[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:28

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:33

wat een gaaf beest gem!! :9

@tine; sterkte met je hoofdpijn :(:)

ik zit zwaar in de stress _O- :') niet te geloven, zo erg ben ik nog nooit opgefokt geweest geloof ik..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:33

kalm blijven aks.....kom allemaal goed :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:44

Gem waar is je cap ~~}> >;)

Verder hele leuke foto's ook een berg verschillende paarden !!!

Verder nog een nieuwe welkom :wave:

Heb wel een beetje bijgelezen nog gisteren. Ben bij vriendin op stal wezen kijken. Ze ging een paard van
een andere vriendin rijden die niet zo makkelijk is. Gisteren nog wel robijn gereden op de wei. Hij was weer
zo braaf :+: vind ik zo fijn als ik er zo lekker mee kan rijden.

Vandaag even kijken wat het weer doet. Moet zowiezo nog hooi halen en vlas. En het is brrrrr koud :brr:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:49

Maisie: niks cap, nooit cap, tenzij verplicht ;) . Ik heb voorheen ooit wel eens uitgelegd dat ik me onzeker voel met een cap op, omdat hoofddeksels en brillen mijn evenwicht aantasten :o .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:51

@Gem superleuke foto's en veel plezier maar het is zo gevaarlijk om zonder cap te rijden helemaal vaardigheid. Dan zit de groom ook nog naast je op de bok (kan dus niets corrigeren als je gaat 'hellen'), je gaat in galop, met een paard dat je in principe niet kent. ALs de boel omklapt (denk aan Kiss en Ollie) .... aiaiai.

**ik heb een pesthumeur hoor dus Y;( maar ik moest het ff kwijt**

Ik slaap al paar dagen zooooo slecht :O :n -:(-
Zoonlief is morgen jarig, is ook dikke stress ik ben daar zo slecht in.
Moet hele week werken, behalve morgen, dus kan ook niet naar mijn vriendje en vriendinnetje :\
Vanmiddag interessant zitten doen bij een of ander symposium met een spreker die ik niet mag en die ik niet goed vind }>
Oftewel ik word er niet vrolijker van, vanochtend manlief al afgeblaft ook niet handig.

Nou ik ga snel naar mijn werk :7

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:54

hihi, soms moet je ff galspuwen he VHU.

hier trouwens ook geen cap..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:58

Dank voor de adviezen ;) _/-\o_ , weet dat het goed bedoeld is. Ben helemaal geen held en ook niet stoer, maar ik was zo zeker van dit paard! Ik voelde dat hij me niet zou ontglippen. Geen idee waarom, want met mijn brave Ster zou ik het nooit in mijn hoofd gehaald hebben.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:20

Gem. mooie foto's en idd een gaaf dier, loopt mooi in de aanleuning op de foto's !! leuk dat je zo fijn gereden hebt..
cap...tja...de een wel de ander niet...ik wel bij melody, bij de shetlander niet, en ook omdat zoontje dan mee ging met melody wel een cap zoontje ook, gewoon just to be sure ! ook bij de vereniging met cap, en dan werd ik voor gek gezet/verklaard...daarom was het vast ook zo gezellig daar :( ...sorry, ben echt blij dat ik niet meer hoef... :j *\o/*
Verder zou ik idd groom achterop laten staan als je vaardigheid rijd in een snel tempo..
VHU doe maar even hier alles eruit...dan ben je het maar kwijt..
verjaardag van je zoon komt vast goed,....ik snap wel een beetje hoe je je voelt, ik maak me ook altijd dagen zenuwachtig...kan dat ook zooo slecht...binnenkort is mijn man jarig..ook zo'n drama.....dus STERKTE !!!! :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:53

Groom zal ik idd in het vervolg achterop laten staan, maar ik denk niet dat ik dit nog vaak zal doen ;) . Met Ster ga ik nu wel inschrijven voor de vaardigheid (daar was het stiekem toch leuk genoeg voor), maar dan blijf ik in een braaf drafje rondsukkelen :o . En dan moet de groom idd toch achterop.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:13

@Gem: stoer paard is dat :j , eigenaresse heb ik ook wel eens ontmoet, zie ik nou.

@Tine: :(:)

@Prinsje: :(:)

@VHU: :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:27

Gem...wacht maar...als je dat met ster een paar keer gedaan hebt....word je met haar net zo stoerrrrr....
Prinsjeh...wat een leuke veulenfoto van Mick zeg !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:33

:wave:

Ik zag hele deugniet Wiske-foto's en de boef van Aks
en heerlijk plaatje van men-Gem :D

Las over superresultaten van Roos bij Dennis

en verder... blijft het hier snel gaan!

