[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:09

Hier zat regen en onweer gehad. Nu weer lekker weer ,wel benauwd.
Druk met bestellingen regelen vanmorgen. straks ff huishouden en dan vanavond wassen en vlechten.
Morgen keuring in Tolbert Met Iantha.
Moeten om 8.55 linier scoren enz en om 13.25 pas de keuring. Hoop dat het niet te warm is dus morgen. Hopelijk halen we een verwijzing voor de CK volgende week in Norg op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:18

:(:) :(:) voor Belker en Ava...stuur energie jullie kant op....op een of andere manier hebben de honden toch teveel over.. :+

Baudyh, succes morgen bij de keuring, ik hoop dat het weer meevalt.

Hier gisterenavond ook onweer en regen idd....paar flinke buien...en de trein trok een bliksemflits achter zich aan..wat resulteerde in een enorme kraak/knal... :brr: :oo :wow:

nu broodje eten... :9k
vanmorgen bij kaasboerderij een kaas-kadotje gehaald voor manlief..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:17

Bianca: ondanks de warmte heel drukke honden. Gekke beesten. Jeetje, die flits achter de trein, dat zal gek geweest zijn.
Baudy: drukdrukdruk. Heel veel succes alvast voor morgen!!!
Ips: met water gespeeld, maar dan wel op een manier waar je warm van wordt
VHU heeft het droog gehouden.
Ava en Belker :(:)

Net terug van wedstrijd. Jurysport blijft toch wel heel raar hoor. Twee heel nette proeven, tweede nog stukje beter eigenlijk dan eerste. Krijg je de punten 191 en 169. Nou ja, maar snel proberen te vergeten. Amerigo had 154 bij die jury.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:16

wat te doen met warm weer???? jawel....vanmorgen vakantie geboekt.. _O- pas voor 11 okt maar toch mooi vooruitzicht,weer heerlijk niksen op gran canaria O:)
allemaal een rustige warme dag,hier ook maar niets gedaan met de ponys,enige voordeel aan dit weer is: gras gaat ook niet zo hard....scheelt me een hoop maaiwerk
voor iedereen die het nodig heeft :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:48

foto'tje voor Ava die geen Facebook heeft :)
Afbeelding
Piet met zijn trouwe verzorgstertje zo'n leuk stel
Afbeelding
Is Det al weer een beetje genormaliseerd Ips?
Aha dat is een heerlijk vooruitzicht HT *\o/*
En alweer onweer bij Baudyh.... mag misschien niet zeggen maar erg blij dat het hier niet is. Heerlijk weer hier, zo'n 27 graden met lekker windje :)
Dat is dan lang wachten Baudyh...

Het was op stal nogal druk, Ber was ook nogal druk en ze had dus blijkbaar afgelopen twee dagen niet veel gegeten en/of gedronken ... zag er wat gestressed en dunnig uit >;) dus eerst maar slobber erin en flink laten drinken, ze vindt het drinken uit het automatische waterbakje altijd erg lekker. Toen wat t-touch gedaan en toen toch maar erop gestapt, ondanks wat publiek en gedoe met een paardje wat in de verkoop staat. Ze was superbraaf <3 daarna nog maar een pavo koek erin en nog een keer flink laten drinken en heerlijk de weides langsgelopen helemaal het veld in, want de stalbaas is aan het hooien en dan kan je helemaal naar achteren lopen, sta je echt middenin het land {:} al met al zo'n 2.5 uur bezig geweest en toen ik haar wegzette was het opgetrokken en gestresste gelukkig helemaal weg. Turgor gecheckt die was prima dus ze had blijkbaar wel genoeg gedronken en ze kan normaal prima tegen de hitte, ze worden ook flink bijgevoerd (staat eigenlijk 24/7 bak hooi vol) maar misschien dat ze zich druk maakt als ze me een poosje niet ziet ofzo.... was 2.5 dag niet bij stal geweest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:53

Wauw! Wat een geweldige prestatie ban jullie beiden en piet is echt een hunk! Hoe hoog is hij?
Zo bijzonder zo met Ber en heerlijk dat je zo'n trouw verzorgstertje hebt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:19

Ben ook supertrots op mijn beestjes <3
Piet is afhankelijk van hoe stoer hij staat 1.06, 1.07 of 1.08 :))
Verzorgstertje is geweldig. Rent hele bak met hem door, longeert, hindernisjes springen, wassen, poetsen zo grappig. Mest ze paard van haar moeder uit, heeft ze Piet aan de lijn loopt die steeds met haar mee :+ ga van de week net hoofdstelletje kopen voor Piet, kan ze gaan lange lijnen of zoiets 8-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:24

Heb denk nog wel een zo goedals nieuwe liggen vhu

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:25

Dat zou moeten passen denk ik.... zal je even berichtje sturen +:)+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:22

Baudyh vandaag in de regen....succes optie keuring !
Van heeft heel knappe Ber steeds een stapje verder samen vertrouwen opbouwen, en Piet is zo gaaf !! Mooi paardje is hij toch.

