[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 02:50

@Ollie: :(:) hoop zo dat het nu rustig blijft in Bruutjes mondje :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 07:19

@ollie
Tuurlijk gaat het vanaf helemaal goed met Brutus. Brutus is zo'n taaie.
Wij verwachten wel dat jullie dit jaar de Hippiade winnen in het ZZ! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 07:20

@ollie
Tuurlijk gaat het vanaf nu helemaal goed met Brutus. Brutus is zo'n taaie.
Wij verwachten wel dat jullie dit jaar de Hippiade winnen in het ZZ! :D Let maar op, als hij straks geen pijn meer heeft in zijn bekkie, is hij niet meer te verslaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:48

Goedemorgen

Ik hoop straks alle sneeuw aan kant te hebben hier. Kan ik weer met de auto het erf op, die heeft vannacht zielig buiten de poort gestaan. :(:)
Het is nog wel koud , -8, maar die gemene wind is er gelukkig niet meer.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:31

Kom net van de paarden en nee het is eigenlijk helemaal niet zo koud meer sinds die wind weg is.

Vriend is ziek thuis gebleven van werk.Zo met schoonmoe naar de fysio en gelijk even een bestelling wegbrengen en hap klaar eten halen.We verbouwen de keuken en ik kan dus niet koken.Wordt de kant en klare nasi en pizza en patat ook wel zat.Ga maar eens bij zo een kant en klare maaltijden winkel kijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:46

Baudy, weet niet of je wel een magnetron ter beschikking hebt. Wij hebben 2 jaar geleden, toen we keuken aan het verbouwen waren van die kant en klaar maaltijden van knorr geloof ik gegeten, dat was nog goed te doen. Zweedse gehaktballenschotel, franse vleesschotel zijn best lekker.

Tractor deed het weer niet, dus heb al vast een stuk met de hand geschept (schuiven is er niet bij). Kijken of hij het zo wel weer doet (staat nu aan acculader)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:12

@Tine: hopelijk kun je nog schuiven!

@Baudyh: beterschap voor je vriend.

Hier hopen we morgen de keuken of de woonkamer te schilderen, eerst vanmiddag even naar Maastricht verf halen.
Zal wel heel anders uit zien, we hebben alles in eerste instantie "wit" geverfd en straks dus verschillende krijtkleuren.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:41

@tine; balen van de tractor..

@baudyh; inderdaad, als je nog een magnetron hebt vergroot dat je mogelijkheden aanzienlijk! Ik ken mensen die leven op microwave-food.. kwestie van te lam om te koken zegmaar daar hoor :P Maargoed, is best wat in te varieren :)

@avaluna; succes met schilderen!

Hier op kantoor. Oude bril op :') Kan niet wáchten tot die lenzen binnen zijn (vrijdag).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:49

@Baudyh: wij eten dan weer niks uit de magnetron, maar ik kookte de tijd zonder keuken op zo'n campinggastoestelletje.

@Aks: heb zelf ook lenzen, ben er erg blij mee.

@Frensie: heb je misschien wat meer informatie over het dieet dat jij volgt?
*heb nu suiker geschrapt en dat gaat best goed, kreeg al van iemand de tip van Power Slim, dat is ook zo'n eiwitdieet, maar wil als het ff kan liever geen shakes e.d., maar gewoon zelf wat klaarmaken aan ei e.d. bv*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:49

@ Avaluna ik doe het Dr. Dukan dieet. Is op internet wel wat over te vinden en meerdere boeken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:15

Nou, erf is weer begaanbaar, auto kan weer voor de deur. Man wat een sneeuw en wat een getob met die schuif. De hefarmen van de tractor zijn eigenlijk iets te smal om vast te maken aan de schuif (of de dingen van de schuif te breed). Gelukkig kwam mijn hulp vandaag blijkbaar schoonmaken, dus die mocht even helpen. Maar in je eentje kan het dus niet. Toen hij er eenmaal achter zat, was het grove schuifwerk zo gebeurd. Rond de trailer en de poorten moest wel met de hand en daar lag nog genoeg. Bij de poort naar de weg, lag een halve meter opgewaaide sneeuw, dus daar was ik nog even mee zoet. En buiten de poort lag ook nog een berg.

Net, na het verzamelen van heel veel moed, toch ook nog maar de volte, die ik eerder had ontdooid met zout, maar sneeuwvrij gemaakt. Kan ik morgen weer gaan longeren. Is wel nodig. Rembrand is zo stout in de wei. Zit constant Thabor te pesten (probeert nu deken te slopen) of hij probeert de schuiltent te slopen. Zit net een nieuw zeil op (heel veel :$ ), dus daar ben ik niet blij mee. Wordt tijd dat we fatsoenlijke schuilstal mogen bouwen, maar ja, die toestemming gaan we nooit krijgen.. -O-
Blijkbaar doen zijn sneeuwringen het erg goed, want hij rent wat af in de wei.

Ik ga eten koken en straks nog juryleden proberen te vinden voor onze wedstrijden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:20

Ja we hebben wel een magnetron.Heb kant en klare andijvie stampot gehaald en die zit nu in de ping.Lekker makkelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:28

Eet smakelijk alvast!!

