[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:22

Dankje :) Er hangt een gewone enkelgebroken trens in, on een stang loopt ze gewoon niet:P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:22

Oke.. Ja ik probeer eerst een stang..
Maar misschien dat ze later over kan op d'r gewone rijbitje? Ik weet niet.. Ik twijfel :') (what's new? _O- )

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:26

Wij hebben altijd gement met dat bit. Dat was al met het belren, maar beleren hebben we met een boer gedaan dus die vond 'da wel goe'. Dus gewoon ontwetend hebben wij dat erin laten hangen. Toen ik wedstrijden wilde rijden hebben we een stang geprobeert maar we ontdekte dat dit bit gewoon het beste bij haar past.

Het verschilt per paard, gewoon uitproberen ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:46

gelukkig hebben wij geen dekens nodig om te kunnen rijden er zitten hier niet zo veel dazen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:34

ik men sun ook op een gewoon trensje (dubbel gebroken) stangen zijn drama,zelf met geen druk erop gaat ze zitten met paniek mondje open...teugels hangen los???!!
maar dit gaat perfect.
vandaag zou ik weer (na mijn vakantie) beetje meelessen, maar.....10 dagen weiland......zucht...sunnetje....past niet meer tussen lamoen.
(lamoen zou nog wat wijder gezet worden, maar nog niet gedaan.....)
word flink afvallen!

Diba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:34

hafjelinger schreef:
Wij hebben gewoon en vliegendeken met hals gekocht en daar heeft onze zadelmaker gaten in gemaakt voor de leidsels. :) Ziet er altijd grappig uit, zo'n groen spook voor de wagen :+
Afbeelding

:+ ziet er schattig uit dat groene pakje

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:10

hafjelinger schreef:
Wij hebben gewoon en vliegendeken met hals gekocht en daar heeft onze zadelmaker gaten in gemaakt voor de leidsels. :) Ziet er altijd grappig uit, zo'n groen spook voor de wagen :+

Het is wel grappig, maar het lijkt me erg handig!

Ik ben net nog eens gaan rijden met Romeo. We zijn op de verharde weg gaan rijden aangezien de vorige keer(eerste keer op een grasveldje geoefend) nogal pijnlijk was voor mijn rug :+ Het vertrekken ging na 10 minuutjes al véél beter, het was al niet meer zo dramatisch als de vorige keer. Ik denk dat hij er nog niet klaar voor is om op gras te rijden. Nu ga ik eerst zijn zelfvertrouwen wat aansterken door heel veel op verharde weg te rijden.
In het begin had hij het net érg moeilijk met vertrekken, hij wou steeds rechtsomkeert maken... Bijgevolg hing mijn vriend met zijn volle gewicht tegen Romeo omdat ik mijn koets niet dubbel geplooid wou hebben :o Het enige stukje waar ik toch wel bang was, was om thuis te vertrekken, we moeten eerst van onze oprit af, dus aan de ene kant is het huis, de andere kant draad. Als hij daar zou beginnen draaien, zou alles om zeep zijn...
Maar na 10 minuutjes was hij weer de oude! Hij heeft me duidelijk gemaakt dat hij nog niet klaar is om op gras te rijden, dus dan respecteren we dat ;)

Ohja, nu is mijn vriend boos (op Romeo) omdat zijn pas gewassen shirt weer vuil is :+ Hij was echt boos op Romeo, ik had hem nooit zo gezien :D Toen zei hij tegen mij: "Ja het is toch altijd hetzelfde! Vanaf het moment dat ik bij Romeo kom, is mijn shirt vuil! Als die nu eens gewoon zijn hoofd zou stil houden hé... En als hij gewoon zou vertrekken zoals ieder normaal paard dat doet! Maar nee... Daar doet hij weer niet aan mee!"
Het was best wel grappig om te zien, zo lastig op een paard, een eenzijdige discussie was het :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:47

haha sander_lotte _O- ik sta zo ook weleens een hele monoloog tegen Dids af te steken als hij weer eens een gat in zijn burka heeft ofzo := als mensen me dan horen lachen ze ook :D

fijn dat het al wat beter ging! :)

een pony die niet meer tussen lamoen past :(:) :P

@maisie; plekkie over misschien? daasloze stal klinkt goed! :P

over het bit; dids wérd op een dubbelgebroken trens gereden, nu al dik 1,5 jaar bitloos
voor de kar een liverpool met 3 sleuven, gereden op de ''lichtste'' sleuf. Hij reageert erg licht op het bit, maar vindt het wel fijn denk ik dat het een stil mondstuk is (ipv beweging van gebroken)

Dids heeft 1 kermit-jurk :) voor het rijden onder het zadel en het mennen
heb er 2 gaten in geknipt voor de leidselringen op de halsriem
en hij is met zadeluitsparing, die knoop ik om het schoftje heen
resultaat; alleen het achterste stuk billen niet bedekt, maar daar kan ik met de zweep bij! :9
had zo gauw geen geld voor een men-vliegendeken over, dus dan maar multifunctioneel :)

vanavond op stal eerst lekker een half uur aan dids zijn manen staan friemelen en pluizen :) toen 3 grote vlechten erin gedraaid en gaan rijden :)
hij deed het góed!
Vorige keer (touwhalster nog) ben ik 1,5 uur bezig geweest voor er een rustig galopje uitkwam
nu sprong hij aan, en was zowaar een beetje te regelen!
nu alleen nog voor elkaar zien te boksen dat hij mooier de hoeken door gaat :)

na 't werken lekker afgespoten helemaal, deken gerepareerd (tíg kleine gaatjes) en lekker gevoerd :)
cap maar uitgespoten ook _O- heb m'n rijhoofdstel thuis liggen, die mag morgen mee naar vorstenbosch!! :):) (kan ik de maat zien die ik moet hebben)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:49

