[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:31

Heerlijk die foto's

Jeetje Renske, dat is wel heel erg raar. Maar als de oplossing die je hebt gevonden lukt, lijkt me het een ideale oplossing.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 09:37

Geweldig veulen.
Leuk hatsikidee, spannend...
Renske...wat naar dat jullie daar weg moeten... hoop dat de nieuwe plek door gaat.
Tine..eigen schuld,eigen keus om weinig contact meer te hebben, maar ook geen fijn contact met familie...dus...alleen mijn eigen lieve man en zoon <3 zoon is heerlijk sociaal en kan met iedereen, dat vind ik wel belangrijk, en hij doet ook veel sporten en met groepen..behalve nu met corona natuurlijk... maar gaat wel vissen met een vriendje uit het dorp.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:04

Dames dank je wel, taart moet ik nog halen.

Renske zo te horen heeft elk nadeel z'n voordeel straks op de fiets naar de paardjes toe.

Hatsikidee straks ook een beetje slapeloze nachten en in volle verwachting van veulen.

Tinkertje het is een schatje.

Zo een rondje met het span, eindelijk minder wind werd er een beetje kriebel van. Uit deze hoek staat het vol op het huis en dan fluit de deur als hij niet op slot is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:18

Ja het was een rare week zo.
Vanavond gaan we alles door spreken met de mensen waar we naartoe gaan. En dan zaterdag verhuis dag.
Eerst Olivia en Wiseguy op de vrachtwagen, dan weer terug om alle spullen en kasten op te halen. Dan rijd vriend met de spullen weg, en ga ik met stalgenootje Ariel inspannen en mennen we zo naar ons nieuwe plekje. :)

Marga gefeliciteerd!
En heerlijk zo een rondje met je span, hier is het iig heerlijk weer momenteel.

Ik heb gisteren Wiseguy voor de 1e keer gewassen. Zijn mama werd door een stalgenootje gereden dus ik kon hem mooi onder handen nemen.
Hij was echt top braaf!
Afbeelding
Afbeelding

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:14

Wat een lief veulen, ik moet me met al die lieve veulen foto’s inhouden om niet nog meer paarden te kopen :o
Tine, wat fijn dat amerigo goed gaat **\O/**
Biancacoo, toch zonde dat je geen mensen dichterbij om je heen hebt. Alle dingen die ik langs zie komen zo op een afstand ben je een heel fijn mens Y;(
Ik heb wel veel vrienden/kennissen, maar eigenlijk geen mensen die me echt dichtbij staan. Waar ik terecht kan enz. Wij hebben jarenlang aan ons bedrijf gewerkt en nu merk ik weleens dat mensen denken dat ik 100 uur in de week werk, terwijl dat nu echt niet meer waar is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:33

Wiseguy is te koop. :D O:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:41

Marga van harte gefeliciteerd
Wat een leuk veulen,fien leuke naam
En amerigo weer thuis
Oeps stal gaat stoppen maar nu wel paard dichterbij,weleen hele verhuizing
Biancacoo:ik vind je ook een gezellig sociaal mens,vind het sneu te lezen als iemand zich eenzaam voelt
Hier vanmorgen heel dapper geweest,was alleen en toch jane ingespannen en op de longeercirkel(geen bak wel hobbelland) gement,wat een lieve pony is het ook,zo braaf

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:18

Merrie is 3 juli pas uitgerekend, niet mijn keuze maar drachtig gekocht. Dat was het enige waar ik best een poosje over getwijfeld heb, t gaat namelijk niet altijd goed en je ligt er best wel even uit. Maar kijk er nu toch best naar uit! Ze word ook echt wel rond nu, en je merkt dat ze t werk was zwaarder begint te vinden. Dus we doen het lekker rustig aan!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:27

Hi sorry ben beetje druk :o
Tine wat ontzettend fijn dat Amerigo weer thuis is *\o/* _/-\o_
En wat een ontzettend lief poppeke dat veulentje :* <3 strikje erom, laat maar doorkomen :j

Tja sociaal netwerk... na een scheiding staat zoiets echt bizar onder druk... kreeg steun van kanten waar ik het nooit van had verwacht en van mensen waarvan ik dacht dat ik echt op aan kwam kwam opeens niets... dus bij mij is het de afgelopen 2 jaar behoorlijk 'opgeschud' zeg maar }:0

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:32

Ipsilonka schreef:
Ik heb wel veel vrienden/kennissen, maar eigenlijk geen mensen die me echt dichtbij staan. Waar ik terecht kan enz.

Weet je dat laatste zeker? Ik dacht dat zelf ook altijd ... , maar zit er niemand tussen waar je je verhaal kwijt kunt, of waar je zelf naar toe kan wanneer je ze hard nodig hebt? Voor mezelf dacht ik het eigenlijk ook van niet, maar het tegendeel is toch echt wel waar. Ik loop bij niemand de deur plat, geen visite-mens of elke week vaste afspreekdagen, maar tussen de hele kennissenkring heb ik toch wel een paar vrienden / vriendinnen die zelfs 'snachts voor je deur staan als er paniek is of als je ze nodig hebt. En andersom hetzelfde heb ik ook wel eens een halve nacht doorgebracht bij een vriendin aan de keukentafel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 20:33

Ips, bedankt, jou ervaring klinkt heel herkenbaar ook.. :(:)
Ht ook bedankt. :j
Vhu... heftige periode heb je achter de rug,..moet zeggen, je ziet er goed uit op de foto's die ik zag op fb :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:43

Dank je Biancacoo. Het gaat onderhand steeds beter. Gelukkig. Heb klein aantal zeer fijne mensen om me heen. Ben daar erg dankbaar voor. Ook enorme teleurstellingen, maar daar wil ik eigenlijk niet meer aan denken. Zo zonde van je tijd :) en tja, iedereen heeft een verhaal, en redenen waarom. Soms is het gewoon de tijd niet, soms wel... het valt hoe dan ook niet altijd mee, links- of rechtsom... heb nog wel momenten dat ik enorm verdrietig kan zijn, niet alleen om de echtscheiding maar ook dat sociale netwerk... Aan de andere kant denk ik het is nu wel duidelijk. Wat een schijnvertoningen houden sommige mensen erop na... werkelijk.

Het lijkt me ook vervelend Biancacoo als je geen baan hebt. Die banen van mij hebben me toen het heel moeilijk was echt structuur gegeven, afleiding. Zeker toen ik direct client-contact had. Daar moet je je hoofd wel bijhouden anders kun je dat werk niet doen. En je hoeft jezelf niet steeds te activeren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 21:16

Ben heel lang gewoon thuismoeder geweest, nu dus weer..op zich geen probleem...maar ben iemand die teveel zorgen maakt....

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:29

Renske Wat is je leukerd toch braaf heerlijk

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:18

Misschien een gek idee, maar wie heeft er zin om na het corona gebeuren samen een buitenrit te maken hier in de veluwe (kant ermelo) kan een rit wezen van 1 uur, 1,5 of 2 uur. Maar we kunnen ook richting de hei (en dan zijn wel +2 uur weg, zeker als we eerst linksom gaan :D )

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:24

Vind ik wel leuk. Goede oefening ook voor ons, want we zijn nog steeds geen helden met andere combinaties :') .

Martine wat fijn van Amerigo's herstel.

Knuffel voor de eenzamen. Als alleenstaande is het ook best een uitdaging soms. Gelukkig heb ik een hond en paard om te kunnen knuffelen ;) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:47

Hee Assie :wave:
Chamion, leuk idee. Helaas voor mij te ver. En ze staan ook nog niet voor de wagen, klein detail hihi
Bianca, zoals ik je hier ken, ben je een heel lief mens!!! Maar ik snap je verder ook heel goed hoor
VHU bij scheiding of dat soort dingen, merk je ineens een heel andere kant van mensen. Niet altijd leuk. En inderdaad, een baan hebben zorgt voor goede afleiding bij de minder leuke dingen van het leven.
Gem, ik zou echt niemand weten waar ik snachts terecht zou kunnen hoor. Alleen mijn ouders. Maar ja, die wonen nogal ver weg en zijn ook de jongste niet meer. Wil ze ook niet met mijn problemen opzadelen, ook al weten ze een paar wel. Gaan ze zich alleen maar zorgen maken.