Ik vond wel al die kant en klaar dingen vreselijk zout. Maar ja, wij eten zoutloos (wel heel veel kruiden en knoflook) :Y)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:37

hier ook net als tine aan sneeuwruimen geweest, 1 hek kan al open,helaas past de trailer daar niet doorheen,maar concourswagen wel, dus....vanavond aangespannen met sun naar les,en word het geen dressuurles maar marathonles....staat op de manege mijn marathonwagen :j
hoe gaat het met brutus??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:51

Ben ook benieuwd hoe het met Brutus is? En Janouk? En Tallechie?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:57

Met Brutus gaat het redelijk... hij heeft nog wel wat moeite met eten...want die pluggen zijn er nu uit en de gaten zijn toch wel behoorlijk (moet dichtgroeien dmv tandvlees) ...hopelijk gaan we nu iedere dag wat opbouwen... ik hou hem nauwlettend in de gaten :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:59

even een smeltfoto plaatsen
Afbeelding
Michael met ET (10 jaar) en Beer (lammetje)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:00

HT: ik vind jou wel heel dapper om aangespannen naar les te gaan. Hier zijn de wegen nog niet goed genoeg. Zou morgen springles hebben, maar die gaat niet door. Ik ga nog niet met een trailer de weg op. Wel erg jammer, had er zo'n zin in. Maar goed, ik kan als het goed is morgen wel weer thuis longeren.

Als dat beloofde zonnetje nu eens echt komt morgen, dan wordt die longeercirkel net even wat fijner.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:00

@Janouk, daar wordt je toch 'warm' van :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:14

@Tine: hier was het vanmiddag boven 0 en meteen flink aan het dooien.

@Janouk: ah, wat lief, hahahaha en nu zit de puber verstopt in de sneeuw :D .

@Ollie: zal dan even duren, gelukkig geneest het vrij snel in een mond.

Hier vandaag niet gered om even te rijden en morgen wss beginnen met schilderen..., maar goed, paardjes staan lekker buiten en amuseren zich wel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:22

lieve foto janouk! :))

nog een :(:) voor bruutje

happytime gaat met lef naar de les ;)

Tine heeft bergen sneeuw verzet :=

Ik ben :):) Heb 3 km gesleet vandaag. Bosrit met slee :D Ben gewoon de ruiterpaden op gegaan, best gaaf :D
Dids is een held :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:48

Aks: heel braaf over de ruiterpaden gegaan. Super pony heb je toch
Janouk: zat even met verbazing naar het groene gras te kijken. Ben geloof ik bijna sneeuwblind haha
Ava: al boven nul..... jaloers..... hier -5 geweest

Yes, heb al 6 echte aanmeldingen binnen voor de kur op muziek *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:51

:wave:

kom even binnenvallen, wel meegelezen dames, geen puf om op alles te reageren, maar zag wel superlieve foto van Janouk, je zou weer zin in de lente krijgen!, een voorzichtig positief berichtje van Bruutje, hopelijk is dat tandvlees snel gegroeid zonder ellende eronder!, las dat Ava gaat schilderen, Tine heeft de volte sneeuwvrij gemaakt, Aks heeft juist gebruik gemaakt van de mooie sneeuw, HT gaat op pad naar de les en de rest ben ik geloof ik weer beetje vergeten... :o

Ik ben vanmiddag eindelijk weer eens met vriendlief meegegaan naar Mick, goh, wat kun je zo'n paardenventje missen als je hem een paar dagen niet ziet zeg! Ik vind hem een klein beetje zielig, want hij kan nog niet naar buiten en ik vind hem wel beetje 'eenzaam' overkomen de hele dag in z'n stalletje al 2 weken ;( Vriendlief gaat wel elke dag longeren en hij mag even in binnenbak los, maar toch wel heel veel op stal. Vanmiddag even een rondje met hem over het erf gewandeld en hij was flink aan het snuiven, vond het allemaal reuze spannend. Nog heel even geprobeerd op de wei, maar met 4 stappen gleed hij uit en kwam hij naar het draadje, hij durft het zelf geloof ik ook niet zo goed. Toen maar in de binnenbak en heeft hij lekker een rondje gerend en paar flinke bokken gegeven, haha, heerlijk <3

En Mick heeft nu ook een beha, hahahaa, hij keek er maar besmuikt bij toen ik zei dat ik een bh aan ging doen bij hem _O- (tegen de vreselijke schuurplekken van de deken)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:36

@Smickey: lekker weer even bij paardenvriendje geweest <3 . Wat jammer dat hij niet naar buiten kan, komt dit door de ijzers? Vroeger met de Bucas-dekens had ik ook wel eens zo'n plekken, nu met de Amigo in combinatie met de Rambo-onderdekens gelukkig niet meer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:50

Janouk heeft een smeltfoto zonder sneeuw! Lief hoor...

Aks wel sneeuw en heeft gesleed *\o/*

Avaluna is in voorbereiding tot schilderen, je weet toch hoe dat moet op zijn Mr. Bean's? O:)

Brutusje is nog steeds zieligjes :Y) :(:)

HT: jij durft! Hier wordt alles nog steeds afgezegd....

Vandaag hier een paar uur dooi gehad *\o/* . Laat maar dooien, ik wil ook weer kunnen koetsen! Met wie of wat dan ook :P ! Vandaag ponyzadel gepoetst, ingevet en op de Bokt Markt gezet. Ik kan hem toch niet hergebruiken op het nieuwe paard.
Zondag wrs weer een tweetal bezichtigingen doen tussen Zeist en Arnhem :) . Ook weer binnenbak-paardjes (net als afgelopen zondag), en hopelijk kan ik het weekend er na naar de weide / buitenbak - lopende paardjes. Daarna zal mijn lijstje wel wat verkort zijn.