Fijne dag allemaal...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:06

Soms zit het mee, dit jaar zit alles tegen zo lijkt het wel.
Stond onderaan in Tolbert met een 2e premie.
Niks verwijzing CK niks ster worden.
Wij zijn juist altijd heel kritiesch naar onze paarden maar hier twijfelde we eigenlijk niet aan. Vorig jaar verbazingwekkend 8e van Nederland met lovende woorden over haar exterieur en krachtige achterhand. Nu werkelijk laatste en ze had nog wel een mooi hoofd maar verder weinig positiefs en zou met meer kracht uit de achterhand moeten vertrekken. Verandering in de jury heeft voor ons geen goed gedaan dat is duidelijk.
De merrie is niet de makkelijkste maar deed het echt elke dag beter. Het is sneu voor der.
En gewoon zo jammer.
Vandaag ben ik er chaga van. Morgen kop der op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:27

:(:) wat een domper. Zo'n mooi paard, baudyh

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:45

Nou daar mogen jullie best van balen Baudyh waardeloos is het dan als fokker en gewoon als liefhebber. Vind het een prachtig paard maar ja heb er geen verstand van (van tuigpaarden ^) ).

Even oppeppertje misschien voor de mensen die het nodig hebben, ik word hier zo blij van jullie misschien ook :* . Net heerlijk uitgewaaid met Piet op het land wat net gemaaid is en waar we nu op kunnen, voor het eerst voor Piet op een groot veld, lekker draven, wat is het toch een heerlijke pony <3 hij staat ook zo te glimmen als ik het tuigje tevoorschijn haal hij gaat er echt voor staan. Pony heeft nog geen stap verkeerd gezet in het werk. Hoe moeilijk Ber is hoe makkelijk hij. Houd elkaar mooi in evenwicht :+
Afbeelding
.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:09

Baudyh, dat is inderdaad een domper...maar wat is ze schitterend !! dat het niet de smaak van de jury is vandaag..is kloten..maar het word vast een superfijne merrie om mee te werken !! en minder lief..zal ze er niet om zijn... :(:) :(:) ik snap dat hele keuringsgedoe toch al niet, qua wat ze echt willen zien... ^)
Vhu, wat heerlijk zo met Piet op pad !! fijn hoor ! <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:37

Predicaten bij je merrie zijn gewoon belangrijk. Voor eventuele verkoop of als je er een veulen bij wil fokken. Het staat voor kwaliteit.
Wij willen Bv pas fokken met een merrie als ze minimaal ster is.
Onze afzetmarkt vraagt ook predicaten.
Meestal kan ik me wel vinden in de keuringsuitslag. Maar vandaag was het wel vaker raar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:14

Begrijp dat foktechnisch heel goed Baudyh :j is er nog een herkansing mogelijk of zoiets?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:20

Baudy: wat ontzettend jammer. Ik vind haar prachtig, maar goed, ik ben geen jury. Maar als ze vorig jaar wel heel goed scoorde, is dit wel buiten verwachting. Veel belangrijker vind ik nog het karakter, maar ja, daar kijken ze bij keuringen niet naar. Is het nog een optie om haar volgend jaar weer naar een keuring te brengen of werkt dat niet zo? Sorry, heb er geen verstand van.
Bianca: waren de honden vandaag wat rustiger?
VHU: wat is die Piet toch een geweldige pony. En ook een fijne verzorgster

Vanmorgen weer vreselijk mishandeld door de osteopaat, maar goed, alles voor het goede doel. Daarna snel naar huis, want de priveles van zoonlief was een uur vervroegd. Ben ik net thuis en druk met pony vangen, krijg ik berichtje van bijrijdster dat ze onderweg is, maar met lege tank staat. Stress.... dus snel jerrycan benzine en trechter achter in de bus gegooid en haar gezegd naar de manege te lopen met scooter, daar was ze al in de buurt inmiddels. Allemaal weer goed gekomen, maar gaf wel even wat druk. Les ging weer heel fijn. Lekker met M2 oefeningen bezig geweest.

