[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:04

Ongeduldige Jet :P ik weet het niet ik gebruik bij mijn longeersingel dus een onderlegpad van het tuig :+ dus andersom zeg maar.

Hier kan gelukkig ook alles gewoon naar binnen, wat voor hond ook, die honden van ons zijn super sociaal. Maar ja dat moet ook wel hier in de stad en met ons B&B, het is altijd zoete inval. Bij jou zien ze niet zoveel honden natuurlijk Tine.

Vind het ook maar benauwd weertje :7
Baal trouwens vreselijk, we hadden een heel mooi vrachtwagentje op het oog, waren er nog niet helemaal uit wat we willen, trailer of vrachtwagentje maar dit was er ook een die evt tot campertje omgebouwd kon worden. Ben ik aan het kijken hoe het zit met stalling, is gewoon niet te betalen :oo kost gewoon rond de 150 / 200 Euro per maand... stal je ook een pony voor >;) en we moeten een stalling hebben want ivm de milieuzone mag zo'n vrachtwagentje de stad niet meer in (we wonen vrijwel centrum Rotterdam).

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:21

Wat jammer, Vhu.
Ererondes zijn vaak ietwat te spetterend idd. In Duitsland is er altijd een ereronde, trouwens.
Heel mooie en fijne auto, Belker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:27

Heb een filmpje, maar krijg het niet geplaatst.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:30

uploaden op YouTube en dan linkje plaatsen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:33

Ah, ik zie het, maar wil liever niet op YouTube i.v.m. privacy en andere mensen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:34

Youtube kun je de link op prive zetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:42

Maar dan kunnen wij het ook niet meer zien :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:56

Wel als ze de link via PB doorstuurt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:01

Ah, dat kan natuurlijk, maar schept wel erg hoge verwachtingen....

Gisteren is de eerste bij ons, na bijna een jaar, "opnieuw zadelmak" gemaakt. Begonnen met het schimmeltje door vriendin met haar kindjes.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:36

Ava, wat leuk ! Ging het goed ? Leuk dat ze dat willen doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:40

Ava wat leuk. Gebeurt dat bij jullie thuis en kan jij dat dan ook zien? Dan heb je wel een heerlijke afleiding!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:18

jetdekkers schreef:
Hoi allemaal ik weet niet of ik in het juiste tic zit maar kan je een longeerpad gebruiken tuigonderlegger als het de juiste maat is?

Ja hoor, ik heb een Lammert Haanstra longeer-onderlegger onder het schoftje liggen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:23

Biancacoo en Tine, ja! Zoon zit inmiddels in Peru en heeft het goed naar zijn zin in dit mooie, maar chaotische land :j . Sponsoren zijn allemaal goed gekomen; hij had zelfs een "overschot" naast zijn verplichte minimum van 1800 euro. Nu maar veel nieuwe ervaringen opdoen!

Paard gaat ook goed, maar ik denk dat ik de uitgezette strategie wel wat ga omgooien.
Vandaag zijn we samen (weer) onder de sproeier geweest :D . Ze deed erg moeilijk met afspuiten met een tuinslang, dus ik heb haar meegenomen onder de tuinsproeier van de het kleinvee-weitje. Zo kreeg ze toch de volle laag, maar IK had het dit keer niet gedaan :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:32

Gem, slim bedacht. Nu kon ze jou inderdaad niet de schuld geven. Haha, zie haar al helemaal zo kijken.
En wat ontzettend knap dat je zoon zelfs nog meer bij elkaar heeft weten te krijgen.

Nog niets gehoord van zoonlief, dus ik hoop dan maar dat het allemaal goed gegaan is, anders had hij vast al wel gebeld.

En verder een plannetje aan het uitwerken voor een kleine vakantie (nou ja, het wordt hard werken ) in de herfstvakantie. Heel spannend, ik hoop dat het allemaal lukt, dan komt mijn droom die ik al jaren heb toch een beetje uit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:00

Wat goed Gem ! Ik hoop dat hij een veilige en mooie reis heeft !
Slim met de watersproeier !

Tine, gaat vast goed met zoonlief ! Ik zou dat vreselijk spannend vinden..kind zo een eind van huis..
leuk op vakantie in herfst.

Wij hebben eindelijk ook onze caravan kunnen verkopen, en een supermooie tent kunnen kopen ! Dat wilden we al jaren doen,...Binnenkort gaan we de tent uitproberen inde Ardennen,...Daar heb ik alrijd al eens naartoe willen gaan, lijkt me zo mooi, ik heb een vriendin die dan in ons huis op de honden komt passen samen met haar husky. Dus dat is ook superfijn !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:27

Bianca, is zo fijn als je een goede oppas voor de dieren hebt. Wat voor tent heb je gekocht? Mijn ouders komen binnenkort in huis om voor de dieren te zorgen. De honden gaan met ons mee kamperen in de tent. Heerlijk, zo'n zin in.

