[AR] Wie rijden er allemaal aangespannen met shetlanders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noemy

Re: Wie rijden er allemaal aangespannen met shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:20

Ikke! Nog niet zo lang maar mijn pony is pas 4 en op het moment gaat het niet echt lekker.. zie mijn andere topic

Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:12

ikke ,

Op het moment alleen in enkelspan met Omar (mini-ruintje 4jr),
maar mijn andere shetje Twan word eind april 3 jaar en die ben ik nu lichtjes aan het voorbereiden, en hoop dan in de toekomst tweespan te gaan rijden.

groetjes maartje

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:26

Ja, ik ook!
We hadden eerst één kleintje, zelf beleerd, maar die trok het net niet. Ze is ook echt heel fijntjes gebouwd. Sinds kort hebben we er een ruintje bij, met iets meer massa maar niet groter (okay, 2 cm ). Deze is gelukkig al helemaal beleerd, dus nu nog leren om met zijn tweeën voor de kar te staan.
Ik zie ons al helemaal de Drentse bossen onveilig maken met ons spannetje }>

sannee1992x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:25

Weten jullie wat je beter kunt nemen; een karretje met 2 wielen of een karretje met 4 wielen? Mijn shetlander is ongeveer 1 meter. Ik wou zelf graag een sulky, maar ik weet niet of dat te zwaar voor haar is. Het is de bedoeling om met het karretje door de zandpaden enz. te rijden.

_bloempje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:25

Ik!! Met mijn eigen shetlander, ik heb haar zelf beleerd en het gaat super goed!

_bloempje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:26

Vervolg ( sorry drukte al op verzenden )

Wat leuk dat er zoveel bokkers mennen met hun shetlander. Owja ik woon in Zuid holland.

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:22

Misschien leuk om een keer een shet-men- meeting te houden???

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:27

Jaa goed idee maar we zullen wel allemaal heel ver uitelkaar wonen.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:51

In augustus is er de jaarlijkse shetland mendag in Voorst! Als iedereen zich daar dan inschrijft

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:55

Zijn welshjes daar ook welkom? (die shet van mn zusje is levensgevaarlijk dus daar kom ik sowieso niet mee )

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:11

laura2span schreef:
In augustus is er de jaarlijkse shetland mendag in Voorst! Als iedereen zich daar dan inschrijft

Jaah leuk maareh...ik wacht nog even, haha. Ik hou het wel op de shetland mendag Voorst 2007
Kom ik jullie dit jaar wel bewonderen!

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 00:44

whoopylover schreef:
Zijn welshjes daar ook welkom? (die shet van mn zusje is levensgevaarlijk dus daar kom ik sowieso niet mee )

Nee, alleen toegankelijk voor levensgevaarlijke en eigenwijze shetten. Een welsh is toch echt te min in dat geval

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:32

Het heet shetlandmendag dus welshjes zijn niet uitgenodigd
Weet iemand heel toevallig al op welke dag de shetlandmendag dit jaar valt?

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:49

Shets_rulez schreef:
Weten jullie wat je beter kunt nemen; een karretje met 2 wielen of een karretje met 4 wielen? Mijn shetlander is ongeveer 1 meter. Ik wou zelf graag een sulky, maar ik weet niet of dat te zwaar voor haar is. Het is de bedoeling om met het karretje door de zandpaden enz. te rijden.

Ik ben begonnen met een 2 wielig wagentje. Dat volgt wat eenvoudiger als de pony het nog moet leren (kan niet snel omkiepen/scharen).
Het trekt ook eenvoudiger en lichter. Ideaal trainingswagentje dus.

Nadeel is wel dat de bijrijder, of als je alleen bent jij zelf, de wagen in balans moet houden tijdens het rijden. Dat is de reden dat wij een vierwieler gekocht hebben.

Met deze wagen van ca. 160 kg onbelast (nog eens zoveel er bij als we er samen opzitten) rijden wij door het bos en dus ook door zand. Met 1 shetlandmerrie ervoor van 1 meter hoog. Ze zijn erg sterk.

Wel is het belangrijk of de wagen lekker soepel loopt. Een lichte wagen met stroeve wielen trekt minder makkelijk dan een zwaardere soepel lopende wagen.

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:59

Leuk, eens kijken of mijn Bas zich kan gedragen op zo'n dag.... Haha, wilde hengst, inderdaad, weet iemand op welke datum deze dag valt?
Groetjes,Karin

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:25

De shetlandmendag valt op zaterdag 12 augustus dit jaar. Ik rij niet mee dan want ik heb het weekend ervoor Ommen en erna Beesd, dus dat wordt een beetje veel van het goede dan.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:27

Ik mag hier in de buurt in mei als het door gaat in een stoet mee rijden met Otje met authentiek gerij als boerin

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:30

Als iemand mijn pony mee kan nemen naar Voorst ga ik ook graag mee mijn trailer is helaas overleden en word pas deze zomer opgelapt en weet niet of die op tijd klaar is.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:51

Datum genoteerd. Ik vond het vorige keer erg leuk om te zien. Vooral omdat je ook kunt meedoen als je minder ervaren bent.

Vorige keer liep er na een supersnel 2 span marathonrijders een drachtige shet met een veel te grote wagen erachter door de hindernis te stappen. Dat verschil was komisch groot, maar leuk dat dit kan.
Wij hebben hier wel oefenmarathons, maar dan moet je pony toch al een redelijk niveau hebben.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:03

Ik hoop ook mee te kunnen doen, maar ik ben bang van niet omdat ik dan hoogst waarschijnlijk naar school moet.

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:06

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen die dag?
Wat gaan we doen?

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:41

De shetlandmendag is een wedstrijd alleen voor shetten.
Je hebt 5 onderdelen, dressuur, vaardigheid, marathon, speel je spel en ringsteken. Je kan ze alle 5 rijden of net hoeveel je wil. Alleen voor de marathon moet je ook de dressuur en vaardigheid hebben gereden.
De marathon kan elke shet aan. Het tempo ligt laag, het is een piepklein trajectje en maar 4 hindernisjes. Je hoeft dus echt geen topsportshet te hebben om in enkelspan mee te kunnen rijden. De gemiddelde goed getrainde shet moet dit met gemak aan kunnen.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:01

Waar ligt Voorst precies? En op welke dag in augustus is dat?

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:04

Ik denk dat ik ipv dit jaar, volgend jaar mee doe met Bas, aangezien hij tegen die tijd nog niet goed is doorgetraind.
Wel wil ik gaan kijken, lijkt me heel erg leuk!
Ik wil van de zomer wel graag een shet rot organiseren, zowel OHZ als aangespannen,ik woon iets voorbij Rotterdam, is er animo?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:21

Klinkt wel erg leuk Zal vriendje eens lief aankijken of hij die dag kan rijden met de trailer
Waar kan je je eigenlijk opgeven ?