[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:37

leuk dat je een ideal tuigje gaat aanschaffen :D

wobbe heeft vandaag lekker een dagje wei gehad :D
vond hij vast fijn.
Morgen gaan we alleen maar eventjes rondjes over het terrein rijden om de schuren heen.
en als er niemand aan het rijden is misschien heel even in de bak (maar doe ik liever niet)
en heeeeeelll misschien mag ik wel op het weiland rijden waar het gras pas gemaait is (als het gras al ingepakt en opgeruimd is inmiddels)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:50

Leuke foto van Rivaldo Laura! Zal nu onthouden dat riv vlekkies heeft :P

En HVU leuk dat je een ander karretje gaat halen!

Ik heb net lekker wezen ontspannen bij sil, eerst 5 minuutjes in de roundpen geoefend op stemhulp. (voorwaarts, back, ho, draf, stap) En daarna de fiets gepakt en stukje van het erf af gefietst :D

Wat het dus was aan de telefoon, er is een moeder op stal met een dochter. En die dochter wilt altijd heel graag met sil spelen, oefeningetjes doen. Nou ik vind dat natuurlijk geweldig! Nou dacht ik gister met hun afgesproken te hebben kwamen ze niet opdagen! Heb ik paar uur zitten wachten op stal. (gelukkig is het mooi weer :P)
Maargoed, vandaag belde ik dus om te vragen of ze vandaag wel gingen dan kon dat kind toch nog met sil spelen.
Nouja en toen kreeg ik dus vanalles te horen... echt de raarste dingen.. Zo had ze bijv. het gevoel dat ik haar afgelopen week heb zitten negeren enz. en dat ik haar niet vertrouw.. owja en dat ze ook nog gewoon een leven heeft en ook een man en kinderen.. het ging dus echt nergens over :S kwam er opneer dat ze Sil nooit meer aanraakt enz. en het vervelende is ook, ik ben me van geen kwaad bewust!!!
Was er echt flink van slag van... kwam haar ook nog tegen op stal, maar zei niks tegen haar en zij niks tegen mij. Dochtertje liep wel naar sil en mij toen en die behandel ik ook normaal. Laat haar alleen Sil niet meer verzorgen. Erg zielig voor het meisje :(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:51

wat raar zeg dat die moeder zo doet!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:53

Ik heb een sulky, maar tijdelijk geen menpony.
Ik heb ook nog leuk nieuws, ik heb gisteren mijn tuig gepast, op chicko dat past dus echt niet het tweespantuig wel, maar enkelspan niet. Dus mijn pa neemt mijn enkelspan over en ik bestel een kleinere, (gelijk aan mijn tweespan) want dat past ze allemaal. Ik heb dus voor de grap alle vier de shetten los in de wei het tuig staan passen en schapen als het zijn, blijven ze lekker los stil staan. Chicko en Billy hebben ook even door de wei gelopen met het schoftje en borststuk om, en chicko volgt mij los door de hele wei en verandert op commando van gang. Billy doet dat ook wel, maar heeft iets meer tijd nodig om te snappen wat ik bedoel, is wel ook bijna een jaar jonger. Maar zo lekker om wat in de wei te kunnen tutten met zo'n brave knollie's

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:57

als er hier trouwens iemand is die een tinker of fries heeft (of ander paard van dat formaat) en een zigeunertuig met nikkel beslag zoekt, ik weet er een te koop, voor 250 euro, nieuw.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:52

jeetje jenkins, vage moeder zeg. Ik heb ook wel eens zo'n soort figuur gehad met een verzorgmeisje, daarom wil ik ze ook niet meer, maar is sneu voor de kinderen inderdaad!!

Lekker dagje wij voor wobbe :D

Ik ben blij :) heb net de transportbeschermers van buck overgekocht, dan kan mijn schatje zaterdag tenminste veilig op de trailer :D:D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:03

ben ik weer :).. vandaag niet veel gedaan.. was zo moe, maar wel met ze bezig geweest.

Er was een schrikparcour in de bak gezet waar ik ook aan mee mocht doen.. ik verwachte dat tum het erg eng zou vinden maar die is gewoon zo dapper.. rivaldo.. die vond de paraplu en zeil waar hij onderdoor moest dood eng.. uiteindelijk toch aan de plu geroken.. heb leuke foto's van riv en tum die kunstjes op de pallet doen :D zal ze er morgen opzetten.. nu weer aan school werken.. zo geen zin :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:11

Wel een tinker :) maar heb voorlopig nog geen tuig nodig voor haar. Ze gaat eerst onder het zadel

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:33

hier nog iemand ideen voor het schuren.

Ik vrees voor ferro dat ie zomer eczeem heeft maar ga eerst nog even met m langs de veearts.

