[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hieke_81

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:34

Lezer heeft zichzelf aangeboden dus we kunnen starten... Goede organisatie!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:36

Super! Kunnen jullie mooi op pad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:50

Ik moet mijn agenda nog checken.

Heb wel mijn remmen van de week laten repareren, dus ze zijn weer los!
(mooie combi, laten maken in Loon op Zand en dan lekker met je paard in de tussentijd de L en D duinen in voor buitenrit, het kan slechter!)
Arme paard heeft afgelopen zondag gewoon de vaardigheid met de achterremmen er vol op gelopen en ik me maar afvragen waarom die lumfummel niet meer vooruit kwam en wou.
Bleek die arme Toobs zich dus helemaal het schompes te hebben getrokken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 05:56

Liberty ff afhankelijk of ik Bendit dan nog heb of niet.
Anders wil ik graag starten in Breda.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 05:57

Herkenbaar...had ik hier ook met de rem. Nu grote beurt gehad en alles doet het weer!

SirCharly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:29

Arme Deedee. :(:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:39

hieke_81 schreef:
Lezer heeft zichzelf aangeboden dus we kunnen starten... Goede organisatie!

Ja echt top! vandaag alvast lekker geoefend!
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:41

Sjolvir schreef:
Ik moet mijn agenda nog checken.

Heb wel mijn remmen van de week laten repareren, dus ze zijn weer los!
(mooie combi, laten maken in Loon op Zand en dan lekker met je paard in de tussentijd de L en D duinen in voor buitenrit, het kan slechter!)
Arme paard heeft afgelopen zondag gewoon de vaardigheid met de achterremmen er vol op gelopen en ik me maar afvragen waarom die lumfummel niet meer vooruit kwam en wou.
Bleek die arme Toobs zich dus helemaal het schompes te hebben getrokken.

oh daarom ging hij zo langzaam!!!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:54

Jup, daarom was is niet vooruit te branden.. Arme dier!!
Dacht dat ik nooit over de finish zou komen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:12

hieke_81 schreef:
Ja had hem al in mijn mailbox voorbij zien komen, maar heb geen groom helaas...

Ik wil je wel helpen
Heb ook geen groom

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:41

Breda twijfel ik nog over.

Vandaag naar Etten-Leur. Het weer valt gelukkig mee.

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:38

Flurk schreef:
hieke_81 schreef:
Ja had hem al in mijn mailbox voorbij zien komen, maar heb geen groom helaas...

Ik wil je wel helpen
Heb ook geen groom

bedankt voor het aanbod. Heb ondertussen al het aanbod dat Brenda me gaat lezen. Dus heb me ingeschreven voor 10 mei...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:59

Vandaag in Berkhout gereden.
Deedee was super braaf, met haar ond 10 keer voor de kar was ze puut voor de ervaring mee. In de dressuur braaf, maar lang niet goed genoeg, 175 en 172 punten in de L, ik was er dik tevreden mee. Daarna de vaardigheid, pas voor de 2e keer door pionnetjes rijden maar wat vond ze het leuk. Echt super braaf haar rondje lopen, 1e rondje 3 balletjes/9 strafpunten en net 2e parcours 1 balletje en een heel klein beetje buiten de tijd/3,5 strafpunt, ons eerste puntje in de M vaardigheid is binnen! Daarmee mag ik ook haar sport B predikaat aanvragen.!

En Benno moest vooral zijn kleine nichtje beschermen, pffffff wat was hij stout. Ik mocht met hem eerst vaardigheid rijden, was wel fijn om stoom af te blazen. 1e parcours foutloos, barrage foutloos en 2e parcours 1 balletje. We reden voor het eerst Z vaardigheid en hebben nu 3 winstpunten. 1e parcours telt voor de competitie dus een mooi begin! Hij moet de familie eer hooghouden, vorig jaar was zijn zusje Caya (nu van Hieke) kampioen in de vaardigheid en het jaar daarvoor hun moeder Whitney.
Dressuur leek nergens naar, 174 en 173 punten in de M, meer was het ook echt niet waard.

