Ja lekker stalletje he. Links van dit stukje is de containerstal, is nog een stuk net zo groot als dit als je goed kijkt zie je de deur. Het is een zalige plek.
Citaat:
Het gaat zomaar 5 minuten goed totdat er een knop omgaat en hij in blinde paniek begint te draaien steigeren flippen.
Alwyn is ook een paar keer compleet van de kook geweest aan de lange lijnen en met wandelen. Nu is het zo dat ik hem als hij het nog wel eens heeft of als hij bijna in die paniek-stand komt ik hem heel stevig beetpak bij zijn halster of om zijn nek. Hem dan tot rust 'dwing'. Ik spreek rustig met hem maar wel heel direct. Gewoon hoho, of rustig maar. Hij is dan direct stil, dan voel ik hem ontspannen, laat hem los en het is klaar. Hij had het vandaag ook toen ik hem zijn vliegenmasker om wilde doen helemaal wild, wilde ogen en bang. Rustig gepakt, in de houdgreep, hij ontspant, kan alles vastdoen, hij blijft daarna ook gewoon naast me staan. Denk dat het vandaag ook kwam omdat ik natuurlijk nog niet helemaal de oude ben. Dat voelt vooral zo'n pony feilloos aan. De kunst is net die 100ste van een seconde voordat de totale paniek uitbreekt actie te kunnen ondernemen. Eigenlijk heeft hij het nu vrijwel nooit meer (eerst dagelijks). Voor de wagen heeft hij het (nog) nooit gehad, het rustig hoho zeggen of rustig maar heeft een enorme invloed op hem (gelukkig).
Met Alwyn zijn ze voordat ik hem had op 2.5 jarige leeftijd ook al begonnen met beleren, ze deden hem weg omdat hij volgens die mevrouw voor haar veel te zenuwachtig en gevoelig was. Hoe fout het is gegaan weet ik niet, wel dat hij een paar keer was gevallen. Bij mij is hij met wandelen en met de lange lijnen wel een paar keer zo geschrokken (waarvan, geen idee
) dat hij dus op de grond lag, erg zielig. Hij was ook vreselijk bang voor mannen met petten en als ik mijn hand omhoog deed.
Nu is hij eigenlijk in omgang zo ontzettend relaxed, hij vertrouwt mij blindelings, het is een hele fijne en betrouwbare pony. Ik ben echt gek met dat beest.
Fijn dat jullie het nog een half jaartje aan willen zien. Veel wandelen heeft bij ons volgens mij erg geholpen. Zeker als hij zo'n paniekaanval kreeg en later als ik hem kon voorkomen.
Maar kan met heel goed voorstellen dat je er helemaal een beetje triesterig van bent. Het is een prachtige pony. Misschien als hij gecastreerd is dat net dat hele alerte eraf gaat, dat dat hem ook een beetje helpt. Je kunt eventueel ook nog proberen of je hem magnesium erbij wilt geven. Schijnt ook erg te helpen bij stresserige dieren. Moet je even kijken bij de paardendrogist...
dit is een link http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... &width=500