[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:55

Lekker Biancocoo straks weer aardbeitjes :9

Dan zijn ze erg lang weg Tine, kan me voorstellen dat dat saai is op den duur :(:)

't Is stress die uitslag, van mijn werk. Coordineer afstuderen, is mega klus met allerlei mensen en vandaag met het inleveren van de opdrachten komt alles dan bij elkaar. Had heel systeem ontworpen waardoor het digitaal kon en dat is **gelukkig** grotendeels goedgekomen := maar heb er slapeloze nachten van gehad en vanochtend dus 'opeens' onder de uitslag :+

Ben erg allergisch voor van alles bij mijn ogen en kan er niets op hebben heb wel traumeeldruppeltjes. Denk dat dat wel wat helpt... en vanavond lekker vroeg naar bed :z

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:29

Lijkt me erg lastig Tine als je zo allergisch bent voor de zon. Helemaal op ski vakantie i.v.m. de weerkaatsing. Wij gaan niet meer op skivakantie omdat ik het niet meer kan met mijn benen en dan duurt de vakantie inderdaad erg lang (kon ook niet wandelen in de bergen) en is het redelijk saai in zo'n skigebied als de rest de hele dag op pad is en jij in je eentje daar zit. Dus begrijp het wel een beetje hoor. Toch proberen te genieten en bij te tanken!
Lastig VHU dat je uitslag krijgt bij stress. Vroeg naar bed vanavond en lekker dromen over je knappe Hero voor de wagen. Ik ben allergisch voor paarden, ook erg handig :j , verder hooikoorts, exceem, huisstofmijt en overige dieren met vacht en veren.....
Biancacoo straks weer aardbeitjes; ik moet ook de moestuin klaar maken.
ML; lekker gemend met Vjell en behandeling gehad.
Baudy beterschap
mooie foto Janouk van de schapen.
Het lijkt echt voorjaar te worden vandaag!

We hebben dit weekend besloten het gezeur achter ons te laten er niet op te reageren om ruzie te voorkomen en het te negeren. ook voor de bestwil van zoonlief...
Gisteren dus toch maar paard weer aangespannen en een heerlijk ritje gemaakt. Het werkte gelukkig heel ontspannend en maakt weer veel goed. Paard van mijn man kan ook weer rustig opgepakt worden dus dat is het goede nieuws.

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:38

Hey annemie we kunnen handjes schudden die allergien geb ik ook allemaal!! Met astma erbij dan nog maar gelukkig met medicijnen goed in de hand te houden.

Auto is gelukkig morgen weer klaar. We stonden stil op de brouwersdam ook niet de meest ideale plaats.

Vandaag wel weer van de zon kunnen genieten gelukkig!! Heerlijk tandem gereden en robin maar aan de hand meegenomen. Morgen les met robijn en woensdag met robin. En dan zaterdag 1e marathon met robin best spannend!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:04

Hier ook allergisch voor allerlei grassoorten, boomsoorten, huisstofmijt, katten, paarden, honden, konijnen, pinda's en dus zon. Loop al 3 maanden met verstopte neus. Snapte ik niet, maar hoorde van assistente van huisarts dat heel veel mensen al last hebben door bomen/planten die al in bloei staan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:06

Oh ik ken dat heel goed. Helaas ook al een paar keer gestrand met paard op de trailer. Met als top punt. Voor het drukste stoplicht in Hardenberg in de zeikregen. Met twee paarden op de trailer. Gelukkig reed mijn vriendin erachter. We hebben ons met z'n tweeën gered.
Maar dat is zo..........gggrrrr

