[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:05

Welja, die IngridM gaat direct door voor tweespan 8-)
Ik heb afgelopen zondag nog een Fries gigantisch aan de kletter zien gaan, met wagen zonder menner erop. Alles is goed afgelopen maar dat zag er echt eng uit, zo'n ongeleid projectiel. Zeggen ze dat Friezen cool zijn, nou deze was echt niet cool.

**duikt weer in de keuken, kippetje met aardappeltjes en spinazie deze keer **

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:30

Middelburg is hier om de hoek hoor !!! Als je meekomt kunnen we meeten :D

Leuk ingridM een 2 span friezen.

Naaltje beterschap :(:)

Evelli mooie trailer !! Die van ons is ook bijna 1 jaar oud. Ben er nog steeds heel blij mee !!!
Ik vind dora ook echt een hele mooie pony.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:46

Ja ik voelde me ook wel heel stoer pffffff
Zegt die man 'zo nu jij' hmmmm 'maar ik kan niet mennen' Hij: "je kan toch rijden" ? Dus vooruit jij, je komt toch om te mennen haha.

Heb leidsels beetgehouden alsof ik erop zat, het "jan-boeren-fluitjes" systeem zoals Albert hier op bokt dat altijd noemt :-) daarna zou hij me achenbach leren.

Nou vond het wel heel spannend hoor, voelt toch wel heel anders dan een shetje whahaha.
Die man ment al jaar of 40 en hij kan me alles leren, achenbach systeem, alles over optuigen, nou noem maar op. Ik wil ook graag het officiele achenbach leren. Hij ment eigenlijk alleen buiten en ik zou uiteindelijk graag dresuur gaan doen maar niet verkeerd om af en toe mee te gaan natuurlijk.

En dan misschien af en toe bij die bokker nog, even kijken hoe en wat ik alles in kan en wil passen, heb ook nog mijn horsecare4all activiteiten natuurlijk :-)

Zo sorry maar was even ego-post :-)

P.S.: VHU: eng zeg !!!
en eet smakelijk :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:30

Ingrid: Stoer hoor. In ieder geval ideaal om van zo iemand het mennen te leren. Heb zelf erg slechte ervaringen met Friezen, heethoofden zijn het. Maar goed, er zullen vast ook wel goede tussenzitten, maar ik ken ze niet :o
Maisie: ik kom niet mee, heb een druk programma met zoonlief (school, zwemmen, judoles) en natuurlijk de paarden.
VHU: oei, lijkt me erg eng om te zien. Heb het met vorige paard wel gehad, maar dan in binnenbak, heb je in ieder geval geen verkeer of iets waar je mee te maken hebt (medemenners was al meer dan genoeg)
Frensie: iedere opdracht is er 1. Blijft wel een vreselijk eind weg, betekent dus ook dat ik er de hele week thuis alleen voor sta (daar zie ik dus echt vreselijk tegenop, maar ja, inkomen is ook wel fijn).
Naaltje: :(:)

Nou, ik ga kopje thee drinken en naar bed. Hopelijk morgen weer wat beter (vooral ook met Thabor)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:38

@Tine
Citaat:
VHU: oei, lijkt me erg eng om te zien.

Nou ik had het ook even erg benauwd want ik was de vaardigheid aan het verkennen en was nog maar net op het terrein. Zit je toch al enigszins met de zenuwen in je keel want ik vond het natuurlijk erg spannend %) zie je zo'n paard er zomaar vandoor gaan zonder menner op de bok (die was eraf gevallen of zoiets, is me niet helemaal duidelijk geworden) geen groom of die was er ook al af, weet ik niet. Gelukkig was het een enorm groot terrein en ging dat dier echt helemaal een andere kant op in een maisveld, daar hebben ze hem na heel veel heen en weer galopperen en draven ingesloten en gevangen. En die kar er maar achteraan. Ik heb niet de hele poos gekeken, vond het heel beangstigend en had zoiets straks durf ik zelf niet meer, kantelt die wagen en gaat dat hele dier 'stuk', maar wonder boven wonder bleef alles overeind, paard is er goed vanaf gekomen. Maar degene die mende is er niet meer achter gaan zitten.

