[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:37

tallechie schreef:
Ollie komt goed. Ik kijk even als het wil en anders mag vriendlief het doen. maar ben daar wat secuurder in als hem

Heb net de vk gebeld. Ben in 4 uur tijd al 7 keer naar de wc geweest terwijl ik nog maar 4 glazen thee op eheb. Waarschijnlijk een blaasontsteking, moet morgen urine naar de ha brengen

Ja, dat schijnt de ellende te zijn van zwanger zijn, je voelt blaasontstekingen niet :(:) hopelijk is het met een kuurtje AB weer over :)

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:39

Evelli klopt. Heb een tijd terug ook al een keer een test gedaan, toen had ik wel steken, wat er op kan duiden, maar toen was er niets aan de hand.

Morgenmiddag weet ik meer in ieder geval. Als het geen blaasontsteking is moet ik morgenmiddag terug bellen.

Ik denk dat ik wel eerder naar huis ga vandaag, wordt gek om telkens naar de wc te gaan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:40

Misschien ligt het kindje ook wat meer op je blaas vandaag, dat kan ook veroorzaken dat je veel moet plassen.

Ben niet zwanger en heb ook geen blaasontsteking, maar heb ook wel eens dagen dat ik blijf lopen :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:44

ja maar het was gisteren ook al.
ik heb de laatste 2 weken wel gehad dat het kindje tegen mijn blaas lag en moest ik ook vaak naar de wc, maar nu komt er telkens heel weinig uit, maar blijf wel drang houden.

Leuk onderwerp hoor op de woensdag ochtend :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:50

Ach :) iets natuurlijkers is er bijna niet :)
Weet je al wat het wordt trouwens?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:50

Hoi, ff snel een berichtje van mij.

Super leuke opening trouwens!!

mn laptop is stuk (wordt gemaakt nu maar duurt erg lang helaas) dus ik ben niet meer actief op t internet haha, zit nu heel ff op de laptop van een vriendin :)

Als ik mn laptopje weer terug heb ga ik bijlezen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:04

Ja we weten wat het wordt. Als je het wilt weten mag je me een pb sturen. Ik zet het niet openbaar omdat er meelezers/ familie / vrienden zijn die het misschien niet willen weten, maar het is geen geheim.

Dus als je het wilt weten pb maar.

Jelle vervelend dat de laptop het niet meer doet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:05

Nee :) laat me verrassen tegen de tijd dat je bent bevallen :) *D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:11

Is goed :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:14

he blaasontsteking dat lijkt me echt zeer oncomfortabel! :(:)
al moet ik zeggen dat ik ook naar de wc blijf rennen als ik 4 kommen thee leegdrink hoor := :P thee zakt er zo doorheen lijkt het altijd :P

Is het bij jullie ook van dat fantastische weer? :oo ik baal echt dat ik binnen zit, zonnetje schijnt hier dapper, afentoe zo'n mooi wit wolkje door de strakblauwe lucht..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:17

Naaltje normaal gesproken drink ik nog meer thee en heb er dan geen last van.

Het is hier nu wel weer mooi weer. Vanochtend ontzettend veel regen, maar nu schijnt het zonnetje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:19

Zoooooooo, even op buitenrit geweest en weer 3 pagina's bij te lezen.

@ Tallechie: als zwangere kun je beter niet verven. Die dampen zijn niet goed voor je kiindje. Fijn dat Veale grotere stal heeft. En het heeft hier heel erg geregend en gehageld. Gelukkig was ik op heen- of terugweg met de trailer. Tijdens mijn rit was het droog.

@ B485: balen van je auto
@ Naaltje: zet hem op meid, nog even de kiezen op elkaar en dan is dit stageproject klaar.
@Jellee: laptop die het niet doet. Zou gek worden hier, kan echt niet meer zonder

Buitenrit ging goed en niet goed. Rembrand was erg vrolijk, eerste kwartier alleen maar briesen en knorren. Leek wel een varken, maar verder gelukkig geen gekke dingen. En maar goed ook, want had er echt naast gelegen ;( Ze waren halve bos aan het kappen. Echt doodzonde. Overal waren ze met zware machines bezig. Blijft echt geen bos over zo. Maar goed, daardoor ook een groot deel van de paden niet bereikbaar. Heb kleine stukjes draf gedaan, maar zwieber dan echt alle kanten op. Rotlijf. Galop ging wel goed.

