[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:17

Had ook niet anders verwacht, met zulke omstandigheden lekker thuis blijven met de trailer. :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:24

Ik zou starten in Garderen, maar helaas.
Het is vanaf hier 5 minuten stappen dus ik heb er flink de balen in.
Mijn pony staat juist voor deze wedstrijd nu een aantal dagen in Garderen gestald, anders had ik dit weekend zeker niet met hem meegegaan.

Echt balen, mijn wagen was vreselijk goor van het bos en nu mag ie gelijk weer glimmend de prut in, zonder wedstrijd. -O-

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:40

Nou, hier ook jammer van 4 hagelwitte beentjes en schone wagen en tuig, is voor mij bijna om de hoek maar snap dat het niet doorgaat. Daar gaat m'n debuut -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:21

Hier ook mijn debuut..
Door het ziek zijn zat ik fysiek en mentaal echt in een enorme dip en had dit gepland om hopelijk uit mijn dal te klimmen.
Net ff die stok achter de deur en iets om naar uit te kijken, fysiek is mennen voor mij een enorme uitdaging met veel napijn.
Ik was zo trots dat het gelukt was hem wedstrijdklaar te krijgen, en ook nog fit genoeg was om ook echt te starten..
Dat was ook de vraag of dat zou lukken qua pijn en vermoeidheid.
Al dagen bezig met rekening houden met mijn lijf en gelukkig fit genoeg.
En dan gaat het gewoon niet door, poedersuiker gewoon!
Iets met de slagroom op de taart die nu mist. -O-

*moppermodus uit*

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 07:27

moonfish13 en Karina, wanneer is jullie nieuwe debuut gepland? ;)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:41

moonfish13 schreef:
Ik zou starten in Garderen, maar helaas.
Het is vanaf hier 5 minuten stappen dus ik heb er flink de balen in.
Mijn pony staat juist voor deze wedstrijd nu een aantal dagen in Garderen gestald, anders had ik dit weekend zeker niet met hem meegegaan.

Echt balen, mijn wagen was vreselijk goor van het bos en nu mag ie gelijk weer glimmend de prut in, zonder wedstrijd. -O-

Ik had speciaal weekend geboekt in de buurt en lees het ook net.
Natuurlijk baal ik maar veiligheid voor alles.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:11

Hier hetzelfde dus, eigenlijk was het ook onhandig dit weekend dus met wat geregel toch gelukt om m hier te krijgen.
En natuurlijk veiligheid voor alles, maar tot nu toe regent het alleen. :+
Elders schijnt het wel al flink te waaien.

Volgende debuut is 5 mei zeer waarschijnlijk.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:13

In Leek (groningen) gaat de oefenmarathon gewoon door. Ik ben net even langsgeweest om mij af te melden. De meeste menners zijn gewoon gekomen. Ik durfde het niet aan we zijn echte beginners en met deze harde wind gaan we nog heen gekke dingen doen. Schildwolde over twee weken weer eens proberen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:36

Hoe is het weer bij jullie dan?
Hier regent het alleen, geen zuchtje wind te bekennen nog steeds.
Ik zit hemelsbreed hooguit 2 km van de wedstrijdlocatie in Garderen af.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:03

Hier harde storm windkracht 8 à 9 zou echt niet met een trailer de weg op gaan. Zag zo'n domme toerist
met zijn caravan bij de veerboot staan, die had beter gister kunnen vertrekken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:10

Ik had vandaag vanaf hier ook niet met de trailer op pad gegaan. Kon net op het land pad met mn kruiwagen geen rechte lijn lopen door de wind. Regen valt enorm mee, af en toe een paar druppels.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:11

moonfish13 schreef:
Hoe is het weer bij jullie dan?
Hier regent het alleen, geen zuchtje wind te bekennen nog steeds.
Ik zit hemelsbreed hooguit 2 km van de wedstrijdlocatie in Garderen af.

Het is hier droog en af en toe breekt de zon door. Maar die wind is echt niet leuk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:59

Hier waait het wat, maar het is wel droog en het zonnetje schijnt zowaar.
Blij te horen dat t niet voor niets is afgelast.
Ik vlieg en hoe vaak ze er met de voorspellingen naast zitten, of dat het op het laatste moment 180 graden veranderd is ontelbaar.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:08

Moonfish, wij zijn echt best sneu, hebben we ook nog proeven zitten leren die we nooit meer gaan rijden ;) . Nu ben ik benieuwd, waar zit je? Ik zit er ook maar zo'n 2km vandaan (woon aan de weg van het knhs centrum zeg maar) en het is geen gek weer, maar merk nu toch af en toe wat flink aantrekkende windvlagen, ik zou denk ik als ik de snelweg op had gemoeten ook niet gegaan zijn met trailer.
Mijn volgende zal ook wel 5 mei zijn, of hopelijk 24 april als er voldoende inschrijvingen komen voor Schalkhaar. Dat is een sgmw maar bij voldoende deelname ook dressuur en vaardigheid rubrieken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:11

help: Hockey Hooligans op parkeerterrein
Afbeelding

Rondje Amsterdamse Bos met Meneer Anton met koets gedaan. ter voorbereiding van de SGMW Amsterdam over 2 weken.

