[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:40

Welke datum is dat

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:31

Menwedstrijden van Horst is van 14 t/m 17 april. De kinderdoedag is op zaterdag 16 april en de schriktraining vind plaats op 17 april. Bij de schriktraining hebben we nog plek mocht je mee willen doen.
Check even de facebookpagina als jullie wat meer informatie willen ;)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:06

Inschrijving Someren staat open *\o/*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:28

Oke mooi ga ik inschrijven toppie

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:36

Hoe is het allemaal met jullie trainingen en wedstrijd planning? Fijn aan het voorbereiden voor dit jaar?

Kyano ligt er nu al weer een anderhalve maand uit, eerst vanwege ontsteking in zijn gebit (genezen nu) en toen na 2 ritjes toch maar castratie uitgevoerd... Klophengst dus we moesten naar de kliniek.
We kunnen volgende week ergens mennen weer voorzichtig oppakken maar hij heeft er wel wat onder geleden dus veel meer dan afentoe beetje recreatie ritje en wat dressuur training zullen we deze zomer niet komen. Hopelijk bestaat mendurance volgend jaar nog!

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:09

Ja zijn op de zaterdag en zondag nevenactiviteiten
Op de zaterdag dan de doedag en een demo van parapaard

Op de zondag hebben we friezen showgroep le winne een roofvogelshow, Vrijheidsdressuur met Eva roemaat,
clinic longeren van lammert haanstra waar mensen zich voor op kunnen geven tegen betaling
Schriktraing waar mensen zich voor op kunnen geven tegen betaling dit is aangespannen aan de hand of onder het zadel
Word dus weer een leuk weekend

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:10

Mijn afgelopen half jaar: september 2015 verhuisd. Pony's op de wei. Met een beetje mazzel tot december een ritje of 15 gemaakt. Daarna niet meer gereden omdat de combinatie wintervacht en 24 uur weidegang niet ideaal is. Vervolgens zijn ze vorige maand naar een andere weide gegaan zodat de eigen wei bemest kon worden. Die wei was vrij zwaar om in te lopen, ruim 2 hectare groot en vol gras (ze waren wat te schraal uit de winter gekomen). Afgelopen vrijdag zijn ze weer terug gekomen naar hun eigen wei en heb ik Nick meteen geschoren (hals, schouder, buik) en voor de wagen gezet. Bedoeling was een staptraining met af en toe een stukje draf maar het werd een draftraining met soms wat stap. 12 km zonder problemen. Vrijdag nogmaals 12 km. Pony zelf tempo laten bepalen zodat het niet zo'n discussie wordt. 12 km in iets meer als een uurtje. Droog thuis, op adem, goed eten en drinken. Ik merk nauwelijks conditieverlies op deze afstand.
Aankomende week ga ik naar Wateren om de routes van de mendurance te rijden en nog wat sponsorzaken te regelen. Nick mag dan sowieso een 17 km en een 22 km rijden. Dan met hartslagmeter erbij. Uiteraard ook nog een bezoekje aan de paardenvijver. Ach....dan zijn we al weer zo goed als klaar voor Someren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:52

Netjes hoor Napie, zonder conditie verlies zo de winter door! Gaat wel goedkomen dan.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:04

Wauw wat super
Merk bij die van mij ook niet echt een verlies aan conditie alleen heeft hij het wat zwaar met zijn wintervacht.
Aankomende week ga ik ook weer scheren, zeker nu de eczeemdeken er ook weer oplicht

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:27

Hier wordt ook flink gezweten. Merk dat de conditie vooruit gaat, 6 km asfalt kunnen we nu dravend heel goed aan. :D merk wel dat ik erg voorzichtig ben met uitbreiden van de afstand, wil haar niet overbelasten.

Ik vind jullie pony's stoer, die doen alles onverhard :D rijd af en toe een rondje door de weide (hobbelhobbel) en merk dat ze dan veel meer moet trekken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:31

Nou vandaag lekker gekoetst denk zo,n 10km had mijn horloge niet bij me.pony,s beginnen te ruien een meer dan de andere.moet zeggen nog super in conditie rustig aan vinden ze altijd lastig,liefste hard draven of zelfs galoperen hihi.eigenlijk viel het mij ook reuze mee met zweten terwijl ze die vacht nog hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:20

Vanmorgen naar Wateren gereden met Nickey. Vanmiddag een ronde van de mendurance gereden. Hopelijk gaat staatsbosbeheer de boel nog trekken (meestal zijn de werkzaamheden in april voorbij en knappen ze de paden weer op) want het is beroerd. De kap maakt het bos er ook niet mooier op.

Ondanks loeizware paden hebben we de 17 km binnen twee uur gereden. Hart slag meter om en de hartslag was 55 bij terugkomst op stal. Conditie is dus nog prima.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:25

Nou daar is inderdaad niet over te klagen.
Wat balen dat de ronde er zo slecht bij ligt
Hoop dat ze er snel wat aan doen

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:55

Wat balen dat het bos er zo bij ligt, vorig jaar vonden we de paden soms ook al zo toegetakeld. Met pinksteren zijn we er vier dagen, ik ben benieuwd of het dan wat beter is.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:34

we hebben ingeschreven iig, hopen dat t goedkomt laat eerst t mooie weer maar komen!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:20

echt diep respect voor de conditie van jullie pony's !!
Kyano gister weer eerste rondje gedaan sinds narcose, nu 2 weken geleden. 11 km over verhard, lekker flink drafje en alleen in/uit gestapt. Niet moe. Hartslag meter weer opgezocht, batterij van horloge vervangen, kan ik die er ook eens bij gaan houden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:29

