Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjolvir schreef:Ik moet mijn agenda nog checken.
Heb wel mijn remmen van de week laten repareren, dus ze zijn weer los!
(mooie combi, laten maken in Loon op Zand en dan lekker met je paard in de tussentijd de L en D duinen in voor buitenrit, het kan slechter!)
Arme paard heeft afgelopen zondag gewoon de vaardigheid met de achterremmen er vol op gelopen en ik me maar afvragen waarom die lumfummel niet meer vooruit kwam en wou.
Bleek die arme Toobs zich dus helemaal het schompes te hebben getrokken.
en ze gedroeg zich als een prof (zeker met het gehinnik van Benno - eigenwijs mannetje). Ik vind het nog steeds grappig dat Sam helemaal een sprongetje maakte toen je Benno even streng aansprak.
Sam had gelukkig ook door dat hij zich als een eigenwijze man gedroeg. Benno en hij konden elkaar gister wel de hoefjes schudden.
Alleen het galop aanspringen ging goed, want dat vindt meneer het makkelijkst. 166pnt, compleet mee eens trouwens. De tweede proef had niet van dat soort stomme fouten, maar ik vond de proef ronduit saai (en Sam mag meer nageeflijk en meer verschil laten zien tussen verruimen, arbeidsgang en verzameld). Wel goed een strak basistempo gereden - iets waar we op aan het oefenen zijn. Hierdoor werd de saaie proef beloont met 180pnt. Dus toch net een winstpuntje. Nu dus M+3. We hebben nog een lange weg te gaan, maar we oefenen thuis stug door!
Stiekem wel toepasselijk met Koningsdag
Het is inderdaad wel een knap mannetje (op de foto's
) Het is een lastig verhaal waar het probleem nu vandaan komt: er zat gisteren sowieso abnormaal veel spanning op (je hebt hem zien huppelen aan het begin
), veel meer dan vorig jaar. Misschien omdat het weer het eerste uitstapje was sinds eind november, ik heb eigenlijk geen idee. Hij maakt zich druk en wil duidelijk gezien worden en ziet ook alles en iedereen (niet verschieten, maar constant rondkijken en met de oren draaien om alles te registreren). De spanning uit zich op wedstrijd ook in veel poepen (een combi van nette keutels en bagger). Daarnaast heeft Sam nog moeite met zijn balans en op zijn eigen vier benen lopen. Hij probeert dan te gaan leunen op mijn handen. Als ik dat toelaat begint hij te huppelen en krijg ik last van takt fouten in de stap en draf. Thuis kan ik lekker doorrijden en veel voltes (10/15m) draaien om hem los te krijgen, maar in de dressuurbaan zijn het vooral lange lijnen en constant wisselen van hand in de M. Dat omschakelen is nog lastig te bolwerken en zeker als hij op standje springveer staat want dan is dat af en toe dramatisch. Eerlijk gezegd had ik die tweede proef van mij ergens in de 170 geschat, maar met weinig extreme fouten krijg je al snel 6jes waardoor je veilig zit en als je ook nog wat 7ens scoort om de 4/5en goed te maken, valt dat dus hoger uit dan verwacht.

(mag via pb uiteraard)
.
nog maar 1 keer meegereden dus onder het mom van doe eens gek