Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pipo schreef:Tijdens het ontwormen en bijv. bekappen gewoon even insmeren met Olie. Gaat het mee weg, en het werkt prima.
Als het zo gevaarlijk is Anya...........waarom zijn er dan zo weinig paarden met kanker terwijl het zo veelvuldig bij opfokstallen gebruikt word?
Anya schreef:enig idee wat imaverol kost? En hoeveel werk dat is. Ik wist het wel. Enten is snel en als ik de uren meereken die het kost om olie of imaverol te smeren op 200 veulens, dan is enten ook goedkoper
kwestie van rekenen.
Anya schreef:zie boven:
ik herhaal... ik ent alleen als ze al schimmel hebben. Dan hoef je niet te imaverollen en de schimmel gaat sneller weg en ze hebben voor heel lang weerstand opgebouwd.
Héél mooi SP
Huertecilla schreef:+:)+
Er begint zich een structuur te ontvouwen: zie ik het nu goed dat de tendens is dat de 'voorstanders' van boerenverstand ook voor e-shocks tegen luchtzuigen en afgewerkte olie tegen mok zijn, vóór verzamelen achter een bit zijn en dressuur voor Klassieke Dressuur aanzien?? Nâh wat dan nog; zal ook wel naar Rome leidenNaar het schijnt is Napels ook heel mooi
![]()
.
Huertecilla schreef:@Sanne: als ik Van Loon goed begrepen heb is nageelflijk de manier van aan de teugel rijden is en zoals ik het begrepen heb is dat 'aan de teugel' mogelijk met elk hulpmiddel waarmee je kontakt met de voorkant van het paard kunt houden, zelfs een wortelstok dus. Let wel, ík kan dat niet!
Zoals Van Loon verzamelen hanteert lukte me dat wel op een bitless bridle prima en hoewel dat nog achter mijn horizon ligt, zou het op een touwhalster niet veel anders moeten zijn.
promptertje schreef:Lov, ik begreep juist dat je een verzwakte ziektenverwekker in spoot, en dat het paard daar anti-stoffen door aanmaakt? Is dat hier niet zo bij dan?
HC schreef:@Sanne: als ik Van Loon goed begrepen heb is nageelflijk de manier van aan de teugel rijden is en zoals ik het begrepen heb is dat 'aan de teugel' mogelijk met elk hulpmiddel waarmee je kontakt met de voorkant van het paard kunt houden, zelfs een wortelstok dus. Let wel, ík kan dat niet!
Zoals Van Loon verzamelen hanteert lukte me dat wel op een bitless bridle prima en hoewel dat nog achter mijn horizon ligt, zou het op een touwhalster niet veel anders moeten zijn.
sanne83 schreef:hetzelfde als met een bit, begrenzen
Heb het afgelopen oktober nog gezien in keulen. Man reed zonder hoofdstel en zadel in een vrij snelle galop door de bak, toen hij zichzelf oprichtte, begon het paard verzamelder te galoperen. Daarna deed hij idd met behulp van twee stokjes een passage, heel gaaf om te zien.
Lovely schreef:Nou nee, die spuit je in, daarom heet het enten en geen genezen.
Citaat:De enting tegen huidschimmel is de nieuwe therapie met de hoogste genezingskans bij het paard. Het verkort het genezingsproces in vergelijking met vroegere methoden met meerdere weken en zorgt daardoor voor minder ongemak. Daarnaast geeft de vaccinatie (enting) een bescherming in de toekomst voor ten minste 9 maanden.