[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:50

en nu ga ik effe tv kijken.
zal in de pauze wel even komen tikken ok?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:12

Vandaag zou ik weer met wobbe gaan rijden.
we zouden vroeg naar stal gaan dan waren weinig of geen stalgenoten en kon ik in de bak rijden.
maar we zijn uiteindelijk wat later gegaan en toen zei mijn moeder: "dan gaan we toch een stukje naar buiten?
Ik zei dat het goed was.
Toen ik wobbe aan het poetsen en optuigen was hoorde ik al iedere keer wat motoren langs komen.
dus ik kreeg al de zenuwen in mijn buik.
maar goed, toch ingespannen en de dijk op (mijn moeder op de fiets ernaast)
Nou ik zal je zeggen, ik had toch best een beetje de zenuwen in mijn buik en was zelfs een klein beetje misselijk...
We waren nog maar net op de dijk en toen kwam er al 2 motoren langs kwamen (ze kwamen van achteren)
De 1ste motor, meneer kijkt en verder... niks!
de 2e motor, meneer kijkt niet eens en loopt gewoon verder!
Super!
Ik voelde echt een enorme opluchting! en stiekem ook wel een beetje trots op mezelf hihi :D
dus we hebben lekker een stukje buiten gereden (niet eens zo ver en zo lang, maar hij mag ook wel eens kort werken toch?)
en er zijn meerdere motoren langs gereden en ook motoren die niet eens veel zachter gingen rijden, maar gewoon door racen.
Wobbe liep gewoon normaal door, zoals hij altijd gedaan heeft :D
Dit was echt even goed voor me zelfvertrouwen.
echt een opluchting en een egoboost hihi :D

nou ja dat was dan mijn 'leuke' tekst

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:01

Citaat:
Wobbe liep gewoon normaal door, zoals hij altijd gedaan heeft
Dit was echt even goed voor me zelfvertrouwen.
echt een opluchting en een egoboost hihi

nou ja dat was dan mijn 'leuke' tekst

Kijk dan toch, knappe Wobbe en knappe jij!
Deze teksten zijn toch altijd super om te lezen 8-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:05

Vanavond Roos nog ff voor de wagen gehad. Hoeken, wat zijn dat? Van de kinderles stonden er nog pionnen op het land zodat ze de hoek in rijden, maar ik had uiteindelijk een pion zo klem onder m'n wagen dat ik af moest stappen en samen met m'n vriend m'n wagen op moest tillen :o. Haar aanleuning was wel fijn, dat is de laatste tijd ook wel anders geweest dus daar was ik wel blij mee.

Voor de liefhebbers, mijn rode sulky met (bij behorend rood klik-)tuig komt waarschijnlijk te koop. Als iemand intresse heeft hoor ik het graag :).
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:05

ja het doet me ook echt goed.
dat gevoel moest ik weer even krijgen.
en ik had echt een hele dikke knoop in mijn maag voordat ik de dijk op reed.
scheet 7 kleuren haha.

maar wilde het in eerste instantie niet plaatsen uit respect voor je beslissing van vandaag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:11

Vind ik lief van je.
Roos die geen hoeken meer kent ;)

Ik ben nog steeds niet uitgejankt, wat een ellende. Wilde eigenlijk morgen of zondag gaan paardrijden maar kan met goed fatsoen de stalhouder niet bellen want zit gewoon direct te janken als iemand belt. Denk dat het ook de vermoeidheid is, heb al twee nachten nauwelijks geslapen en slecht gegeten van de stress. Ik moet de hond nog uitlaten en dan kruip ik in mijn bed.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:20

Ik lees hier regelmatig een beetje mee en kijk naar de leuke foto's.
Maaike heb ik persoonlijk ontmoet toen ik haar sulky kocht en heb toen ook even van die leuke vrolijke Simba mogen genieten die zo boos was dat ik zijn sulky "stal". Daarom ook even een sterkte berichtje van mij. Hopelijk kan je een beetje slapen. Je hebt voor je paardje de beste keuze gemaakt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:56

Ik was net even in een dip begon eventjes te huilen over de dood tegen een goede vriend.. dus hij vraagt hoe komt dit zomaar en toen kwam ik er toch wel achter dat het met simba te maken hebt.. oke je kent elkaar niet, maar we leven zo met elkaar mee! Ook is 2 dagen geleden de opa van een goede vriendin overleden en hij voelde ooke echt als mijn opa die ik al heel lang niet meer had :(.. gelukkig heeft hij nu rust.

