[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:46

hoihoi allemaal,
ik heb in fasen bijgelezen vandaag vanaf 't werk, zag een leuke diddl foto die stoer naar andere paardjes stond te loeren ;-)

een metacam voor fief, wat is metacam? :o
een geslaagde tallechie *\o/*
een brave bente met topicje dat ik zo ga bekijken /3
nouvel benauwd weer... zekers, hier ook last van piepende longen
happytime met paardje gespeeld, maar die weet niet wat links en rechts is |o
maisie met een nieuw bitje, wat voor een soort en waarom een andere??? veel plezier met les!!!
sl heeft wat geleerd vandaag, hihi bammetje (a.k.a. brammetje boterhammetje) :D
avaluna: is dochterlief geslaagd???????

en verder weet ik het niet meer, sorry als ik je vergeten ben!

Een rustig avondje voor de boeg, ik installeer mij met bordje eten in de bank voor de hele grote nieuwe zapkast (doorsnede van bijna anderhalve meter... :roll: )

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:28

Heb heel vluchtig alles door gelezen. Ben een midweekje weg in een huisje :).

Galop voor de wagen, zodra ze er klaar voor zijn. Lotje vorig jaar al de 3e keer dat ze er voor stond. Bij Whitney heeft het echt ruim 1,5 jaar geduurd en waren de eerste galopjes eigenlijk huppeltjes die per ongeluk gebeurde.
Helemaal los ga ik niet maar stevig door galoperen wel als het vertrouwd is. Moet zeggen dat ik het met Whitney nog steeds eng vind. Bij Roos en Lot durf ik het wel (Lot heeft nog geen 20 keer voor de wagen gestaan, maar is echt in alles een Roos2 :D ).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:36

@Tallechie: gefeliciteerd!

Dochterlief is ook geslaagd voor d'r voltige-examen, helemaal blij met d'r diploma en het bijbehorende speldje!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:45

have fun dennis!!

@avaluna; gefeliciteerd
@prinsjeH; lekker zo'n grote tv :D

zo, gegeten, en ik ga zo lekker chippies eten :o
vind dat ik dat verdiend heb :=

nog een sexy diddle-hengst foto :P
Afbeelding
:+:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:30

Dids heeft nieuwe vriendjes ontmoet. Leuke foto's.
Prinsje H met een zere voet / teen
Bianca met een volle planning
Lacuna ook lekker druk
EW lekker gereden
Babs ook bezig geweest
Fifi nog steeds niet goed, met vosje gereden
askazita super
super sl jammer van sander
vhu super van bente
avaluna gefeliciteerd met je dochter haar diploma
dennis pakket is binnen dank je

Galop voor de wagen doe ik buiten niet. Hier zijn ook geen geschikte paden voor.
In de wedstrijd galopeerd Veale zelf aan en af en toe doe ik het in de bak

Vandaag dus examen gehad, daarna 1,5 uur terug rijden en eten bij schoonzus/zwager.
Die hadden op Daan gepast. Daarna naar stal, maar was moe en beetje hoofdpijn dus besloten
om niet met veale te gaan rijden.
Stalgenoot was op ijsco aan het rijden en heb ik gevraagd om een blokje om te doen.
Ik aan de hand met Alwyn en zij er naast met Ijsco. Dit meer omdat het anders wel een heel eind is :-)
Alwyn deed het super braaf, helemaal niet kijkerig ofzo. Ging alleen op mijn voet staan en had crocs aan.
Hij had weer wat wondjes op zijn hoofd, leert er ook niks van, hij is zo nieuwsgierig.
VAndaag in de paddock naar buiten geweest, ging goed. Morgen gaat hij een paar uur bij ijsco in het land
ze staan nu naast elkaar en met buitenrijden ging het ook goed

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:31

Ow baal ervan dat ik niet goed kan mee lezen en jullie gaan ook zo snel! Kan ook geen foto's zien dus ben bang dat ik een hoop mis!

Gister een erg rotte rit met sil gehad, hij heeft een nieuw trucje en dat is kop naar links en dan naar rechts rennen. En als t hem dan lukt probeert ie ook nog zijn leidsel achter t lamoen te krijgen! Gister dus met kramp in me vingers gereden.

Maar vandaag ging het top! Echt top! We hebben bijna 2 uur gereden en sil heeft de heleweg voorop gelopen :D hij was inene zo braaf haha, hij kan het dus wel :P

Las iets over galop, eerste keer galop met sil was per ongeluk op een harde weg, hij deed t zelf, maar was wel fijn om te weten dattie niet schrok! In de bak vind ie t moeilijk, en soms bokt ie maar hij doet t wel. Hier in drenthe heb je heerlijke galoppaden! En daar nemen we dan ook graag gebruik van :D sil doet het gelukkig beheerst! Heb er leuke filmpjes van, maar die komen als ik weer terug ben :P
Nou nog een paar dagen :) niet te veel kletsen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:33

@Tallechie: fijn dat het zo goed gaat met Alwyn!

