[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:58

nope mijn konijn heeft niet thuis geslapen :+
maar dat was de planning..
ben benieuwd of ie vanavond wel thuis komt of toch weer rondjes gaat huppelen..

z'n voorpootjes werkten in elk geval hoor (biertjes vasthouden)

ga jij lekker mennen, doe je ook voor mij genieten?.. ik moet zo met vieze autos aan de gang..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:39

Goedemorgen allemaal.
Ga strak wel bijlezen, man wat gaan jullie hard !!

Kon het niet redden gisteren om op tijd bij de clinic van Leo Kraaijenbrink te zijn, baaaaaalllll !!

Maar goed...het is weekeinde en ben lekker thuis met zoontje die nog niet fit is.....

Veel plezier voor iedereen die vandaag gaat mennen of rijden.....of andere leuke dingen gaat doen !! *\o/*

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:40

Goedemorgen

Naaltje-ik ben bang dat de meeste konijntjes nog wel even blijven huppelen :+
Succes met de vieze auto's.

Vhu-veel plezier met menles

Tallechie-administratie kan idd makkelijk vanaf de bank,maar is geen leuk werk.

Gistermiddag aan het overgeven gegaan,en voel me nog niet optimaal.
Nog wel naar Kraay geweest gisteravond,over 6 weken nieuwe wagen,jippie! *\o/*
Ik hoop dat het morgen weer over is,dan hebben we de indoormarathon op stal.

Scheren doe ik het liefst eind November anders moet het nog een keer,ik scheer ze omdat we heel de winter intensief blijven rijden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:52

goedemorgen :wave:

@ vhu geniet van het rijden
@ naaltje veel plezier met werken
@ schaduw wat voor een kar heb je bestelt?

ik heb zelf ook jaren in de wedstrijd sport mee gedraaid ik ben met een haflinger begonnen (me moeder heeft met de nrps pony voor de kar ondertussen wedstrijden gereden) daarna met 3 pony's een ohz carriere gehad ondertussen is er 1 overleden en hadden we de haflinger verkocht en toen ik 18 werdt hebben we de arabier ook voor de kar beleerd dit ging super tot we op een D+V over en bruggetje moesten in de V en hij zo hard achter uit sloeg en zijn kogel brak en ter plekke een spuitje gehad heeft. toen ben ik de nrps pony gaan rijden en heeft me moeder een nieuwe gekocht en de nrps pony hebben we afgelopen okt verkocht.
dit was in vogelvlucht mijn wedstrijd carriere van de afgelopen 10 jaar en heb nu natuurlijk en bult aan ervaring en het groomen bij harry streutker ben ik een beetje ingerolt eigenlijk want hij mocht naar de hippiade maar zijn groom was gebleseerd (en nog steeds) en dus ben ik mee gegaan en eigenlijk niet meer gestopt.
en ik doe veel voor streutker maar ik mag ook vrij veel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:05

Naaltje balen van je hoofdpijn en dat je slecht geslapen hebt.

Vhu heel veel plezier met mennen.
Mooi dat de clinic leuk was.
Schaduw krijgt nieuwe wagen. Leuk! en is een beetje ziekjes. Beterschap
Lanoushka al veer ervaring dus. Ga je straks met de marathons ook achterop staan? Ik kom zeker een keer kijken dan. Zelf rijden mag nog niet. Volgens mij is Harry een geweldige vent om bij achterop te staan

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:07

Owwww... Jeetje wat ben ik traag!
Ik snap nu pas dat Naaltje een konijn uit ging zwaaien.
Wow, ik ben echt blond van mezelf en mn haarverf heeft duidelijk niet geholpen. :+

Scheren, ik wil het volgend jaar niet meer doen. Ga ze gewoon vroeg onder deken zetten en dan hopen dat de vacht beperkt blijft. Zo niet, dan scheer ik een patroon zoals we al enkele jaren doen, maar helemaal kaal doe ik niet meer. Ze staan elke keer te bibberen als we staan te poetsen, dat is het zeker niet waard.

Nu ga ik gauw, want mn vriendin staat voor mn deur en we gaan Zoë mennen! :D

Groetjes, lacuna

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:07

Lanouska-Dat is wel heftig zeg,kogel breken tijdens V.
Leuk dat je zelf ook vrij veel mag als groom.

