[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelingerJarig

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:18

Ja Kiepejanie, ik Lierop, een oefenmarathon. :)
Tging echt super, 213 punten bij dressuur! Vaardigheid 2 ballen.
Marathon ging ook heel goed, maar helaas brak tussen hindernis 1 en hindernis 2 mijn streng :( Niet het leer, maar de snelsluiting begaf het. Gelukkig hebben we het kunnen maken, maar veel tijdsoverschrijding waardoor ik laatste ben geworden, anders was ik tweede. Nouja, beter dat het hier gebeurd als op een officiele, toch? :P

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:40

Mooi toch, jammer van die snelsluiting maarja alles weer heel thuis en plezier gehad is toch het belangrijkste :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:43

hafjelinger jammer. Beter nu dan officieel inderdaad.

Ik ben naar schildwolde geweest. Was een mooie wedstrijd, lekker weer. Jammer dat veel boeren bezig waren, dus wat problemen in het wegparcour. Een molen die draaide was ook eng. Dressuur en vaardigheid slordig, eigen fout. Hindernissen gingen super, behalve waterbak. Die van mij heeft hier een fobie voor.

1 mei gaan we herkansen in bronneger

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:15

Precies Kiepejanie! :P

Veel oefenen Tallechie, succes in Bronneger!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:01

We hebben besloten om de officiele marathons niet meer te rijden. Bronneger sowieso niet, omdat die waterbak behoorlijk link kan zijn.

Veale moet eerst maar in het water willen. Oefen marathons rijden we nog wel.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:10

tallechie schreef:
We hebben besloten om de officiele marathons niet meer te rijden. Bronneger sowieso niet, omdat die waterbak behoorlijk link kan zijn.

Veale moet eerst maar in het water willen. Oefen marathons rijden we nog wel.

Je kunt de waterbak ook zo link maken als je zelf wilt toch? Je hoeft niet in volle galop erdoor.. :o?
En je kunt een gewone marathon ook gebruiken als oefenmarathon, tenminste wij doen dat wel met de
jonge pony's, nemen gewoon een officieele wedstrijd als oefenmarathon..

Btw, het is niet aanvallend bedoeld hoor, maar je kunt zo rustig rijden als je zelf wilt toch :)?

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:12

Wie gaat er zondag in Horst rijden, wij niet ik ga denk ik wel kijken wordt mooi weer 21 gr.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:14

Je moet daar een kanaal in via een dijk en dat is de waterbak. Er zijn vorig jaar een paar ervaren menners omgegaan. Daarbij komt dat ik niet een ideale wagen heb en veale alle kanten op springt als hij het water in en er uit moet.
Ik ga de waterbak altijd in stap in, omdat die van mij er niet in wil.

Als ik de officiele rijd en ik rijd de waterbak niet of niet goed en ik heb te veel punten heb je verliespunten. Dat vind ik zonde. Ik kan best nog een jaar wachten.

Ik rijd de marathons heel rustig, omdat ik nog niet veel ervaring heb dus daar ligt het niet aan. Maar wij hebben afgelopen weekend ook klem gestaan.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:51

Okee, ik ben ook nog nooit Bronneger geweest, maar wij gaan ook starten met jonge pony's en we gaan gewoon rustig rijden maar wel gewone officiele wedstrijden en dan zien we wel :)

Maar het is wel goed dat je zelf ook rustig aan wil doen, want er gaan genoeg pony's/paarden kapot waarmee het ineens allemaal moet gebeuren en over een aantal jaar doen ze het niet meer!
Dan toch liever een paar jaar rustig aan doen en nog jaren plezier hebben :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:51

Veale heeft altijd marathons gelopen. Ik vermoed dat hij daarom ook zo snel weg moet, omdat hij de waterbak niet meer in wilden en oude eignaar rijd klasse 2. Ik vermoed dus dat er een keer wat in het water is gebeurd. Plassen e.d. op de weg en ind e bak geeft hij niks om.

Ik men zelf nog maar een jaar dus doe sowieso rustig aan, gaat om de ervaring en niet om het winnen

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:41

tallechie schreef:
Je moet daar een kanaal in via een dijk en dat is de waterbak. Er zijn vorig jaar een paar ervaren menners omgegaan. Daarbij komt dat ik niet een ideale wagen heb en veale alle kanten op springt als hij het water in en er uit moet.
Ik ga de waterbak altijd in stap in, omdat die van mij er niet in wil.