@Jenkins: vervelend als ze van die trucjes gaan uit proberen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:35

Sluit aan bij jouw samenvatting Tallechie +:)+
Wat leuk dat je hebt gewandeld met Alwyn en dat hij nergens van schrok. Hij is inderdaad zo nieuwsgierig echt een B-) en hij is gewoon soms beetje onhandig :+ hoop dat je teen niet die kant van die van PrinsjeH opgaat.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:41

Was mijn teen niet, maar mijn hele voet :-)
Maar volgens mij is dat minder pijnlijk, hij schrok er zelf ook van en tilde ook direct zijn voet op.
Met veale doe ik altijd stalen neuzen aan, want als die er op staat doet het heel erg auw.

Iedereen vind het een schatje, kinderen willen er allemaal op. Dat vertelde ik mijn vriend en die zei 10 euro per keer, kunnen we ook een keer wat aan die 'beesten' verdienen :-)

Maar het is echt een schatje. Hij volgt mij super en luistert ook gewoon goed.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:42

leuke foto naaltje

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:42

ps als het wel pijn gaat doen, moet morgen toch naar de huisarts voor mijn hand :-)
Kan ik dat direct laten zien :-)

was trouwens wel lastig reanimeren, gelukkig kon ik 2 x keer met mijn goede hand doen, maar moest ook verslikking doen en dat moet met je rechterhand, maar kon geen kracht zetten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:52

Moeten er even geen ongelukken gebeuren bij jou in de buurt Tallechie met zo'n hand :+
Alwyn is echte en scheetje. Hij is ook wel streng opgevoed moet ik zeggen, ik hou niet van gezeur :o Let op dat ze hem niets gaan voeren tussendoor want dan verandert hij in een echte draak }:) dan wordt hij echt strontvervelend <<) . Agossie Alwyn op de kermisrondjes, dan moet Veale maar voor de ploeg :=

@Jenkins wat zal die Syl veel leren deze weken! Wel af en toe monstertje zeg ~~}>

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:54

Dat is dus maandag al gebeurd. Ik ging wat halen en zag net een stalgenoot hem nog net wat toestoppen. Zal dus even een bordje ophangen dat ze hem niet voeren en als ik er bij sta zal ik het ook zeggen, hij gaat dan inderdaad echt happen.

Staleigenaar gaat een sleep voor veale maken zodat ik de bak kan slepen, maar dat zal hij al een jaar doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:00

Hee stel kletstantes!

Allereerst sluit ik me bij alle samenvattingen aan.
Tallechie gefeliciteerd. Sterkte met hand en voet

Zijn vanmorgen eerst naar Stonehenge geweest. was erg interessant. Iedereen kon telefoontje meekrijgen met soort rondleiding. was erg leuk. Zoonlief vond het ook erg leuk, hadden we niet verwacht :D Daarna naar Heavy Horse Centre, dat erg tegenviel. Ze stonden allemaal op stal met klein bordje met info. Een werd gebruikt voor stukjes wandelen met gasten over het erf. Beest liep echt doodsaai rond te sjokken. Maar goed, zoon vermaakte zich prima, mocht tractor rijden door de blubber en op een springkussen. Daarna naar de New Forrest bossen gereden. Daar met zo'n dubbeldekker een tocht van 2 uur door het National Park gemaakt. Ponys stonden dus echt gewoon midden op de weg. Gekke beesten. Hebben ze zoveel grond, gaan ze aan de rand van de autowegen staan grazen. Ook heel veel veulens. En ze knipperden echt neit met hun ogen voor al die auto's.

Morgen gaan we weer naar het park, naar een manege, mag zoonlief gaan rijden. We gaan ook nog naar ruitersportzaken en naar het strand.

Tot een volgende keer, wordt weggeroepen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:40

:wave:
ah fijn, weer een hoop gepost, maar weer een mooie samenvatting! :D

tine, stonehenge ben ik jaren geleden ook nog eens geweest, leuk!
veel plezier verder nog!

vhu, ik ga zo topic kijken, gaaaaaffff! *\o/*

alwyn doet het goed, fijn zeg! +:)+

super coole foto van dids! 8-) <3

vhu, klopt inderdaad wat je zegt over spook 'r voetjes, het kan er al best even zitten helaas...
Om de reden die jij noemt is het inderdaad goed om even een paar daagjes pijnstillers te geven om te kijken of ze er dan weer wat makkelijker doorheen loopt...
Ik hoop het, gisteren was ze echt nog heel slecht op het harde, gewoon zielig... -O-
Met de metacam zou ze met een dag of 3 moeten verbeteren, dus afwachten maar...
Morgen gaan we ook naar de hoefsmid, ben benieuwd wat hij er van zegt...

