[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:15

Mee eens tallechie af !!!!!!

~~}>

Nee hoor je moet doen wat je nog kan. Maar je wel rustig houden hoor.

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:16

Helaas is administratie werk wat vanaf de bank kan en het moet echt gedaan worden anders hebben we de accountant op onze dak

Naaltje ik wil best de administratie voor je doen hoor. Is tenslotte mijn werk. Alleen voor mijn eigen vind ik het niet leuk. Moet het ook gewoon vaker doen dan is het niet zo veel werk.

It dat is ook handig :-)

Ik begin het alleen een beetje vervelend te vinden dat mensen zeggen we komen wel langs als je met verlof bent en vervolgens zie je nooit een mens. Best frustrerend omdat ik altijd naar mensen toe ga als ze ziek zijn of wat dan ook

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:16

ja ik kan wel alleen :j
maar da's minder gezellig, en 2x zo koud :+

Ik zit dus te wachten tot ik instort, en dan ga ik naar bed :') dan slaap ik tenminste

Ik ben niet mee nee, heb nooit leren carnavallen, laat hem maar lekker fuiven met z'n vrienden, is ook weleens lekker voor 'm :)

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:17

Rhine_ schreef:
@ Kim: Waar heb je het deken nu gevonden?

Ik heb vandaag een staldeken maat 145 besteld hoop dat ie past!
Zou ik tab volgende week nog scheren?

2e hands op marktplaats. :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:18

mijn vriend heeft een hekel aan carnaval.
en ik vind er ook geen donder aan :n

alleen slapen is ook niet leuk :n koud inderdaad :j
huisgenoot van mijn vriend is nu niet thuis, anders had ik allang in m'n vriendjes bed gelegen.
durf niet zo goed alleen naar bed te gaan :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:18

Dan ga ik wachten met scheren tot oktober!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:19

klinkt alsof je je aangevallen voelt?
ik bedoel je reactie met een uitroepteken erachter lijkt nogal boos/aangevallen?
wij zeggen alleen wat wij vinden/denken, maar als jij wilt scheren moet je dat gewoon doen :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:22

Als de paarden gezweten hebben na het werk kun je ze ook gewoon weer op de wei of in stal zetten, mits ze afgekoeld zijn.

veale gaat ook regelmatig nat op stal, maar heb hem dan wel koud uitgestapt en even een fleecedeken op. Ga ik mijn spullen opruimen e.d. en een uur later haal ik zijn deken af en zet ik hem gewoon op stal of in de wei

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:22

Nee, ik ben net erg blij, dat ik eindelijk besloten heb.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:23

ok

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:26

Papa zegt dat ik ze morgen wat leinzaad moet geven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:28

Citaat:
Ze verhaart wel maar is volledig nat na het rijden en in na 6 uur nog niet droog.

Leg je haar dan een deken op na het mennen of niet?
Als je een deken oplegt moet je na een uurtje een andere op leggen anders blijven ze daaronder nat. Als ze een flinke wintervacht heeft moet je toch, denk ik, wat meer stapwerk doen. Dat kan ook heel nuttig zijn, zeker voor de B, kun je ook heel veel oefeningen in doen. Probeer maar eens een volte echt rond te stappen, hoeken echt goed in te rijden, echt goed rechte lijn te doen, netjes halthouden.
Als jij denkt dat je het moet doen, moet je het natuurlijk doen. Maar aan mij heb je ook niet zoveel, ben niet zo'n 'scheer' type. Ons scheertype in het topic is denk ik Buckje wel, maar goed, die staat onder curatele :+

Wel fijn dat jij de admin kan doen Tallechie, zowel man als ik zijn administratief een stel stuntels :o
@Naaltje en Lacuna, heerlijke honden :j
Naaltje zoals je vertelt over jouw vriend in konijnenpak, ik zie hem zo rondhupsen met bier in zijn voorpootjes _O-

Ik heb morgenochtend vroeg menles *\o/* Wil vragen of ik nu ook een keer per week alleen mag / kan gaan mennen. Ben er wel aan toe om ook zelf te gaan prutsen eigenlijk... alleen moet ik dan voorlopig nog wel hun wagen gebruiken want heb nog niets, hoop dat dat kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:30

VanHuisUit schreef:
Naaltje zoals je vertelt over jouw vriend in konijnenpak, ik zie hem zo rondhupsen met bier in zijn voorpootjes _O-

je kent 'm?
:')

_O-

lekker dat je met rizanta aan de gang durft zelf, dat klinkt goed!! :D
je moest dids nog een keer meeten he :P :))

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:30

@ VHU ja, ze krijg een zweetdeken op en als die nat is een ander. Ik stap 1 à 1.5 km uit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:31

Rhine_ schreef:
@ VHU ja, ze krijg een zweetdeken op en als die nat is een ander. Ik stap 1 à 1.5 km uit.

ze bedoelt dat je je paard niet zo zeik moet rijden, dus niet rijden tot ie sopt..

Ik heb woensdag voor zowel mij (vooral mij) als dids een heel intensieve les gehad, maar we hebben 97% gestapt, en dids was nérgens vochtig
en als er een ploef is..

