[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:08

Ava, pittig besluit, krachtig van je! Geniet van thuis zijn.

Hier gaat het. Ik ben gewoon erg moe. Vanmorgen er weer even opgezeten. Hele fijne stukjes, maar ook heel stout sterk zijn. Wel super afgesloten.

Lastig stukje Baudyh. Idd, dit jaar rustig doorwerken en veel doen. In de hoop dat het volgend jaar minder spanning geeft.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:32

Ava, zelf ontslag genomen.. :(:) en thuis.
Dapper besluit..

Belker fijn toch goed geëindigd met rijden. .
Baudyh. ..lastig paarden verkopen....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:59

Zo Ava ik vind je heel sterk en dapper _/-\o_ :(:) knap van jou en jullie!
Belker lekker afgesloten, mooi zo!
En Baudyh en manlief gaan Iantha (dat is toch haar naam, raak soms de namen bij jullie beetje kwijt maar het zijn er zoveel Y;( , jaartje doortrainen, mooi +:)+ hoe gaat het met Ikke trouwens mag hij al weer naar buiten?
Wij zijn vanmiddag auto gaan rijden 180 pk, achterwielaandrijving, de nieuwe Alfa Giulia :~ . Man is Alfa gek :+ ik hou ook wel van een mooie auto en heel erg van auto's die hard rijden <<) dus leuke middag gehad.
Daarna nog even langs Ber slobbertje geven. Ze zijn verweid en er staat een nieuw paardje in de kudde (zijn nu 5 paardjes) dat vindt Ber dus he-le-maal niets maar goed ze heeft het er maar mee te doen. Ze hoeft zich niets van de nieuwkomer aan te trekken want ze staan op een ontiegelijk groot weiland (met daarnaast ook nog paarden, links en rechts) maar voor typetje als Ber is dit toch wel 'een dingetje'. Daarbij was ze de enige merrie met drie heren om zich heen (en de baas :+ ) en ja nu is er opeens een merrie bij }:0 ze stuiterde dus de wei in gillend naar die andere merrie en daarna heel hard naar achteren. Ach ja... :roll:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:04

Klinkt goed, die 180 pk VHU. Hoe reed het?
Hier gaat de 230pk omgeruild worden voor 224pk. Ik ga van benzine naar diesel. Van een combi met 4x4 naar een suv.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:07

Wow dat klinkt ook gaaf :P
Hij reed eerst beetje 'zwaaierig', zeg maar paard zonder directe aanleuning :+ maar toen stond hij op de 'n' stand van normaal. Zit zo'n knop op waar je de boel mee kunt afstellen. Toen hebben we hem op de d gezet van dynamisch of direct of zoiets. Wow... toen werd het een hele fijne auto. Echt super wegligging heel direct te sturen echt geweldig. Voel je jezelf tegen de stoel gedrukt als je optrekt 8-)
nu maar hopen dat we geen boetes hebben
Klinkt allemaal natuurlijk wel erg asociaal enzo maar goed verder zijn we heel aardig en geen tokkies hahaha

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:10

Heel hetkenbaar VHU :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:20

:')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:51

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:37

Ohhhh die is wel ultra stoer hoor :oo =:) +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 06:35

Goedemorgen

Belker gave auto, en weer even op paard gezeten
VHU is geen tokkie haha en heeft heerlijke autorit gemaakt. Hopelijk is Ber snel aan nieuwe pony gewend
Baudy: goed dat je gebeld hebt zeg! Geeft toch een stukje rust denk ik. Gewoon lekker doorwerken met haar, en dan hoop ik dat ze volgend jaar wel een mooi rapport krijgt.
Ava: jeetje, zelf ontslag genomen. Heel erg heftig en dapper. Hoe gaat het nu dan verder? Heel veel sterkte met alles
Bianca: heb je al weer puf/mogelijkheid voor een kunstwerk of is dat nog buiten bereik?

Ik hoop dat zoonlief zo wakker wordt en dat we nog even met onze bejaardensoos een buitenritje kunnen maken. Vanmiddag brengen we hem dan naar ponykamp. Ik ben er toch best beetje zenuwachtig voor. Als Sam zich maar gedraagt..... Gisteren mocht hij finale rijden, keurige proef en 1e plaats. Dus ereronde met groep andere pony. Begon super, dus dacht dat is mooi voor vertrouwen.... ging ze toch (met nog een stel andere ponys) gek doen en bokken. Zucht, dat is niet goed. Hij heeft het supergoed opgelost, maar ja...

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:58

Gefeliciteerd Tine. Eerste en goed opgelost. We duimen voor een gezellig, leuk en bokvrij kamp.

Ava hoe is het thuis? Geeft het je rust?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:20

Ik sluit me even aan bij de rest.

Doet me goed om thuis te zijn!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:31

Geniet er maar lekker van weer thuis te zijn dan Ava!
Tine, ik duim voor je zoon dat hij na het ponykamp met wat meer vertrouwen terug komt.

VHU, ik snap wel wat je bedoeld met auto's. Hier hebben we 180 pk (mijn busje), 224 pk (oude carbid) en 300 pk hahaha. Ik hou der wel van dus :P
Mijn man is vandaag jarig, maar hij gaat de hele dag vrijwilligen bij een all american day. Dus heb m net afgezet daar en heb de hele dag voor mezelf :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:52

Ips. Gefeliciteerd met je man
Belker wauw, heel mooie auto !!
Tine, veel plezier voor je zoon met kamp.
Gem, zag ik nu dat je zoon naar Peru is ? Spannend !!
Vhu.coole auto's gereden.

