[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:58

VHU, sterkte... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:59

Hee Maaike,

Wat een moeilijk maar dapper besluit. Ik leef met je mee.

Heel veel sterkte :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:07

Bedankt het is allemaal nog een beetje onwerkelijk. Ik ga straks even langs stal, even uitwaaien. Denk dat de andere pony's zoiets hebben van hij is weg, dat duurt lang en dat ze er dan niet veel meer om hebben. Hij ging wel vaker uit rijden natuurlijk.

Citaat:
Heb er nu ook een die loopt te prutsen met haar knie, waarschijnlijk beschadigde miniscus, foto's zijn perfect (VA dacht dat er vast op de foto wat te zien zou zijn, en dan was het waarschijnlijk einde verhaal geweest) en staat nu op rust.

Foto's zijn inderdaad heel moeilijk te maken / te beoordelen van die hele knie. Toen Sim alleen stond banjerde hij natuurlijk ook veel minder in het rond dan zoals nu de afgelopen 2 weken weer, dat hij weer in de groep is. Dat zal het hebben versneld. Als er kans was geweest dat het zou kunnen herstellen had ik het nog anders aangepakt, maar dit was zo duidelijk, daar viel niets meer aan te doen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:08

Ja het blijft altijd een moeilijke beslissing maar ben er van overtuigd
dat je de beste beslissing hebt genomen voor Simba. Ik hou ook niet van eeuwig
aanprutsen.

Heb dit zelf 1 keer meegemaakt met mijn 1e pony. Artrose. Nog een poos mee
doorgereden niets aan de hand. Maar na een buitenrit stokkreupel DA erbij zei
niets meer aan te doen ze is echt op. Mijn pa heeft haar weggebracht.

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:31

Maaike,

Ik ben er even stil van. Dergelijke beslissingen zijn hard. Maar als er niets meer aan te doen is, kan je het beter niet uitstellen. Je hebt geprobeerd maar hebt hem niet onnodig laten afzien.

Alleen tijd zal je emotionele wonden helen. Ik wens je veel sterkte.

Babs

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:43

Wow Maaike, ik schrik er ook van. Heb overal kippenvel.
Ik vind het heel sterk van je dat je zo hebt kunnen reageren.
Erg eerlijk tegenover Simba.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, zeker nu dadelijk als je weer naar de pony's gaat.
Het besef moet misschien ook nog komen.
Veel liefs,
Jolien

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:05

maaike :oo
wat ben jij een kanjer dat je zo kordaat bent geweest :)
Ik kan alleen maar hopen dat ik dat zo ook zou kunnen als het nodig zou zijn! Petje af echtwaar!
een hele dikke knuffel :(:) ook voor je gezin en je andere paardjes :(:)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:09

Ik ben een stille meelezer.

Maaike heel veel sterkte. Ik weet wat het is om deze beslissing te moeten maken. Ik heb het een aantal jaren geleden ook gehad.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:48

VHU, zo he! dat komt even aan...
heel veel sterkt ermee.
ik vind het dapper dat je deze beslissing zo snel hebt genomen.
voor simba waarschijnlijk het beste,

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:10

Lieve maaike, na het lezen van je eerste zinnetje hield ik mijn adem in en las hem nog een keer over om te lezen of ik niet verkeerd gelezen had.
Ik vind dat je erg goed gehandeld hebt! Daar zal hij je zeker dankbaar voor zijn ;) Heel veel sterkte met het verlies hopelijk kunnen je andere 3 mannen de pijn wat verzachten. :(:)

Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:54

Jeetje VHU, die eerste zin heb ik eerst nog een paar keer gelezen om zeker te weten dat het er wel echt stond.
Onmiddellijk viel mijn mond open, ik schrok toch wel aardig! :oo Ik had het totaal niet verwacht!
Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik wens je alleen erg veel sterkte toe, moet een zware periode voor je zijn. :(:)
Het is zoals de rest al zegt: Simba zal je eeuwig dankbaar zijn dat je zo goed voor hem hebt gezorgd en eerlijk bent geweest tov hem.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:57

Maaike, ik heb ontzettend veel respect voor jouw beslissing en de snelheid waarmee je gehandeld hebt.

Ik wens jullie heel veel sterkte, verder is alles al gezegd.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:57

Voor ons heel onverwacht, het was wel flink schrikken maar kan me voorstellen dat je dat soort twijfels niet eerder op een forum zet.
Heel veel sterkte, je hebt een ontzettend dappere beslissing genomen, maar dat maakt het zeker niet gemakkelijk.
Bijzonder veel respect voor je keuze om hem te laten slachten; Als Sun zn tijd is en het is mogelijk om hem te vervoeren dan breng ik hem ook zo weg.

Heel erg veel sterkte de komende tijd, hij zal een grote leegte achterlaten ;(

Lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 18:06

Dapper vhu. Heel erg dapper. Sterkte.

Waarom heb je eigenlijk schoonvaders, hij verpest gewoon mijn hele weekend. Ben zo boos....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:07

tallechie schreef:

Waarom heb je eigenlijk schoonvaders, hij verpest gewoon mijn hele weekend. Ben zo boos....

omdat ie heeft meegebouwd aan je wederhelft := ;)

:(:) ruzie?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:41

Naaltje schreef:
tallechie schreef:

omdat ie heeft meegebouwd aan je wederhelft := ;)

:(:) ruzie?

