[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:10

@Aks: :(:) voor vol hoofd en goede bril is inderdaad wel superverstandig tegen hoofdpijn!

@Ollie: hoe gaat 't met Bruutje zijn wang??? Zie je dat de ontsteking al minder wordt?

@Tine: paardjes toch naar buiten en voor jou welterusten :Z

@Baudyh: benieuwd naar je kleding dan straks ;-) Hopen er maar het beste van!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:20

@Baudy: hopelijk valt het mee met je kleren :(:) . En niet lekker warm is ook niet fijn in de winter :(:)

@Tine: idd gek dat ze niet even gebeld heeft, is idd wel zo netjes.

In het kader van afleiding klets ik maar even lekker op bokt, voordat ik verder aan het werk ga :o :D

We hebben in het weekend iig de kleuren voor de muren van de woonkamer, de keuken, de hal en de overloop bepaald.
En dat is al heel wat, want zulke dingen vind ik erg moeilijk }:0 .
Morgen naar Maastricht, verf halen.
Alleen hebben we nu dus onze (nieuwe) slaapkamer nog niet bepaald, hahaha, waar we eigenlijk mee wilden starten, want eerst even kijken wat we met de spanten gaan doen. Wss dat we die oliën, maar even kijken hoe dit precies uit gaat pakken := .
Dan kan de eikenhouten vloer boven gelegd worden en dan dochterliefs rijk nog <3 .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:28

Avaluna..en Smickey... :(:) :(:) :(:) :(:)
meer kan ik niet voor jullie doen...
avaluna, wel mooi om de kleuren uit te zoeken, lijkt mij heel lastig ! :j
Aks...hoofdpijn :(:) ..getver..daar stond ik ook mee op, want zoontje was al om 5 uur wakker..maar is nu gelukkig weer weg..
Baudy, oei oei..dat klinkt niet goed met de wasmachine..ik hoop dat je kleren nog in orde zijn....
Tine..hulp die niet gekomen is..dat is balen..

mooie witte wereld zo..hondjes vinden de sneeuw erg mooi, 1 had wat last van d'r achterpootje..geen sneeuw gewend..haha..straks even kijken of het beter gaat.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:35

@Biancao: moest aan jou denken, gisteren toen we langs de rivier sleeden, zou mooi voor jullie geweest zijn :j .

@Aks: vervelend dat je zoveel last van je bril/ogen/hoofdpijn hebt :(:) .

Dochterlief is vandaag begonnen met de Cito, ze vond het toch wel spannend.
Vanmiddag gaat ze met een paar vriendinnetjes een dansje voor Carnaval oefenen.
Van elke groep (5-6-7-8) wordt dan 1 groepje uitgekozen dat dan mag optreden tijdens het schoolcarnaval.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:04

Aks: wat vervelend dat die bril steeds weer scheef gaat en je daar gelijk zo'n last van krijgt.
Avaluna: succes voor je dochter. Toch altijd spannende tijd. En druk met kleuren.

Manlief is gelukkig veilig in Maastricht aangekomen (moet daar voor zijn beschadigde oog naar het ziekenhuis ivm eventuele schadeclaim aan arts hier in het noorden)

Ben ook benieuwd naar Brutus.

Hier vanmorgen weinig uit handen gekomen, terwijl ik nog wel zoveel tijd over had. Ben muziek aan het zoeken voor de kur, is erg tijdrovend, maar denk dat ik nu toch wel leuke stukjes heb gevonden. Heb de kur nog niet kunnen rijden en filmen, maar nu kan ik vast met het programma van de muziek gaan oefenen.

En vanavond zal ik dan toch wel eens moeten gaan beginnen met foto's plakken.

* zie net door klein raampje 2 rennende paarden in de sneeuw, gekke beesten. Nou ja, blijven ze wel warm *

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:14

@Tine: manlief is dus bij ons in de buurt. Hier gebeurt ook niet veel :o . Zo maar even kijken of ik nog water in de wei en bij de kippen moet bijvullen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:15

:wave:

Sjongejonge wat een sneeuw... gelukkig is het hier gestopt met sneeuwen en volgens buienradar gaat het niet meer sneeuwen.