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:33

Oke nu snap ik hem.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:39

Inderdaad training aanpassen op de conditie en warmte. Je hebt nog een lange tijd om te trainen, dus je kan het rustig opbouwen en wat meer stapwerk doen inderdaad.
En misschien het stappen wat langer blijven doen. Ik stap met de marathon 2 km uit (uitstaptraject) maar daarna nog 20 minuten. Gewoon extra tijd voor nemen

carnaval heb ik ook helemaal niks mee. Wij hebben een feestweek in sept maar moet er altijd 2 weken van bijkomen

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:43

Dat ga ik mijn schema aanpassen. Maar ik oktober ga ik het meteen doen(scheren). Dan heb ik nu ruim de tijd om passende dekens te zoeken!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:44

Ik ga laptop afsluiten, nog even op de bank hangen, krijg last van mijn rug. Vriendlief is voetbal aan het kijken en dan op bed.

Tot morgen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:46

truste tallechie! :)

@rhine; heeft ie nu een deken op? (en alsjeblieft, het is nogsteeds geen ''rhine wil hier haar ene regeltje neerplempen''-topic he... )

ik ga zo ook naar bedje denk ik.. hoofdpijn nogsteeds en morgen werken..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:20

zo ben je er een dagje niet en je kunt meteen 10 pagina's bijlezen

@ tallechie volgens mij verveel je je aardig maar rust is echt het beste voor jou en de beeb

ik heb weer lekker druk dagje gehad vandaag
eerst vanochtend gewerkt tot 1 uur daarna doorgereden naar coevorden eerst de stallen gedaan en daarna 4 paarden gepeotst en gevlochten en op de vrachtwagen en op naar bronneger (ik ben groom bij harry streutker) netjes de paarden gebandegeert en ingespannen. na het losrijden dan toch echt demo/clininc gereden man man wat kan leo kraayenbrink toch een staaltje sturen en toen de bak uit via de zijdeur (ant er reden dressuurpaardjes in de losrij bak) en toen stonden we ineens in het donker en zag leo niks meer dus zijn harry en ik naast het voorspan gaan lopen om die te begleiden tot aan de weg
al met al een druk dagje maar demo was super geslaagd

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:25

Naaltje schreef:

@rhine; heeft ie nu een deken op?(en alsjeblieft, het is nogsteeds geen ''rhine wil hier haar ene regeltje neerplempen''-topic he...)

Nee ze heeft geen deken op, behalve een zweetdeken na het mennen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:06

goedemorgen!

ik ben het wel met naaltje eens :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:45

Rhine_ schreef:
Naaltje schreef:

@rhine; heeft ie nu een deken op?(en alsjeblieft, het is nogsteeds geen ''rhine wil hier haar ene regeltje neerplempen''-topic he...)

Nee ze heeft geen deken op, behalve een zweetdeken na het mennen.

waarom heb je niet nagedacht en het dier gewoon een winterdeken op gemikt om vacht te beperken
er zijn meer wegen dan scheren hoor... bovendien is je paard helemaal scheren helemaal niet zaligmakend

goeiemogge IT :D

ik las ook nog over een drukke groomdag :)

Nou ik heb heel rot geslapen.. := maar zo toch werken he...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:55

En een goedemorgen allemaal :D
@Lanouska wat leuk dat jij groomt, dan maak je ook heel wat mee. Wat een gedoe dat je dan 'af moet' via de zij-ingang en opeens helemaal in het donker staat :+ Wij hadden zulke dingen ook wel eens met de stalhouderij, dat je ergens naartoe gestuurt wordt met je hele spul en dat je de hoek omgaat en denkt: wat nu :? Maar met rust en overleg kom je vaak een heel eind ;)

@Rhine scheren in oktober heeft weinig zin want dan zitten ze nog lang niet helemaal in de wintervacht, denk dan eerder aan november / december. Bedenk je ook waarom je en hoe scheert en hoe vaak je dan traint in de winter. Gedoe met dekens op/af is ook niet iets wat echt heel fijn is hoor. Daar zijn ook allerlei topics over op bokt, moet je maar eens doorspitten :list: Lijnzaad moet je dan gewoon een paar weken geven, helpt vaak met de verharing maar het is ook puur natuur, sommigen zijn sneller dan anderen. En je moet gewoon enorm borstelen. Plus de natuur zijn werk laten doen (en je training daarbij aanpassen). 1,5 / 2km uitstappen zegt me niet zoveel als je niet weet hoe veel/intensief je daarvoor hebt gewerkt. Als ik met Rizanta zwaar aan het werk ben geweest, en die heeft echt vrijwel geen wintervacht, is ze ook zeiknat en is ze een na een tien minuten uitstappen wel op adem, maar ze is pas na een uur of 2, 3 op stal met zweetdeken op (die na een uur wordt gewisseld voor een ander) droog. Vaak zweten ze ook na als ze flink aan het werk zijn geweest. Daarbij is zweetdeken niet heilig. Rizanta krijgt er een op omdat ze op een stal staat en het dan ook nog kan tochten als er mensen in/uit gaan, Snuit zet ik gewoon buiten zonder deken op (niet zeiknat, maar beetje nat is niet erg), flink afwrijven, daarna rollen en mannetje heeft nergens last van.
Dus het is niet zo simpel als jij stelt en er zijn inderdaad meer wegen die naar Rome leiden ;)

Zo ik ga zo mennen :D
Naaltje, is dat konijn van jou alweer gearriveerd :))
Ik had vanacht een soort beer naast me liggen die bomen aan het zagen was, word je ook niet blij van _-:( :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-03-11 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt