[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:14

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
De mijne waren heel blij met hun snoepje om 1 uur s nachts van mijn ouders. :D

We mogen in de les overigens niet mennen met groom, maar tijdens de minimarathon wel. Maar ik ga denk ik toch niet snel genoeg in de bochten om een tegenhanger heel erg nodig te hebben. :')
Afgelopen vrijdag ook, kreeg van de instructie te horen dat ze wel iets harder door de hindernis konden. Alex viel telkens terug naar stap. Ja, ik weet dat zij het wel kunnen, maar ik moet het ook aan durven. Ik weet zeker dat als ik ze in handen van de kampioene die bij ons in de les meerijdt geef, dat ze dan alles wel aardig in galop/snelle draf kunnen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:58

Dat heb ik zelf ook wel eens. Dat ik denk, ja de pony kan het. Nu ik nog! Maar gewoon lekker blijven lessen en dan komt het vanzelf wel. Als het goed is :+ Soms is het gewoon doen omdat de dieren ervan genieten. Niet omdat wij het nu heel leuk vinden.

Zo vind mijn pony vrijspringen helemaal geweldig. Ik hou alleen mijn hart vast. Ze is zo vreselijk onhandig ermee dat ik zie haar gewoon nog wel eens ermee verongelukken. Dus rondom in de peesbeschermers. Omgeving goed veilig en een enkele sprong, want leg ik balken of meerdere sprongen neer dan brrrrr

Die foto erboven. Wat ontzettend.... gewoon zo druk gemaakt dat die niks anders kan doen dan zich helemaal plat tegen de aarde aandrukken :Y) :+ :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:59

Vooral druk in haar hoofd. Dit is haar manier van verwerken..
springen heb ik 30-12 nog geprobeerd..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:58

Nog de beste wensen voor jullie.

Ted is lief en bijna nergens bang voor behalve vuurwerk.
Sta ik net rond 17 uur al aardig donker in de wei om hem op te halen gooi de buurman ff vuurwerk bij ons in het land. Ik kwam er zowat dood bij zeg maar. Ted over me heen over de zeik natuurlijk.
Dus ik dacht poedersuiker buur jongen. Ik bel hem op.
Om te vragen of hij ff kan kappen. Zegt hij ik zit gewoon in huis! Nou het komt echt bij jullie weg.
Is het de buurman zelf ( zijn vader)
Ben netjes gebleven aan de telefoon maar ooohhhhhh
Oudejaarsdag had ik hetzelfde met de andere buurman s’middags om 12 uur . Hij kon niet ff een kwartier wachten tot in de paarden binnen had.
Toen was Ted ook al
Over de zeik.
En maar vriendelijk blijven want je wilt geen bonje. Maar soms is dat zo moeilijk

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:59

He Baudyh poedersuiker.
Hier gelukkig geen last alles op minimaal 250mtr en meer.
Ik heb uit voorzorg vanaf de dag van verkoop tot 2 jan niet gereden met de mannen, je hoeft maar een lolbroek te hebben die wat in de buurt van ze afsteekt.
Maar het was eigenlijk erg rustig hier in het bos met vuurwerk van te voren, dit is wel eens anders geweest.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:48

Ik ben ook weer blij dat het weer januari is,altijd ff uurtje billen knijpen van 12 tot 1 met dat vuurwerkgeweld,ponys hebben het zonder brokken overleefd. Jonge honden hadden ook geen angst ervoor.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:41

Hoe gaat het met iedereen? Zeg alsjeblieft dat er hier nog mensen zijn die de kerstboom hebben staan? Vrienden en collega's lachen mij een beetje uit :') :') Vind het wel gezellig. Moet erbij zeggen dat ik zaterdag waarschijnlijk de boom ga weg halen. Maar ik wil het kerstdorp nog even laten staan. Vind mijn erker anders zo leeg en ik zit nu naast de erker. Al is dat natuurlijk wel weer een goede reden om langs de Action te gaan :+

Qua mennen gaat het lekker, helaas niet meer de tijd (of geen groom) om 2 a 3 keer per week het bos in de gaan met de wagen. Dus probeer ik in ieder geval elke zaterdag het bos in de duiken. Als ik tijd over heb vandaag ga ik nog even mennen in de baan. Manege is gesloten, dus op pensionklanten na zullen de rijbanen leeg zijn.

