[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diba1

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:53

Wow wat een lekkere wintervacht heeft die zeg.
Leuke frontriem heeft hij/zij om

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:14

Naaltje schreef:
haha, is een onding joh! :=
ik kan er niet lekker mee rijden iig :P

Vriendin van mij rijdt daarmee, die van haar was stervensduur

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:11

Hallo, mag ik ook mee praten? :o

Ik zal me even voorstellen;
Ik ben Jacyntha, ben 15 (over een maand 16 :D ) jaar en woon in Bergen op Zoom. Ik heb een haflingermonster uh merrie met de naam Anneloes. Anneloes is nu 11 jaar en ik heb haar drie jaar.. Ze is mijn alles :+: We zijn altijd met van alles bezig; lange lijnen, dubbele longe, longeren, poging tot dressuur, huppelen uh springen, buitenrijden, bos rijden, grondwerk, vrijheidsdressuur en binnenkort kan ik aan dit lijstje toevoegen: Mennen.

Anneloes heeft bij haar vorige eigenaren voor de kar gestaan en ook marathons ed gelopen, maar ik heb daar drie jaar niks mee gedaan (wegens slecht gedrag van pony :+ )..
Ze is nu echter zo veel veranderd en zo ontzettend lief en rustig dat we het maar eens gaan wagen! De kar is al binnen het tuig ook, het enige wat ik nog moet kopen is een bit en een zweep!
En over twee weken hebben we samen onze eerste les! :)

Nou dat is nogal een lang verhaal geworden, sorry :o

Mag ik mee praten?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:12

@Jasia: welkom! Veel paardjes lopen graag voor de wagen! Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan oppakken, mennen bevalt ons iig erg goed!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:15

Dankjewel!

Hee, ik zie een bekende op de vorige pagina! Diddle! Wat leuk.. :D
Hij ziet er goed uit zeg! Zou hem bijna niet herkennen zonder al dat haar!

Avaluna; Volgens de oude eigenaren vindt ze het helemaal geweldig.. Ze zeiden toen "Ze vindt het onwijs leuk, ze is heel braaf maar ONTZETTEND! voorwaarts"
Dat was dan ook gelijk de reden waarom ik haar níét voor de kar wilde hebben..
Maarja, weer geleerd; zeg nooit nooit.. Want over twee weken moet ze er weer aan geloven :))

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:19

Ik zal me ook even voorstellen.
Ben vorig jaar begonnen met het halen van mijn koetsiersbewijs, omdat ik in de toekomst graag wilde gaan mennen met mijn shetlander. Nou door de lessen al wat meer te weten gekomen over het mennen.
Toen heb ik iemand leren kennen die rijdt met friezen en shetlanders. Daar vaak mee meegeweest. Hij heeft jaren ervaring met paarden en het beleren voor de wagen.
Dus vorige week was het zover, Guus mijn shetlander moest eraan geloven. Hij kende de lange lijnen al, en ook het sturen en de stemcommando's zaten er goed in. Na twee dagen voor het eerst voor de kar gezet, en nu heeft hij er denk ik 6x voor gestaan, en hij doet het super. In het begin vond hij het wel heel spannend, maar nu gaat het tot nu toe goed.
Heb gister ook voor het eerst heel het rondje zelf gereden, wel onder begeleiding natuurlijk. Ik ben trots!!!

Dus nu kan ik officieel mee praten!!!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:53

Welkom Jasia en GuusHinnik!! :)

Kga vananvond vierspannen bij ben!!! :):)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:29

Wat gaaf! Een vierspan wat? :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:27

Zo, ben ik ook weer es...
Errug druk opt werk en daarnaast emt de pony's. Maar lees braaf bij. Zag erg leuke foto's voorbijkomen van een grote zwarte en een kleine witte, en later van een fjord met cool tuig :D
En welkom nieuwen!

Met Charmer gaat et zn gangetje. had maandag nog les maar ging niet zo, al moet ik zeggen dat ik even een dressuurdipje heb. Teveel getraind afgelopen tijd denk ik. Hij is ook te dik en wilde niet buigen (goh gek met zwembandjes) dus maar ff op strafkamp. Die pony wordt dik van het kijken naar gras :+

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:30

Oh haha en zie dat we een pony int topic hebben gekregen die hetzelfde heet als ik _O- Nog nooit een pony gehoord die Anneloes heet :+
Errug wennen hahaha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:51

@GuusHinnike: fijn dat je pony het zo goed op pakt!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:01

Ja ben er ook heel blij mee, maar niet te vroeg juichen natuurlijk. Heb wel vaker gehoord dat ze na een keer of zeven flink kunnen gaan uitproberen. Voorlopig dus nog maar even niet zonder deskundige hulp gaan rijden. Wel zo veilig!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:19

hee jasia! jou heb ik al eens eerder gespot!! :D ;)

