Vandaag fijn voor het eerst dit seizoen weer eens naar buiten geweest. Rustig aan gedaan, ruim 9 km in 1 uur 5 minuten, gemiddeld 8,33 km per uur. Voor de marathon wagen met 2 personen er op ipv de sulky waarmee ik graag mendurance wil starten. Ze was eigenlijk nog lang niet klaar, maar rondje was af en rijd was op, Roos kwam gewoon blij en fit weer thuis aan. Hopelijk later deze week weer een rondje, mooie aanvulling op onze dressuur training.
Ik rij sinds vorige week weer met de hartslagmeter. Vooral als bescherming van mijn pony omdat ik ineens wel heel veel van hem vroeg. Ik heb nu al iets verschil tussen vorige week en deze week. Begin gebruik zat de hartslag bij stap rond de 90 en nu weer zoals voorheen rond de 80/76. In draf zit hij rond de 150 en dat hoop ik nog naar beneden te trainen. Zijn maximale hartslag zat voorheen rond de 210 (galop mulle bodem) maar de laatste tijd niet boven de 180 gezien.
Gewoon de standaard van Polar is 90 euro. Zender aan je rug riem en ik heb het horloge op de rug riem vlak voor mijn staartriem zodat ik hem continu kan aflezen zonder op mijn pols te kijken
Dat is nog wel te doen, ook handig op je rugriem. Niet alleen als ik naar buiten ga is het leuk, maar ook in m'n dressuur training is het interessant. Heb je deze? https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... ne-inzone/
Ik zal door groom gebrek nooit een fanatieke mendurance menner worden, dus hele dure uitgebreide dingen hoef ik niet. En ik heb het geduld niet om alle mogelijkheden van zo'n apparaat te leren gebruiken, dus dan is het ook zonde van je geld . Gebruik mijn telefoon al als GPS, heb m'n losse GPS ook al de deur uit gedaan omdat ik die toch nooit gebruik omdat ik mijn telefoon heb.
Ik heb die hartslag meter nog niet gebruuikt mag weg van me ik heb geen zin in dat gedoe.dus geinteresseerde
keona
Geplaatst: 11-04-16 17:05
Hoi kun jij me via de mail een inschrijf formulier toezenden van someren,want inschrijven via de knhs gaat niet hun lukt het ook niet.dus moest de organisatie vragen voor inschrijf formulier. Mijn mail adres keona_ruyters@hotmail.com bedankt
Gem
Geplaatst: 11-04-16 17:12
keona schreef:
Ik heb die hartslag meter nog niet gebruuikt mag weg van me ik heb geen zin in dat gedoe.dus geinteresseerde
Wat voor eentje heb jij?
Gem
Geplaatst: 11-04-16 17:14
L_Rivaldo schreef:
Gem naar wat voor een ben je opzoek?
Nog niet ergens echt naar op zoek. Heb wel een bezichtiging gedaan van een Gelderse twee-jarige omdat deze nu eenmaal op mijn pad kwam . Tweede Pinksterdag gaan we nog een keer terug .
Wat voor eentje heb jij?
Die ze hier boven ook gebruiken,is eigenlijk om mee te rijden maar met pony,s ook o de koets te gebruiken
Gem
Geplaatst: 12-04-16 08:49
keona schreef:
Die ze hier boven ook gebruiken,is eigenlijk om mee te rijden maar met pony,s ook o de koets te gebruiken
Ik denk dat ik daar met een groot paard te ver vanaf zit.... zal toch eens voor het koets-model moeten kijken. De M400 of zo is dat geloof ik. Maar wil hem wel tweedehands, nieuw is me teveel geld.
Eilatan
Geplaatst: 12-04-16 16:18
Hartslag meter heb ik dus ook weer uit de kast getrokken, ik heb er ook 1 voor onder het zadel. Slim trouwens om het horloge aan kar of tuig te hangen, dat ga ik volgende keer ook doen !
Kyano gecastreerd ja, allemaal nieuwe paarden op stal, allemaal merries. Dus hij kon niet meer in groep staan verhuizen heeft weinig zin, ik ken weinig/geen plekken waar ze in groep kunnen. Ik vind het super jammer maar welzijn van Kyano gaat voor.
En na aantal weken apart staan was hij ook niet te genieten met z'n gemep voor de koets en 'uitspatjes'
keona
Geplaatst: 15-04-16 10:35
Morgen camperen bij het aussie weekend van ascn.en dan zondag op de terug weg koets en tuig bekijken,dan moet de lusitano er toch ook aan gaan geloven hihi