Nee hoor je moet doen wat je nog kan. Maar je wel rustig houden hoor.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dan slaap ik tenminste

koud inderdaad 
Citaat:Ze verhaart wel maar is volledig nat na het rijden en in na 6 uur nog niet droog.
Wil vragen of ik nu ook een keer per week alleen mag / kan gaan mennen. Ben er wel aan toe om ook zelf te gaan prutsen eigenlijk... alleen moet ik dan voorlopig nog wel hun wagen gebruiken want heb nog niets, hoop dat dat kan. Rhine_ schreef:@ VHU ja, ze krijg een zweetdeken op en als die nat is een ander. Ik stap 1 à 1.5 km uit.

Naaltje schreef:truste tallechie!
@rhine; heeft ie nu een deken op?(en alsjeblieft, het is nogsteeds geen ''rhine wil hier haar ene regeltje neerplempen''-topic he...)
ik ga zo ook naar bedje denk ik.. hoofdpijn nogsteeds en morgen werken..
Rhine_ schreef:Naaltje schreef:truste tallechie!
@rhine; heeft ie nu een deken op?(en alsjeblieft, het is nogsteeds geen ''rhine wil hier haar ene regeltje neerplempen''-topic he...)
ik ga zo ook naar bedje denk ik.. hoofdpijn nogsteeds en morgen werken..
Nee ze heeft geen deken op, behalve een zweetdeken na het mennen.

maar zo toch werken he...
Wij hadden zulke dingen ook wel eens met de stalhouderij, dat je ergens naartoe gestuurt wordt met je hele spul en dat je de hoek omgaat en denkt: wat nu
Maar met rust en overleg kom je vaak een heel eind
Lijnzaad moet je dan gewoon een paar weken geven, helpt vaak met de verharing maar het is ook puur natuur, sommigen zijn sneller dan anderen. En je moet gewoon enorm borstelen. Plus de natuur zijn werk laten doen (en je training daarbij aanpassen). 1,5 / 2km uitstappen zegt me niet zoveel als je niet weet hoe veel/intensief je daarvoor hebt gewerkt. Als ik met Rizanta zwaar aan het werk ben geweest, en die heeft echt vrijwel geen wintervacht, is ze ook zeiknat en is ze een na een tien minuten uitstappen wel op adem, maar ze is pas na een uur of 2, 3 op stal met zweetdeken op (die na een uur wordt gewisseld voor een ander) droog. Vaak zweten ze ook na als ze flink aan het werk zijn geweest. Daarbij is zweetdeken niet heilig. Rizanta krijgt er een op omdat ze op een stal staat en het dan ook nog kan tochten als er mensen in/uit gaan, Snuit zet ik gewoon buiten zonder deken op (niet zeiknat, maar beetje nat is niet erg), flink afwrijven, daarna rollen en mannetje heeft nergens last van.