Nou ja, de zon schijnt, Amerigo staat te trappelen om even een stukje te wandelen, dus we gaan maar aan de slag hier.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:14

tine10 schreef:
Chamion, leuk idee. Helaas voor mij te ver. En ze staan ook nog niet voor de wagen, klein detail hihi

Ik heb nog een groom nodig :+
En je kan een tent opzetten bij mijn vakantiehuis en anders maak je er een vakantie van. Genoeg parken hier :') _O- _O- _O-

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:22

chamion schreef:
Misschien een gek idee, maar wie heeft er zin om na het corona gebeuren samen een buitenrit te maken hier in de veluwe (kant ermelo) kan een rit wezen van 1 uur, 1,5 of 2 uur. Maar we kunnen ook richting de hei (en dan zijn wel +2 uur weg, zeker als we eerst linksom gaan :D )

Wij doen mee. Goede oefening voor Aladdin

@happytime, ga jij mee als groot bij chamion? En rijd je mee met ons in de auto haha zomaar ideetje

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:46

Overigens als er iets bij ons zou zijn, dan zijn er meerdere buren binnen 30 seconden bij wijze van spreken bij ons.

Ik vind afspreken heel leuk, maar een rit met meerdere aanspanningen zit een beetje in mijn allergie. Maar dat komt omdat ik altijd racepaarden heb gehad die het dan niet eens waren met het tempo :+ misschien dat het met mijn huidige paardenbestand wel mogelijk is :P

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:53

Super leuk idee.
Net effe te ver weg voor even heen en weer
maar ik heb het vaker gedaan niks is onmogelijk maar het kan alleen als ed thuis is voor de beestenboel.
helaas vaart de boot minder als ik scheef uitkom sta ik 2 uur met d- jee te wachten.
dat gok ik liever niet

JorexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:27

chamion schreef:

Alex vindt dat wel leuk, die vindt met een groep leuker dan alleen. En hij wordt zo druk dat hij grote paarden ook wel gaat bijbenen. Alleen vanuit Friesland ben ik dan wel lang onderweg, want ik gok dat de maatregelen eind juli nog gelden. Maar dan maak ik er liever een weekendje van. Dan heeft de Joor even pech hoor, dan mist ie zijn mattie wat langer. Of hij moet voor spek en bonen mee kun lopen met iemand die hem wel vast kan houden (achter een grote wagen spannen :+ ) . Jorie wordt extreem panisch als ik Alex van hem weg neem namelijk. En ik denk niet dat ik ze in tandem voor de sulky wil zetten en mijn tweespan wagen is helaas niet geschikt voor het bos.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:50

Oohhh goeiemorgen NA staat er dat bied wel perspectief :+
Zien we met de tijd of het haalbaar voor me is

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:50

Hoe doen jullie dat met de zaailingen van de esdoorn? ik vind het haast niet te doen om de weide helemaal na te lopen. De kale stukken lukken wel, maar de rest vind ik erg lastig.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:01

Jorex schreef:
chamion schreef:

Alex vindt dat wel leuk, die vindt met een groep leuker dan alleen. En hij wordt zo druk dat hij grote paarden ook wel gaat bijbenen. Alleen vanuit Friesland ben ik dan wel lang onderweg, want ik gok dat de maatregelen eind juli nog gelden. Maar dan maak ik er liever een weekendje van. Dan heeft de Joor even pech hoor, dan mist ie zijn mattie wat langer. Of hij moet voor spek en bonen mee kun lopen met iemand die hem wel vast kan houden (achter een grote wagen spannen :+ ) . Jorie wordt extreem panisch als ik Alex van hem weg neem namelijk. En ik denk niet dat ik ze in tandem voor de sulky wil zetten en mijn tweespan wagen is helaas niet geschikt voor het bos.

Een weekend weg is zeker mogelijk. Zitten tenminste 10 vakantieparken in een omtrek van enkele km van mijn stal. Er zit zelfs een camping in dezelfde straat en die is laatst uitgebreid en eindigt nu achter de stal. Mijn stal bied ook vakantiestalling aan. Officieel voor 4 dieren maar zomers is er meer mogelijk (nu zouden we er bijvoorbeeld 8 paarden kwijt kunnen en hebben we nog 1 pony box leeg)

WACHT WACHT WACHT

Hoe kon ik dit nu vergeten. Wij organiseren nu voor de 3 of 4de keer de ermelosche tweedaagse (enjoy the ride) Van 29 augustus tot 31 augustus. Dus kan kunnen we afspreken! Dan wordt er goed plek gemaakt voor mensen van ver (zijn snel vol!) en is er voldoende parkeergelegenheid enz.
(mocht het door gaan natuurlijk, omdat we nog geen duidelijk hebben of het wel of niet onder een evenement valt)