[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:08

lekker tallechie goedzo :)

IT lekker gereden, joh die voorjaarskriebels :j moet je eens langs wat bouwvakkers lopen nu :+ die hebben ook voorjaarskriebels :))

zo! Lacuun is een held ;) Wij hebben heerlijk met de hondjes gewandeld, en heel veel gelachen, echt wat een knalplan :j
en ik heb fotos, dus vanavond een topic!
nog even genieten van m'n ventje, die vertrekt vanavond om te gaan carnavallen namelijk :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:18

Wobbe is echt leuk! Vind hem echt veel leuker dan ivy :oo rafiki wordt al groot, hij oogt steeds volwassener.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:45

Hoihoi ben ik ook weer :P

Ik heb er even overheen gelezen maar ik kan 't niet onthouden.

Buckje heeft een Ban en OW's. Op sommige dingen vind ik bokt ook wel een beetje overdrijven maarja daar moeten we
maar mee leven.

Naaltje: :(:) Pb staat op als je iets kwijt wilt.

Ook heb ik nog leuke foto's voorbij zien komen.

Ik ben vandaag ook weer naar Dies geweest. Maar heb niet veel kunnen doen omdat het weer donker werd. Dus heb ik hem
maar even uitgebreid gepoets. Maar had nog vraagje. Toen ik Dies poetste begon ie steeds te schuren tegen mij met zn hoofd.
Maar ik kan geen één luis vinden?? En hij is geschoren.. Is dit normaal?

Hier nog fototje van dies zn nieuwe halsdekentje!
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:45

Knappe pony!!

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:49

Ja en het beste is nog dat ie eerst onder een 500 grams nog stond te trillen en nu heb ik maar 300 met hals en helemaal opgelost :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:51

sexy deken :j

Jellee, wobbe is ook werkwilliger dan Ivy.
maar ivy is mijn knuffelmeisje :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:52

Ik vind alle drie de pony's van IT erg leuk :j
@Tallechie die poes waarvan ik vertelde is toen Han er was na 2 dagen weggelopen en we hebben haar pas na drie weken weer kunnen vangen. Daarna is ze nooit meer weggelopen hoor maar ze was dus echt zwaar beledigd ^)
@Schaduw fijn zeg dat het zo goed ging. Wil je hem tuigmak maken via tweespan rijden?
@Rivaldo, lijkt me erg pittig span, wel leuke poowns maar zie op de foto's de spanning eraf knallen. Net als in enkelspan vind ik in tweespan te pittig echt niet fijn en in het verkeer zelfs gevaarlijk. Ze zijn ook al wat ouder, ben benieuwd of je die spanning er dan nog uit krijgt. SNuit krijg ik pas nu zo langzamerhand relaxterer.
Citaat:
VHU, wat fijn dat je een oplossing hebt voor de pony's! zal wel even een flinke opluchting zijn toch?
gaat peter de koning je pony's (snuit & alwyn) dan ook zo af en toe trainen? net als met Rizanta? en heb je met je ponymannen dan ook menlessen van peter?

't is echt een noodoplossing omdat ik anders nog 3, 4 maanden niet kan mennen, ik niet weet of ik het land kan houden en ik ook zoiets heb van als ze verkocht moeten worden wil ik wel dat ze als goede menpony kunnen worden verkocht....
Peter gaat ze niet trainen hoor, dat houden ze nog lang niet vol en daarbij denk ik dat ik er zelf heel veel aan kan doen. Heb de laatste twee maanden al wel weer heel veel bijgeleerd. Mocht het zo uitkomen neem ik wel een keer een lesje maar dan moeten ze het eerst een uur goed kunnen volhouden (in de bak, met de wagen), dat is nog lang niet zo.

Film was leuk en gezellig, Han had een aardig vriendinnetje uitgenodigd. Zo schattig hoe ze dan met elkaar omgaan, samen popcorn kopen en opeten, napraten over de film enzo ;)

Oja, Buckje een ban en een OW -O-
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-03-11 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:54

technisch gezien is Lacuna nu gebroken (en mn woef ook) en zitten we nu samen pijnstillers te snoepen :P En ik denk dat ik het uitje harder nodig had dan jij, dus dat maakt jou de held deze keer ;)
Maar het middagje gewoon even de boel de boel laten en een rondje gaan hinkelen door het bos was ook voor mij wel een verstandig plan, heb nu ook meer ruimte in mn hoofd. Beetje jammer dat de hoofdpijn daar wel probeert zn intrek te nemen :Y)
Ik heb net mn hond toch onder de douche gemikt. Weet niet wat er allemaal in dat boswater zat, maar ze stonk like hell! Ze vond de douche absoluut niet grappig, maar ik vind een stink-hond in huis ook niet grappig en ze wou ook niet buiten slapen :P