En zoonlief belde, had heerlijke buitenrit gemaakt, reed als 2e (achter de leider) en ze was superbraaf. Pfff, ik kan zo lekker gaan slapen ;-) Ik had gevraagd of ze in het begin iemand wilden laten meelopen (ik moet altijd 5 min naast hem lopen), is niet gebeurd, maar was ook niet nodig. Nou ja zeg, en ik moet er steeds naast lopen. Dat doen we dus niet meer hahaha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:04

Ik heb het gemist, ondanks dat het thuis was, maar heb er dus filmpjes van gezien; gouden pony.

Lijkt me echt een hele ervaring, Gem.

Snel gegaan, Biancao; Ardennen zijn prachtig; zijn we veel geweest op Animal Event stond ook bedrijf dat vakanties met honden daar aanbood; heeft dochter nog gekanood met Coco.

Super dat het zo goed gegaan is; kop is eraf zo met het kamp! Zo jammer dat dochter niet meer wilt/durft te rijden.

Maar goed misschien ooit weer voor de wagen; ze heeft altijd graag gemend.

Nou, vast weer wat vergeten, maar mijn best gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:42

He wat leuk Ava, hoop dat het mennen ooit weer gaat zou echt heel fijn voor je zijn :j
Super Tine, lekker slapen nu :z
En wat een leuke plannen Biancacoo, wij kamperen vrijwel altijd, af en toe B&B als het echt hondenweer is maar kamperen vind ik heerlijk (we hebben een (kleine) De Waard tent (super tent, kost wat maar wat hebben we er al een plezier van gehad) en twee van die goedkope 'opgooitentjes', als het mooi weer is en we willen alleen slapen/overnachten).
Nou maar weer eens de muggen gaan trotseren >;)
:wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:45

De Waard tenten is echt het beste dat er is! Die gaan 30 jaar lang mee..... (mits er netjes mee omgegaan wordt)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 06:34

_/-\o_ de Waard....is het inderdaad geworden Gem.
De kuifmees met voorwand..Zo kan die in de winter ook helemaal dicht..met een kachel/verwarming erin.

Ava, idd jammer dat ze niet durft te rijden..Wie weet met vriendinnen samen in de toekomst wel weer...ik hoop het ! Het kan zo leuk zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:27

Wij zijn echt zooooooooooooooooooooooooo geen kampeer mensen :+ wij doen hotelletjes :D of huren een appartement of huis :)

Komende vakantie hebben we voor een week een villa + zwembad (spotgoedkoop daar :+ ) en de rest 2 hotels :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:33

Ik hpud wel van kamperen, maar mijn man niet, kamperen in huis hebben we misschien ook al te lang gedaan, hahaha, dat vind ik ook geen punt midden in gigantische verbouwingen zitten, al ben ik nu wel blij dat we het grotendeels gehad hebben.

Hoop nog leuk huisje op park te vinden voor dochter met een vriendinnetje; was graag gaan beetje soort van trekken of stedentrip, maar dat kan ik gewoon niet aan. Ook waanzinnig triest dat we ons nu pas met vakantie gaan bezig houden; zijn al 25 jaar samen alleen maar aan het werken en werken. Net te laat veranderd; half jaartje van Lotje genoten, maar er komt iig weer wat activiteit op stal, al zal dit soms ook wel heel dubbel zijn...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:23

Zal zeker dubbel gevoel zijn ava. ...
Hoop dat jullie er toch even tussenuit kunnen gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:51

Stedentrips vinden we ook erg leuk om te doen :j
Ik hoop dat er toch weer een en ander voor jullie mogelijk wordt Ava. En ja, werken, werken, werken, zeker als je eigen bedrijf hebt dat zit er gewoon in, anders had je vast ook niet gedaan of gewild... :(:) :* maar je beseft nu natuurlijk zo dat je dat gedaan hebt en andere dingen gelaten... de jaren vliegen ook wel moet ik zeggen ...

Wat je zegt Gem, zijn supertententen. Die van ons hebben we nu .... denk zo'n 12 jaar, je ziet er niets aan. Enige vind ik is dat ze in de folders altijd zo strak staan, dat lukt ons nooit, altijd wel ergens een plooi :+
En gelukkig maar Keet dat jullie niet van die kampeerders zijn, gelukkig zijn veel mensen dat anders konden we ons B&B we sluiten :))

Nou vind het heel knap van jouw paard dat ze onder de sproeiers door durft, Gem. Ollie kon het allemaal niets schelen, die ging ook gewoon langs de aardbeienvelden als de sproeiers aanstonden maar volgens Ber zijn die dingen moorddadige wapens die gaat er voor geen goud langs / onder / in de buurt :wow: :evaw:

Bezig met boekhouding ernstig niet mijn hobby :O maar moest nog wat facturen eruit doen en dat is natuurlijk stom als je dat niet doet :list: en de toeristenbelasting, BTW afijn nu even tijd voor :9k
Fijne dag allemaal!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-07-16 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:53

Binnenkort even checken voor een weekendje beide kamers bij je VHU :) mijn ouders trakteren op een paar daagjes rotterdam.