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ntuig.html

We staan op internet.. jammer dat mensen niet vragen of ze je foto mogen gebruiken.. opzich geen probleem maar ik ben altijd gewend dat je zoiets even vraagt :P

Vandaag een besluit kunnen maken na een gesprek gehad te hebben. Ze bodem me weinig loon en geen reiskosten van a 50 km per dag. (dat bedrag wat bruto was verdiende ik bij dezelfde firma in amsterdam al netto :P) dus dat was echt een tegenvaller van het gesprek. Ook voelde het gesprek ook niet lekker en voelde ik al erg mijn besluit voor de andere job :D (scheelt een hoop gedoe met twijfelen en keuze maken)

Ik begin per 1 september bij life and garden in amstelveen :D
4 dagen in de week en het is lekker dichtbij.
Ik werk de ene week ma, di, woe en donderdag en de andere week di, woe, do en zaterdag en dat om de week :D.. wel lekker want zo kan ik ook af en toe een wedstrijd doen of andere leuke dingen :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:08

Ik ben er achter dat ik een hele lieve knappe pony heb <3
Ging robijn even laten rennen door de bak. Hij liep los en ik ben in het
midden gaan staan. Gaat ie gewoon braaf linksom en rechtsom op de longeervolte
stap draf en zelfs ho en weer voorwaarts in stap. Ik stond er zelf van te kijken.

@ rivaldo je had je tuig verkocht en nu staat het weer te koop????

@VHU toen sjors net was overleden ging ik ook steeds huilen als ik iemand moest bellen.

Ik heb ook nog een leuk berichtje. Jeroen is vandaag voor de 2e keer gekeurd en hij
is er vlekkenloos doorheen gekomen. We kunnen dus met hem aan de slag gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:13

@Tallechie: vervelend dat je ruzie hebt met schoonpa. Heb hier gelukkig heel goed contact met schoonmoeder (vader is helaas paar jaar geleden overleden)

@Jenkins: dat is wel heel vervelend, dagelijks ontsnappen. Loopt hij dan op de weg???? Hier gelukkig geen ervaring met eczeem.

@ VHU: Ik ben heel blij dat je nog 2 geweldige ponys hebt die je afleiding kunnen bieden. Misschien dat het paardrijden je wel wat ontspanning kan brengen? Aan de andere kant, als je niets wilt, gewoon ook niets doen.

@IT: super gedaan!! Ik herken je gevoel :D Had ik gisteren met buitenritje langs de pomp met de pony. Was kotsmisselijk, voelde mijn darmen... maar uiteindelijk was alles weggezakt. Wat zit een mens toch gek in elkaar.

@ Rivaldo: gefeliciteerd met je job.

Vanavond menles gehad met Rembrand. Hij liep echt zooooo geweldig fijn. Als ik hem nu zo ook alleen kan laten lopen, dan moet het zondag wel goed komen. Maar ja, zonder die aanwijzingen lukt dat meestal net niet. In de les ook dingen van de Z geoefend. Instructrice had hem een poosje niet voor de kar gezien en ze vond hem heel erg vooruitgegaan. <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:34

Pfoe laatst nog gezegt dat mijn ponys nooooit omdraaien met mennen, hihi vandaag liet Mick ff zien dat ie het wel kon :D reed hem weer eens een keertje zonder oogkleppen en een stapel takken langs de weg was toch wel érrug eng :+ hij was sowieso vandaag erg lastig, dook ook ineens een oprit in, ging ineens stilstaan enz. Had ook even een praatje gemaakt met mn neef, en daarna wilde Mick dus helemaal niet meer doorlopen, hij vond t veel te gezellig daar. Dus ding ff flink aangepakt en toen nog een fijne rit gehad :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:39

@ Laura

Ik zag je inderdaad laatst op het shetlanderforum ook al staan, toen heb ik ook gevraagt of dit wel met permissie geplaatst was. Dit is de link naar dat topic: http://www.shetlanderforum.nl/viewtopic ... highlight=

maar het had toch best beleeft geweest als ze het eerst had gevraagt voordat ze jou foto's gebruikt...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:41

hihi mickey als boefje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:41

Zo zie je maar weer, gekke beesten blijven je steeds weer verrassen. Ach, anders wordt het ook zo saai als het allemaal goed gaat he?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:22

vhu: onwijs veel sterkte met het verlies van simba.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:28

Laura gefeliciteerd met je nieuwe baan!

VHU nog steeds heel veel sterkte!

Ivy dapper dat je toch naar buiten ging en gelukkig is het ook allemaal goed gegaan :D

Tine alvast succes zondag en fijn dat rembrand zo vooruit is gegaan!
Sil gaat onder de draden door, of duwt planken los van het hek :P En gaat dan bij andere paarden in het land staan. Maar vaak word hij aangevallen oid. Gelukkig is hij nog niet het erf af gegaan en zijn er steeds mensen die hem vangen. Of nouja eigenlijk pakken want zo moeilijk doet hij niet. In het landje waar hij eerst stond kon hij niet ontsnappen, maar daar is een dominante merrie bij gekomen en kan hij dus niet meer bij.