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:06

Maisie: lastig ook nog astma. En auto morgen weer klaar. En lekker met de paarden bezig geweest.
Annemie: lekker met de paarden bezig geweest en proberen om niet te reageren. Blijft wel lastig lijkt me
VHU: klinkt als een heel drukke tijd zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:08

baudyh schreef:
Oh ik ken dat heel goed. Helaas ook al een paar keer gestrand met paard op de trailer. Met als top punt. Voor het drukste stoplicht in Hardenberg in de zeikregen. Met twee paarden op de trailer. Gelukkig reed mijn vriendin erachter. We hebben ons met z'n tweeën gered.
Maar dat is zo..........gggrrrr

ANWB komt gelukkig wel heel snel als je meldt dat je een trailer bij hebt en/of op heel gevaarlijk plek staat. Dat is dan enige troost. Maar autopech blijft gewoon dikke ellende

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:24

Fijn dat jullie even lekker ontspannen konden met de paarden Annemie, doet een mens goed :j

Hier een keer met mijn Golfje en daarachter trailer met Snuitje en ALwyn erin stilgestaan ook op heel rotpunt.... zo ik vond dat echt stress hoor! ANWB was er idd wel heel snel maar auto was niet zomaar gemaakt ... dus dat duurde best lang en daarna moest ik nog zo'n 30 km rijden met zo'n provisorisch gemaakte auto die maar 70 km/uur mocht rijden. Nou peentjes zweten. Dus dat nooit meer.
Neem bij voorkeur auto van manlief mee als we ergens heengaan, is vrij nieuwe wagen, heb daar dan meer vertrouwen in.
En eigenlijk was ik altijd heel makkelijk van in mijn eentje rijden met paard en trailer maar sinds dat ik dus gestrand ben denk ik daar toch anders over.

Ik kan er niet tegen als ik van alles regel en mensen volgen de procedures niet (die we met z'n allen hebben af- en doorgesproken). En dat gebeurde nu ook weer. Vind ik zo irritant.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:27

Knuffel voor jullie allemaal :(:)

En ff heel ego: het gaat goed met opaatje *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:24

Fijn avaluna.
Met diantha gaat het in de avond altijd beter omdat ze zo rond 18 uur haar dagelijkse shot antibiotica krijgt. De bult onder haar kaak blijft dezelfde grote maar zakt een beetje uit. Heb der net lekker der slobber gegeven. Ze maakt er een smeerboel van maar ach dat geeft niet. Kijken hoe het morgen gaat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 06:59

zoveel pk voor je koets: machtig mooi zondag tijdens het oefenparcours
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... _Uz2TZLk1s

Fijn dat het goed gaat met opaatje, Avaluna. Blijft toch altijd een heel wankel evenwicht.
Baudyh zo maar een idee; kan de hoeveel heid antibiotica niet verdeeld worden in tweeën, zodat het paard de hele dag er profijt van heeft? Of zou 2 x de helft net te weinig doen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:51

@Janouk: wow, hier is ook iemand in de buurt die heel lang met zoveel pk's wedstrijden reed :j .
Opaatje is gisteren flink tekeer gegaan in de bak en heeft zelfs nog vrij gesprongen 8-) , gelukkig ook niet ingevallen van die paar dagen _/-\o_ .

@Baudyh: idd misschien een optie om het te verdelen?

@VHU: nog even een extra knuf voor alle stress :(:) .

Hier bellen manlief en ik langs elkaar heen, geloof ik :') .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:32

De hoeveelheid antibiotica is naar haar gewicht. Ik denk dat 2 x de helft niet genoeg is. Maar het zou 24 uur moeten werken. Zal het ook wel doen maar het effect word wel minder.
Ze staat wel vrij rustig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:28

Baudyh, ik hoop dat diantha snel opknapt..wat een narigheid voor haar, zo'n ontsteking in d'r kaak...