Volgende week mag hij in zn eentje mee naar Hippolytushoef, hoop dat dat beter gaat.

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:38

Netjes gedaan van Deedee. En Benno de vaardigheid ook netjes en in de dressuur was hij weer lekker puber zo te lezen...

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:42

Wat goed van het sportpredikaat voor Deedee! Ik vond haar al lekker rondlopen :) en ze gedroeg zich als een prof (zeker met het gehinnik van Benno - eigenwijs mannetje). Ik vind het nog steeds grappig dat Sam helemaal een sprongetje maakte toen je Benno even streng aansprak. :P Sam had gelukkig ook door dat hij zich als een eigenwijze man gedroeg. Benno en hij konden elkaar gister wel de hoefjes schudden.

Voor mij was het mijn eerste wedstrijd (van dit jaar en ook weer buiten). Pff, het achter het behang plak gehalte was weer hoog tijdens het inrijden (op twee benen huppelen zodra hij moest stappen). Gelukkig kon Sam zijn energie kwijt in de vaardigheid waar ik mee begon (2x 2 winstpunten - dus nu 11 in totaal en Z startgerechtigd).

Daarna dressuur gereden. Dat is al niet zijn sterkste kant, maar in de eerste proef liep hij echt te rommelen (al was er al flink wat spanning vanaf): galopsprong in de midden en uitgestrekte draf. Bij de uitgestrekte stap gaan draf dribbelen. Jullie kennen het wel... ;) Alleen het galop aanspringen ging goed, want dat vindt meneer het makkelijkst. 166pnt, compleet mee eens trouwens. De tweede proef had niet van dat soort stomme fouten, maar ik vond de proef ronduit saai (en Sam mag meer nageeflijk en meer verschil laten zien tussen verruimen, arbeidsgang en verzameld). Wel goed een strak basistempo gereden - iets waar we op aan het oefenen zijn. Hierdoor werd de saaie proef beloont met 180pnt. Dus toch net een winstpuntje. Nu dus M+3. We hebben nog een lange weg te gaan, maar we oefenen thuis stug door!

Hier wat foto's van de wedstrijd: [AR-ITP] Welsh pony Sam vliegt door de vaardigheid

Sam had voor het eerst zijn rood-wit-blauwe springschoenen aan. :D Stiekem wel toepasselijk met Koningsdag ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:21

Was een mooie wedstrijd gister! 2 winstpunten erbij in de M dressuur +14 nu. En ook 2 in de M vaardigheid dus nu al 4 in 2 wedstrijden. Zou ze dan nu na al die tijd het spelletje echt doorhebben??
Marjola, ik heb een beetje van jullie proeven gezien. Moeilijk verhaal als hij niet beter door zijn lijf komt. Enig idee hoe het komt? Hij is zo gaaf! Ik had in de eerste proef ook gedribbel in uitgestrekte stap, galop in de uitgestrekte draf en halthouden/achterwaarts nog wat 5en. Later nog aan de jury gevraagd waarom hij in vredesnaam een winstpunt had gegeven haha. Maar Det blijft mooi in de aanleuning en stelling buiging dus ik ben zelf gewoon een miep.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:56

@Ips Bedankt Ips! :D Het is inderdaad wel een knap mannetje (op de foto's :P) Het is een lastig verhaal waar het probleem nu vandaan komt: er zat gisteren sowieso abnormaal veel spanning op (je hebt hem zien huppelen aan het begin ;) ), veel meer dan vorig jaar. Misschien omdat het weer het eerste uitstapje was sinds eind november, ik heb eigenlijk geen idee. Hij maakt zich druk en wil duidelijk gezien worden en ziet ook alles en iedereen (niet verschieten, maar constant rondkijken en met de oren draaien om alles te registreren). De spanning uit zich op wedstrijd ook in veel poepen (een combi van nette keutels en bagger). Daarnaast heeft Sam nog moeite met zijn balans en op zijn eigen vier benen lopen. Hij probeert dan te gaan leunen op mijn handen. Als ik dat toelaat begint hij te huppelen en krijg ik last van takt fouten in de stap en draf. Thuis kan ik lekker doorrijden en veel voltes (10/15m) draaien om hem los te krijgen, maar in de dressuurbaan zijn het vooral lange lijnen en constant wisselen van hand in de M. Dat omschakelen is nog lastig te bolwerken en zeker als hij op standje springveer staat want dan is dat af en toe dramatisch. Eerlijk gezegd had ik die tweede proef van mij ergens in de 170 geschat, maar met weinig extreme fouten krijg je al snel 6jes waardoor je veilig zit en als je ook nog wat 7ens scoort om de 4/5en goed te maken, valt dat dus hoger uit dan verwacht.