En vanaf 1 januari heeft mijn pony een bijrijder. Zij gaat haar 2x per week rijden. 1x in haar eigen groepsles en 1x in de week voor haarzelf. Bijrijder is helemaal fan van de pony, en na heel december uitproberen of het echt leuk is merk ik nu al dat pony op haar reageert. Zo lief <3

Kan ook niet wachten totdat het weer iets warmer is. Want ik had laatst weer eens een rit richting boshuis 3, maar na 40 min zijn we maar omgedraaid. We hadden het toch koud :brr: terwijl we hadden ons toch echt warm en winddicht ingepakt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:21

Hier toevallig vandaag de boom weggehaald. Hij had van mij mogen blijven staan maar mijn huisgenoten vonden het tijd.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:15

Uhhh jaaa staat nog een kerstboom in huis maar zonder ballen,lichtjes enz die zijn er al uit,nu nog de boom een verdieping naar beneden en mee naar stal,gaan we een mooi plekkie ervoor uitzoeken
En ja hier ook al zo koud vandaag,getver,morgen dagje autoloos en gaat smiddags regenen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 12:00

Gisteren kerstboom opgeruimd.. hier en daar hangen nog wat kerstdingen... ik vind het altijd erg kaal zo na kerst..
Idd..brrrrr met almdat water in de lucht...morgen werken en idd ook autoloos, dus ga met scooter.
Bij mijn werk gaat het steeds beter :j
Er waren weer familiezaken -:(- :x
Gelukkig heb ik een lief gezin en leuke lieve vrienden,..maar hoe het sommige mensen altijd lukt om te zorgen dat je je klein, en onbegrepen, en waardeloos en nutteloos kunt voelen is mij écht een raadsel....

Ik hoop op een leuk jaar, met nieuwe leuke uitdagingen.
We maken er wat van.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:41

Hier geen kerstboom meer sinds afgelopen woensdag. Na de verschrikkelijke oudjaarsdag zijn niet meer echt in de mood voor een happy new year. Mijn schoonvader is gisteren geopereerd en heeft 3 omleidingen gekregen, nu hopen op een goed herstel.

Afgelopen vrijdag ging top! Ze deden het zo leuk, mijn moeder vond t ook fantastisch achterop te staan tijdens het mennen. Normaal moet ik zonder groom mennen in de les. Ik ben overigens niet eens laatste geworden. Er waren nog 4 combinaties langzamer dan ons. Pony's konden overigens nog wel wat sneller, maar de menner moet ook durven hihi.

De eerste ronde, je ziet dat ik steeds meer vertrouwen krijg gedurende het parcours.

En de tweede. Bocht rechtsom ging niet helemaal lekker in de hindernis, logisch ze zaten beide vast in de tegenovergestelde lijn dus dan gaat de buiging wat minder. Ik was Jorie even kwijt qua snelheid na poort 10. Gelukkig een lange lijn naar 12. En Alex is braaf onder die enge linten door gegaan!

Gisteren is hun masseur geweest, Alex vindt het altijd heerlijk. En Jorie wordt heel erg boos. Zaten beide weer wat vast, wat ik ook al doorhad in de wedstrijd op de plekken waar ik het verwachtte. Ze vond ze er goed uitzien, vooral Jorie is een jonge god qua bespiering. En Alex is beter dan wat het wel geweest is. Ik heb voor hem eiwitisolaat besteld voor wanneer ik echt ga trainen voor Epe om te voeren als ze lange ritten doen. Hij rijdt overigens met gemak 14 km met ongeveer 9km/h gemiddeld nu. Dat heeft ie afgelopen zondag nog gedaan, kleine druktemaker. _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:18

Zo stoer @Jorex!
En heel veel sterkte met je schoonvader... :(:)
Hoe is het met jouw hand trouwens?