We hebben een Karo gekocht,die hadden we ook al,maar deze komt een tweespanbok bij.
Dan kan ik met 1 wagen alles doen,deze past in de bus door een kantelbaar bokkussen.
De tweespanwagen die ik nu heb past er niet in.
Enkel en tweespanwagen gaan dus weg,en 1 wagen er voor terug.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:13

Mogge,
@Schaduw, wat fijn dat je geslaagd bent voor een nieuwe wagen!
@Lanouska, Jij hebt ook best heftige dingen meegemaakt met je pony's....
@Naaltje, ik ben benieuwd hoelaat jouw konijntje uit zijn holletje komt :=
@VHU, rijd ze ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:36

vhu naast een beer geslapen?weet je zeker dat het geen bouwvakker met kapvergunning was?

Scheren, doe ik volgend jaar weer :j
vorig jaar op 1 oktober geschoren en niet opnieuw hoeven doen.
Dit jaar begin ik met dekens en dan wat later scheren.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:59

@ schaduw dat werkt idd het fijnste 1 wagen voor enkel en dubbel.

Ik heb vorig jaar ook oktober geschoren maar ze moesten een maand later weer omdat
er zo veel haar op stond. Heb ze in totaal 3x geschoren. Probeer komende winter weer
2x.

@vhu jij bent er lekker vroeg bij.

@ naaltje gelukkig is je konijn weer terug is gekomen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:02

Proefexamen gaat voor mij niet door ;( heb zo'n erge buikpijn(waarschijnlijk de Endometriose die op speelt)net bij de ha geweest.
Lig nu op de bank met een pijnstiller op hoop dat ie helpt.
Maar baal der wel van :(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:06

Even een ego-postje :o
Ik heb gisteren de Wintec 250 gekocht *\o/* Ik heb de 15" genomen, er lag ook een 16,5", maar er werd mij erg aangeraden om de 15" te nemen. De verkoper zei dat een 16,5" ook wel passend zou lijken op het eerste zicht, maar dat Romeo er dan last van zou gaan krijgen. Ik heb maar braafjes geluisterd :o
Ik heb gelijk mijn ruitertje gevraagd wanneer ze kan komen, maar vandaag wou ze naar de carnavalstoet gaan kijken, morgen heb ik een drukke dag (hondenschool, poetsen en moet naar een baby gaan kijken op een uur rijden van hier) en maandag gaan we met de hondjes naar zee *\o/*
Zhora gaat mee (American stafford x Duitse dog), Zoë gaat mee (labrador) en Tobie ook (mini-maltezer van mijn zus haar vriend). Dat gaat een leuke bende worden :D
Nu heb ik dinsdag afgesproken met mijn ruitertje... Dan wordt het een dubbel leuke dag, ik verjaar namelijk namelijk :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:17

Goedemorgen.

Ik sluit me aan bij de samenvattingen. Weer heel slechte nacht gehad (ook nog eens gedroomd dat Amerigo in de sloot verdronk), dus ben even niet zo in de stemming om uitgebreid te reageren. moet straks ook nog naar vereniging. Er is vandaag onderlinge en ik had (als bestuurslid) gezegd te komen helpen. OEF. Moet nu nog huishouden en stallen doen. Wordt een lange dag.

Sorry, volgende keer zal ik socialer doen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:28

@ tallechie ja ik ga bij marathon ook achterop we hebben vorig jaar al de oefenmarathon van ane gereden die tot H6 super liep. is inderdaad super leuk en heb ook 1 x in de week les met een enkelspan

@ schaduw wij zelf hebben een leica van de lemerij en kraay heeft precies dezelfde karretjes maar leuk nieuwe kar wat voor kleur?

@ ollie ja we hebben al heel wat meegemaakt met pony's de 1ste pony die overleed had het kootbeen gebroken en was een halfbroertje van de pony die de kogel brak

@ patrick is ziek :(:)

@ SL heeft een zadeltje gekocht. dinsdag willen we natuurlijk foto's

@ tine is moe maar moet nog helpen op vereniging

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:26

lanouska super hoor. Heb 2 jaar terug ook gegroomd bij enkelspan pony. in 2010 voor de eerste keer zelf gereden. Dit jaar was ook de planning om zelf te rijden, maar wordt denk ik aug of sept.
Wil wel graag weer groomen, maar dan wil ik ook graag dat de groom bij mij achterop staat. Mijn vader kan het eigenlijk niet volhouden

Tine succes

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:33

@ tallechie ik stond altijd bij me moeder achterop en me moeder bij mij en zo wordt je ook echt een team en weet je wat je aan mekaar hebt en hoef je ook niet iemand steeds te vertellen wat ie moet doen. en een team vorm je alleen maar door wedstrijden met mekaar te rijden en vaak met hetzelfde team te gaan.
maar dit lukt me al aardig bij menteam streutker

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:41

@ naaltje had je post verkeerd gelezen haha nou ja t was nog vroeg zullen we maar zeggen.