Diba1 schreef:
Wow wat een lekkere wintervacht heeft die zeg.
Leuke frontriem heeft hij/zij om

schattige berenjas he? :D (stiekem is hij ijsbeer 'swinters :j )
de frontriem had eigenlijk een kettingkje.. dat viel eruit.. dus heb ik er steentjes in geplakt O:) :))

@avaluna; eigenlijke prijs van de mijne (incl paardenharen mecate) was 250.. heb er 165 voor betaald :) die krengen zijn veel te duur :=
rijdt ook wel fijn hoor, maar niet in de bak, vind ik :) daarvoor wil ik teveel met m'n handen doen :)

zo :) vandaag om kwart voor 9 naar school vertrokken.. 10 uur daar :) tot 12uur gezeik en gewauwel gehoord, en toen presentaties gaan doen
prijsuitreikingen en blablasjit
en toen bbq :)
flink misdragen, om kwart over 8 richting station..
is er zo'n Q$@^&##@ weer voor de trein gegaan... (3e in 1 week zelfde traject!!)
dus kon maar tot tilburg.. pa heeft ons in tilburg maar opgehaald :=

en toen nog gauw naar diddle gecrosst om kwart over 10 :) bakje voer bij gegooid en een dikke knuffel gegeven :+:

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:32

Vierspannen was cool!!
We gingen met KWPN'ers, met de dressuurwagen. Dit was pas de 2e keer dat ze bij elkaar stonden en ze liepen super! Vooral Vito, die had in de tweespan toch wat moeite. Het inspannen is toch wat anders als een enkelspan :P Ik moest groomen, dat gingen goed. Paarden vasthouden bij de wagen, opyuigen en aftuigen. En voor de wagen parkeren. Het geeft echt een kick, 4 paarden die zo z'n best doen!! :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:44

Royaltjuh schreef:
Oh haha en zie dat we een pony int topic hebben gekregen die hetzelfde heet als ik _O- Nog nooit een pony gehoord die Anneloes heet :+
Errug wennen hahaha

Haha, tsja was ook niet mijn keuze.. :+
En toen we naar haar gingen kijken hebben we anderhalf uur op de heenweg andere namen zitten bedenken.. Maar het moest er wel op lijken.. Anne, Loes, Loesie, Lucy.. Maar we hadden nog niks..
En op de terugweg vroeg m'n moeder "En welke naam vond je het best bij haar passen?" .. Ik "uhm, ja , Anneloes!".. :')

Anneloes heeft heel veel naamgenootjes op bokt :))

Wat gaaf Hafjelinger! :D
De gene waar ik les van ga krijgen heeft een vierspan haflingers! :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:53

leuk he haflingers !!! Mijn vriend ment actief met zijn hafje. die heeft trouwens de orginele naamr sjors.

Gisteren nog even met jazz een stukje gereden. Hij doet het echt braaf dus als iemand nog een leuke b-pony zoekt om mee te mennen. ik heb m !!!!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:57

Sjors, haha geweldig :D

De zoon van Anneloes.. (veulen die ze bijd e vorige eigenaren heeft gehad) heet eigenlijk Amigo, maar ze noemen hem Frits :))

Kan je wat meer over Jazz vertellen? :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:09

Vet Jasia!! Eerst was ik ook gek van haffies, en nog steeds wel, maar vind warmbloeden steeds leuker worden. Onze haf had de naam Safier :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:17

Ach ik vind alle paarden leuk.. (Oeh penny??! :P )
Maar hafjes hebben toch wel de WOW-factor voor mij :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:13

Oei Hafjelinger moet straks nog een andere boktnaam gaan verzinnen ;) .
Ik vind ook alles wel leuk, maar zou niet alles willen hebben ;) , de meeste koudbloeden passen gewoon niet bij mij.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:16

Ach ik kan met elk paard een band krijgen, zelfs paarden die niet mijn type zijn zouden bij mij mogen komen :') Als ik toch de plaats had................................. :))

Zo ik heb twee truien aan en m'n winterjas uit de kast gehaald; klaar voor de les! :))

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:23

Haha!! Over boktnamen gesproken. Soms zie je op profielen wel eens onder de boktnaam ''eerder bekend als.....'' of zoiets dergelijks. Kun je dan je naam veranderen?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:23

Pff, volgende de BR gaat het rond 4 uur hier regenen.. Drie maal raden hoe laat ik les heb? Juist ja! Om 4 uur! :')

Ze zullen op stal wel weer lachen.. Ik geloof dat ik vervloekt ben.. Altijd als IK les heb, gaat het regenen.. Standaard :=
Eerst leste ik altijd op donderdagavond, standaard donderdagavond ging het regenen..
Nu altijd op dinsdagavond om kwart voor 8 en ook dan begint het te regenen :')
En nu heb ik de les een keer verzet naar vrijdag om vier uur.. en ook dán gaat het regenen.. Lucky me :')

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:27

Haha!!! Goeie regenjas aan doen, en extra suikerklontjes meenemen voorals je smelt :+

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:38

Nou als ik zou smelten bleef ik nog wel ff staan hoor :))