[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deb0raa

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:43

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:07

Ik heb er nog niet veel verstand van maar denk dat ie tever voorover helt en er dus teveel druk zit op het schoftje

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:20

missje schreef:
Ik heb er nog niet veel verstand van maar denk dat ie tever voorover helt en er dus teveel druk zit op het schoftje

Okee dus me boom moet een gaatje omhoog?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:23

Ja een gaatje opschuiven waar die bouten zitten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:15

Zeker een gaatje of twee. Nu voelt hij alles op zijn rug stuiteren. Maar ik denk zelfs dst de sulky niet in balans komt omdat hij te groot is voor de pony. Deze pony zou beter passen voor een kleine sulky zoals de pirouette of een HCA

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:54

Napie schreef:
Zeker een gaatje of twee. Nu voelt hij alles op zijn rug stuiteren. Maar ik denk zelfs dst de sulky niet in balans komt omdat hij te groot is voor de pony. Deze pony zou beter passen voor een kleine sulky zoals de pirouette of een HCA

Hmmm okee.
Het is een sulky cavaletti, zie genoeg shetten van zijn hoogte en soms nog kleiner voor een cavaletti lopen..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:59

Hoe groot is je shet?

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:00

Hij kan zeker wel een of twee gaatjes verschuiven

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:47

Ik vind de caveletti, s niet super voor pony, s onder de 90 a 95 cm

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:55

87 cm

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:40

Ik heb ook de caveletti sport en shet van 95cm. Zit dus op verste gaatje. Zou dus wel kunnen kloppen dat de sulky dan eigenlijk iets te groot is als je shet kleiner is dan mijn shet

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:52

Die van mij staat nog niet op het verst

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:57

Niet in het gaatje het dichts bij de sulky?

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:04

Mijn shet is 82cm en heb ik deze sulky en hij hangt goed in balans. Dus ook voor de kleinere shet is het een fijne sulky!

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:21

missje schreef:
Niet in het gaatje het dichts bij de sulky?

Nee

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:19

Okee, dan heb jenog speling, uitproberen dan

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:56

Ik heb mijn sulky van de week maar eens een nieuw stofje gegeven.
Op de foto lijkt hij wel erg glimmend, al is dat in het echt minder.

De stof zit met een elastiek band vast, dus kan je er zo op en af doen.

Boven voor (met nog plastic erop :P ) en onder na
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:52

Ik heb heus wel gezocht en het zal vast érgens staan, maar kan het precieze antwoord niet vinden.

Wanneer hangt een sulky/tweewieler nou correct in balans? Als het in de lichtogen 'zweeft' of net niet drukt? En hoe krijg je je sulky correct in balans? Maakt het daarnaast nog uit of je er met 1 persoon op zit, of met 2 (en als je de ene keer met een ander/zwaarder/lichter 2e persoon) er op zit?

Ik men al anderhalfjaar ondertussen, maar gewoon met een vierwieler. Nu heb ik al een tijd een tweewieler (beide wagens van Cavalier) en sinds 3 weken ook een nieuw schoftje dat ik nog nodig had. Dus ik kan 'm nu eindelijk gaan gebruiken. Maar weet dus de antwoorden op bovenstaande vragen niet goed. En aangezien ik m'n pony niet beschadigen wil door het fout te doen. Hoop ik dat hier mensen mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:13

Ik heb de mogelijkheid een sulky over te nemen van mensen hier in de buurt, maar ik heb er zelf weinig verstand van.
Ik heb een welsh A die ik op z'n vroegst volgende zomer ga laten beleren, maar omdat deze sulky nu te koop is, dacht ik die misschien alvast aan te schaffen. Mijn vraag is alleen of hij qua maat geschikt is. Het is een wat oudere sulky, het merk weet ik niet. Qua model lijkt het wat op de cavalettie, maar dan met wat bredere banden. De zitting is ongeveer 80 cm hoog en de boom is 140 cm lang. Hoe groot mijn pony is weet ik niet precies, maar dat is ongeveer 1,15.
Wat denken jullie ervan?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:34

Maartje1990 schreef:
Ik heb heus wel gezocht en het zal vast érgens staan, maar kan het precieze antwoord niet vinden.

Wanneer hangt een sulky/tweewieler nou correct in balans? Als het in de lichtogen 'zweeft' of net niet drukt? En hoe krijg je je sulky correct in balans? Maakt het daarnaast nog uit of je er met 1 persoon op zit, of met 2 (en als je de ene keer met een ander/zwaarder/lichter 2e persoon) er op zit?

Ik men al anderhalfjaar ondertussen, maar gewoon met een vierwieler. Nu heb ik al een tijd een tweewieler (beide wagens van Cavalier) en sinds 3 weken ook een nieuw schoftje dat ik nog nodig had. Dus ik kan 'm nu eindelijk gaan gebruiken. Maar weet dus de antwoorden op bovenstaande vragen niet goed. En aangezien ik m'n pony niet beschadigen wil door het fout te doen. Hoop ik dat hier mensen mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

In mijn ogen hangt de 2wieler correct als hij niet heen en weer hotst en botst in de lichtogen/op de rug. In de praktijk komt dat denk ik neer op licht hangen in de lichtogen.

Het maakt verschil of je met 1 of 2 personen erop zit :j het gewicht verschilt dan immers, en de verdeling soms ook. Ik heb wel eens een ''achterover-hanger'' mee gehad, dat was eng ;) Zeg mensen nu ook maar dat het geen leunstoel is ;)

Mocht je in de buurt van Brabant zitten, je bent welkom om 's te kijken/voelen :)

@emm; hiermee kan ik niet helpen :)

Mijn 2wieler is inmiddels gepimpt met een bidonhouder :))

ecwanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:16

Ik heb niet het hele topic door gelezen, dus misschien heeft iemand anders al eenzelfde vraag gesteld.
Ik ben op zoek naar een betaalbare sulky voor mijn pony van 1.30 ('normaal' gebouwd). Zelf dacht ik aan de cavelettie, maar is deze niet te klein?
Mensen ook tips voor een betaalbaar, het liefst leren, tuig?

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:38

De cavalettie is veel te klein voor een pony van 1.30. :j Denk dat je dan naar de Sulky Oxer moet, die zal een stuk beter passen. :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:39

Ik zou inderdaad de Oxer pakken
En volgens mij past dat perfect achter 1,30 :j
Heb 'm zelf achter een fjordje van 1,37 hangen. Fotos in profiel (en dit topic)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:37

Heeft er iemand ervaring met een sulky aan de buitenkant van de trailer/schapentrailer

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:28

Ik heb een shetlander van 85 cm, waar ik een 2-wieler voor zoek (een 2-zits lijkt mij prettiger).
Wat ik er mee wil: 1-2 dagen in de week mee over de weg + zandwegen. Af en toe eens mee naar het bos. Als mij het mennen goed bevalt, wil ik misschien eens mee doen aan een wedstrijdje. Qua spoorbreedte op wedstrijd ben je volgens mij 1.10 m nodig, dit is bijvoorbeeld de cavalettie al niet.. Zat daarom al eens te kijken naar de sulky van Cavalier (maar zo'n €900,- vind ik wel erg prijzig). Maar dan zit ik met nog een probleem; ik ben van plan om nog een A-pony (welsh) te kopen. Deze moet voor dezelfde 2-wieler kunnen. Het moet geen sulky zijn die bij de 2e hobbel al uit elkaar valt! Wie kan me helpen..?!