Ga snel weer verder met mn huishouden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:42

Lanouska helemaal met je eens.
Mijn vader staat alleen met de marathons achterop, dit heeft hij ook nooit eerder gedaan, maar hij weet mij wel het vertrouwen te geven. Echter het parcour weet hij wel, maar als ik fout zou rijden, zou hij dat denk ik niet in de gaten hebben. Maar ik ga niet voor de prijzen, ik ga voor de ervaring en het vertrouwen. Dan komen de pijzen vanzelf wel.

Mijn vader wordt alleen 60 dit jaar, heeft een kunstknie en zijn andere begint ook al te zeuren en als hij achterop heeft gestaan kan hij een paar dagen niet lopen.
Ook heb ik vorig jaar een ander meisje achterop gehad met de dressuur en vaardigheid, maar die hielp helemaal niet met optuigen, niet met de tijd in de gaten houden ed en die durfde veale ook niet vast te houden. Dat schoot dus niet op.

Verder zit er niemand in mijn familie die wat met paarden heeft of iemand die ik zou kunnen vragen en in de vrienden kring ook niet. Op stal durft niemand

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:49

Goedemorgen Oke bijna middag!

Ik heb alles meegelezen :)

Over scheren veel. Diesel is nu ook geschoren vanwege luis maar tis dat het moest
anders ook niet hoor in deze tijd. Maar ik twijfel nog of ik hem volgende winter scheer.
Ik wil in het voorjaar/zomer beginnen met beleren dus zo heel intensief ga ik niet rijden
in de winter maar alleen met dekens houd ik de vacht echt niet tegen mij mn mini. Dus
is nog even een twijfel geval!

Verder iedereen veel plezier met rijden/mennen/frutselen :D Ik ben ook naar 't Peerd!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:49

@ tallechie vertrouwen is inderdaad belangrijk en als je een goede dressuur en foutloze vaardigheid neer zet en 'mee komt' in de marathon komen de punten en prijzen vanzelf.

'losse' grooms zijn inderdaad erg schaars in de men wereld en is natuurlijk ook moeilijk meteen een goede groom te krijgen

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:52

Lanouska Moet er even uit maar wat heb jij een leuke onderschrift :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:56

Lanouschka Dressuur ging vorig jaar nog niet goed, maar toen had ik ook nog maar 2 gewone wedstrijden gereden en was veel te zenuwachtig. Vaardigheid was ik foutloos in beide marathons. Maar dat is geluk geweest, want met de gewone wedstrijd lukt het me niet.

Mijn vader moet het allemaal nog leren en ik ook dus elke marathon is een oefening. Nadeel is dat veale klasse 2 startgerechtigd was en hij weet dus ook precies wat er gaat gebeuren. Daar was ik vorig jaar niet op verdacht, maar hij stond te steigeren voor de kar, kop in de lucht.

Ik weet dat ik hem nu direct moet aanpakken en aan de teugel moet rijden, dan heb je ook meer stuur.

Ik had gehoopt dat ik bij de enkelspan pony terug kon komen, maar ze vraagt mij niet meer. Vind ik wel jammer, ben er op een rare manier weggegaan, maar heb dat naast me neer gelegd en wil heel graag dat weer gaan doen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:42

@ kmmtjee ja leuk he maar die van jou is ook leuk

@ tallechie en als je erlke marathon als oefening ziet kom je er wel en het belangrijkste is dat je weer heel huids aan de finish komt zeg ik altijd maar en dan heb je weer een hoop gewonnen al ben je laatste geworden.
over meedenken weet ik ook alles ja de nrps pony die ik reed was klasse 4 (bij me moeder) maar helemaal niet gemakklijk te rijden

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:22

Hallo daar! Ik heb zonet Romeo even gelongeerd met het zadel op zijn rug. Uiteraard heb ik ook snel even wat foto's getrokken. :o
Dinsdag gaat het ruitertje er dus op, maar nu hebben jullie zo een beetje een idee hoe Romeo staat met een zadel :D

Afbeelding

Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:40

@ SL hoe groot is zijn ruitertje?