Sil staat nu ingepakt in een lichtblauwe vliegendeken en een groene vliegenkap haha met Sweet Itch in zijn manen en staart en hoop dat het allemaal maar helpt. Het is iig erg duur allemaal.
Zomer en zon vind ik heerlijk, maar al die vliegen en jeuk voor de paarden hoeven voor mij niet. Dan toch maar liever kou. Vandaag sil heeel even los gelongeerd, en morgen maar weer even mennen :D Heb er zin in!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:42

Maaike, wat schrik ik van je bericht, Simba wordt opgevangen door jimmy en Sonja denk ik. Het besluit is zwaar het gemis nog zwaarder, maar het was de beste keuze voor je maatje als je twijfelt dan mag je het hier of per pb altijd uitten, ik heb ook wat getwijfeld en me schuldig gevoeld, als ik had dan... maar uiteindelijk is deze keuze helaas soms de beste.

Sil heeft sacroiden, net als Wien. alleen op een vervelendere plaats, bij wien zitten ze in de oren.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:55

Doe je nog iets tegen de sarcoiden bij wien sonjim? En blijven ze groeien of worden ze kleiner? of blijft het zo?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:30

Mickey die alles leuk maar ook eng vond, af en toe zijn het ook rare pony's ;)

Maaike ik snap dat het nu alleen maar even erger wordt.
Blijf vooral je hart luchten, miss per pb maar het lucht zó op...
Vind het erg knap van je!

IT ook gefeliciteerd met je super-rit!

Tine gaaf dat je instructrice ook ziet dat hij vooruit is gegaan, en alvast succes zondag!

Sonjim, heeft Wien daar ook last van? Wat doet ze dan, met het hoofd schudden?

Vanmiddag Jenna weer gelongeerd. Kegels in de bak gezet, ze keek niet op of om. Vanavond bij de BBQ afgesproken dat ik over 2 weken een keer de brug van de shetlandmendag ga rijden. Wel fijn om even te kunnen oefenen.

Heb vanmiddag ook Jan weer gebeld met een update hoe het nu gaat. Volgens mij heb ik wel een half uur aan de telefoon gehangen, steeds weer kreeg ik adviezen en vooral over hoe ik mijn vertrouwen terug kon krijgen en vooral niet verder verliezen.
Wat vind ik het fijn dat ik zo'n goede instructeur heb.
Was er vanavond in de auto bij m'n vriend op weg naar de BBQ eigenlijk beetje emotioneel over.
Hij weet echt precies wat je wel of niet moet doen, en hoe hij naar jou moet reageren. Pff....

Zo, en nu naar bed, morgenochtend vroeg in de tuin bezig, daarna nog even een rondje mennen.
Slaap lekker! :O :evaw:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:48

Goedemorgen

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:54

goedemorgen :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:59

Millanka: ik vind het inderdaad niet netjes en ik sta daar dus ook al maarja het is nou ook niet een hele foute foto waarbij ze mij voor schut zet ofzo.. maar het gaat mij puur om vraag het gewoon even ..

Maisie: gefeliciteerd met jeroen :D,. het is zo'n leuk paardje!

VHU: ook mijn pb staat altijd open ;)

Tine: heeft weer lekker een les gehad :D Volgende week wordt ik geholpen met mijn 2 span :D.. zal is kijken of ik een fotograaf kan regelen :D

Jenkins: Je hebt sill lekker ingepakt zal hij vast erg fijn vinden :Y)

Bedankt voor de felicitaties voor mijn job :D.. ben erg blij dat ik eindelijk wat heb (al was ik niet super lang opzoek) maar toch wilde ik voor mijn paardjes zekerheid hebben :D en natuurlijk komen er meer rekeningen op mijn af leuk he dat volwasse worden :Y) :=

Rond 2 uur naar de paardjes dan komt hun verzorgstertje mij helpen en gaan we met riv in het land trainen of misschien in 2 span oefenen zonder kar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:52

leuk laura :D
en meer rekeningen := bij mij winnen de rekeningen altijd van de loonstrook zegmaar :\

ivystoeter; super dat ie niet reageerde op de motoren :D lekker he zo'n paard wat je een fantastisch gevoel kan geven voor de rest van de dag :D

gisteren nie meer gemend.. Er zaten kriebel en steekbeesten.. Vandaag ging het regenen, dan misschien even rondje i de bak mennen :)
Budg en Bep zijn beetje vriendjes aan 't worden, alleen bep durft niet uit d'r kooi _O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:28

Goeiemorgen... wat een rotweer, regent de hele ochtend al ;(
Ga straks toch nog ff mennen denk ik.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:47

goedemorgen

Hier kwam het ook net met bakken uit de lucht. Nu is het weer
droog ga ik even mijn cavia's doen. Er is vorige week een 6-ling geboren die ga ik eens op de foto zetten.