Als ik de officiele rijd en ik rijd de waterbak niet of niet goed en ik heb te veel punten heb je verliespunten. Dat vind ik zonde. Ik kan best nog een jaar wachten.

Ik rijd de marathons heel rustig, omdat ik nog niet veel ervaring heb dus daar ligt het niet aan. Maar wij hebben afgelopen weekend ook klem gestaan.

Ik heb ik je topic gekeken (eerste marathon ooit) en ik zou daar idd geen echt marathon mee willen rijden :)
Niet banketstaaf bedoel, maar ik zou lekker gaan sparen voor een "echte" marathon wagen.
Je kan met je huidige wagen niet fijn hangen en je wielen zijn ook niet ideaal.

Leuk paard heb je trouwens :)

Welke klasse rij je?
In de klasse 1 vind ik het rijden van verlies punten niet zo belangrijk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:55

Het wil op zich wel, maar je moet er wel rekening mee houden dat je breder, minder wendbaar en minder steil naar beneden kan gaan. Ik heb er nu 2 marathons mee gereden en op zich kan het wel. Ik wilde eerst kijken als ik eht wel leuk genoeg vondt om te doen.

ben dus al druk aan het sparen. Maar ik zal het om de wagen niet laten. Ik doe rustig aan en ga niet voor de winst maar voor de ervaring. Ik vind het alleen zonde om een officiele te rijden omdat ik weet dat ik verlies rijd. Dan kan ik beter nog een jaar wachten.

Dank je wel voor het compliment.

Ik rijd gewoon klasse 1. Ik vind winstpunten niet belangrijk, maar ik vind verliespunten wel jammer als je er wat aan kan doen. Ik weet dat het paard niet makkelijk het water in wil en kies ik er dus voor om te wachten.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:04

Ja, snap wat je bedoel.
Je moet er toch startgeld voor betalen, wel leuk als je het dan ergens voor doet. :)

Veel suc6

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:06

Precies. Is toch zo'n 40 euro wat je moet betalen. Dan ga ik liever nog even oefenen.

Ga wel even kijken waar ik heen kan om te kijken en eventueel te helpen

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:18

Ik kom net terug van Horst, ik heb ook nog gegroomd. Twas een prachtige dag vandaag, morgen ga ik kijken :)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:06

Ik ga ook morgen kijken! Jammer van de vele afmeldingen maar ik heb er toch veel zin in!

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:31

Er was een groom ziek, dus ik mocht achterop. :) Het waren echt mooie hindernissen, vooral de waterbak was leuk. :)

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:33

de zieke groom meldt zich : stuur je ff een PB-tje hoe het ging ?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:13

Ik heb genoten in Horst, lekker in het zonnetje bij de waterbak naar Chardon senior zitten luisteren, dat vond ik wel sfeertje hoor! Maar smiddags paar tweespanrijders gevolgt en de tandems natuurlijk, helaas ging een bekende van ons om en moest naar het ziekenhuis... maar verder heb ik een geweldige dag gehad.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:01

hafjelinger schreef:
Er was een groom ziek, dus ik mocht achterop. :) Het waren echt mooie hindernissen, vooral de waterbak was leuk. :)

en je had geen natte voeten heb ik gezien :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:42

wij gaan volgende week naar Horst :) Mag al lekker vroeg, 10 voor 9 ofzo :+ En moet tegen een bokker :D

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:47

Wij doen volgende week niet mee in horst maar ga wel kijken hoop dat het net zo`n mooi dag wordt als vandaag

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:24

liberty schreef:
wij gaan volgende week naar Horst :) Mag al lekker vroeg, 10 voor 9 ofzo :+ En moet tegen een bokker :D

Ik kan helaas niet lachen om mijn tijd. |(

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:46

Heeft er iemand van het weekend toevalig foto`s gemaakt van jannes kinds 4span pony`s in horst

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:28

Nope niet op de foto gezet, wel gezien! ik moest zo lachen om zijn reactie toen die hindernis 2 uit kwam, letterlijk even stoom afblazen ;)