Smikkel en Avaluna :(:) sterkte!
Tine last van sneeuwduinen... jullie gaan nog wat sneeuw krijgen volgens mij in het noorden.
Biancacoo is juist blij met dit weer :D Ligt er al genoeg om te sleeën?
Aks _-:( hoofdpijn...
Baudyh balen van je kleren! Hopelijk valt de schade mee...

Ben vanochtend eerst bij Gwin op stal geweest, die stond sinds gistermiddag half 2 binnen dus ze was behoorlijk woest! Die staat nu lekker weer buiten. Daarna naar andere stal geweest van bijrijdpaardje. Daar even koffie gedronken en sneeuw geruimd. Ze gaan zo de buitenbak schuiven dus hopelijk kan ik daar vanmiddag nog even rijden. Beer was mee en die heeft enorm gespeeld met de labrador daar. Lekker rollen in de sneeuw en in het zaagsel, hij zag er niet uit!
Moet eigenlijk nog vanalles in huis doen, maar heb er geen zin in.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:42

Ik zal vanmiddag een update geven over Brutus... want dan is de DA geweest en dan kunnen we weer beter in de mond kijken ivm mondklem etc...Vanochtend wel weer super contact gehad met Hellendoorn... wat een meedenkende en super 'met hart voor dieren ' dierenartsen werken daar. Ik word netjes teruggebeld en voorzien van advies +:)+ echt jammer dat ik te ver weg woon anders wist ik het wel :j

Hier nog een filmpje van Stephenie de Groot, met hun was ik gisteren mee om het mendistrict West te vertegenwoordigen... ene mede door haar overwinning bij de enkelspanmenners heeft West gewonnen *\%/*

Wat een gas op de plank.....
https://www.facebook.com/photo.php?v=452494024816630&set=vb.100001681096226&type=2&theater

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:49

Middag :wave: !

Een :(:) voor Baudyh voor het niet goedkeuren én de hete was, :(:) voor Ollie's Brutusje, en :(:) voor Avaluna, :(:) voor Aks en :(:) voor het humeur van Smikkel. Verder kan ik niet terugscrollen.

Ik heb gisteren de sneeuwval (en op de terugweg de ijzel) getrotseerd en ben in Brabant langs 2 fokkers gegaan om een 2,5 jarige en een (bijna) 4 jarige te bekijken. Beiden echte "fokkers-merries", de herkenbare koppies, rompbouw en alle zussen, nichten, tantes stonden er naast of erbij :D ! Ik heb gefilmd, de 4 jarige was nog iets overbouwd, dus daar komt nog een cm of 2 à 3 bij; de 2,5 jarige is nog te jong, qua leeftijd, maar ook qua uitgroeien, om al als "bijna 3 jarige" te bestempelen. Echt een puppy-paard :) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:27

Afbeelding

Puber kwijt in sneewduin, er ligt hier echt veel sneeuw :DD

Afbeelding

Ik blijf sneeuwschuiven }>

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:47

Leuk he! Ik ben ook met de tractor bezig, maar moet diesel halen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:36

de was lijkt mee te vallen.Heb wel wat grijze onderbroeken nu met rode vlekken.1 trui ben ik nog niet zeker van.Zit nu in de droger ff afwachten dus.

Ook hier vanavond geen les.Werd net gebeld dat het niet door gaat.Als vriend het wil wil ik nog wel ff naar de manege om te longeren.Maar die zal wel geen zin hebben.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:44

Gelukkig lijkt het dus mee te vallen Baudyh!
Janouk lekker veel sneeuw!

Bij bijrijdpaardje hebben ze de buitenbak sneeuwvrij gemaakt, dus heb net lekker kunnen rijden. Ondergrond is wel wat hard, maar beetje overgangen rijden e.d., was goed te doen!