Nijntje zit helemaal zielig in elkaar gedoken... die mist de cavia zo te merken ^)

En natuurlijk dankje wel voor de leuke reacties op MiniMick !!! Daar heeft hij ook al een klein koppie he? En als hij relaxed staat, op de poetsplek, dan zet hij dat achterbeentje nog steeds zo neer <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:48

Even ego, menles vanmorgen met Rembrand ging erg slecht. -O- Ben nu helemaal verkleumd, wat een kou buiten. Heb de paarden voor de zekerheid maar in 2 keer naar de zomerwei gebracht. Met die harde, koude wind met 3 stuiterballen tegelijk aan de wandel leek me vragen om problemen.

Als het goed is, als zoon tenminste niet weer van gedachten is veranderd, gaat zoon vanmiddag mennen met zijn pony. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Is al heel lang geleden (1 jaar ofzo) dat hij dat gedaan heeft.

Hoofd gaat nu wel iets beter, heb wel pijnstillers genomen :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:59

ja het is echt koud he !!! Flinke wind ook. Vind er niks aan. Heb net de paarden buiten gezet. Ook 4 stuiterballen. Nou ja 3,5 want ferro doet niet echt mee. Er komt ook regen aan zag ik. Miss nog even longeren straks maar we zien wel. En anders hebben ze lekker vrij.

Gem als je oficieel vaardigheid gaat rijden moet je wel een cap op hoor. Ik heb m trouwens ook alleen op met wedstrijden en les en buitenritten in groepsverband.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:01

balen dat les niet goed ging tine..Zit al 1.5u op school.. Over 70 minuten begint mijn assessment.. Hmmf.. Ik ben echt kneiterzenuwachtig..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:12

Maisie schreef:
Gem als je oficieel vaardigheid gaat rijden moet je wel een cap op hoor. Ik heb m trouwens ook alleen op met wedstrijden en les en buitenritten in groepsverband.

I know, I know.... moet hem nu met de dressuurwedstrijden toch ook op :j . Ik word er echter niet zekerder van, voel me erg unheimisch en wiebelig met iets "zwaars" op mijn hoofd.

Tine: balen dat je les slecht ging, daar kan ik nog dagen over door piekeren :o .

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:48

@margreet, kane te koop? heb niet meegekregen wie kane is denk ik
@dennis, heb ik ook in de gaten dat ze hier hard gaan.
@biancaoo, jip weer naamgenootje erbij
altijd fijn zoonlief met verkeerde been uit bed stapt
@gem, nice pics, thanx voor aanpassing van naam ;)
@aks, why in the stress, denk je ook aan je eigen
@vhu, zeer irritant slecht slapen, heb ook van die gebroken nachten soms. Hoop je stress snel over is.
@ngtje, net als ik ook geen cap,
Zoonlief wel een cap. [ITP] floris showt zijn zadel met ilona
Vonden in ruiterwinkel kei schattig, toen was hij twee kwam hij voor nieuwe cap _O- tja vorige had neefje als die kwam weleens gebruikt en hij ook, dus kreeg een nieuwe, fun eej 2 jaar oud komt cap kopen :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:52

zo wat een kou :brr: nu het nog droog is meteen maar ff de laatste brandnetels gespoten,want de komende dagen word het zooo nat dat ze zeker gaan groeien! :j
ik rij eigelijk ook zonder cap(gehalve waar het verplicht is, zoals op de manege) hoewel ik op Tiamo wel een cap opzet,want die moet alles nog leren...
Gem: mooie foto"s , wauw
Dennis: heb je roos hetzelfde spulletje als Janouk gegeven??? dat snelle spulletje? O:)
een hond die zijn stoel afbakerd met haar +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:19

Ht; ik heb gister ook al brandnetels gespoten.
BI: hier kreeg zoon met 2 jaar ook zijn cap, en met 3 of 4 jaar zijn bodyprotector. :D
Gem: ik ga morgen gewoon weer proberen te doen wat ik vandaag in les heb geleerd, hopelijk lukt het morgen wel weer. Snap er niets van, normaal loopt hij echt niet zo slecht als nu.
Aks: sterkte!!

