[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:57

@@ava; komt door zn ijzers en hij is altijd al glijerig op zn voeten, ook met regen, gewoon onhandig ;-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:02

Smickey2011 schreef:
@@ava; komt door zn ijzers en hij is altijd al glijerig op zn voeten, ook met regen, gewoon onhandig ;-)

Balen dat mick niet zo veel naar buiten kan als je zelf graag zou zien..
De 7bultenweg waar die staat is ook nog spiegeltjeglad geloof ik he?

Ik was vandaag blij verrast..
Met dids over de toegangsweg naar de pannenhoef gesleet. Echt gewoon spiegelspiegelglad. en dat beestje gaat daar gewoon lopen, en sleept die slee mee, en schuift niet eens weg!! :oo
Het was daar zo glad dat ik hem af en toe volledig voorbij sleede _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:35

Sorry dames, ik kan het niet laten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Diddle denkt er het zijne van ;)

Afbeelding
En een mee-slee-mogelijkheid! :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:44

slaap verwekkend zegt schaapie, hahahaahah

hugs voor wie het nodig hebben :(:)

hier heel drukjes met de benefiet
de trail
en een weekendje weg ter ere van 40jr getrouwd van schoonpaps en mams.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:19

dids vind het slaapverwekkend :P
janouk: ik kan niet wachten tot je de foto in 2013 opnieuw maakt,want dan heb ik ook dat mooie weer *\o/*
brutus krijgt een knuffel van me...beterschap :(:)
smickey:zeker lastig die ijzeres en dan verplicht binnen blijven omdat hij onhadig is.
hier heerlijk les gehad,fietspaden waren schoon en heerlijk 2,5 km ingestapt en terug :brr: uitgestapt,we hebben pionnetjes met balletjes gereden,sun krijgt de smaak te pakken(en ik ook) :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:57

ht: lekker naar les geweest.
bicci: druk met van alles
aks: weer heerlijk gesneeuwd. Super dat je ons laat meegenieten!! Hier lag de sneeuw te ongelijk om te gaan sleeen. Had wel weer eens met pony willen sleeen (met de grote vind ik dat toch wat eng, stom he?)
Smickey: balen dat je paard nu binnen moet blijven. Ik ben heel erg blij met het sneeuwbeslag. Rembrand is nu gewoon aan het rennen in de wei. Niet dat dat nu heel erg fijn is, maar hij blijft goed op de been zeg maar. Maar hij is hier ook gewend aan gladde bodem met die regen. Door dat veel te doen, krijgen ze zelf ook meer balans. Maar ja, je bent natuurlijk ook voorzichtig, wilt geen brokken.
Gem: weer op zoektocht in het weekend

Hier gelukkig ook nog geen kale plekken op de schouders.

Nou, ik ga zoon naar school brengen en dan de paarden moe maken op de longeervolte. ~~}>

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:46

Goeiemorgen!

HT heeft fijn les gehad *jaloers*. Hier houden ze de fietspaden ook best wel schoon, maar elke kruising is dikke smurrie, en vooral de dorps-straten die niet op de zon liggen zijn gevaarlijk.

Bicci heeft het drukjes en een leuk weekend tegemoet!

Aks, leuke foto's voor VHU's kontentopic :D .

Ster kreeg ook van alle merken dekens schuurplekken op de borst, behalve van haar ongevoerde HH regendeken. Stokoud, maar nog steeds waterdicht, dus ik heb hem toch maar weer meegegeven met de nieuwe eigenaren voor komend voorjaar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:46

Hier is ook alles mooi vrij, dus zou best kunnen inspannen ;) , langs de rivier ligt de sneeuw en daar kunnen we nog sleeën, maar geloof niet dat ik dat zou durven zoals Aks met Didds in m'n uppie. Ik had trouwens zoiets vreemd 8)7 , niks versteld, maar menhoofdstel past Liesje niet fijn meer, merkte het met sleeën, toen liep ik er naast en dan merk je het natuurlijk sneller, maar zo plots? Moet eerlijk zeggen dat ik het tuig nog op de wagen in de koude schuur had liggen en niet in de verwarmde zadelkamer...
Maar twijfel nu heel erg, ook omdat Romeo dat gedoe heeft met schuiven van het kopstuk bij z'n oren.
Sowieso wilde ik kijken voor een mooi ideaaltweespan, combinatietuig, maar die hoofdstellen zullen wel moeilijk blijven, hopelijk goed aan te passen door een tuigmaker.

@Gem: succes! Hahaha, ken veel van meneer Boon, maar die weer niet, schiet me ineens wel een "hoedje van papier" te binnen :D

Zo, ben weg, pianoles gehad, even een bouwbezichtiging doen e.d.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:50

@happytime; leuk dat het zo goed gaat!! :)

@tine; niet gek. Ik vind dids nog net kunnen qua formaat voor de slee. Maar hoe groter hoe harder ze gaan :') En die sleetjes zijn niet zo comfi en safe op snelheid :)

@avaluna; een gekrompen paardenhoofd? :=
wbt alleen sleeen met Dids, komt omdat dat paard zo'n held is :)
Ik ben 1x van mijn slee gevallen :') we kapseisden in een ingereden bandenspoor (in de ondergrond dus).
Staat dids stil, om te kijken met zo'n blik van; :') drol, blijf 'ns zitten!
op m'n gemak uitgeklopt, slee recht gezet, gaan zitten, en weer ''ja kom maarr stap'' en daar gingen we weer :+ Het is dat ik durf te vertrouwen op die handrem ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:50

Ava: wat vreemd van dat hoofdstel.

