[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:44

ik zou een osteo proberen Jenkins.
Hoewel de osteo mij ook niet van m'n rugpijn kan/kon afhelpen...
Maar voelde me wel beter daarna :)

En pas op met ibuprofen, is maag-verwoester. Kijk anders of je er maagbeschermers bij kunt pakken. (Die heb ik ook, als snoepje bij de diclofenac.. := )

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:45

hahaha jaaa... ik heb altijd al wel aardig wat geld inzicht gehad. Denk niet dat ik 215 voor een stalling zou betalen.
5 ibruprofen? daar moet je eigenlijk wel mee op passen toch?
dacht dat je daar je maag mee door kon branden.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:46

Akshay schreef:
ik zou een osteo proberen Jenkins.
Hoewel de osteo mij ook niet van m'n rugpijn kan/kon afhelpen...
Maar voelde me wel beter daarna :)

En pas op met ibuprofen, is maag-verwoester. Kijk anders of je er maagbeschermers bij kunt pakken. (Die heb ik ook, als snoepje bij de diclofenac.. := )

diclofenac heb ik ook een keer gehad. (buikspier bijna afgescheurt ofzo maar toch eigenwijs zijn en gaan keepen)
heb nog nooit zo goed gekeept, voelde me wel een beetje raar :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:48

ja heb ook maagbeschemers en slik elke 2 a 3 uur een ibuprofen. Je mag er 6 op een dag.

ik heb er veel geld voor over om Sil gelukkig te zien en heerlijk te kunnen mennen wanneer ik wil, dus betaal dan liever 215 dan dat ik voor 100 op een stal sta waar ik niets kan :P

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:49

ja oke, ik heb gelukkig een stal gevonden voor iets minder maar wel met faciliteiten:)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:02

Sorry dat ik zo ontzettend binnen kom vallen weer, zal binnenkort wel weer even bijlezen.
Ik had even zin om te dromen, dus even naar de bokt markt gekeken. Nu kom ik deze wagen tegen.
Het is wat ik wil (recreatie/marathonwagen), er zitten kussens op, geen autobanden, onder de €1.000, de juiste maat en in de buurt. Maar die prijs, het verbaasd me gewoon. Ik zie wagens erop staan die wél op autobanden staan en gewoon naar mijn idee minder waard zijn, voor een hogere prijs.
Zou er hier iets niet aan kloppen ofzo?
http://www.bokt.nl/markt/ad/199815/van- ... atie-wagen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:11

mwa, zou zomaar kunnen dat die mensen er gewoon graag vanaf willen. Ik heb mijn wagen voor minder dan dat verkocht, wilde er gewoon vanaf.. :o

Als je een technisch onderlegd iemand in de vriendenkring hebt kun je die altijd meenemen om te checken. Roest, zwakke lasnaden en de draaikrans zijn wel heel belangrijk. Aan de hand van de advertentie zou ik ervan uitgaan dat de remmen niet werken.. Anders was dat zo niet neergezet vermoed ik :o

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:16

Ik zou inderdaad wel iemand meenemen die er verstand van heeft.
Hoe belangrijk zijn remmen? Ik weet dat ze op de leenwagen van ons zitten, maar ik heb er nog niet aan hoeven te zitten eigenlijk. (Geen idee of ze überhaupt werken...) Wat zou een situatie zijn dat ze echt nodig zijn?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:20

remmen nodig..
Bij sommige paarden bergaf, er zijn paarden die gestresst raken bijvoorbeeld bij viaduct af dat ze de wagen op de billen moeten remmen.
Op een kruispunt of bij een verkeerslicht net wat meer ''ho'' kunnen geven door de rem in te stampen..