Vanavond even lekker gepoetst, hoefjes goed nat gespoten en kroonranden goed geborsteld met water.
En daarna lekker weer op stal, voetjes geven heeft ze nog onthouden voor wat lekkers! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:49

avond :)

bijgelezen, alwyn is braaf mee naar buiten geweest, ook nog een engelse vakantieganger en iemand die een midweek in nl zit, nog een mooie foto van diddle.

mau zn mok gaat wéér beter, ma heeft t afgelopen donderdag voor t laatst gezien (bij de da) en op de ene diepe snee vond ze het er echt al super uitzien :) klein rondje gestapt, voer erin en weer naar huis, ben moe.

hier in het bos zijn ook echt prachtige paden om te galopperen,onder het zadel ga ik ook voluit (leuk om wielrenners in te halen en heel rustig hoi te zeggen :+) en als ik met anderen rijd (met degenen waarmee het kan) ook echt te racen, dat is zooooo gaaf! maar voor de wagen? niet echt behoefte aan.. hoewel ik hem heuvel op wel aanmoedig, in de hoop dat hij zich erin laat vallen, maar nog niet gelukt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:51

Tallechie gefeliciteerd.

Tine klinkt als een leuke vakantie !!!

VHU leuke foto's het is echt een leuk paardje !!!
O ja ik heb nu een happy mouth ongebroken kneveltrens besteld.

Jenskins lekker dat je vandaag zo'n eind hebt gereden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:25

Ben ik nog even. Was de papieren spullen van vandaag aan het opruimen. Bleek dat de buskaarten van vandaag helemaal geen buskaarten waren (ticketverkoper heeft lekker op zitten letten, maar manlief die ze kocht ook :D ), maar tickets voor een groot 3-daags New Forest en Hampshire County Show. Dus programma van morgen wordt omgegooid, want morgen is de laatste dag. Hebben vandaag dus gratis bustocht gemaakt hihi.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:26

leuk! klinkt wel als een grote happening

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:43

@Tine: leuke verrassing; heel veel plezier, morgen!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:44

ben ik ook weer

vanavond weer heerlijk gereden, uzma ohz gereden die liep echt heel goed dus nog maar een stukje buiten gedaan.. daarna okkie voor de kar gehad die liep van begin af aan echt heerlijk

morgen ben ik op tijd in coevorden dan kan ik met uzma nog even buiten rijden en dan de vrachtwagen inpakken, de stallen doen en de paarden op stal en dan richting driesum wouterswoude

ook hoorde ik vandaag dat we dan toch definitief naar de arabo keuring gaan maar dan in oldekerk. uzma gaat ook voor de keuring en de bestgaande rijpaard rubriek.. dus ook daar voor moet nog even hard getraint worden

en ja ja me moeder staat 1ste reserve voor het nederlands kampioenschap marathon enkelspan paard klasse 3 daar hadden we zelf echt helemaal niet op gerekent

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 06:52

lekker trainen voor de arabo keuring lanouska. En je moeder, keigoed! :oo

@tine; leuk! en zo'n vergissing klinkt ook helemaal niet zo erg :))

@tallechie; op zo'n bordje zetten dat het in verband met zijn gezondheid is, dat ie anders ziek wordt. Schijnt de grootste kans van slagen te geven ;) (ivm niet voeren)

zo.. Ik heb behoefte aan uitslapen :') Maar ga ook elke keer om een uurtje of half 12 pas naar bed.. Lijkt wel of ik savonds een of andere opleving krijg en dan opeens klaarwakker ben :')

mag zometeen weer eerst naar Beesd :)) En dan krijg ik m'n remloze auto weer mee terug naar 't bedrijf... Hangt een labeltje aan de sleutel ''niet mee rijden!! Geen remvloeistof/lek!'' en wat krijg ik mee... >;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 07:30

naaltje succes met de remloze auto
tine klinkt leuk
lanouska super

Hier helaas een gebroken nacht. Daan heeft 4 nachten doorgeslapen, maar vannacht dus weer niet. Vanaf 4 uur was het drama.
Ga hem de fles geven en klaar maken en naar de huisarts
Vanmiddag komen mijn ouders als het goed is en ga ik veale rijden en gaan we wat met alwyn doen.
Vanmiddag komt de fysio voor daan ook nog

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:23

@Naaltje: hier hetzelfde hele dag kapot van vermoeidheid, maar altijd veel te laat naar bed, ook nog eens in slaap vallen en dan 's nachts wakker worden en dan nog de hond uitlaten e.d. en dan natuurlijk niet meteen slapen :') . Voorzichtig dan maar met die auto :(:)

@Tallechie: :(:) , is zo vervelend, altijd als je denkt dat ze een ritme te pakken hebben, verandert het weer.
Sterkte bij de ha. Oeh, lekker middagje bij de paardjes, ben d'r jaloers op hoe goed je het allemaal regelt met Daan en de paardjes +:)+ .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 08:31

goedemorgen
me moeder mag toch waarschijnlijk mee doen aan het nk in wierden waar ze nu nog 1ste res voor staat want er staat nog een menner boven haar die al klasse 4 rijdt