Cool filmpje janouk..wat een krachtpatsers..
vanmorgen heb ik onze jolanda weer even gezien..dat is het trekpaard dat naar een nieuwe baas is gegaan..ze is mooi geworden, vreselijk kort..dat wel, korte hals, korte rug...en heul erg uitgezwaard..hahaha :+ ze was 4 toen ze bij ons weg ging..
ik zal even een fototje zoeken..
ingespannen voor bosritje..
Afbeelding
bij de nieuwe eigenaar weiland slepen..hier was ze 4 jaar oud.
Afbeelding

verder niets te melden op paardengebied...dus ga onder mijn meeleeshunebed..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:33

@Biancao: oh, wat leuk <3 , was je even langs geweest? Volgens mij hebben de nieuwe eigenaren er veel plezier van :j . Je weet trouwens dat we graag van je horen, niet alleen op paardengebied ;) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:03

we zijn vanmorgen langs gegaan...ze is echt enorm :wow: ....en zo lief !!
Ze heeft nu lange manen, met ietwat te veel knopen naar mijn zin....maar ik ben een pietlut wat dat betreft, die man is echt helemaal gek op haar <3 <3 en ze heeft het daar goed !

vanmorgen kort rondje met de 3 dames hondjes gedaan...eagle staat definitief op rust..hij heeft toch weer behoorlijk last van zijn poot... |o erg sneu voor hem, maar hij is rustig en tevreden zelfs als hij alleen thuis moet blijven en de andere hondjes mee gaan, ...mijn man was helemaal huh ?? wat is ie braaf....word alleen achter gelaten en zegt niets..gaat gewoon liggen pitten... >;) >;)
straks even wandelen met hem..baal er enorm van..arm dier..zal blijvend probleem blijven...zonde van zo'n supergoede hond..maar..wandelhond is ook erg gezellig..haha..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:13

Balen bianca dat het eagle niet meer lukt in het span. Het feit dat hij rustig thuis blijft, betekent wel dat hij zich daar bij neer legt.
Ronaldo bij ons is nu elf en kan ook hiet meer zoveel als hij zou willen. Hij legt zich er niet bij neer. Hij is zo verdrietig als ik hem alleen thuis laat. Iknhoop dat hij zich ook er bij neer leert leggen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:32

Bianca: blijkbaar heb ik iets gemist. Laatst schreef je toch nog dat Eagle het allemaal zo goed deed. Wanneer is het dan toch weer mis gegaan? Wat enorm balen zeg. Het leek zo goed te gaan. Wel een hele geruststelling dat hij er vrede mee heeft om alleen thuis te blijven. Wat een geweldig paard zeg. Wat een knots.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:15

Eagle die ging goed tot afgelopen woensdag...toen dacht ik al te zien dat hij niet lekker liep na het trainen, we zagen steeds vaker dat hij trekt met zijn voorpoot,...we waren er al bang voor..maar hebben alles voor hem gedaan qua dierenartsen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:20

Wat ongelooflijk balen, zeker omdat je eerst dacht dat het toch helemaal goed was gekomen. Ga je nu met 3 verder of moet je op zoek naar een nieuwe nummer 4? Kan hij wel bij jullie blijven? Kan me ook voorstellen omdat je zo wedstrijdgericht bent, dat een niet wedstrijdhond erbij lastig kan zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:46

Jammer van eagle. Hij heeft denk ik echt last van zijn been dat hij zo rustig blijft als de andere weggaan.

Naast mijn zere keel en oren nu ook verkouden. Bleh voel me niet fit. Komt ook niet veel zinnigs uit me vandaag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:59

Tine, ik ben niet zo wedstrijdgericht, tenminste niet om te winnen..ik orienteer me nu meer op de langere afstand lijkt me heel fijn om zonder de stress van snelste tijd, gewoon heerlijk een mooie route met de honden af te leggen, dat is ook wat ik volgend weekeind ga doen met 2 hondjes met mountainbike.
En eagle blijft gewoon bij ons, hij is een heel lieve hond.
Ik pas me aan aan de hondjes, heb nu dus 3 voor de kar, dat kan voor korte afstanden wel, en ik fiets langere afstanden met dakota en aiya.
Misschien in de toekomst eens kijken of er een hondje bij komt, maar eerst andere zorgen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:02