Heb er net 2 gelongeerd, nu even pauze en dan mag nr 3 nog. Heb met Thabor ook het wijken geoefend, maar dat snapte hij nog niet echt. Ach, morgen maar weer proberen.

Hoop wel dat het zonnetje hier nog even langskomt, dan kan bak en bestrating mooi opdrogen. en het ziet er natuurlijk veel gezelliger uit dan de huidige sombere lucht. Toch wel grappig hoe je went aan temperatuur. De -5 van vandaag is haast warm.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:03

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:11

GE-WEL-DIG _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:19

:') briljant :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:07

zooo goedemorgen...
vanmorgen kwam mijn droom een stukje uit..... <<) *D
Viel nog niet mee, vallen..opstaan...en of course... _O- meegesleurd worden..overstekend wild fantastisch...maar brrrr wat een snelheid maken die 2 dan, en dan is het zo voor het eerst zonder ervaring nog een harde dobber....maar wat heb ik genoten...
Ik lees na deze post even bij...sorry...

Aks supergaaf gesleed met did's !! mooooie foto's !!
Ava...komt dat van al het winterhaar dat het hoofdstel niet meer past..
menles gehad, met de kar langs de weg, was de weg een beetje schoon ?
tine..druk gelongeerd..is de ondergrond niet heel erg hard ?
Smick lekker op stal geweest bij paardmans....lekker kunnen uitrazen in de bak...super !

en dan : tadaaaa...: *\o/* Zie hier een mush filmpje van mijn 2 kanjers en ik...:
http://youtu.be/bFDeh4JgQ1Y
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 23-01-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:11

gááááf biancacoo!!! :):) :):)

Hihi, die linkse (sorry, weet niet hoe die heet) blijft echt zo naar links kijken van '' :9 njom!!! doe mij die maar!!! :9 ''

Gááf!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:13

Dat is Dakota...die is echt altijd aan het jagen en snuffelen..en kijkt ze nog tientallen meters achterom van jumjumjumjumjum...ik moet eigenlijk die kant op baas...gelukkig dat die ander gewoon onverstoord rechtdoor blijft galoperen..anders zaten we wel in de bosjes..haha..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:37

Dat gaat best hard zeg :D Gaaf hoor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:43

Haha, hoe Dakota maar opzij blijft kijken.... Je hebt wel geluk dat de andere door blijft lopen, lijkt me niet leuk tussen die bomen door. En wat gaat dat hard man, dat je ook nog kon filmen zeg... :wow:

Ondergrond van de volte is goed, die had ik gestrooid, al voordat het ging sneeuwen. Bovenste laagje is los (lang leve de houtsnippers!), dus daar kan prima op worden gewerkt.

Zit er hier helemaal doorheen. Hoop echt dat zoon bij een vriendje gaat spelen, zodat ik kan slapen....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:17

GAAAAAAF Biancacoo! Echt stoer en hard!
Tine aan het longeren geweest, hopen dat je zo even kan slapen!
Bicci drukdrukdruk!
Ava een plots niet passend hoofdstel }:0

Ben vanochtend met Bieb met de trailer naar de verenigingsles gegaan. Op stal even hulp gehad met inladen en op de vereniging na de les kreeg ik hem alleen er in! *\%/* Zaterdag maken we ons wedstrijd debuut en we moeten direct L2 starten, dus dat zal hem nog niet worden. Maar kan hij wel weer wennen aan het wedstrijd gebeuren.
Vanavond naar het theater naar Tineke Schouten!
En de loopstal voor Gwin is bijna klaar. Als het een beetje mee zit kan manlief het zaterdag afmaken en dan kan ze er in samen met een vriendje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:39

Als de hondjes wel de verkeerde kant op gaan, dan kan ik gelukkig wel stoppen, dmv remmat of grondrem.
Frensie, wat super dat de loop stal bijna klaar is.
Fijn idd hout snippers tine !
Succes alvast met je wedstrijddebuut, super leuk zeg!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:53

lijkt me wel eng met die hussen....zo zonder stuur, hoe weten ze nu welke kant ze opmoeten met een kruising?
ava: wat past er niet meer aan je hoofdstel? bij het tuig wat ik overgenomen heb, waren de bakstukken te kort afgesneden,heb van ideal 2 stetjes nieuwe bakstukken gekocht en nu past alles perfect

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:13

:D Ht, gee (djie) is rechtsaf en haw (hoh) is linksaf, dat leer je ze van jongs af aan, dus op stem commando gaan ze links of rechts als je niets zegt gaan ze dus rechtdoor....als het goed is, het is een geweldige samen werking als het allemaal lukt, ze willen echt voor me werken, super mooi.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:53

lijkt mij anders ook super eng hoor...

zo "stuurloos" :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:06

zo ben al ff niet meer geweest,leuke foto,s weer!

daarnet is de tandarts geweest voor de pony,s..zal weer veel schelen want ze hadden allebei ontzettend veel haken op de kiezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:11

Haha, beetje vertrouwen in je hondjes moet je wel hebben, en een beetje gek.......:D