[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:36

Ollie: :(:) , vwb wedstrijdje, we schenken er niet teveel aandacht aan, we doen er niet te spannend over. Doen we ook zo met diploma zwemmen en judo wedstrijd. Anders krijg je van die kinderen die overal superzenuwachtig voor worden. Dat helpt niet.

Biancacoo: weet niet of je katten hebt, maar husky's zijn ook echte kattenjagers helaas. Ik vind je wel heel dapper dat je 2 pups tegelijk neemt, enorme opgaaf met de opvoeding.

Wij enten altijd alles in 1x, hoef ik niet in de wachtkamer te zitten en voor de dieren zo ook veel fijner. Helaas was 1 kat toch ontsnapt, maar goed, die moet dan later nog maar. De rest kan er weer een jaar tegenaan. De dierenarts denkt dat Thabor een gekneusde voetzool heeft. Er is nergens iets dik of warm, ook geen hoefzweer te bekennen, maar hij loopt veel slechter dan gisteren. We hebben ze nu maar even in de winterwei gezet. Hoefde Thabor niet zo'n eind weer naar de wei te lopen en we kunnen hem beter in de gaten houden.

Maisie: nee, denk niet dat jouw ponys zoveel wegen als mijn paarden. Dan ging het niet goed met ze haha. Amerigo weegt rond of onder de 200kg, Rembrand 600 kg en ik denk dat Thabor daar ook ergens op zit.

Nou, ik ga zo zoontje van school halen. Zou een vriendje meekomen, maar dat is nogal een warhoofd en nu heeft ie een dubbele afspraak gemaakt. Ben benieuwd. Nou ja, als hij niet meekomt, kan zoonlief nog even (rustig, ivm entingen) met zijn pony oefenen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:38

Nou ja, zeg, ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ik sta wel heel vaak bovenaan een nieuwe pagina :o Of ik post gewoon te veel :D

Keet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:38

Onze wilt alleen maar neuzen met de katten, hij valt ze niet aan :) hij is alleen wat lomp, maar hij bijt ze niet.
Schapen en duiven moeten wel oppassen :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:41

Wat een schatjes Biancacoo! Heerlijk om die beestjes te zien opgroeien en te zien hoe ze zich ontwikkelen.

Heb trailer weggebracht. Bodem is nog helemaal perfect (mooi, trailer is al 13(!) jaar oud). Hij geeft 'm even een beurt. En bandjes nakijken.

Vanochtend eerst nog lekker buiten gereden. We hebben een leuk rondje in de buurt, dat rondje is 5 km en vaak doe ik die helemaal in galop (erg rustig rondje, je komt nooit iemand tegen). Nu voor de helft ongeveer in galop gedaan, Gwin weer helemaal blij :) Heb in totaal 12,5 km gereden met een gemiddelde van 10,4 km/uur. Was alweer even geleden, zo'n ritje. Toch wel beetje last van één pols nu, en lekker moe, dus zo even broodjes eten en dan slapen. Vanmiddag komt mijn moeder weer helpen schoonmaken.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:43

Ik ent 1x in het jaar en dan gaat ze alle 3 tegelijk :).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:23

paarden enten we ook allemaal tegelijk. Hond gaat appart en de katten ook maar daar gaan we mee naar het spreekuur. Moet binnenkort weer met de hond van mn ouders.

Fijn frensie dat je trailer nog goed is ! Hier ook een trailer van dacht ik rond de 20 jaar oud. Maar die staat altijd binnen. Moet alleen een nieuwe vloer in. Verder doet mn pa al het onderhoud zelf dus ideaal. (hij is caravanmonteur).

Naaltje is ook stoer als automonteur. Vind het wel handig om een beetje te weten waar alles zit maar ik ga toch niet zelf sleutelen.

VHU heeft een werkpaard aan die bente. Robijn staat ook altijd bij het hek zo van ikke ikke ikke !! die wil gewoon graag overal bij zijn.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:42

Helaas staat onze trailer altijd buiten. Hij is hiervoor van stalgenootje geweest en stond toen ook altijd buiten. Ziet er nog prima uit gelukkig, maar wel even elk jaar een controle.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:49

Binnenkort komt mijn nieuwe trailer :) die zal netjes elk jaar een controle gaan krijgen :D maar hopelijk voorlopig geen onderhoud of nieuwe onderdelen :D
Hij staat nu twee weken in bestelling :D ben benieuwd wanneer ik hem kan gaan ophalen :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:52

Wat voor trailer krijg je evelli?

Mijn trailer is een dik jaar oud, ik gebruik hem meerdere malen per week, heerlijk ding!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:58

Afbeelding
zoiets :) maar dan op een aantal punten aangepast op mijn wensen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappe Door :+:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:13

Ollie :(:) :(:)

Evelli, dat zijn mooie trailers !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:09

En een goedemiddag! Nou reparatie van wagen van Snuitje valt 100% mee qua kosten dus dat is fijn.