Opdracht is opdracht, zo is het leven van een zelfstandige, dat is zo. Heb ook wel eens vanuit Rotterdam opdrachten gedaan in Eindhoven of bijv Drachten maar ja, vaak komt van het een weer het ander en soms is het niet anders.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:32

Goedemorgen

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:03

slechte morgen :+

Nou ben ik dus officieel ziek.. Nogsteeds niemand interesse in snif en snotter?...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:13

Goedemorgen...

de ziekenboeg raakt nog niet meer gevuld hier??? Aaahhhh :(:) Beterschapjes Naaltje

Gelukkig nog zo fit als een hoentje... met wat verkorte hamstrings door het klussen, zo stijf als een houtje :Y)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:17

Beterschap Naaltje!!

PrinsjeH stijf als een houtje. Hier ook veel spierpijn!!! Denk van de buitenrit van gisteren, pffff.
Straks in de les rijden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:21

Naaltje schreef:
slechte morgen :+

Nou ben ik dus officieel ziek.. Nogsteeds niemand interesse in snif en snotter?...

Nee nog steeds niet :D

Beterschap jij !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:29

HA, zie mooie foto's van malamute ! gaaf dier.
en shetfoto's ook een knap ding...
Naaltje Beterschap....hier ook wat snottersnot....
Verder een lijf welke niet meewerkt, maar goed....er zijn ergere dingen !!
VHU dat lijkt me echt doodeng zo'n paard en wagen op hol...zonder menner/groom, brrrrrr

en......ik ga aan het werk, en daarna lekker pup's en honden uitlaten straks...
Denk dat ik pup's even mee neem naar het bos, kan ik daarna zoontje van school halen, komt het helemaal goed !

Werkze vandaag of veel plezier als je vrij bent, en sterkte en beterschap voor de rest !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:40

Ik zag een mooie hond, wat is Doortje toch een leuke shet, ongeleid projectiel in Friezelvorm, spierpijn en beterschap voor Naaltje.

Ik ga zo even paard van de wei plukken en even ohz rijden, hopelijk kan de wagen snel weer uit de schuur, kan de rest ook weer aan de slag.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:26

Tine: Beterschap met paardlief :(:).

Naalt: Beterschap :(:).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:33

zit braaf aan de thee met honing :+ heb de afwas net gedaan, maar de hele keuken golft! :+ waardeloos dit :') Ik ben nooit ziek >;)

biancacoo gaat met d'r leuke wolliebolliepuppies naar t bos :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:40

Naaltje: lekker je bed induiken!!
Avaluna: lekker rijden
Biancacoo: lekker wandelen
Frensie en Prinsje: spierpijn

Vanmorgen weer heerlijk gemend met Amerigo. Hij gaat zo fijn momenteel. Gewoon eng :D Als hij dit nu bij de 1e indoor ook nog vast weet te houden.....
Daarna Rembrand even ohz gereden, ging niet zo fijn. Maar ik weet dan nooit of het aan mij ligt of aan het paard. Maar goed, hij heeft beweging gehad. Thabor staat er nog steeds zielig bij en strompelt wat in de wei.

Zo mijn grootste hobby uitoefenen: keuken soppen. BLEH

Vanmiddag weer zwemmen met zoon om te oefenen voor diploma en als hij nog zin heeft naar de judo. Maar ik hoorde hem vanmorgen zeggen dat hij liever op zijn pony ging rijden. Maar even aanzien.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:42

Hier ook nog iemand ziek, die zit te snotteren :o Vorige week de hele week in bed gelegen, nu is het enkel nog een beetje snotteren.

Onder jullie zijn ook mensen met honden hé? Dan kunnen jullie misschien ook tips geven. Onze Zoë (11-jarige Labrador) is serieus gekwetst na een hevige ruzie met Zhora (1,5-jarige American Stafford/Duitse dog), beide honden waren bedolven onder het bloed toen we tussen beide kwamen.
Hier het topic over het gevecht: [BB] Vechtende teefjes, wat doen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:45

sja, sl. ik denk dat je al heel goede tips hebt gehad in je topic.. Zou niet weten hoe je het moet oplossen, dus zou ze uit elkaar houden..