Vanavond had ie weer in de wei zijn manen kapot geschuurd. Hij mag nu alleen nog in de wei waar geen
bomen staan tot ik een oplossing heb. Baal hier zo van dat beestje zo'n jeuk heeft.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:37

wassen met een anti-jeuk shampoo en insmeren met anti-jeuk spul, en als het echt eczeem is...eczeemdeken op.
sunrise is een hevige eczemer, ik word er gek van (sun ook van de jeuk dan)
echt zo zielig voor haar.
hoop dat het iets anders is .. ;)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:57

oe hopelijk is het geen eczeem, dat is zo irritant.
Als het echt eczeem is weet ik dat je ook goed naar de voeding moet kijken, dat kan ook veel schelen.
En inderdaad deken op.

Vadnaag vrij, eerst even huisje schoonmaken en dan vanmiddag naar de paarden.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:31

@ Maisie: dat zou niet goed zijn als Ferro zomereczeem heeft! Een van mijn vz-hafjes (de merrie) heeft ook ZE, verschrikkelijk is het! We moeten haar dagelijks insmeren met anti-jeukspul (een zelf gemaakt middeltje van bij de apotheek geloof ik), als we het 1 dag vergeten, vinden we haar bebloed op de weide, zo erg schuurt ze dan. Best wel zielig om haar zo te zien afzien.
Maar de laatste jaren gaat het al een stuk beter nu we een werkend middeltje hebben gevonden, nu heeft ze terug wat manen en een toonbare staart.
Ohja, wij moeten de merrie in de zomer ook iedere week wassen. Dit omdat ze ook rolt met dat spul in haar manen, dan komt er zand op en gaat het weer jeuken...

@ Jenkins: wat raar dat die moeder zo deed :?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:33

Wat voer je Ferro?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:38

He wat balen Maisie! Ik zit een beetje met het zelfde alleen niet met de manen maar met de staart. Lizzy doet sinds een dag of 5 haar staart schuren bovenkant van de staart staat recht overeind maar heb haar zelf nog niet betrapt op het schuren ervan. Heb wel afgevraagt of het aan haar voer licht maar dat kan haast niet want ze doet het nu pas en ze krijgt dit voer al 3 maanden... 3/4 pavo podo 3 en 1/5 pavo kruidemelange per dag.. met een scheut lijnzaadolie. Nu zeggen mensen vast wat belachelijk veel, dat dat is het maar anders blijft ze niet op gewicht. :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:36

Pavo zit wel veel suiker in en daar reageren veel pony's op met jeuken, het kan dus wel aan je voer liggen. is het proberen waard

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:39

Yup, daarom voer ik ook geen pavo. Dodson & Horel heeft een fijne opfokbrok, mare & youngstock. Daar jeukte ze bij mij niet van, wel van de pavo opfokbrok.

Door krijgt Reform G van st. Hippolyt en Keet Energy Classic van Hertog. Beide krijgen ook een schepje ultimate balancer erdoor en wat seizoenskruiden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:42

cavalor strucomix pony. Maar ook alleen als ik heb gereden en een heel klein beetje.

Verder een plakje nat hooi en overdag tja gras. Kan zijn dat het ook door het fructaan komt wat daar nu in zit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:46

Yup, dat kan ook heel goed. Misschien iets meer hooi bijvoeren :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:05

ja ze staan gelukkig nu nog s'nachts binnen. van 08:00 to 20:00 staan ze buiten en daar kan ik weinig aan verranderen. Alleen binnen laten staan is geen optie.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:14

ja dat hoor ik ook heel veel over die pavo koeken.

Wat ook helpt: paard op kunstmatig onbemest land zetten en hooi geven van zullke landen. Paardje van vriendin had het heel erg en nu niet meer.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:15

Hier nog iemand met een jeukende pony. Ze doet dit eigenlijk elk jaar rond deze tijd. Vorig jaar voerde ik dieetvoer van de boerenbond. Dit jaar Pavo koeken.

Dus volgens jullie zou het ook van het fructaan kunnen komen? Dan minder gras geven en meer hooi? Of gewoon meer hooi? Ze staan nu door de dag (van 8-18u) op de volle weide, en dan gaan ze voor de nacht opeen afgebakend stukje (volledig afgegrazen). Daar knabbelen ze nog wel, maar ik geef ze daar niet standaard nog hooi bij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:23

Pavokoeken schuren alledrie mijn paarden zich kapot van :\ geef ze dan liever goede kwaliteit brok/korrel voor de vitamientjes.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:25

bij mij schuren ze minimaal (heb er 4 staan), echt bijna niet en op de vorige stal deden ze het meer.
Daar ging jaarlijks kunstmest op de wei, ik heb het idee dat dit oook niet echt bevorderlijk is.

Mijn eigen wei is zeker al 10 jaar geen kunstmest meer opgegaan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:25

Bij mij schuurt nik en ik strooi cas en paarden mest op de wei.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:27

Nu schuurt er ook niets meer hoor, was alleen toen ik pavo voerde.

Keet begint goed uit de 'wintervacht' te komen :) Door heeft alweer een groot deel zomervacht gekweekt :D hopelijk zijn over een paar weekjes allebei mijn paardjes weer mooi bruin :D
Dan hopen dat mijn trailer eerdaags eens klaar is :D kan ik lekker op pad :D