Ben echt superblij met mijn brave ventje, want 1 bok en ik was echt nergens meer geweest. Hij was na 5 maanden echt heel blij om weer buiten te zijn, hij heeft in ieder geval volop genoten. Ik ook wel, maar wel met een flinke kanttekening. Vraag me echt af of ik ooit nog ritten van 3 uur kan maken. Ik kan zo in ieder geval ook niet meer met georganiseerde ritten mee. Hou ik echt niet vol.

In de aanbieding: oud en afgedankt lijf. Graag inruilen tegen goed functionerend iets.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:21

Hier dus geen fantastisch weer. Heb morgen priveles mennen, moet hier, want ik zie het niet zitten om beide karren naar manege te zeulen, maar weet niet of mijn bak dit weer gaat overleven.

Als ik 1 kop thee drink, komen er wel 3 uit, lijkt :D Toen ik zwanger was, moest ik echt heel vaak naar de wc, dus kan heel goed gewoon daar aan liggen hoor.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:22

Hier is het echt heerlijk weer!

tallechie, vervelend dat je zo vaak naar de wc moet en er niks komt eigenlijk.
als je blaasontsteking hebt, mag je dan wel gewoon medicijnen?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:23

goedemorgen!
heb d'r ook last van, zwanger en blaasontsteking, heb plasjeingeleverd, lichte blaasontsteking.
Ik heb eergister cranberry pillen gekocht, moet je savonds 2 uur na het eten innemen, en het lijkt er wel op dat het verbeterd! pillen zijn van bional! en vit C pillen schijnen ook te helpen...
sterkte d'r mee!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:26

Tine; weet je hoe het bos heet?
ik kan nu een heel verhaal tegen je gaan afsteken over het kappen van bos en dat dat nodig is enzo :)).. Dat heb ik hier inmiddels wel geleerd. Bijft dat het zonde is, m aar je moet het ook op lange termijn kijken he :) ..
Is het naaldhout wat ze kappen? (dennen?) of is het laaghout wat nog groen is nu? (exotische bomen?) of doen ze geen kaalkap maar dunning? :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:30

Dan zal ik het nog even met mijn ouders en vriend overleggen. Zus is ook geen optie, die is ook zwanger. Dan moet moeders het maar doen en anders vaders op zijn buik.

gelukkig was het droog op je buitenrit. Vervelend dat je lichaam niet mee werkt. Hopelijk wordt het ooit weer wat beter. Bij vhu is het ook beter geworden, probeer positief te blijven. En mooi dat rembrand weer genoten heeft, jammer van het bos. Ben je geweest waar wij ook gingen mennen?

Tine ik ben sinds dat ik zwanger ben nooit extreem veel naar de wc geweest. Wel vaker als anders, maar niet om het half uur wat momenteel wel zo is.

IT ik mag gewoon een ab kuur. Dat is geen probleem.

Ik vraag het me af als het een blaasontsteking is. Ik twijfel erg. Ik slik al tig pillen en ga er dus ook niet meer bijnemen.

Hoef nog maar 6 dossiers en dan is eigenlijk mijn opdracht af. Heb nog wel andere werkzaamheden. Maar moet nog 2 weken zien te overbruggen. Wordt weer werk zoeken dus

Edit ben trouwens gisteren weer met Dribbel bij dierenarts geweest. Dit keer waren het niet zijn anaal klieren. Waarschijnlijk is hij dus ergens allergisch voor. Zijn hele huid was wat geirriteerd. We hebben het nagekeken en om de 3 maanden moet ik dus naar de dierenarts. Hij krijgt dan een jeukspuit en dat helpt dan tijdelijk.
Optie 1 allergietest doen. Optie 2 hem kaal scheren en kaal houden. Kan namelijk ook door het lange haarkomen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:47

ik zou persoonlijk een allergietest laten doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:50

Wat geef je de hond voor voedsel? Honden kunnen niet tegen granen (wat in bijna alle hondenbrokken zit) en kunnen dan ook huidirritaties krijgen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:54

Ik heb speciaal voer bij de dierenarts weg. Weet zo niet uit mijn hoofd wat voor merk ed is. Zal ik moeten nakijken. Maar ben op dit voer over gegaan omdat we dachten dat het aan het voer lag. Maar hij heeft dus een hele tijd geen last en dan opeens wel weer.