Kijk ik net op startlijsten voor morgen (ik wist al dat zoonlief finale mocht rijden voor de competitie, maar nog niet hoe laat. Ze zouden beginnen vanaf 17.00 uur, dus we wilden dan smorgens nog even een heel korte bosrit maken om te oefenen voor ponykamp), moet hij om 11.17 met Amerigo en 11.38 met Samoerai starten. Ik krijg het ze blijkbaar echt niet duidelijk dat dit onmogelijk is. Dit is de 3e keer dat ze het proberen. Maar omdat ik dacht dat ik ze smorgens wel kon wassen en vlechten omdat het smiddags zou zijn, maar besloten Amerigo gewoon niet te starten. Het wordt ook weer erg warm morgen, dus dat is voor zoonlief ook heel heftig om er twee, en dan ook nog vlak na elkaar, te rijden.

Nu maar hopen dat hij niet erg zenuwachtig voor het kamp wordt, omdat hij niet meer kan oefenen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:33

Wat balen Baudyh.

VHU, lekker plaatje.

Tine, wat een gezever..... Wens je zoon succes voor morgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:52

Vind dat dan ook wel weer super stom zeg, zeggen dat het om 17.00 uur begint en dan de starttijden zo vroeg en dan ook nog zo op elkaar >;) :roll:

Anders idee na de wedstrijd nog even het bos in te gaan, in de middag dus?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:04

Normaal zijn we niet zo om ergens op terug te komen het is tenslotte een jury sport. Maar omdat er echt bepaalde punten heel vewarend waren toch even gebeld met de inspecteur. Die wist gelijk waarom mijn vriend belde. De andere insoecteur had het verkeerd gezegd.
Haar achterhand is net als vorig jaar haar sterkste punt. ( vandaag werd verteld dat ze achter meer onder moest treden)
Ze vonden haar te beknopt en als ze zich dan moeilijk ontspant is het beeld niet goed genoeg.
Maar hij adviseerd om haar volgend jaar nog een kans te geven. We geloven in haar dus gaan dat zeker doen.
Haar karakter is best moeilijk maar ze word steeds beter. Innerlijk is ze braaf. Ze is alleen erg sensibel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:05

Wat goed zeg dat jullie toch even hebben gebeld het is soms zo lastig om een wat ril dier goed door zo'n keuring te laten komen. Ik heb een paardje gehad, Happiness, wat een super super sportpaard is geworden (was met 6 jaar al Z dressuur) maar die zich op de keuring pas als 6 jarig dus ook sterwaardig kon laten keuren. Denk dat toen ook wel meespeelde dat ze zo goed presteerde maar goed, ze stapte gewoon vreselijk slecht als ze gespannen was. Toen ze wat wedstrijdervaring had ging dat steeds beter. We hadden haar als 4 jarige voor het eerst voor de keuring gedaan, toen was ze ook nog best klein (1.62) en ook nog best koehakkig maar dus als 6 jarige weer toen was ze 1.65 en stond ze er ook qua benen beter op (dwz we konden haar beter opstellen) werd ze dus ster en ze stapte toen gewoon prima, draafde ge-wel-dig <3

Dus het kan zeker sterk verbeteren.

Fijn dat jullie haar nog een jaartje geven, ik vind haar kleur en uitstraling echt prachtig, op de foto's dan he.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 07:10

Morguhh :O
baudyh, goed even gebeld,...fijn een nieuwe kans voor haar, .. kan ze zich nog mooi door ontwikkelen ! Super.
zwaai naar Belker... :wave: Hoe is het bij jou en je paardje..
Tine, succes voor zoon vandaag...
Ava,..Hoe is het met je ?

verder..hoop ik dat het bij alle anderen uit het topic ook goed gaat.. :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:07

Beter, nu ik zelf ontslag heb genomen; heb verdere opnames ook geweigerd, fijn thuis te zijn.

Dikke knuffel voor allemaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:43

Fijn dat je weer thuis bent Ava :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:33

Fijn dat je thuis bent ava.

We willen eigenlijk minder paarden. Maar ik vind nu gewoon geen nieuwe eigenaar voor haar. Dan gaat ze voor weinig weg en ik weet wel waar ze dan terecht komt. Nee dat gaan we niet doen.