Tja.. Mijn kleine pony trok mijn veel te zware 4 wieler met vastgeslagen achterwielen een tunnelbak uit (die was niet in paniek ofzo, maar de rem sloeg vast, en ik ga niet in een tunnelbak daaraan sleutelen, dus hij moest eruit, en hij nam die wagen zo mee :') )
Als de boel gaat, gaat het óók met rem :)
En toch zou ik het fijn vinden om te hebben, voor dat finetunen en extra paard-ontlasting :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:20

Je wil niet weten wat ik aan stalling betaal :x en hoeveel ik (en mijn paardjes) ervan geniet(en) :D

@PeerAppel als de remmen het niet meer doen en je wilt die laten vervangen of maken, dan moet je toch al snel rekenen op iets van 400/600 Euro. En die wielen zien er ook nogal roestig uit.... wellicht dat banden ook aan vervanging toe zijn ... dus als je die op gaat knappen komt hij wel op zo'n 1500 minstens schat ik zo in :7

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:27

Kom ook weer eens om de hoek kijken :P De afgelopen dagen druk geweest met trainen (wedstrijd zondag - voor het eerst M vaardigheid) en naar John Mayer geweest. Dus hele dag aan het heen en weer rennen geweest gister (en eergister). Even geen uitgebreide reactie, maar ik ben wel fanatiek aan het inhalen qua lezen, maar wilde even op het wagenverhaal reageren.

Wat mij opvalt aan de foto's is dat je helemaal geen rem/pedaal o.i.d. voorop de kar zit. (of ik ben nu echt heel kippig). Onderweg kunnen ingrijpen met een rem (als er echt stil gestaan moet worden) lijkt mij ook wel een fijn idee (zeker als er geen groom bij is die bij het hoofd kan gaan staan) - naast het bijremmen tijdens het rijden. Verder sluit ik mij aan bij de tips hierboven (draaikrans e.d.).
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 24-10-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:27

Bedankt voor je uitleg Akshay! Ik snap de pluspunten eraan.
VHU, jeetje! Wat duur die remmen. :oo Naar mijn idee zien de banden er nog goed uit, profiel staat er nog goed op etc. Ik zie wel dat écht alles een likje verf mag gebruiken... Ik heb even de foto's uitvergroot.
Ik baal er wel van dat ik me waarschijnlijk nooit een wagen kan veroorloven. :/ 15 jaar, geen baan en als ik die wel had lukte het nog niet zonder 2 jaar te moeten sparen en aangezien ik ook prioriteiten moet stellen gaat het hem niet worden voor mij waarschijnlijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:33

Verf op zo'n wagen is ook duur geintje hoor :j
Heb ik toen ook gedaan.. Heb voor 300 euro materiaal aan besteed toen _O- .. Zo werd mijn wagentje inderdaad nog wel duur :o

@VHU; maar jij staat ook op een van de mooiste plekken in Brabant he ;) :))

Ik voelde me vandaag in elk geval schathemeltjerijk!
Afbeelding
Afbeelding

@peerappel; je kunt een baantje zoeken, volgend jaar al helemaal. Ik kocht op mijn 16e mijn pony. En heb daar altijd zelf voor gewerkt :) Maar je moet wel werken voor je geld kan verdienen :)

En nu nog, ik heb een prachtige wagen gezien, ik ga ervoor sparen, want ik wil het graag. Maar dat gaat waarschijnlijk een jaar duren.. :)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:35

@PeerAppel jah paardrijden is echt keuzes maken, omdat het zo'n prijzige hobby is. Zo te horen ondervindt Rianne1994 dat nu ook met het pony uitzoeken. Maar waar een wil is, is een weg! :)

Ik ga volgende week ook voor het eerst de osteo proberen (voor mezelf). Ik heb nu 2 jaar bij de chiropractor gelopen en ben daar een beetje klaar. Ben wel benieuwd wat een osteo voor mij kan betekenen, omdat ze verder kijken dan de botten en spieren/je houding. Ik weet niet wat al je klachten precies zijn Jenkins, maar als ik jou was zou ik naar de osteo gaan.