Met meer schriktraining dan vooraf gedacht. Twijfel twijfel code geel. Volgens verkeersleiding Schiphol zou de wind pas vanaf 10 u echt ruimen na zuid 8.
Dus vroeg op pad gegaan: 8.00 u. In het bos was het superfijn te rijden. Maar op de snelweg was er al veel wind.

Na 1 uur terug op de parkeerplaats was het parkeerterrein veranderd in een mega parkeerplaats vol met hockey hooligans haha *\o/* *\o/* voor de Europa league hockey.
Veel fans en harde muziek, vlaggen en wapperende linten. (gelukkig geen voetbalhooligans, maar toch.............wel een goede training voor Meneer Anton)
Oeps die waren er nog niet vanochtend. Uitdaginkje om zo uit te spannen maar geslaagd en veilig thuis voor de wind ging ruimen naar 8. Momenteel is de windkracht 8 hier.

Wel heel veel muziek

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:08

Karina:
Ook dat nog ja. :')
Ik zit op camping de hertshoorn in garderen, echt je ziet het terrein bijna liggen. :+

Janouk:
Heerlijk zoiets! :(:)
Ik ging van de week wortels halen met ponylief, 9 km verderop.
Dus hop ritje door t bos, wortels kopen en terug.
Het was alleen hartstikke druk in het dorp. :+
Veel bouwverkeer, op een gegeven moment zat ik klem tussen een grote draaiende compressor en aan de andere kant een rijdende graafmachine.
Ook veel vrachtwagens en een vrachtwagen met beton.
Veel krap inhalende automobilisten ook.
Verder stikdruk dus aansluiten in de rij, en de wortels ging ik halen bij de molen, die ook stond te draaien met zeilen op de wieken met geluid.
En hij keek nergens naar, hij vond het doodnormaal.
Alleen welke idioot zet er nou een brievenbus bij een oprit in het bos?
Doodeng, ogen op stokjes. :')
Oh en daarvoor hebben we de kooi van mijn vogel nog naar de tent gebracht, dus over een kindercamping waar iedereen stond op te bouwen.
Bouwzeilen die uitgevouwen werden, tenten in opbouw, kids met roze kinderwagentjes en loopfietsjes en gewoon kuikenmak.
Nu heb ik m wel getraind met zeilen en dergelijke, als ik m niet vertrouwd had had ik het nooit gedaan natuurlijk.
Maar hij heeft wederom bewezen een superknol te zijn in gekke situaties. :j _/-\o_

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:26

Afbeelding

Vandaag getraint op parkeerplaats en inderdaad de storm was vreselijk

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:30

Moderatoropmerking:
Zouden jullie terug ontopic willen naar dressuur en vaardigheidswedstrijden? Daar is dit topic om gestart, momenteel worden er ook hele andere dingen gedeeld.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:34

Is er hier misschien iemand die naar de shetland indoor gaat zaterdag en mij voor wil lezen? L mennen dressuur om 13:30? Alvast bedankt!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:05

Ik wil je wel voorlezen Lobke!! Zullen we dm verder afspreken? :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:07

Ik ben er wel! Benno moet dan net lange teugelen maar dat lukt wel denk ik. Dan moet een van de verzorgmeiden daar even lezen.
Wij zijn er met 3 pony's, 6 mensen en 17 rubrieken. We hebben het een beetje druk ;) .

Voor het eerst 2span met Benno en Deedee. Ze hebben zaterdag voor het eerst naast elkaar gelopen dus verwacht er niet zo veel van.

Edit: Lara was sneller. Prima, ik doe het graag maar het scheelt mij weer ;) .

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:39

Thanks beide! Ik doe Lara even pm. Klinkt als een vol geplande dag haha, ik ben benieuwd naar ja tweespan. Ik start voor het eerst L, dus van mij hoeft men ook geen concurrentie te verwachten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:35

Ik was eigenlijk wel blij dat maandag in Garderen was afgelast :P Ik had met het weer eigenlijk al niet willen komen, ik zou met Booster gaan en die is niet te genieten qua schrikkerigheid normaal, laat staan met zulke wind, hagel en gezeur.

Zondag in Culemborg is afgelast wegens te weinig deelnemers, waarom gaat iedereen dan niet daar heen?

Ik zou daar heen gaan met Kyano maar die is nog herstellende van operatie. Dus ik ga pas weer over maandje actief aan de slag denk ik

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:41

Culemborg is klein bakje indoor... 20x40 is niet te doen. Of naja voor sommige juist die zo'n bak wel willen omdat de proef dan snel voorbij is :')

Outdoor daar is beter denk.

Garderen heeft betere ringen en zowel dressuur als vaardigheid dat werkt ook wel mee..

Hier pas 2x Districtskampioen geworden in zowel dressuur m als vaardigheid z. Mogen nu naar z dressuur na 7 proefjes en jim/Noor nu ook naar zz vaardigheid. Al rijd ik weinig reguliere vaardigheid wedstrijden. Rijd al zat op training en natuurlijk outdoor vdh tijdens samengesteld.

Dus maar eens zoeken weer voor een dressuur wedstrijd om lekker door te trainen. En jonge gup beetje doorrijden en keer tweespan rond hobbelen met m. :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:51

Vraagje: hoe zit het precies met een hippiade. Wat moet je doen om daar te mogen starten? Hier niet de planning maar vroeg mij af hoe dat precies gaat.