Leuke foto's IT!
Even over je vrachtwagen-issues. Ken je niet in je omgeving iemand die met zo'n ding kan rijden? Of wellicht heel brutaal eens op iemand die ergens staat te laden/lossen afstappen en eens met Wobbe bij zo'n ding gaan kijken?
Wij hebben met Zoë ook moeite met motoren en scooters, maar een vriend van me heeft een motor en die komt af en toe eens langs zodat we kunnen oefenen.
Dan blijft het natuurlijk wel de vraag of Wobbe angst heeft of jij, want ik ben zelf na een bijna-ongeluk bang voor vrachtverkeer dat mij klem zou kunnen rijden en ik krijg Sun er dan dus niet fatsoenlijk langs, terwijl iedereen die leidsels vast kan houden en niet bang is (of zelfs maar nadenkt) voor die vrachtwagen Sun er zonder problemen tussendoor gestuurd krijgt.

Hier was er de afgelopen dagen gedonder met een pakket wat afgeleverd moest worden. Nu zou het vandaag dan in een pakketshop in het dorp naast ons liggen (anders had ik naar Sliedrecht gemoeten...) zodat ik het vandaag toch eindelijk op kon halen. Krijg ik vanmiddag een telefoontje "ja, sorry, zus en zo, de chauffeur is uw pakketje vergeten... we kunnen het nu op zn vroegst maandag om 17.00u in de shop hebben" balen natuurlijk, er zit een nieuw bit bij voor Sun en dat wil ik gewoon uitproberen. Dus ff mn irritatie uitgesproken, en die man zou "doen wat ie kon" voor me. Had er niet zoveel van verwacht, maar prompt een half uur later krijg ik nog een telefoontje "ja, mevrouw, ik heb nog even voor u gekeken en we zouden het ook morgenochtend bij u thuis af kunnen leveren, maar dan wel tussen 7.30 en 9.00u" Haha! Perfect! Ben toch voor 7u op om de woef te laten plassen en ik moet om 9.15 weg naar stal, dus dat zou werkelijk ideaal zijn. Nu hopen dat het ook zo gaat lopen zoals we afgesproken hebben, maar ben in elk geval al heel blij dat er iemand is die serieus iets voor je probeert te doen in zo'n situatie :)

Groetjes, Lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 04-03-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:56

ja ik vind het zelf ook een beetje eng.
maar ik moet niet teveel nadenken en gewoon doorstappen/rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:59

VHU met de kat hebben we tot nu toe geen problemen. Als wij op vakantie zijn zit hij wel vaak bij de buren. De kat komt op gezette tijden bij ons zitten, maar zit ook vaak ergens anders.

Wat lief van Han en vriendinnetje.

Lacuna fijn dat de wandeling leuk was, jammer dat je hoofdpijn hebt.
Stinkende hond is niet leuk inderdaad. Ik moet die van mij ook wassen, maar weet nog niet hoe ik dat moet doen, kan niet meer bukken, dus moet op de knieen ben ik bang.

Hopelijk is je pakje er op tijd.

Begin weer meer last te krijgen. Hang op de bank, maar krijg last van buik. OP mijn zij liggen wil ook niet en zitten gaat ook niet zo lang. Stond net al tv te kijken. Schiet niet op dus

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:00

en weer even proberen te slapen?

tallechie

Ben niet moe meer... en moet vannacht natuurlijk ook gewoon slapen

mirror666

hey lacuun, ik zit ook al ibu's te knagen ^) tis wat met die hoofdpijn :+ maar ik had er vanochtend nog geen last van :P

ik pb je nog :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:01

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:03

@Lacuna / IT vrachtwagendingen je eigen angst gaat wel degelijk door je leidsels heen. Altijd als het enigszins kan maak ik van een vrachtwagen of bus die stilstaat een trainingsobject. Gewoon paar keer erlangs, pony goed laten kijken. Even stilstaan enz. Zo ook met van die enorme tractoren. Met Alwyn ben ik met beleren ook expres paar keer naar vrachtwagen-terrein en busstation / groot parkeerterrein gegaan waar van alles staat opgesteld in het weekend.
Die van mij (Alwyn, Snuit en Rizanta) zijn, tot nu toe, totaal niet bang voor groot verkeer maar ik moet mezelf elke keer wel toespreken hoor, geen gezeur, gewoon doorrijden, bij voorkeur in drafje wat oprijden met wat druk op de leidsels en zweep er goed naast.