Net even gebeld ivm menclinic, want kreeg geen enkele reactie op mail en ik kan meedoen zaterdag *\o/* . Ik vind het wel ook heel spannend, heb nog nooit een marathonhindernis gereden. Maar goed, er staat allemaal instructie bij, dus zou goed moeten komen.

De nieuwe groom komt ook kijken, evt helpen.

Gekke paarden hier zijn toch eigenlijk wel super braaf <3 . Ging ze net weer uit zomerwei halen. Toen ze me aan zagen komen, gingen ze alledrie al bij het lint staan (je zou denken dat ze graag op het gras blijven; zouden ze snappen dat het voor hun bestwil is dat ze er na 2 uur alweer af moeten?????) Ze stonden zo dicht bij elkaar, dat ik bang was dat een achterblijver zou ontsnappen. Dus toch maar alledrie tegelijk meegenomen. En ze liepen zoooooo braaf mee <3 <3 Dan ben ik toch wel trots op mijn knollies. Vooral op Thabor, is natuurlijk toch nog steeds een jong paard en ook nog hengst. Maar loopt eigenlijk het braafst van alledrie mee aan zijn halstertje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:42

happytime schreef:
Dennis: heb je roos hetzelfde spulletje als Janouk gegeven??? dat snelle spulletje? O:)

Roos krijgt op het moment zowat niets te vreten. 1,5 plakje graszaadhooi en een uurtje op een kaal landje samen met 100 gram dieetmix en een schepje magnesium.
Ik heb haar altijd naar wedstrijd toe gevoerd omdat ze het vaak voor het eind moe was en altijd flegmatiek. Maar sinds ze vorig jaar bevangen geweest is ben ik nog meer gaan zoeken hoe ik gericht zo weinig mogelijk kan voeren, maar wel met zo veel mogelijk vitamine en mineralen. En ik denk dat ik de juiste weg gevonden heb.

@ PrinsjeH: Superresultaten hier? Nee hoor, 1e proef was bijna een verliespunt :o . Maar wel fijn gereden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:52

[quote="Dennis
@ PrinsjeH: Superresultaten hier? Nee hoor, 1e proef was bijna een verliespunt :o . Maar wel fijn gereden.[/quote]

Denk dat ze niet in degaten had dat je vanaf Z 204 punten moet hebben voor een wp. ;)

En natuurlijk fijn dat je Roos nu lekker actief hebt, zonder risico op hoefproblemen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:59

Mij is bewezen dat je helaas altijd kans heb dat ze bevangen worden.
Zelfs als je 3 maanden op geen gras van dichtbij gezien hebben en op graszaadhooi staan. Of als ze drachtig zijn (ze zeggen dat drachtige merries niet bevangen raken), mooi op gewicht zijn en hoog in de sport lopen.
Dat Roos binnen 8 maanden weer op dit nivo loopt is natuurlijk super!
Whitney heb ik nog niet terug op nivo, maar die staat nu hoogdrachtig, dus zelfs als die niet bevangen geraakt was had die nu niet op nivo geweest ;).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:04

Gem..op zoek in een goede winkel naar zo'n lichtgewicht helm ?? er zit nogal verschil in per merk...
ik heb een goedkope maar wel licht en het waaid er lekker doorheen zeg maar..dus voelt niet zwaar of benauwd, scheelt een boel, kreeg eerder hoofdpijn van helmen..
Tine jammer van je les, maar het is ook zulke koude wind...fijn dat ze zo van de zomerwei af kwamen zonder problemen.
Aks succes !! je kunt het !! *\o/*
Leuk Tine dat je mee gaat doen met de marathon clinic, is vast erg leerzaam om te doen !

Ben met zoontje lekker buiten geweest, een nieuwe kweekbak neergezet bij de kas, nu heeft hij zijn "eigen kas"..heel stoer dus, we gaan daar meloen plantjes proberen op te kweken, vorig jaar was dat erg goed gelukt, dus hopen dat dat nu weer lukt !
nog lekker in het gras gezeten vol in de wind, wel in de zon ;) , tussen de 4 honden....vandaag is onze jonge honden-dame voor het eerst weer los geweest om te spelen met de andere na haar sterilisatie, ging erg goed !!
Melody lijkt zich verstapt te hebben oid..en is weer erger kreupel..ze ziet er verder erg goed uit, en is goed gehumeurd !
Onkruid spuiten....kan ik niet doen met die "grazende" husky's....die eten echt happen gras..zonder daar last van te hebben..dus heb alles omgeschoffeld, en moet nog veeeul meer, maar nu even rust..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:24

aks kon het dus niet... Grommm