Sterkte Ollie... ;(

Over husky's, die van ons kan goed los lopen (niet zoals een herder of labrador precies aan de voet, maar wel keurig mee met alles)en is dus ook nog nooit weggelopen, heeft twee katten als huisgenoot, waarvan er een is gekomen als piepkleine kitten van 4.5 week, ze rent ook niet achter loslopende katten aan. Kippen, duiven en eenden daarentegen .... die zijn inderdaad niet veilig :x

En Bente werkpaard :j . Zo'n type wat eigenlijk 's ochtends eerst maar eens voor de ploeg zou moeten en dan 's middags voor het net voor de mooie koets :7 Robijn zou er dan een zijn voor een groentewijkje 's ochtends en 's middags voor het sjeesje _O-

Gekneusde hoefzool, op een steen gestaan in de wei of zoiets Tine? Als het gekneusd is kun je over paar dagen wel de blauwe/rode plek zien denk ik. Is meestal wel iets wat wat langer duurt voordat het over is -O-

Han (=zoonlief) is nog maar 9 jaar... ^)

Frensie wat heerlijk zo'n lekker rondje waar je door kunt galopperen...
Evelli maakt ons even stikjaloers met prachtige trailer & Door is mooi
Naaltje in de extreme snottermodus, ik moet steeds enorm niezen.

Zo straks even eten voorbereiden, dan wasje erin doen, stofzuigen, zoonlief ophalen van muziekles, dan koken en dan vind ik het wel weer helemaal genoeg voor vandaag.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:12

Aahhh die pony <3.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:45

Haha, VHU onze lab Bubbles loopt echt niet netjes aan de voet los, hihi. Dat is een ongeleid projectiel. Behalve als je een balletje hebt, dan wijkt ze niet van je zijde ;)

Mooie trailer Evelli, en lieve foto's!

Manlief hier ook snotverkouden. Ik gelukkig niet!

Ga nu was opruimen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:47

Afbeelding
Hu? Wat? Wat is daaaaaaaaaaaaaaar? Oeee lekker wijf zeg
Afbeelding
Mag ik haar? Plieeeeeeeeees?
Afbeelding
Nouhou!
Afbeelding
Kijk deze dan! Die vinnikwelsexy!

(7,5 kilo zwaarder als nu + dikke winterjas)

Afbeelding
Hij is wel grappig :D filmpje

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:42

Lief filmpje Evelli!
Hij is wel huge op de foto's, gelukkig wat afgevallen ondertussen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:45

Gave hond :D.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:49

Praten over Husky's, vind het prachtige honden! Maar ben met mijn vuilnisbakje ook blij haha.

Evelli, niet meer doen die foto's foei! Whahaha

En verder; ik kreeg een dik kwartier de leidsels in handen van een dubbelspan friezen ;) :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:51

Tis een dikke bockworst :D maar hij is al 12 en zijn pootjes worden steeds slechter. Dus veel wandelen om hem af te laten vallen kan niet, dus maar met minder eten proberen :) Weegt ongeveer 35 kilo :) en is toch wel zeker 50cm schofthoogte :+ zal hem eens meten, flink beest :) Maar een 5/7 cm dikke vacht vertekend ook behoorlijk :) hij is ook meer het type mooizitten als het type hard werken :+

Hield helemaal niet van honden toen ik mijn vriend leerde kennen. Sterker nog: was doodsbang voor honden.
Maar vent was te leuk om te laten lopen (heb er wel op afgewezen hoor, dat ze een hond hadden) en kan het nu na 2,5 jaar super met de hond vinden :D luistert beter naar mij als naar de baas :+
O luistert ook niet naar commando's trouwens. Zit, plaats, eet brok is alles wat hij kan :+

Welke fotos Ingrid?
Laatst bijgewerkt door Keet op 20-09-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:52

Zag foto's van wat te dikke hond :Y)
Las over netjes lopende honden en ongeleide projectielen. Tja, laat hier de honden zelden meer uit, of ze gaan los mee naar de paarden. Maar denk dat het huidige setje valt onder ongeleide projectielen :o (foei, dat als oud-hondentrainster)
Zag foto's van lekkere shetsmoeltjes en mooi trailer (beetje klein voor mijn paarden ;) ) Onze trailer is nu jaar oud, staat helaas wel dag en nacht buiten. Is geen plek meer op de deel, daar staat oude landbouwmateriaal. Dat kan niet tegen buiten staan, onze alu-trailer zou daar goed tegen moeten kunnen.

Hier ook allemaal al weken aan het snotteren, wil maar niet overgaan.

Super dat reparatie van wagen van Snuit meevalt.
Thabor is ook zo'n type, smorgens ploeg, smiddags koets. Heerlijk dier <3 Had na gisteren echt zin om morgen met hem te mennen, maar ja, dat gaat nu natuurlijk even niet lukken. Kan zijn dat hij op een steen is gestapt, bij de manege ligt soort fijn puin als semi-bestrating. Hij loopt op blote voeten, wellicht dat hij net even op grotere steen heeft gestaan. Of toch omdat hij met dat been een paar keer half op zijkant van klep heeft gestaan. Ze zouden moeten kunnen praten ;( Zo zielig hoe hij nu loopt.

Manlief is nu boodschappen halen, ik zit er namelijk weer even goed doorheen. Morgen gaat hij naar Middelburg (kan het verder weg??) voor een sollicitatie, dus dan moet ik programma morgen alleen draaien en dan geen tijd dus voor boodschappen. Wel lief dat hij het nu haalt :j

Nou, ik ga mezelf zo maar eens vermanen en met voorbereidingen voor eten beginnen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:57

Van Dora :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:03

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:20

gave fotos gezien
gave trailer

ben net terug van stal
maar voel me helemaal niet goed.. Heb water opstaan voor een pannetje stomen.. misschien gaat het dan beter... Oren steken, en alles doet zeer :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:40

Wow Tine, Middelburg! Is het dan ook de bedoeling dat je man daar gaat werken???

:(:) Beterschap Naaltje!

Gaaf IngridM dubbelspan Friezen mennen!