@Tallechie, beeb misschien even ernstig toespreken :+ lastig meid. Hoop dat je weer een fijne nacht hebt en wel lekker kunt slapen zo. Is je man er al? Leid ook wel wat af denk ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:06

Bij mij is het fout gegaan bij een marathon met veale. Hij liep bij de oude eigenaar (na wat aandringen) het water in en bij mij vertikt hij het.

Dit komt omdat ik bij de eerste marathon bijna omging in het water en toen niet meer durfde en veale had zoiets van als het niet hoeft doe ik het niet. 2e marathon ging al wel beter, maar was toen ook zenuwachtig. Heb ik op veale overgebracht.

Volgende keer ga ik gewoon in stap de waterbak in en zweep aan de kant waar hij niet heen moet en hopleijk lukt het dan zo

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:07

tallechie; hond wassen? Dat moet je aan je vent overlaten nu ;)

zo, heb hier net een konijn uitgezwaaid :wave: die gaat lekker plezier maken :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:07

in een drafje langs een rijdende vrachtwagen dat gaat niet bij ons op de dijk.
daar is de dijk gewoon niet breed genoeg voor (mocht hij opzij springen o.i.d.)
ik heb nu tegenwoordig wel iets meer lef om hem door te laten stappen en niet van tevoren al stil te laten staan.
en weet ook dat angst door je leidsels gaat, maar ook ík probeer mezelf streng toe te spreken.
maar soms ben je onbewust toch wat angstig :j
wij hebben geen grote parkeerterreinen o.i.d. in de buurt zoals jij beschrijft.
niet dichtbij genoeg om er met wobbe heen te mennen in ieder geval.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:09

Naaltje dan kan hij daarna de badkamer droogmaken. Bij mij blijft de hond wel zitten, bij hem niet. Maar ga hem toch maar even vragen denk ik. Anders moet hij hem maar in bad zetten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:26

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:26

@Tallechie echt niets meer zelf doen, alles vragen en gewoon af :+
Citaat:
maar soms ben je onbewust toch wat angstig

Begrijp je hartstikke goed hoor, met Rizanta laatst buiten is ook het eerste wat ik aan Peter vraag bij die enorme vrachtwagens die er stonden 'kan dat?'. Slaat nergens op natuurlijk kan het. Maar dan vind ik het ook erg prettig als hij iets zegt als 'gewoon doorrijden'. En dan rij ik gewoon door, peerd gaat gewoon door en niets aan de hand }:0

Je hebt inderdaad vaker verteld van dat smalle dijkje. Je hebt geen andere manier om bij de stal weg te rijden dan dat dijkje? Lijkt me ook niet fijn hoor en je bent ook maar zo klein ^) met zo'n uk en je sulky, lijkt zo'n vrachtwagen helemaal immens. Met Rizanta zit ik op 1.35 en peerd is natuurlijk ook veel groter. Vind die grote wielen zelf ook niet fijn hoor :o

Tja, die grote parkeerterrreinen met allerlei groot spul dat is dan weer een van de voordelen van hier wonen :7

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:28

Morgen heb ik proefexamen, wel spannend

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:34

succes!

VHU, nee er is geen andere manier om bij stal weg te komen.
ja met de trailer :+
maar als ik vanaf stal een stuk wil mennen moet ik altijd over de dijk.
de dijk is breed genoeg om 2 auto's langs elkaar te late rijden met een klein stukje ertussen.
en dan rijden alle 2 de auto's in de berm.
maar ik heb altijd graag een soort luchtkussen om me heen, zodat zowel het verkeer als ik genoeg de ruimte hebben om door te rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:51

He _Patrick_ spannend. Je weet het he, slechte generale is goede uitvoering. Wanneer heb je nu examen?

Rizanta en Snuit knallen overal langs en doorheen 8-) in principe :+
Alwyn is een beetje een meut met water en ook met donkere plekken op de weg B-)
Bij mijzelf hangt het enorm af van de vorm van de dag. Soms kan ik alles hebben, soms ben ik net zo'n schoothondje dat overal van schrikt :roll:

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:52

26 maart als het weer niet verzet wordt