Geweldig zo'n menduro
Ja ik had altijd halster over hoofdstel heen. Omdat ik vrij vaak alleen men en ook op- en aftuig, is het erg handig als je pony halster over hoofdstel heeft, kun je de boel als je weer terugkomt gewoon vastklikken en dan wagen erachter weg halen (mag officieel allemaal niet zo volgens koetsiersbewijs e.d. maar goed wel zo praktisch en anders kun je nooit mennen, tenminste zo zat dat bij mij).
Ik had vaak ook nog lijn van halster aan schoftje vast, ook handig voor als groom pony snel wil pakken in geval van nood, dan zitten ze niet aan je leidsel of aan het bit van de pony.
Allemaal noodmaatregelen die ik ooit in heb gesteld (en toch wel handig bleken te zjin) met mijn vorige paardje die nogal heftig kon reageren op van alles
Citaat:
@VHU: volgens mij mag je wel starten met een D en een E pony hoor. Alleen het mennen kent geen E pony, dus Hero valt onder de paarden. Dan moet je dus starten bij de paarden. Zo is het mij ooit eens uitgelegd.
Was het maar zo'n feest, het mag niet. Ik heb de KNHS er destijds over gemaild en ook nog gebeld. Totaal onbegrijpelijke regel en alleen in Nederland is dat zo, omringende landen is inderdaad zoals jij zegt. Leve de KNHS