[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:19

Heel apart want dat zou betekenen dat iedereen gewoon te hard kan rijden en toch winst rijdt. Oftewel dan wordt het doel van de sport voorbij geschoten.
Daarnaast weet ik heel erg zeker dat er meerdere combinaties in wedstrijden te hard hebben gereden en die geen winst hebben gereden.
Voor jou een geluk dat ze wel staan geregistreerd maar ik weet zeker dat het niet de juiste gang van zaken is.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:53

Nee dat was ook zeker niet de bedoeling. We hebben dat vorig jaar ontdekt en voor dit jaar is er een aanpassing in het reglement. We gaan dit jaar kijken of het voldoende is en zo niet, dan regelen we volgend jaar weer een aanpassing.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:07

Weet jje wat mij stoort,wij moeten alles maar altijd weten nieuwe regel dit dan weer dat maar zelf weten ze niks en klopt hun systheem niet.ik dacht ook geen winst te hebben maar blijkbaar van die wel en van de andere staat niet op de ik won.vreemd hoe alles daar gaat

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:16

Dat vind ik ook niet kunnen hoor. En daar ga ik zeker nog wat over zeggen.
Het is dat ik van jou het een en ander hoor, maar wie weet wat ze nog tegen anderen gezegd hebben waar wij niks over horen en die daardoor afhaken. Dat kan en mag natuurlijk niet.
Ik ga onze contactpersoon hier zeker nog over aanspreken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:47

Maar denk dat door zo iets mensen zeker afhaken zeker mensen die nog beginnend zijn.mij komt het al mijn kont uit is dat ik zo,n goed presterend span heb,anders kapte ik meteen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:15

Nou mail terug van belgie,ook voor de klasse 0 moet ik mijn ridingpermission kunnen laten zien.apart dat de belgen wel de regels weten.en de knhs weer moeilijk doet,stelletje ongeregelde daar heb op mijn mail over de ridingpermission bij de knhs gewoon niks meer gehoord..ddus dit weekend starten gaat me weer llangs de neus bedankt knhs

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:29

Ik kom ff binnen vallen uit meeleesmodus als dat mag :o. Heb de hele soap van Keona met de KNHS gevolgd en ik ben bang dat er vwb de riding permissions bij mendurance net zo'n zwart gat zit als bij endurance. Als je een startkaart (licentie, pas, whatever the name is now) hebt, kun je een riding permission aanvragen. Ben je geen lid van de KNHS, moet je een zogenaamde Letter of No Objection vragen. Daar tussenin zit echter dat zwarte gat: als je wel lid bent, maar geen startkaart hebt, val je dus voor beide buiten de boot en mag je niet in het buitenland starten. Dat zou eigenlijk eens aan de KNHS voorgelegd moeten worden, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:55

Het gaat bij Keona in elk geval om de endurance riding permission, want mendurance kennen ze niet in Belgie.

Keona, ben je wel lid van de endurancevereniging of alleen van de KNHS?
Want daar zit ook nog verschil in heb ik begrepen met betrekking tot het aanvragen van een Riding Permission.

Neem aan dat je deze pagina al gevonden had?
https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... endurance/

Ik weet niet of je meeleest op het enduranceforum Keona (zo ja, dan heb je dit topic vast ook wel gevonden) http://www.endurance-forum.nl/forum/vie ... permission

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:06

Zo actief ben ik niet op forums enkel bokt.ik ben knhs lid en voor klasse 0 is dat voldoende normaal.ben voor mendurance lid van menvereniging omdat ik daar klasse 1 start. In nl kan ik gewoon endurance starten,voor belgie moet je goed keuring knhs hebben,dus riding permission wil gewoon klasse 0 rijden.was ik geen knhs lid zou ik inderdaad wel kunnen starten,ik zit inderdaad in zwarte gat.maar voor klasse 0 voldoe ik aan hun regels

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:04

Vanmorgen weer heerlijk op pad geweest *\o/*
Heel de ochtend regende het, maar toen we eenmaal op de bok zaten werd het droog.
Heerlijk om te merken dat het haar steeds makkelijker af gaat. Kom maar op met die zomer! {:}

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 16:31

Wat fijn linsa! Ga je dit jaar al een keer mendurance starten?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:19

Die kans is minimaal. We trainen nu 8 km ongeveer op asfalt, dus voor we op de 20 zitten duurt wel even. Onverhard trainen is hier vrijwel onmogelijk, dus daar moet ik nog wat op verzinnen.
Maargoed, het echte probleem is het vervoer: geen geschikt rijbewijs, geen geschikte auto en geen trailer. -O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:56