Fijne dag allen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:53

Ben hier dus niet de enige we houden hier gewoon van pk's hahaha.
Gefeliciteerd met de mooie punten Tine, super. En tja dat bokken is wel heel vervelend... nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ere rondes altijd een ramp vind/vond en dat onze Anky het zelfs niet meer doet, misschien dat je dat tegen hem kunt zeggen? Die pony's/paarden gaan soms gewoon helemaal los *\%/*

Kreeg foto's van Ollie met zomerkamp. Dwars door meer heen, crossen (met hindernissen dus, pony springt fantastisch), bosritten, pony was superbraaf geweest :* meisje wat erop rijdt is net 13 geworden, net paar jaartjes ouder dan Patrick, denk dat dat wel uitmaakt. Daarbij is Ollie in groepen nooit vervelend geweest gelukkig. Aan de andere kant is Ollie natuurlijk paar jaar door mij bereden (niet dat ik zo goed rij maar meer een groter/zwaarder iemand dan een kind van 10/12) misschien kan het een idee zijn Sam door iemand anders te laten rijden paar keer in groep, echt de moeilijkheden opzoeken zeg maar zodat ze weet dat dat niet mag en dat Patrick dan narijdt? Patrick is natuurlijk maar zo'n smal menneke... zeg ook maar wat hoor hoop dat het gewoon allemaal goed gaat. Helaas zijn dat soort pony's met scheut arabisch erin erg gevoelig voor stemming van degene die erop zit, als je vertrouwen uitstraalt zijn ze super relaxed, doe je dat niet heb je een springveer...

Er zat een mug in huis, denk dat hij me overal achtervolgde of er zaten overal muggen maar waar ik ook ging liggen ik werd er wakker van :roll: bij elkaar wel 3 uur wakker geweest...
Vandaag B&B dagje, gasten komen & gaan dus kan aan de bak }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:22

VHU: zijn juffen (zijn beide klein) zitten er af en toe op. Maar bij springjuf probeert ze het soms ook. En dan heb je als volwassenen bijzonder weinig houvast, ze is zo ontzettend smal. Maar goed, hij heeft het supergoed opgelost, dat geeft ook weer moed. Ze is wel heel erg gefocust op Patrick, dus dat scheelt ook weer.

Afbeelding

Deze vond ik net op fb. }:0

En Ollie lekker op kamp.
Ips gefeliciteerd
Gem's zoon al op pad? Was het nog gelukt met de sponsoren?

Ava geniet lekker van je thuis zijn!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:45

Tine, als je beugels met een gedraaid ook, ala ijslanderbeugels, eraan doet verliest hij met dit soort acties ook minder snel zijn beugels. Ik heb ze aan het ene zadel wel en aan het andere niet en merk echt verschil. Je kunt de beugelriemen ook op een bepaalde manier vastmaken zodat normale beugels een kwartslag gedraaid zitten. http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/stijgbeugels-draaien/

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:50

Goede tip Belker. Idd met dit soort acties je beugel(s) verliezen is helemaal niet fijn, zie nu pas dat zijn ene voet uit beugel is :oo

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:58

Hoi allemaal ik weet niet of ik in het juiste tic zit maar kan je een longeerpad gebruiken tuigonderlegger als het de juiste maat is?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:05

Belker bedankt voor de tip. Hij heeft nu veiligheidsbeugels, dus met stuk elastiek. Weet niet of dat bij die gedraaide ook zit.

Nou, ze zijn op kamp samen. Ik vind het retespannend. Hopelijk krijg ik vanavond telefoontje dat eerste rit goed is verlopen. Ze stond super relaxed in haar stal, toen we haar daar neerzetten. Toen we weggingen was ze ineens superhengstig, verder wel rustig gelukkig, was er een knappe ruin naast haar gekomen. Heeft ze thuis toch 2 knappe ruinen, maar ja, dat is oud nieuws natuurlijk hahaha.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:08

Fijn dat ze er rustig bijstond. Idd heel spannend voor hun beiden. Nee niet met zo een elastiek. Maar in de link staat hoe je hetzelfde effect met je beugelriem anders vastgespen krijgt. Is ook een optie.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:18

???geen reactie weet echt niemand het?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:20

Ik gebruikte nooit onderleggers...

Zo...bokmodus aan bij ereronde. .. fokken elkaar op dan hè ?....
Die beugels met elastiek zijn wel fijn.
Hoop dat op kamp alles goed gaat.
Hier gezellig bezoek van medemushers gehad met hun 5 husky's...heel spannend 5 indringers in je kennel...maar al snel lag iedereen te slapen... :Z
Heel veel ineens 10 husky's naast elkaar.. :+

Verder..weinig zin om iets te doen..benauwd weer...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:37

Ik gebruikte wel onderleggers, maar weet niet wat een longeerpad is hahaha. Maar even geduld hoor, het is zondagmiddag!!

Zo, spannend Bianca, ineens 5 honden erbij. Heel knap en sociaal van jouw honden dat ze dat zo makkelijk toelaten. Weet niet of dat hier nog zou lukken. Met Mowgli natuurlijk wel, die vindt alles goed, maar Lika....

Sam bleef in eerste instantie heel braaf en rustig, terwijl er een paar alle kanten opspatten, maar ja, toen ging ze ineens toch ook meedoen. Dan is het wel eng hoor, al die ponyruiters (nu waren de meesten wel rond de 16 jaar, maar toch). Kan ook helemaal verkeerd aflopen natuurlijk. Ik (en vooral ook Patrick) was erg blij dat hij bij de huldiging van de regiokampioenschappen alleen de baan in moest. Dus ook ereronde in zijn uppie. Heerlijk rustig in drafje de baan rond.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:54

Die van mij zitten dan in de overdekte ren, die anderen los in de speelren. ...Dus met tralies ertussen....ze waren braaf, maar ga geen risico's lopen.