hooi. Slobber, brok appels en wortels( in kleine stukjes ) gaan er nog prima in.

Vanmorgen vroeg om 7 uur stond havens al op de stoep. Dat is vroeg voor mij. Toen ik om half 8 de paarden ging voeren hadden ze echt zo iets wat ben jij vroeg. Geen gestamp enzo. Ha ha.

Leuk gem zo een foto sessie en knap dat hij zo door het water gaat.
Auto problemen gggrrr. Ik reed vorige week in het donker naar een klant met regen stopte de ruitenwissers ermee. Dat is echt niet grappig.

Leuk VHU tweespan dromen. Je krijgt een mooi span. Zag dat je sulky weer in de verkoop staat.

Tine vermaakt zich toch nog in de sneeuw. Er kwam een springende Patrick langs op fb.
Ik ben ooit een dag voor ik op vakantie zou gaan zo door me enkel gegaan dat ik in het gips moest met me voet. Toch stug de volgende dag op vakantie kamperen in Frankrijk. Ik op krukken nou het was prut had beter thuis kunnen blijven. Daar dacht ik aan toen ik het zo las van Tine.

Hoop dat je paarden het niet te warm hebben Tine want het is toch een stuk warmer geworden. Hier ook weer van twee dekens naar één gegaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:56

Baudy, verkouden hoeft niet bij droes hoor. Ster heeft ook droes gehad en aan haar was niets te zien behalve de bult en stijve nekspieren waardoor ze niet kon grazen. Wel koorts. Pas toen de bult opensprong kwam het er zowel van buiten als via de neus uit. :r .

VHU's sulky weer te koop? En je was er zo blij mee! Tweespan rijden met je eigen Ollie en Hero, superleuk vooruitzicht.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:36

Ze heeft ook geen stijve nekspieren. Maar ja uitsluiten kan ook niet. Zal de DA er straks eens over polsen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:55

Stijve nekspieren is afhankelijk van de plaats waar een droesbult zit. Hebben ze ook niet allemaal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:02

Haar bult zit ( ja hoe leg je dat goed uit) je hebt de ronding van de kaak en dan het rechte stuk naar de onderlip. Hij zit op het rechte stuk en loopt uit tot de onderlip. Is hard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:13

Toch wijs om de DA maar eens te vragen :) . Heb gisteren van de TA foto's gezien waar bulten allemaal kunnen ontstaan en met wat voor oorzaken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:16

Baudy: klinkt niet fijn, wat het ook is.
VHU: 2 span dromen, lijkt me dat die droom wel gaat uitkomen.

Hebben jullie de reglementswijzigingen al bekeken. Als ik het goed begrijp, mag je paard nog steeds max 4 keer starten, maar de kur valt daarbuiten. Dus je kunt 2x dressuur, 2x vh en 1x kur starten (als je paard dat conditioneel natuurlijk aan kan)

Heb nog maar heel weinig aanmeldingen voor onze minimarathon, dus kan maar zo dat die niet doorgaat. Zou wel jammer zijn, heb er al heel veel uren werk in zitten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:22

Ja Tine dat begreep ik uit de reglement wijzigingen.
Sorry mini marathon is niks voor ons

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:16

Dat zou jammer zijn, Tine, sterkte, Baudyh, hoop toch dat het nu snel beter met haar gaat :(:) .
De toppers van VHU in tweespan, dat zal super zijn. Hier alweer een tijdje geleden, mijn nieuwe tuig ligt nog nieuw te zijn, wordt nu wel tijd met dat mooie weer.
Vanmorgen heerlijk wezen buiten rijden <3 *\o/* {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:03

Hier nu erg mistig en flink aan het sneeuwen. Ik hoop dat de mannen straks weer veilig hier komen. Ben nu wel blij dat ik niet op de skies sta. Met zulk weer zie je totaal geen diepte meer en is erg lastig om dan veilig beneden te komen.

Ik ga even wandelen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:35

Nou DA weer geweest. Het is echt geen droes. Dan moet de bult in verbinding stan met de lymfeklieren en dat doet het niet. Moet nu trekzalf op de bult smeren en hij moet binnen 3 dgn springen. Zo niet dan moet ze van de antibiotica af.maar dat wil hij eigenlijk liever niet. Dus afwachten maar weer. Inmiddels is ze net een koe. Ze herkauwt der hooi drie keer maar slikt het dan wel door.

Ze heeft inmiddels minder koort dan ik. Zucht. Ben ook aan de snotter. Wat een kneusjes zijn we.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:34

Dames, even hier onder mijn steen vandaan :o
Morgen komt de dierenarts voor Pablo thuis. Ik zie het niet meer zitten, hij is momenteel erg slecht ;(
Van de week even zijn voetje bijgevijld, op mijn knieen en dan het voetje op mijn knie naar voor dus. Niet lang, niet hoog ik laat m los en hij houd de voet nog bijna een minuut in de lucht hangen.
Hij staat er ook echt erg weinig op, gelukkig gaat hij nog wel liggen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:09

Ach wat vreselijk naar Ips.... heel veel sterkte met alles vandaag en morgen wat er ook gaat gebeuren :(:)

Baudyh, als het droes was zouden de jaarlingen nu toch onderhand ook al wat moeten hebben aan verschijnselen, dat is zo besmettelijk als maar zijn kan. Ik weet dat dat 'officieel' alleen geldt als het open is maar heb een paar keer een uitbraak van droes op pensionstallen meegemaakt en zo had geen een paard het en zo was binnen een paar dagen de halve stal ziek (dan waren de paarden al ziek maar zag je nog verder niets aan bulten oid). Hopen dat het snel open barst! Dan kan de zooi eruit en kun je gewoon in de opening betadineoplossing spuiten of zoiets, dan gaat zo'n abces meestal erg snel over.

En Tine zijn de mannen al weer terug?
2x vdh (excl barrage) 2x dressuur en 1x kur, jeetje ik vind het veel. Je gaat met een paard onder het zadel toch ook niet 2x dressuur en 2x springen en dan nog een kur? En dat op een dag? Dan is een 2-daagse marathon minder inspannend.... Hoezo happy athlete? Snap er soms niets van van die regels.

Wat heerlijk Avaluna dat je lekker hebt buitengereden {:} :j

Ik was vandaag nerveus en voelde me eerst echt niet fijn, ben dan toch weer bang door zo'n simpele val, dan komt alles weer terug van Bente het hele traject daarvoor. Maar het was prachtig weer, Ollie gedroeg zich voorbeeldig (dat is dan zo braaf aan haar dat ze me dus helpt en niet begint te etteren) en we hebben 1.5 uur buiten gereden. Laatste half uur was ik weer vrijwel mezelf en kon ik ervan genieten, pffff.

Hero had vandaag dagje vrij = mocht uitstuiteren aan de lijn. Dat deed hij dus vol overgave =:) daarna met hem gewandeld en naar wat auto's laten kijken :wow:

Tja de sulky. Zo jammer. Had me daar van alles bij voorgesteld, ook omdat ik destijds met Snuitje en de tweewieler zoveel plezier heb gehad. Maar ik voel me er echt niet veilig op ^) en daar ik een tweespantuig wil en Hero laat beleren kan ik de centjes goed gebruiken. Hij is overigens in principe al verkocht, net als ook mijn westernzadeltje :7