Allergietest kost 150 euro. Als het moet dan moet het hoor, daar niet van, maar wil eerst andere dingen uitsluiten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:57

Ja, wij hadden ook voer van de dierenarts :\ hoofdingredient: granen........
Zou je toch denken dat ze je wat goeds verkopen... gaat ook bij DA''s alleen maar om geld verdienen (ze krijgen per verkochte zak een bonus)
Acana en Orijen bevat geen granen, 70% vlees en de rest groentes en fruit. Onze hond is er zo van opgeknapt :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:00

Arme Dribbeltje :(:) sterkte met je blaasontsteking Tallechie, wel ook zwangerschapskwaaltje :(:)

Tine op buitenrit dapper hoor, knap van je dat je het hebt gedaan. Vaak is zo'n 1e rit na zo'n lange tijd geen pretje. Als die grote kanjers zo stoer gaan draven zijn er volgens mij maar weinig mensen die er prettig op kunnen blijven zitten. Dan ga je toch wat minder ontspannen erop zitten, ook in stap en hup daar voel je je spieren en heel je lijf. Heel herkenbaar :o Maar...als je het weer vaker doet wordt Rembrand weer wat 'kleiner' en dan kun jij ook weer wat meer eraan rijden zeg maar, dat je echt met je paard rijdt in plaats van maar een beetje meelift. Echt waar :j .

Naaltje dat wetenschappelijke Engels is ook nog 'vak'-gebonden, dus kan je ook niet helpen helaas. Kan wel wetenschappelijk Engels, maar dan op sociaal-wetenschappelijk gebied, niet dat van jou vrees ik. Gebruik zelf vaak die website http://www.vertalen.nu dan voer ik gewoon hele zinnen in, krijg je suggesties terug, die zijn vaak nog heel krom, maar het helpt je wel op weg. Goed woordenboek en beetje taalgevoel doet dan de rest :+

@Ollie volgens mij heeft Tine een wagen waar wel tweespan voor kan en zij wil hem verkopen :)* Even in je profiel gespiekt maar jij hebt wel een super gave wagen zeg (en gave pony's :~ ). Chevano ook van harte welkom, gezellig! Wat leuk dat je je paard zeg maar 'op latere leeftijd' nog zo goed voor de wagen hebt gekregen.

Vandaag was het inderdaad bij Breda heeeeeeeerlijk weer *\o/* Ben nadat Han naar school ging direct afgereisd met het plan naar buiten te gaan onder het zadel (ha ha Tine, jawel ik ook :+ ). Eerst in de bak gereden, ook eindelijk paar keer uitgestrekte draf gedurft...(zodat ik wat beter leer te blijven zitten := ) en toen maar op pad. Ben zo'n half uurtje wezen stappen over / langs de weg :wow: :):) :wow: maar ze bleef wel bij me, paar keer zelfde stuk op en neer totdat ze zich ging ontspannen en we met zo'n lekkere grote stap aan lange teugel rondstapten, met fijn gevoel gestopt.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-01-11 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:00

Ik zal vanavond even op de zak kijken. Heb alleen net wel een nieuwe zak van 7,5 kilo gekocht.

Waar kun je die soorten halen dan?

Dribbel moet van mij ook op dieet. Hij was 8.8 kilo. Dierenarts heeft er niks van gezegd. Hij eet ook niet de hele dag, maar volgens mij is het wel te zwaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:11

Wij bestellen het bij Zooplus :) (staat nu toevallig een banner onderaan) of haar het in Bussum bij een dierenwinkel. Is niet overal te krijgen namelijk. Zooplus bezorgt het bij ons gratis omdat we elke keer 27 kilo bestellen (2 x 13,5 kg) maar wij hebben ook een grote hond :)

Kijk even op de zak: ze moeten de lijst van ingredienten beginnen met het hoofdbestanddeel (waarvan er dus het meeste in zit)
Honden zijn vleeseters geen graaneters

Onze hond krijgt 2 x per dag 225 gram en is ontzettend netjes afgevallen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:16

Ik heb geen idee hoeveel dribbel zou moeten hebben, heb ook geen maatbeker.

ik ga nu naar huis en dan kijk ik gelijk even. Dan reageer ik vanmiddag nog even
Dribbel heeft nu onbeperkt, hij eet niet op vaste momenten en eet ook nooit zijn hele bak leeg. Maar als ik er te veel in gooi is het ook niet handig :-)