Ziet er wel leuk uit zo'n deken, ik ga er volgende week echt in kopen want je stikt hier in die k*tbeesten! En niks helpt meer dan! Maar het lijkt met toch dat dat deken aan de onderkant ook nog wel vastgemaakt word?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:51

mijn deken heeft bilriemen en staartriem :) (en 4 clips voor en aan de hals)
is de deken met zadeluitsparing en hals van HarrysHorse :)

woon je in west brabant silfie? :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:00

helemaal dazenvrij is het hier ook niet hoor :D

Maar je kan nog wel rustig zonder deken gaan rijden. Waar we het meest
last van hebben zijn de vliegen.

Ik rij ferro op een happy mouth liverpool in het schuimgat met de leidsels. Robijn gewoon op een liverpool in de eerste sleuf en jazz op een b-stang met de minste inwerking. Gebroken bitje zou ik bij ferro en jazz wel durven maar bij robijn niet die kan zich zo sterk maken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:31

Dids is de eerste 2x weer voor de kar ook op dubbelgebroken gemend (en zonder oogkleppen)
die kerel die me toen hielp zei dat dat wel kon, en dat kon ook :)
echt sterk maken doet hij niet.. maar vind het op een of andere manier veiliger voelen.. zal wel gek zijn :P

zonder deken buiten verschijnen is hier een doodsvonnis overigens.., ik twijfel zelf altijd al of ik niet iets met lange mouwen aantrek..

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:38

Doe je Diddle nu wel met oogkleppen? :)

Anne is het altijd gewend geweest met kleppen, dus die doe ik er nu ook maar gewoon omheen :j
En ze had altijd een liverpool, met zeemleer erom heen.. (zodat de ribbeltjes niet zo scherp in werkte) Ik heb een liverpool zonder ribbeltjes :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:41

Dids heeft nu wel kleppen ja :j niet omdat hij anders bang is ofzo, maar zodat hij niet teveel zieet en z'n aandacht gewoon bij mij houdt :')
(geeft wel een leuk effect bij een kruising, als de groom verkeer gaat kijken en opeens zichtveld in loopt.. :x nu dus verplicht eerst een heel verhaal vertellen en een voorzichtig klopje op de hals _O- )

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:43

Haha, schrikt ie dan?

Oemf daar moet ik ook allemaal op gaan letten natuurlijk, straks :=
En als Anne schrikt van een mens is het niet zomaar "WAAH!".. Maar dan is het * REENNNNEEEEE* :') Mijn paard heeft mensenvrees :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:47

diddle schikt anders :j dan springt hij 4 benen gelijk de lucht in, of wil a-la roadrunner vertrekken.. slijt hij zijn achterijzers zo mee :))
verder is het een ontzettende druif hoor :D
was gisteren aan het poetsen, en hij stond los
opeens draait hij om, ik kwaad
draait z'n kont naar me toe, blijft ie staan..
zat een daas, of ik die even dood wilde slaan :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:50

Als Keet schrikt, stapt ze twee stappen opzij en gaat er dan naar kijken :D heerlijk zoon nuchtere pony

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:52

diddle is dan meer van het opzij springen, of a-la roadrunner willen starten en na 3x afzetten en niet vooruit komen opgeven :+
om de opgebouwde spanning er bij de eerst volgende vogel uit te schrikken door een 4 benen in de lucht sprong :+

ook vrij nuchter, maar hij maakt mij er altijd meteen helemaal wakker bij :+ (hij is bang van 1 op de 100 putdeksels, soms een skeeler, soms een fietser _O- ligt er maar aan waar hij zin in heeft :P )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:53

dat kan een paard hier gewoon niet flikken :n dan ligt ze of in de Amstel of onder een vrachtwagen/fiets/auto/motor

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:55

hij springt ook geen meter om :))
gewoon van recht, een sprong omhoog en dan een stukje opzij in complete stelling en buiging landen dus van zo;
|
naar
)

die is zelfs met zijn paniekerige reactie op de skeeler van de week níet van zijn rijstrook af geweest :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:55

Haha :')

Anne die kan inderdaad ook zo "schrikken".. Of als ze van een geluid schrikt ofzo, dan voel ik zo'n schokje door d'r lijf gaan.. En dan loopt ze heel rustig verder en kijkt om d'r heen (of naar mij) van "pff, vond jij dat eng? nou ikke niet hoor!" :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:58

dan is het goed :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:01

zijn schrikken is ook meer om te zeiken meestal hoor :)) dan wil hij wat leven in de brouwerij..
je ziet het ook aankomen, dan gaat hij zoeken :=
meestal lach ik hem uit.. :+

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:28

Wow, een heel gesprek gemist.. :P Ik kom net uit m'n bed gerold :o Weer een dag verspilt :P

Silfie, onze deken zit alleen vast bij de hals en boven aan het hoofdstel, hij blijft goed liggen.

Kelsey schrikt heel raar; ''Hee, iets engs. Mmm, zal ik schrikken? Ja! Ik schrik!'' En dan vliegt ze met 4 benen de lucht in en gaat ze ervandoor... :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:31

Hahaha, nou dan heeft ze er wel goed over nagedacht :))