Ik kan alleen maar doortrainen (neem ook les hiervoor) en proberen zelf handiger te worden en hem naar een beter niveau te krijgen. We hebben serieus al stappen gemaakt in verhouding tot vorig jaar, maar zijn er nog lang niet. Al houd ik wel in mijn achterhoofd dat Sam geen dressuurpony is. Stel het loopt volgend jaar nog niet, dan ga ik wel afscheid nemen van de dressuurtak. Dan rijd ik hem door in de vaardigheid en de SMW. Daar zijn de klasse 1/2 proeven toch minder veeleisend dan een M proef en dan kan ik gewoon basis dressuur blijven trainen zonder het verzameld e.d. te hoeven vragen. Maar dat is nog even bezien. Misschien gaat het kwartje spontaan vallen. Je weet maar nooit ;)

Tips voor stresskipjes zijn welkom. Ik werk sowieso al met een supplement ervoor, maar misschien heeft iemand extra tips voor wedstrijden/spannende gebeurtenissen. Net als sommigen haver geven om een paard een oppepper te geven, maar in mijn geval dan andersom ;)

@Ips Top trouwens dat het zo goed gaat in de vaardigheid met Det. +:)+ Het was sowieso een lekker parcours gister!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:33

Geef je hem al iets met magnesium ? Ik ben niet nieuwsgierig, maar van wie heb je les momenteel :D (mag via pb uiteraard)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:39

Er waren veel paarden stressy afgelopen weekeind had ik het idee. Benno was ook erger dan ooit. Deedee niet, maar dat is een kind van haar moeder, die dan wel lomp zijn, maar stressy heb ik haar nog nooit mee gemaakt.

Ik had mijn proeven ook wel 160 waard gevonden, dus vond de jury nog steeds wel aardig. In een B proef had ik er ook geen winst mee kunnen rijden volgens mij :') .

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:43

@Dennis ja misschien is het ook weer de start van het buitenseizoen. Ik kan mij wel herinneren dat het in voorgaande jaren ook genoeg gespannen paarden waren op de eerste buitenwedstrijd.

@Ips ik gooi het even over de pb (ook om on topic te blijven).

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:30

Marja en ik doen 10 mei ook weer mee! Vind 2 dagen toch net ff teveel voor d'r.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:40

cleej schreef:
Marja en ik doen 10 mei ook weer mee! Vind 2 dagen toch net ff teveel voor d'r.

dat is die leuke kleine pony toch?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:12

Balen van dressuur marjola, gefeliciteerd met vaardigheid!
Hier krijgt mn stresskip liquihorse relax en dat werkt een heel eind om hem snel weer stress los te laten maar het blijft een sensibele vooral in tweespan. Maar het is iig een stuk fijner ook voor hem zelf.

Deedee sportpredikaat, top!

Hier zaterdag met pony van iemand 1 proefje dressuur en rondje vaardigheid :)) nog maar 1 keer meegereden dus onder het mom van doe eens gek :))

Hier 23e in Nijkerkerveen weer dressuur/vvaardigheid met de pony's, dit keer alleen tweespan mee, lekker ervaring opdoen in vaardigheid en lekker trainen met dressuur.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:31

@Melanie bedankt voor de tip. Voer je dat iedere dag of doe je het alleen rond wedstrijden?

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:38

Zondag dressuur en vaardigheid bij mij eigen cluppie in hippolytushoef en dan 14 mei weer marathon. Daarna nog geen plannen, we zien wel :)