@tine; goed bezig, sterkte met je keuken :)

en bed in duiken, nah.. Lig op de bank nu :+ moed te verzamelen om iets te eten :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:57

Oeps, ben bezig met ontwijkend gedrag :o

SL: ik heb in je topic gereageerd. Ik denk persoonlijk dat je al heel lang weet wat je moet doen, maar geen knopen durft door te hakken. Maar voor ieders welzijn (honden en jullie gezin) is dat denk ik wel noodzakelijk. Ik snap heel goed dat het moeilijk is, maar met teven komt het eigenlijk nooit meer goed als het mis is gegaan. Ben daarom ook heel blij dat ik reuen heb! Heel veel sterkte!!

En nu moet ik echt gaan soppen, anders is het niet op tijd klaar. Vanavond vergadering hier thuis, moet het wel netjes en schoon zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:02

SL, vervelend en moeilijk, maar idd knopen door hakken en 1 van beide herplaatsen, dit gaat echt niet meer goed komen.
Succes met beide ....lastig hoor !!

Tine keuken soppen....lekkerrrrr........... :Y)

Naaltje..niks eten als je denkt dat het er toch niet in blijft....dagje vasten kan dan geen kwaad....wel drinken, goed drinken...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:12

Poeh SL dat is heftig! Heb je topic even doorgelezen. Tja, hier 2 teefjes zonder problemen in één huis, gelukkig maar.

Ik ga even de slaapkamer en gang stofzuigen en dweilen. Dan nog even wat strijken en was opruimen. Gister is mijn moeder weer geweest om te helpen dus verder is alles gister lekker gesopt en gedaan

Beterschap Naaltje!!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:57

voor alle snotteraars :brr: beterschap en geen virussen meesturen hier op bokt _O-
tjeetje een fries zonder menner op de bokt...maakt al herrie als die aankomen lopen laat staan zonder menner op hol....pfff gelukkig goed afgelopen
lotte: heb je een pbtje gestuurd,succes met de honden
en ik.....ben niet ziek of verkouden maar zooooo dufffff

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:58

Lotte succes met je honden.
Alle zieken beterschap.
Manon lekker aan het rijden, balen dat je wagen niet uit de schuur kan.
Frensie poets ze.

Vandaag tweespan met Billy en Chicko gereden en enkelspan met Wieneke, de heren deden het top, wel nog onwennig maar toch.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:39

:wave:

Biancacoo : wat een schattige pups :+:

weer iets meer dan 5 pagina's gemist, heb alles bijgelezen maar niet gereageerd, anders was ik vanavond nog bezig & heb morgen 3 toetsen :=

een +:)+ / :) / :(:) / :D / <3 'tje voor iedereen die het nodig heeft! :P

verder hele leuke foto's gezien van Rhine, Naaltje, Tine, VHU, Ollie1 & Evelii :))

Frensie schreef:
Lottex met oversteken, ben je dan in je eentje? Want zolang ze niet goed stil kan staan, moet je dat niet alleen doen. Je groom kan ervoor staan en zo haar beter stil laten staan en gerust stellen als ze ongeduldig wordt.

Soms gaat er een vriendin mee, maar meestal ga ik alleen. Voor de wandelingen die we normaal doen, hoeven we eigenlijk geen straat over te steken, maar wil er toch wel mee oefenen voor later :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:21

@lottex; begrijp ik nou goed dat jij de weg op gaat met een aanspanning die gewoon geen halt kan houden
en dan ook nog zonder groom?...
:x

Ik kan weer lucht binnenkrijgen door m'n neus :+
ik ruik alleen hélemaal niks, en m'n keel doet weer zeer _O- achja :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:35

@ Naaltje, Lottex gaat niet met aanspanning weg maar aan de lange teugel.

Zo, ik heb even wat geld uitgegeven en mijn sociale contacten onderhouden.
Heb schoenen gekocht bij Scapino (20 euro voor heerlijke stevige schoenen). Heb 2 shirtjes gekocht. Paardenvoer gekocht en ben bij kennissen langs geweest. Die zijn bezig met het verbouwen van hun nieuwe manegebedrijf. Dus even een rondleiding gehad. Oh ook nog een grote aster gekocht en die net in een pot bij de voordeur gezet :)
Moet nu de afwas opruimen en gaan koken. Heb trek dus lust wel wat.