@Baudyh wat een k-buren zeg >;) -:(-
Hier ook erg veel vuurwerk met oud&nieuw, hond als de dood trillend en kwijlend, dier is onderhand 12 jaar (net jarig geweest) dacht potverdorie je zult toch niet hebben dat hij door dat vuurwerk overlijdt...
Baalde er enorm van.
Voor volgend jaar direct dierenpension gereserveerd waar ze eerder is geweest, daar knalt het veel minder. Gaat ze daar maar weer paar dagen heen. Kost wat maar wel beter voor 't beestje.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:08

Mijn hand gaat goed. Ik heb geen pijn meer. Alleen ik zal zonder extra operatie nooit mijn topje weer volledig kunnen buigen. Die zit helemaal vast in het littekenweefsel. Maar ik heb daar niet zo dusdanig hinder van dat ik zeg "doe die extra operatie maar". Ik heb oa morgen een sollicitatiegesprek, dus ik wil dat eerst afwachten. En die extra operatie kan ook altijd later nog. Fysio sprak over dat het 6 maanden na de eerste kon op zijn vroegst wegens dat het dan helemaal herstelt is binnenin. Maar dat is precies rond Epe, dus ik zit helemaal niet te wachten op pijn en revalidatie dan. Naast dat ik liever al een jaar ofzo meedraai in eventueel nieuw werk zodat ik gemakkelijk even een paar weken wat vanuit huis kan werken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 19:26

Jorex, sterkte voor je schoonvader

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:14

Ja hier staat het mini boompje nog met alleen lampjes, vind het anders zo kaal in die hoek.

Jorex sluit mij bij Biancacoo aan.

VHU zo zielig als ze zo bang zijn voor vuurwerk.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 03:39

Hallo allemaal,

mag ik me hier ook komen melden voorzichtig vast ? Wij zijn op dit moment bezig om onze geldersen allemaal om te scholen naar het mennen omdat ik wegens lichamelijke problemen helaas niet meer kan rijden.

Het lijkt me leuk om hier mee te komen kletsen :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:20

Goedemorgen
Wees welkom hier *\o/*
Iedereen nog een beetje droog gehouden?
Wat een water,toch nog deel stal onderwater,ga maar weer hozen :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:01

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:54

Natuurlijk ben je welkom hier.
Voor mezelf staat mennen op een laag vuurtje maar de nieuwe eigenaar van mijn werk ziet het al helemaal voor zich, en heeft ter voorbereiding al besloten dat ik elke zondag een 2 uur rit met de menwagen moet voorrijden, waarbij we de overige plekken op de menwagen ook open stellen voor mensen met weinig tot geen ervaring die toch de bossen rond de Veluwe willen verkennen. En als het aantrek komen er 2 gelderse en grote wagen waar veel mensen op kunnen want je hebt toch les van Wito dus dan kan ook wel 2 span leren van hem :D (zijn woorden, niet de mijne maar hij is wel super blij met zijn nieuwe bedrijf en onderzoekt goe de mogelijkheden)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 12:47

Cheytjuh schreef:
Hallo allemaal,

mag ik me hier ook komen melden voorzichtig vast ? Wij zijn op dit moment bezig om onze geldersen allemaal om te scholen naar het mennen omdat ik wegens lichamelijke problemen helaas niet meer kan rijden.

Het lijkt me leuk om hier mee te komen kletsen :D

Hey Chey! Leuk!

Wie gaat er het eerst voor de wagen? Ik heb zelf geen paard meer, maar volg Inova wel. Ze doet het goed bij de nieuwe eigenaar :) .

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:35

Zo, zal deze even omhoog schoppen :+

Hoe gaat het allemaal moet jullie? Met mij gaat het lekker. Ik zit weer meer op de wagen, ook omdat ik nu standaard, bijna elke zondag, een buitenrit voorrij vanaf de manege waar ik werk. En omdat het zo zacht is qua weer ga ik ook op andere dagen weer meer op pad.

