[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welsh_lover

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:19

Ik wil 6 juli wel meerijden alleen heb ik dan nog geen vervoer. Mijn groom heeft dan onder het zadel wedstrijd en ik leen altijd hun trailer.Maar ik vind nog wel een oplossing !!Maar als ik dan meerijd is het wel met het tweespan !!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:23

welsh_lover schreef:
Ik wil 6 juli wel meerijden alleen heb ik dan nog geen vervoer. Mijn groom heeft dan onder het zadel wedstrijd en ik leen altijd hun trailer.Maar ik vind nog wel een oplossing !!Maar als ik dan meerijd is het wel met het tweespan !!

Waar staan jou paarden ergens in rijsbergen dan?

Wij gaan er namelijk te voet heen zit toch geen wegtraject bij en zijn ze gelijk losgestapt Haha!

2 span leuk hoor Haha! ik ga eerst even aan jos vragen of ik een keer mag komen om te kijken wat hij bij het water doet Nagelbijten / Gniffelen heb geen zin om tegen die palen aan te belanden haha Tong uitsteken

vind dat altijd wel een leuke wedstrijd iedereen heeft altijd prijs en het is gewoon supper gezellig en lekker ruim zodat je ook met jonge paarden lekker kan oefenen daarom dat ik daar wel mee rijd. Verder rijd ik alleen nog maar de dressuur wedstrijden. de echte marathons in en outdoors zijn nog te zwaar voor hem maar dit is ideaal Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:26

@ sonja paarden zijn idd niet te voorspellen hoe makkelijk ze zijn hoor.

Die 2 jaar dat ik fury had had ik echt zoiets van tsjee als die ooit voor de kar staat ga ik ermee afzien zo fel dat hij in de wei is enzo.

Maar hij heeft tot nu toe nog geen stap verkeerd gezet en kijkt echt nergens van om hij loopt er ook bij of hij het al 100 jaar doet bijwijze van dus wat dat betreft zecht dat inderdaad helemaal niets

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:26

Ik woon bijna in zundert, maar is daar geen wegtraject ? Ik moet ook nog even de waterbak gaan oefenen!! De jongste gaat daar namelijk nog niet zo makkelijk in !

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:28

Toch wel typisch inderdaad dat veel paarden aan de hand heel anders zijn dan in het tuig !! Ik heb heel lang getwijfeld of het toch wel verantwoord was om hem voor de kar te zetten, maar in het tuig gaat het super!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:29

welsh_lover schreef:
Ik woon bijna in zundert, maar is daar geen wegtraject ? Ik moet ook nog even de waterbak gaan oefenen!! De jongste gaat daar namelijk nog niet zo makkelijk in !

ow oke dan Knipoog

nee zit geen wegtraject bij alleen maar 2 keer hetzelfde parcour met 3 hindernissen rijden waaronder 1 tonnen hindernis, 1 palen hindernis en 1 hindernis is de waterbak.

weet niet of je een waterbak in de buurt hebt? maar anders zou je jos even kunnen bellen of je een keer langs mag komen om te kijken wat ze doen hij zij vorig jaar al tege mij dat ik maar moest bellen dan liet hij de waterbak vollopen zodat ik kon oefenen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:30

welsh_lover schreef:
Toch wel typisch inderdaad dat veel paarden aan de hand heel anders zijn dan in het tuig !! Ik heb heel lang getwijfeld of het toch wel verantwoord was om hem voor de kar te zetten, maar in het tuig gaat het super!

ja die van mij is nu aan de hand ook een stuk rustiger geworden hoor sinds hij gecastereerd is enzo. Maar in he tuig een schaap denk dat ze gewoon graag voor de kar lopen ofzo ? Clown in iedergeval wel ideaal Haha!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:00

ik meld me ook aan...ik men met mijn welshpony sunrise, heb een concourswagentje en men met een simpel tuigje (tja moet ergens mee beginnen)
Ik rij wat dressuur, zodat ik straks weer veilig met een gehoorzame pony de weg op kan Pling
Heb alleen 1 probleempje: Sun gaat steeds een beetje open, waar de singel zit, heeft iemand een tip?
(viltje verschuift steeds, dus die gebruik ik niet meer, maar gewoon de singel op de huid lukt niet)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:04

happytime schreef:
ik meld me ook aan...ik men met mijn welshpony sunrise, heb een concourswagentje en men met een simpel tuigje (tja moet ergens mee beginnen)
Ik rij wat dressuur, zodat ik straks weer veilig met een gehoorzame pony de weg op kan Pling
Heb alleen 1 probleempje: Sun gaat steeds een beetje open, waar de singel zit, heeft iemand een tip?
(viltje verschuift steeds, dus die gebruik ik niet meer, maar gewoon de singel op de huid lukt niet)

hoi

mijn verzorgpony heeft dat ook gehad ik heb gewoon een singelbontje gekocht en deze vermaakt. iets korste en erover heen gedaan werkte perfect.