Nou inderdaad! Ik voel me een beetje sneu met onze magere 8 km op asfalt haha.
Komende weken even rustig ivm tentamens en daarna op vakantie, maar daarna gaan we de kilometers mooi uitbreiden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:17

Nickey is vandaag rondom op ijzers gezet. Kunnen we ook het onverharde eens op. 14 km gereden met weer een aantal flinke stukken klauteren en modder. Terug langs de weg in flinke draf. Hij droogde alleen moeilijk op door het vochtige weer. Met deken in de wei maar hij bleef steeds wat trillen. Toch maar op stal en daar een dik pak stro op zijn rug en lekker masseren. Daarna heel penny een uur op stal bij hem gezeten. Heerlijk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 09:16

Goed bezig nanda! Snel samen maar even een training ronde plannen!

Kyano toch gecastreerd? Werd hij steeds meer hengst?

Linsa Goed bezig!! komt vast helemaal goed met jullie

Keona ook lekker aan het trainen!

Inschrijvingen someren open!!!! Jeej,,, collega zou gisteren eigenlijk laten weten of ze voor me kon werken, ga er snel achteraan! Mocht ze niet kunnen heb ik nog 1 iemand waarmee ik zou kunnen ruilen.

Wateren willen we toch even het een en ander uitzoeken kijken of ik vriend mee ga krijgen, dan maar 2 weken achter elkaar wedstrijd maar wellicht als hij mee gaat dat ik het wel doe. Anders ben ik 4 weken in de weekenden en 2 weken lang totaal weg. Opzich prima maar is ook leuk als je elkaar nog even ziet hihi

Hier voornamelijk dagelijk de pony's een half uur los longeren (vrij laten rennen en zo af en toe met balkjes) en ook weer 16 km gereden afgelopen week. Vandaag lessen en rijden we er weer te voet naartoe. Dus nog niet keihard aan het trainen maar we zijn in beweging (hun dan).

Morgenavond komt er een meisje uit het dorp kennismaken, bedoeling dat ze zo nu en dan mee zal gaan op de kar, wedstrijden, vereniging of gewoon zo af en toe zelf wat verzorgen. Op zich red ik het allemaal zelf maar vooral de wedstrijden zoek ik iemand. Daarnaast is extra aandacht voor de pony's nooit verkeerd. Ook hoop ik dat het mij meer zal motiveren om de deur uit te gaan omdat je hebt afgesproken. Helaas niet iemand van mijn leeftijd maar ach als het maar gezellig is!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:08

Ik ben nog steeds paardloos :Y) :D . Wel al twee paarden bezichtigd ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:44

Weer terug in Brabant. Afgelopen week 400 km met de trailer en 65 km gement. Trots op Nickey die enorm braaf was en waar ik heerlijk een mini vakantie mee heb gehad. Hij is zijn wintervetjes weer kwijt. Nu een paar dagen rust voor ons beide

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 06:10

Nou gister nog effe gereden,was wel een gevecht gister man wat wilt die jongste toch vaak hard.maar pech als ik niet hard wil dan maar even een gevecht.het is namelijk jiet de bedoeling dat ik dadelijk mijn hele ronde in ren galop doe.hihi

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:43

keona schreef:
Nou gister nog effe gereden,was wel een gevecht gister man wat wilt die jongste toch vaak hard.maar pech als ik niet hard wil dan maar even een gevecht.het is namelijk jiet de bedoeling dat ik dadelijk mijn hele ronde in ren galop doe.hihi

Zou stom zijn als je een halfuur na vertrek alweer binnen komt :')

Hier inmiddels een hoofdstel zonder oogkleppen besteld, past alleen niet (lekker klein welsh hoofdje) en erg grove afwerking. Dus de zoektocht gaat weer verder. Zou zo fijn zijn als ik gewoon meerdere hoofdstellen zou kunnen testen, met en zonder oogkleppen..
En als het hoofdstel dan eindelijk voor elkaar is, dan nog op zoek naar een geschikt bitje. :7

Afgelopen zaterdag de shetlander ook meegenomen, achter de wagen. Ze vond het niet zo interessant en sjokte er achteraan :') Wel mooie manier om ze dan toch samen te trainen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:20

Goede maten vinden is altijd lastig. Ik heb een shet met welsh lijf maar dan wel kort en een paardenhoofd. Ook lastig.

Vandaag gewoon weer lekker rondje Kampina en Oisterwijk. 22 km in 2 uur. Zelfs mijn vriend zonder enig paardenkennis vond hem er prachtig afgetraind uit zien.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:17

LinSa schreef:
keona schreef:

Zou stom zijn als je een halfuur na vertrek alweer binnen komt :')

Hier inmiddels een hoofdstel zonder oogkleppen besteld, past alleen niet (lekker klein welsh hoofdje) en erg grove afwerking. Dus de zoektocht gaat weer verder. Zou zo fijn zijn als ik gewoon meerdere hoofdstellen zou kunnen testen, met en zonder oogkleppen..
En als het hoofdstel dan eindelijk voor elkaar is, dan nog op zoek naar een geschikt bitje. :7

Afgelopen zaterdag de shetlander ook meegenomen, achter de wagen. Ze vond het niet zo interessant en sjokte er achteraan :') Wel mooie manier om ze dan toch samen te trainen.

Hoofdstel van ideal past hier goed op de kleine koppies ik heb ook geen kleppen