Nu hondjes uitlaten en zo nog even werken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:28

Heb mijn auto maar buiten de poort gelaten, allemaal sneeuwduinen op de oprit. Kan die natuurljik met de tractor en sneeuwschuif te lijf gaan, maar vrees dat ze er zo weer liggen met de wind. Dus laat het maar zo en hoop dat de dooi snel komt. :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:46

@Ava en Smickey :(:) :(:)
@Tine: Niet netjes van je hulp, volgende keer maar weer even goed aangeven dat een smsje wel gewaardeerd wordt. Sterkte met je rotklusjes.
@Janouk: Haha, mooi pak sneeuw ligt er bij jullie!
@Ollie: Jullie hadden een SUPER team! *\o/* Stephanie heeft echt als een speer gereden.

Wij hebben echt een gigantische leuke avond gehad!
Hier ons verslag [AR-ITP] Mennen in Mokum @ Jumping Amsterdam

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:48

Wij hebben op de blauwe tribune wel jullie aangemoedigd, hoor Poeltje. het moest een tweespan zijn in het oranje, dus.........aanmoedigen maar. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:49

-:(- neeej...geen dooi...lekker vorst, en vannacht nog wat sneeuw hier plaatselijk graag....dan kan ik met mijn slee op pad.....hier thuis is geen succes..want er is geen route..alleen heen en terug...snappen die honden niets van...dus een ronde door het bos zou zooooo gaaf zijn... *\%/*

poeltje....gaaf in amsterdam..

Ollie..hoe is het met brutus..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:50

janouk schreef:
Wij hebben op de blauwe tribune wel jullie aangemoedigd, hoor Poeltje. het moest een tweespan zijn in het oranje, dus.........aanmoedigen maar. :D

We waren niet te missen toch? Haha, toppubliek echt waar!! Jullie hebben verdiend gewonnen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:12

Gaaf topic Poeltje!
Dacht even wat te lezen over Brutus.... hoop echt dat het beter gaat...
Janouks zoon in een berg sneeuw, grappig. Hier in Rotterdam ook mega veel sneeuw, maar wel 'vaste' sneeuw zeg maar het stuift niet. Het wordt nu wel overal flink glad .... werd bijna als een skie-er vooruit getrokken door mijn hondjes :+

Zo zoonlief weer ergens ophalen, ga maar lopen want met auto is steeds zo'n drama. Het is deze keer maar 2.5 kilometer dus prima te doen. Neem Wiske mee, is die direct ook lekker uit. Ze is nog steeds loops en maakt er een zootje van. Dat wordt dus steriliseren en wel vlot. Mischa is altijd heel netjes, merk je bijna niets van.

En Blue Monday was het vandaag volgens de deskundigen. De meest depri dag van het jaar... Smickel en Avaluna, jullie zijn dus in gezelschap hoe dan ook toch een :(:) en ook een voor Aks hoofd :(:)

Ik was vanochtend eindelijk weer eens vol energie :D eerst naar Kwikfit om band te laten maken van auto.... bleek dat alle banden wel aan vernieuwing toewaren, en daar we in maart APK moeten heb ik dat maar laten doen.... fikse rekening -O- maar goed wel zo veilig en ik merkte het wel toen ik weg reed.

Toen naar poowns. Met Blondie wat grondwerk gedaan, was wel nodig ze was gisteren werkelijk 200 op de schaal van drakerigheid }:) vandaag was ze dus een engeltje O:) dat is er echt een in de categorie you love them, you hate them. Daarna Ollie gelongeerd en lekker rond laten rennen :):) plus flink gepoetst en hoefjes doen enzo. Ze was vorige week nog erg met haar achterbenen aan het maaien als je ze op wilde pakken gaat nu gelukkig goed. Dat gemaai kunnen we natuurlijk men-technisch gezien niet gebruiken.