Daarna heb ik ook nog een tijdje met een neopreen singel op maat gemaakt gereden dat ging ook perfect

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:24

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:31

Ooh wat leuk ik meld me hier Lachen

Ik ben marloes, 15 jaar en heb een shetlander waarmee ik men.
Sara is 5 jaar en vorig jaar in het voorjaar beleerd voor de wagen. Van de winter hebben we wat weinig gemend en nu rijden we heel soms even een stap rondje omdat ze een veulen verwacht maar daarna hoop ik het weer snel met haar te kunnen oppakken want ze vond het altijd erg leuk om te doen.
Helaas is ze nu ziek, ze heeft schimmel+luis en misschien ook wormen Ach gut Ze moet dus nu tijdelijk alleen gaan staan en daarna mag ze naar haar nieuwe stal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:09

nieuwkomers, welkom! Knipoog

Ik rijd aangespannen altijd met een singelbontje van echt schapenvacht.
Sinds ik die gebruik heeft ze zich nooit meer doorgelopen gelukkig!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:49

Ga vanmiddag weer lekker mennen met Jenna. De laatste keren ging het echt supergoed en ben ook tevreden! Alleen het schakelen in draf snapt ze nog niet helemaal, dus daar gaan we even mee aan de gang!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:49

Hoihoi, ik meld me hier ook even aan! Ingeborg, 31 jaar. Mijn vriend en zijn dochter mennen en ik hang ergens achteraan de koets... Clown
Effe een fotootje natuurlijk!

Afbeelding
Dit was afgelopen weekend in Lorup (duitsland). 2de bij dressuur (6,8), 2de bij vaardigheid en 6 de in marathon. 3de algeheel klassement.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:51

Welkom nieuwkomers!

Net heerlijk gereden (ohz) Met Eefje fries.
Wat een lekker weer. Vanmiddag even bij Nanna kijken. Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:52

Welkom voor alle nieuwkomers

heb trouwens fotos van mijn eerste onderlegger:

Afbeelding

Afbeelding

Met klitteband dus en in de kleur die gewenst werd.
Wel klein maatje hoor

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:56

frisiangirl schreef:
Hoihoi, ik meld me hier ook even aan! Ingeborg, 31 jaar. Mijn vriend en zijn dochter mennen en ik hang ergens achteraan de koets... Clown
Effe een fotootje natuurlijk!

Afbeelding
Dit was afgelopen weekend in Lorup (duitsland). 2de bij dressuur (6,8), 2de bij vaardigheid en 6 de in marathon. 3de algeheel klassement.

Welkom!

Heb jij pas toevallig gereden op de hengstenshow in Lunteren???

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:58

avaluna schreef:
Dat klopt maar van Ideal kosten alleen de twee broekstukken 180 euro...
Is me iets te heftig...

Da's best duur, ja... Zijn die van de goedkopere reeks niets voor jou? Tuig is jammer genoeg altijd best prijzig - zelfs in tweedehands.

Groeten, SuSEQ

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:58

Heb even je profiel ingekeken, maar denk dat dat een andere was...

heb me namelijk helemaal zitten verlekkeren hoe zij zat op die friezen..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:16

Nee, dat was ik niet, hoewel ik wel veel friezen heb staan. Bedoel je ingeborg klooster toevallig?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:19

frisiangirl schreef:
Nee, dat was ik niet, hoewel ik wel veel friezen heb staan. Bedoel je ingeborg klooster toevallig?

Ja! Die is het...

O ik kon er wel uren naar kijken (en er het liefst naast rijden of er les van krijgen:P). Ik kan niet lichtrijden en vind het soms nog wel moeilijk om te blijven zitten omdat mijn vz heel erg opgooit... Dus vond het echt schitterend om naar te kijken!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:20

Mij stoort dat ze een vrij harde hand heeft, is niet mijn favoriet, kijk liever naar esther liano...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:23

Dacht net waarom kan je niet lichtrijden, maar heb even je profiel geraadpleegd....men jij ook? Ik heb laatst een keer zo'n speciale koets gezien waar je met rolstoel op kunt!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:27

Ja ik men ook ja... een van mijn vz friezen is vroeger uitgegleden en ze zeiden dat we die maar beter in de frikadellen konden stoppen hebben we niet gedaan en nu rijden we met de kar en onder het zadel (momenteel niet oner het zadel omdat ze iets last heeft van haar voorbenen). We rijden met een gig om het zo licht mogelijk te houden en gaat supergoed...

Zag het net ook op een filmpje dat ze ze wel erg kort in de hand heeft ja maar hoe stil zij zit enzo vind ik schitterend...
dat is echt iets van mij om naar te streven!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:34

Over een harde hand gesproken. Daar is Esther Liano ook goed in hoor. Ben haar vaak tegen gekomen op concours hier in de buurt.

Ik rijd ook een fries eerst gooide ze niet zo hoog op maar ze loopt nu steeds beter word het toch wel lastiger.