_O-
Ben anders (soms) wel blij met die van mij :)
Als ik 1 kik geef wat ik aan het huis (wij huren een deel van hen) wil veranderen, komt hij meteen in aktie :o Als ik meehelp iig..

:(:)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:43

Nou sil ontsnapt de afgelopen dagen dagelijks uit zijn weiland. Dus vandaag de stalbaas weer gevraagd gevraagd het hek te maken :P Nu is het hek met extra schroeven vast gemaakt en ik hoop dat het nu heel blijft.
Ook heeft sil nu een vliegendeken op en tot nu toe is die goed blijven zitten.

Wel jeukt sil echt enorm met zijn manen en heb dus net Sweet Itch gekocht en opgesmeerd, hopelijk helpt het. Iemand er ervaring mee?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:43

Ik heb eigenlijk een leuk bericht...
maar weet niet of ik het wel moet plaatsen... uit respect voor VHU..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:44

*komt uit meeleesmodus*

Maaike: my god, schrik me dood! Las de laatste pagina, allemaal verontrustende berichten maar dit had ik niet verwacht...
Ontzettend veel sterkte, heb respect voor je beslissing en hoe duidelijk je erachter staat. Hij zal een leeg plekje achterlaten, maar je kan in ieder geval zeggen dat hij niet heeft hoeven lijden.
Sterkte met alle momenten van gemis die nog gaan komen, het zijn er genoeg. Probeer er samen met je andere pony's toch met een lach op terug te kijken, ooit zal het lukken!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:02

VHU omg ik wilde je berichtje lezen, even weten hoe de fotos waren geworden van sim, of er iets uit kwam, en dan lees ik het verhaal met open mond! Wat een nachtmerrie! Ben er stil van.
Onwijs veel sterkte, het zit je niet erg mee..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:03

Kim van mij mag je je leuke bericht wel plaatsen hoor, misschien geeft dat wat afleiding?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:30

@jenkins; yep :j met een jeukende pony wel ervaring :=
heb 'm nu onder een eczeemdeken en kijk niet teveel naar zijn manen, gaat best goed geloof ik nu :)
wil over 2 weekjes maantjes een keertje wassen, en dat is het wat ik nu doe..
heb wel sudocreme, vaseline, teatree mengsel, uiercreme speciaal koeiensmeersel, levertraanzalf en andere pleurisbende staan, aangezien hij zijn benen kapot knabbelt.. en ik hoopte dat stuk voor stuk die dingen hielpen bij de genezing :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:33

Dag lieve mensen, het is heel fijn om jullie berichten zo te lezen hoor, bedankt daarvoor. Ik ben ook blij dat jullie mijn besluit steunen, heb het zelf altijd gezegd dat als het zo zou zijn dat ik zo zou moeten handelen maar als het dan zover is gaat het in zo'n enorme stroomversnelling. En dit was echt heel snel, ook omdat het tegen het weekend liep, stom genoeg is dat altijd zo he als je wat met je pony's hebt, of weekend of 's nachts. Ben de hele middag bij Alwyn en Snuit geweest, ben met ze wezen wandelen en grazen op perkjes terwijl er bussen / vrachtwagens langskwamen. De heren hadden het erg druk met eten. Was erg prettig. Daarna de stal voor de helft in de beits gezet, leidt ook wel goed af. Het halstertje wat Sim aanhad hangt op een plek bij de stal, daar komt hij niet meer vandaan, dat is zijn plekje. Ik heb eigenlijk gisteren helemaal niet zitten janken, vanochtend nauwelijks maar nu loopt het achter elkaar over mijn wangen denk omdat het voorbij is.

Plaats vooral maar gewoon leuke berichten hoor. De wereld draait door. Dat is ook het fijne aan paarden en pony's, die leven ook in het heden, gewoon in het nu. Daarom heb ik dit ook zo gedaan. Hij kan niet gaan beredeneren waarom hij pijn heeft of niet bij zijn vriendjes kan of niet mag rennen, hij wil dat gewoon. Wie ben ik dan om dat tegen te houden, terwijl het alleen uitstel van executie zou zijn geweest. Hij kon nu nog lekker op de trailer staan, wat hij altijd erg leuk vond en hij rende de trailer af, helemaal stoer, op zoek naar 'zijn' merries. Hij heeft er totaal geen weet van gehad.

Tallechie, schoonouders zijn soms vreselijk!
Kim, ik ben benieuwd!
Gelukkig geen ervaring met erg 'jeukende' pony's. Mochten ze hier al eens gaan schuren, dan was ik ze met tea tree shampoo.

Liefs, Maaike

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:37

Ik zal zo het leuke bericht plaatsen.
moet nu eerst even snel douchen, want er moeten nog meer mensen hier in huis hihi.

Oh ja, Jeukende pony´s heb ik wel ervaring mee.
Rafiki dus :j
En ivy heeft ook wel eens haar staart(wortel) geschuurd.
die heb ik toen een paar keer om de dag gewassen met tea tree shampoo en dat helpt eigenlijk wel.
of met betadine shampoo.
maar had altijd het idee dat Ivy het uit verveling deed, want het was altijd alleen maar als ze op stal stond.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:40

@ yves vertel nouuu

nou jongens leuk joh, werd vanmiddag uitgenodigd om met kennisen van de eigenaren van het huis mee te gaan op de wagen om de veluwe te verkennen, nou dat sloeg ik natuurlijk niet af, net terug van een heerlijke rit door de veluwe, het was echt heeeeerlijk.