Ze staan weer lekker dik in het stro en joepie de waterleidingen nog steeds niet bevroren :D

Nou ik ga moed verzamelen voor onze survival tocht.

Oja en wat zadeltjes bekeken. Het wordt of een 17.5 inch Thorowgood of een Stubben veelzijdigheid. Zijn beiden niet zo lang en zaten erg lekker zo op 'de bok' . Nu op zoek naar een goed 2e hands exemplaar :$ en zou mijn eigen zadel dan moeten verkopen.... maar ben ik nog een beetje aan gehecht... zoveel mee beleefd...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:37

ook hier benieuwd hoe 't met brutus is :(:)

@VHU; al klaar met survivalen? :)
nieuwe bandjes onder de auto := is katsjing ja..

Zadeltjes, thorowgood heb ik ook gehad, op dids :) Zat heerlijk :)
Oh.. jouw dressuur? Zelfde maat als die vzh? :oo :oo

Hier vandaag lenzen besteld :) Gezeik met HansAnders en hun rotbril en knullige service helemaal beu! Dus lekker naar Specsavers voor lensjes :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:52

Bij deze zoals beloofd een Brutus update...., de plug van zijn getrokken kiezen is met moeite verwijderd...en wat stonk dat ding :oo hechting was er zo uit...de zijkant van de kies die zaterdag was afgebroken is netjes bijgevijld...zijn wang was al wel wat rustiger...alhoewel er toch nog wel 2 behoorlijke rode plekken zaten :7 . Nu is het hopen en afwachten dat deze kies ook niet vervelend gaat doen....hij eet nog wat moeilijk daar de plug verwijderd is en het toch nog wel een behoorlijk gat is....Ik hoop echt dat hij niet vervroegd met pensioen hoeft en dat we nu weer een beetje op kunnen gaan bouwen....de tijd zal t leren... :j
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 21-01-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:56

@Aks mijn dressuurzadel is een Euroriding 18 inch met medium boom is net tikje te groot voor Ollie. Met rug zou het denk ik net gaan, maar 17.5 past netter (en ik zou het zonde vinden als ze ergens last van krijgt natuurlijk), voor de boom zou ze een wat smallere moeten hebben. Het scheelt al met al maar een maat schat ik zo in. 't Is toch best een rondgeribd typetje.
Kan ook voor iets duurs gaan dat is de Massimo maar dat zien we wel als ik haar lekker vind rijden. Voorlopig hoef ik alleen iets om er zo af en toe wat op rond te tjoeken.

Nog geen nieuws over Brutus... hoop toch niet dat ze weer naar de kliniek moeten of zoiets.
**edit** zie dat we tegelijk postten Ollie.... afwachten dus.... we duimen. Enige tijd gekregen waarop je zou kunnen weten of het 'goed' komt of moeilijk blijft?
Een heel traject alles zo bij elkaar zeg :(:)

Hier zoonlief ook CITOO voor groep 7, schijnt tegenwoordig ook al mee te tellen. Hij zei dat hij het makkelijk vond .... we zullen zien.

Oja survivalen was het zeker op de stoep jeetje wat glad allemaal. Maar goed hond in ieder geval lekker uit geweest.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:07

hmm, een 18''.. daar ging mijn kwijl :)) Kom ik ruggenwervels tekort in m'n paard :')

@ollie; ik duim met je mee dat bruutje zich gauw weer toppie voelt! :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:47

@Aks als mijn zadel net wat korter was geweest had het ook op Olympia gepast :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:51

Wat een bagger buiten nu. Het dooide hier vandaag dus de boel is wel een beetje aangeveegd.

Pony's lekker buiten gehad van 2 tot half 6. Nog een paar foto's gemaakt.
Jeroen is ook zo'n korte pony heb er nu 17 inch op liggen daar pas ik ook nog in.

Ollie hoop dat brutus snel opknapt !!

Leuk dat het gisteren allemaal goed is gegaan op jumping amsterdam. Heb een paar gave filmpjes
gezien.