Bianca: fijn dat hij kan blijven!! En je mag dus ook met 3 honden op wedstrijd. Sorry, heb je wellicht al eens eerder gezegd. Het is dus niet zo als met mennen, 4 span is 4 span. Dat is wel fijn, kun je toch lekker doorgaan. Nog iets gehoord van de kijkers?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:10

Kijkers komen nog eens kijken...
Met 3 start ik niet, dat vind ik te zwaar voor ze, zijn niet zulke grote teven...dus ik loop dan 1x de tour met 2 hondjes, en de 3e is reserve hondje..gelukkig wandelen we veel met ze, en komen ze niets te kort..maar t'is wel balen, want met 4 geeft wel meer het gevoel van mushen..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:11

Goeienavond! Flink moeten bijlezen, en ik beperk me even tot enkele reacties :o .

Biancacoo: jammer van Eagle, maar je hebt er gelukkig vrede mee. En knopen in de manen, tja blijven mannen hè.

Tine: misschien een rare vraag, maar had je zelf niet beter thuis kunnen blijven en alleen de mannen op vakantie laten gaan. Nu heb je het duidelijk niet naar je zin :\ .

Baudy vecht tegen een opkomend griepje :(:) . Kan de bult geen droes betekenen?

Avaluna's opaatje is een kranig baasje :D

VHU's Hero heeft voor de wagen gestaan *\o/*

Maisie heeft zaterdag voor het eerste marathon met Robin +:)+

Annemie is de verstandigste van de familie -:) +:)+

Verder terugscrollen lukt niet...

Hier een leuk weekend gehad. Met Moos naar een Bokt-fotoshoot-meeting op de Brunssummerheide gegaan en heb zaterdag dus uitsluitend koetspoets gedaan en Moos z'n staart gewassen.
Zondag met 5 paarden, ca 10 fotografen en de benodigde grooms op de parkeerplaats afgesproken en naar de zandvlakte gegaan. Moos was aangespannen, de rest onder zadel, dus ik moest een omweg maken en door de Rode Beek heen om me bij de rest te kunnen voegen. Moos twijfelde wel even bij het water, maar heeft zijn "waterbak-experiment" goed volbracht :D . Ik denk niet dat hij zal weigeren bij de marathon :') .
Daarna portretfoto's gemaakt (sommigen gingen in dunne zomerjurkjes te paard :oo :brr: ), losgooifoto's en rij-foto's. Omdat het zulk mooi weer was, waren er heel veel extra wandelaars die opeens ook fotograaf werden :D . Inmiddels heb ik een aantal foto's gezien, er zitten wel een paar erg leuke bij.

Gisteren had ik Moos even willen longeren voor eventuele spierpijn, maar merkte onderweg in de auto dat de verwarming het opnieuw niet deed. Na de duitse baan de motorkap opengemaakt en bleek de koelvloeistof (vorige week nog bijgevuld!) op te zijn. De bedrijfstemp van de motor was nog goed, dus linea recta omgedraaid en binnendoor naar de garage gesukkeld. Gelukkig werd de Passat toevallig 'savonds thuis gebracht door een meevarende kennis, dus heb maar een halve dag zonder auto gezeten.

Vandaag een nieuwe TA op bezoek gehad. Lesjuf vond dat Moos soms wat tegenstrijdige signalen afgeeft op het bit, dus wilde graag dat ik zijn gebit nog eens liet checken. Vond ik in eerste instantie vreemd omdat de TA in augustus nog is geweest. Blij dat ik het advies opgevolgd heb; nieuwe TA liet zien dat oude TA slecht werk had afgeleverd :( . Hij is 2,5 uur bezig geweest := . Er zit nu nog één hard plekje waarvan hij denkt dat het een niet-doorgebroken wolfskies is, en het wachten is hoe zich dat de komende 6 - 9 maanden ontwikkelt.