Vandaag ga ik ook weer op pad. Maar de route is nog niet helemaal zeker. Totdat we de N302 hebben overgestoken is de route toch hetzelfde :') Dus pas daarna hoeven we te kiezen. Of een "kleine" route van pakweg 10/12 km. Of 1tje van 20/25 km. Deze route gebruiken we vaak voor de Ermelosche Paarden 2daagse (of een gedeelte ervan) Voor de pony maakt het niet veel uit. Die heeft voldoende km's in de benen en conditie van hier tot en met.

In beide gevallen hebben we lekker eten en snoepgoed bij ons. Wat te eten voor de pony voor onderweg en er heel veel zin in (en hele lage kleding aan :+ )

10/12 km route:
https://www.ruiterenenmennen.nl/route.p ... U.whatsapp

20/25 km route:
https://www.ruiterenenmennen.nl/route.p ... c.whatsapp

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:20

Heu, lage kleding aan? Heb beeld .... maar denk niet dat je dat bedoelt :x .

Met mijn bijmenpaard (variatie op bijrijdpaard) ben ik ook weer lekker aan de gang. Eén keer per week enkelspan trainen met Nessie, het 'babypaard' zoals we hem nog noemen, en één of twee keer per week mee met het tweespan. Donderdag de bruine nestor naast Nestor :+ en vrijdags de nestor en de schimmel (ook een nestor :D )

Gisteren reden Nessie en de bruine nestor beiden mee tijdens de minimarathon in Geldrop. Die kleine is nauwelijks onder de indruk van het geheel. Het op- en aftuigen vindt hij eigenlijk nog spannender vanwege wat er achter hem gebeurt. Een langsrijdend span of vrachtwagen dat een plekje zoekt.
Ook Miepje reed mee, doet het erg goed! Eigenaren zijn nog steeds erg blij met haar <3 . Ze hebben inmiddels alles van me overgekocht: paard, koets, tuig en trailer. Dus ik heb alleen nog een kast vol troep, mijn leidsels, zwepen, en bokstoelverhogers.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:55

Hier wandel ik vooral wat doordeweeks of ik gooi ze los. Verder rijd ik met ze in de les met tweespan en ben ik inmiddels het sturen enzo goed gewend. Alex hoest helaas al bijna een maand af en toe met inspanning. Dus die heb ik eigenlijk niet weer enkelspan ingespannen sindsdien. Het is wel een heel stuk beter dan eerst doordat ik longvitaal ging voeren. Nu bezig met luchtwegsupport en vanmiddag komt de da langs. Hij heeft verder nergens last van, alleen zo'n droge kuch en dan meestal briesen erna. Maar het duurt nu wat te lang. Ze zitten verder nu echt top in hun vel qua vetjes en bespiering. Masseur vond Jorie zelfs een jonge God qua hoe hij eruit ziet. En ik het belangrijkste nieuws; ik heb vanaf maart een andere baan waarbij ik 40 uren draai. Dus ik moet even zien hoe ik dat ga combineren met de training van mijn jongens.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:13

Hier ook lekker met de pony's bezig. Gister een minimarathon gereden in onze competitie en als eerste van onderen geeindigd, en een lekkere doos bonbons gekregen. Was heel tevreden met de mannen ze kunnen steeds beter wat korter draaien. Nu het vrouwtje nog wat sneller met de handjes dan kan de snelheid nog wat hoger. Maar op de lange lijnen zijn we wat in het nadeel als kleinste span.

Jorex dat wordt puzzelen met de training van jouw pony's

Gem helemaal geen eigen paard meer? Wel fijn dat ze alles hebben overgenomen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:22

marga1 schreef:
Gem helemaal geen eigen paard meer? Wel fijn dat ze alles hebben overgenomen

Noop! Maar genoeg aanbiedingen om paarden en pony's (bij) te trainen, dus ik doe voldoende vitamine p op. En met de plannen voor de toekomst is het prima zo.