Vandaag gebeld door die man wat ook binnen de knus zit.na lang gesprek is het nu inderdaad zo dat je een dagstartpas moet pakken voor de mendurance wedstrijden.hij vroeg ook of ik die meniënde nog had,heb verteld dat ge crediteerd is en ze mij voor 2 wedstrijden dagpassen hebben uit geschreven,dat was fijn want voor 2016 is het dit nu voor de mendurance. Ik heb ook aangegeven dat ik hoop dat het voor 2017 beter geregeld gaat worden,en dat ik hier door ysselsteyn gemist heb.ze gaan nu kijken hoeveel mensen er starten dit jaar en hoeveel mensen meer dan 2 wedstrijden gaan rijden.want als je er meer dan 2 rijd word het dus duurder dan de 36 euro.hij was heel aardig verder en snapte het wel,hij zou contact met me leggen na het seizoen en ik kon hem ook bellen.dus ik ga Teteringen rijden mits het een zondag is en moet daar dagpas voor aanvragen. Ook zei hij omdat vaak mendurance wedstrijden afgezet worden is een dagpas fijn want die kun je paar dagen voor wedstrijd aanvragen,dus zou het niet door gaan ben je je geld niet kwijt.ik heb nu al 2 passen dus hoop dat deze niet verplaatst worden en door gaan.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:41

Someren wordt niet verplaatst en gaat altijd door, ook al hebben we maar 2 deelnemers. :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:22

Mooi,haha en etten leur is ook altijd gewoon door gegaan,verheug me op bijde wedstrijden

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:37

fijn dat er nu meer duidelijkheid is keona, al vind ik bet wel raar dat de info van startkaart mendurance dus totaal niet klopte.

zin in someren nu nog ruilen op het werk maar dat komt wel goed.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:29

L_Rivaldo schreef:
fijn dat er nu meer duidelijkheid is keona, al vind ik bet wel raar dat de info van startkaart mendurance dus totaal niet klopte.

zin in someren nu nog ruilen op het werk maar dat komt wel goed.

Ja ook fijn gesprek gehad metdie man,niet zo als met die troela,s steeds die bij de helpdesk van knhs zit.hij heeft het uitgelegd en was duidelijk u,maar wat in 2017 gaat gebeuren weten ze nog niet.

leuk als je ook naar someren komt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:58

Fijn dat het voor jou nu geregeld is

Vind het persoonlijk wel heel slecht dat ze het nu weer veranderd hebben. Nu klopt de info op de website dus weer niet. Daar ga ik nog wel contact over opnemen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:22

NdV74 schreef:
Fijn dat het voor jou nu geregeld is

Vind het persoonlijk wel heel slecht dat ze het nu weer veranderd hebben. Nu klopt de info op de website dus weer niet. Daar ga ik nog wel contact over opnemen.

Ja dat klopt inderdaad niet,maar hij heeft me fijn uitgelegd hoe en wat en met de mendurance dat ze nog aan kijken zijn.maar dat dit nu besloten is.ik vind fijn dat hij wel wist waar hij het overhad heb ik bij die andere nooit gemerkt.dus inderdaad site klopt niet,maar ik weet nu wel waar ik aan toe ben voor 2016,laat de wedstrijden maar komen.als ik dit komend jaar ruim optijd de datum van friesland weet wil ik daar wel weekje een,wil dar graag keer op vakantie

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:13

Fijn dat het nu in orde is gekomen. Onstwedde wordt volgens mij niet meer georganiseerd. Wateren is eind mei. Ik weet niet of er een nieuwe is in Friesland? Onstwedde is Groningen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:15

Barney1978 schreef:
Fijn dat het nu in orde is gekomen. Onstwedde wordt volgens mij niet meer georganiseerd. Wateren is eind mei. Ik weet niet of er een nieuwe is in Friesland? Onstwedde is Groningen.

Is dat ieder jaar dan eind mei? In wateren

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:44

Wateren is inderdaad altijd eind mei.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:08

ik wilde wateren ook starten maar gezien die eind mei is en someren begin juni ben ik 2 weekenden achter elkaar weg opzich niet zo erg maar een halve week na someren ben ik op vakantie met de paarden. Dat is voor mij even teveel van het goede.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:35

Gisteren een lekkere ronde gereden met de uk.
Merk wel dat hij redelijk last heeft van zijn dikke vacht

Hier nog mensen die gaan kijken bij de Internationale menwedstrijden in horst?
Tommy loopt mee met de doedag op zaterdag en tijdens de schriktraining met de kar op de zondag.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 07:42

ik wist niet dat dat er ook naast gedaan werd eat leuk!