Edit: leuke foto's Aks! :) Rijden was echt heerlijk vandaag.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:36

ik heb een tatoeage laten schieten voor een pony.... ik denk toch wel dat ik het echt graag wil :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:38

Wil je hier laten weten of je er baat bij hebt Marjola? Bij de osteo? :)

@rianne; er zegt toch ook níemand dat je het niet graag wil? :?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:39

Aks,
Ik zou wel heel graag een baantje willen en ben het ook wel van plan dit jaar of volgend jaar. Maar om eerlijk te zijn zit ik op dit moment qua school niet heel lekker in m'n vel (net afgestroomd, nieuwe klas waar ik me niet helemaal lekker in voel etc) dus ik wil nog heel even wachten tot dat iets beter is en tja. Dan maar mezelf overhalen om langs werkplekken te gaan... :o

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:41

haha neee dat bedoel ik ook totaal niet. Maar je zei waar een wil is is een weg.
Ik bedoelde meer van jaa mijn wil is er :D
ik heb het over marjola? :')
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 24-10-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:43

Ik zei dat niet....

@peerappel; komt goed :j :(:)
Als je ergens over wil pb-en, altijd welkom hoor :)
En vooral blijven dromen, want als je droomt heb je dingen om waar te maken! :) En niemand neemt het een 15 jarige kwalijk dat die dromen langzamer gerealiseerd worden! :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:49

PeerAppel, jouw tijd komt nog wel :D
Zeg ik ook altijd tegen mezelf :P word altijd erg jaloers hier van de mensen die lekker wedstrijden rijden en mooie wagens hebben, maar dan denk ik ach ben pas 24 :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:53

kom ik aan met mijn 19 jaar, ben ook nog maar een broekkie. is er iemand die in de buurt van tilburg woont?
Ga daar binnenkort op vakantie....... O:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:05

Ja ik woon daar in de buurt.

Zoo, uitgehaakt.. Bedtijd, morgen om 8u weer eerste bliep.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:05

@Aks ik wil je wel op de hoogte houden hoor. Ik heb tot nu toe chiropractie en acupunctuur (zowel naalden als laserbehandeling) gedaan. Dus dit is weer een nieuw uitprobeersel voor mij :P Mijn probleem is voornamelijk linkerschouder (tijdens mijn ponytijd daar wel eens op geland ;)). Door stress straalt die pijn dan uit naar mijn hand (niet echt fijn voor een linkshandige) en verder heb ik de 'usual' onderrugprobleempjes... (gelukkig geen uitval zoals bij jou - dat lijkt mij echt eng!)

Mijn opmerking was verder niet negatief bedoelt hoor (@Rianne), want ik snap dat je graag zo snel mogelijk aan de slag wil. Ik bedoelde meer dat paardrijden een meerjarenplan is. Langzaam kan je dat steeds verder uitbouwen - zeker als je nog zo jong bent. Bij mij heeft het ook ooit door mijn eindexamenjaar op een laag pitje gestaan (werd zelfs meer dan een jaar ruiter te voet omdat pony wegging omdat ik 18 werd en ik voor paard nog geen tijd had) dus helemaal niet raar dat je nu even voor jezelf kiest PeerAppel! Al weet ik dat ik heel veel mazzel heb dat mijn hele familie gek is van paarden. Dan deel je de lusten (het rijden) en de lasten (van uitmesten tot geldzaken). In je eentje ligt dat inderdaad net wat anders.

@PeerAppel verder zit er toch geen haast achter de wagen? Of mag je die ene waar je laatst mee hebt gereden niet zo vaak lenen?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:07

@aks mocht je langs het vennenbos rijden, doe dan ff pb dan kan ik ff in pennymode *D
@marjola: ik vatte het ook totaal niet negatief op hoor. heb een beetje een bewijsdrang geloof ik :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:11

Heb altijd vanaf mijn 15/16e zoiets alles voor mijn pony's paarden zelf betaald en verdiend. Mijn ouders konden dat echt niet betalen hoor.
Kwestie van keuzes maken. En dan heb ik het niet over het al dan niet zetten van een tatoeage. Heb in mijn studietijd o.a. jarenlang geleefd op pasta en brinta plus wat er overschoot bij mijn horeca baantjes, mijn kledingkast stond voornamelijk leeg en in de kroeg dronk je water, enz zo valt nog veel meer te noemen. Maar had wel een topknol :D

@Marjola wat vervelend zeg van je schouder....
@Aks moest zo lachen om jouw haak-vragen. Lukt het?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-10-13 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt