[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:21

Aks.. :(:) :(:) gewoon mee posten...leid wat af vind ik....hier ook ruk in mijn vel...dus..kom er gerust bij !! ligt sint anthonis vlak bij jullie in de buurt Aks ?? daar is 1 en 2 maart een wedstrijdje sledehonden....
Janouk wat een interessante avond lijkt me dat !! super !!
Vhu, weer thuis met megabult was..en nog lekker naar de film !
Baudyh, wat een opluchting dat jullie nu weten wat er met diantha aan de hand is !! ik hoop dat ze echt spoedig hersteld !! vreselijk nare dingen zijn dat.....sterkte !! fijn dat je een camera hebt en haar kan monitoren de hele dag.
Tine, heel fijne vakantie toegewenst dan !! geniet ervan !
Wat een regen he ?! ik heb eerst maar even boodschappen gedaan, en daarna ben ik met tchica een ronde gaan fietsen, heerlijk door het bos, ging supergoed ! en was erg fijn..fietsen helpt mij altijd om minder pijn in mijn onderrug te krijgen, scheelt echt heel veel..ook al ziet het er mega stijf uit !! haha..
Avaluna lijkt volwassen..hahaha...fotoooooo !!!! ik vind kapsels hopeloos, en kan mega jaloers zijn op van die dame's met geweldig mooi haar..... :o

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:00

Zou dat voor jou honden ook niet kunnen werken Biancacoo met hartslagmeters trainen?
Ik ga volgende week donderdag naar een info avond over o.a hartslagmeters in Wierden. Ben benieuwd
Aks ik zit ook vaak slecht in mijn vel maar vind het dan juist fijn dat jullie er zijn in het topic. Misschien liever per pb dat mag ook hoor!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:03

Gewoon blijven Aks. Ik heb ook niet zoveel te vertellen, zit ook in de lappenmand. Maar ik blijf stug volhouden ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:13

zou misschien best een optie zijn, om honden met hartslagmeter te trainen..echter staan er dan eerst nog andere dingen op mijn verlanglijstje..haha.....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:44

ja dat snap ik. Dure kwestie met veel honden. Gebeurd het wel al bij de honden ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:37

Even een heel dikke knuffel voor Aks en voor Biancao en natuurlijk ook voor ML :(:) :(:) :(:) , verder wordt de merrie van Baudyh goed in de gaten gehouden, VHU is weer thuis, Ollie nog lekker op pad, Janouk naar Ermelo geweest en Tine staat al in de startblokken; heel veel plezier, alvast.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:17

Knuffel voor Aks en Mistery ladey :(:)
En natuurlijk voor iedereen die een knuffel wil. :(:) :(:) :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:33

:):) krijg net berichtje dat instructeur morgen Hero voor de wagen gaat zetten .... vind het spannend :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:44

spannend vhu !! ik duim voor je dat alles goed gaat !! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:52

Ik ga maar af op mijn instructeur... die heb ik alles met hem laten doen grotendeels en hij zal het wel weten. Omdat Hero de 1e keer met sleep nogal erg spannend vond vind ik dit ook wel weer spannend eerlijk gezegd. Maar goed, ze doen het gezamenlijk (instructeur plus zijn vrouw) en ze hebben dit al misschien wel 100x gedaan als het niet meer is dus als zij zeggen dat het kan kan het.

Heb ook gezegd dat ik me er niet mee bemoei, ik kijk hooguit toe (en maak een *-:) )

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:58

Zal deze pagina even bijlezen!
@Aks, blijf maar lekker hoor! Vind het altijd erg leuk om foto's van jouw kant te zien. :D
@Royaltjuh, wat naar van de meelezers. Ik vroeg me wel af of je meelezers bedoelt die echt nooit wat van zich laten horen waardoor niemand weet dat ze meelezen of?
@VHU, gaaf zeg! Ben heel benieuwd, al helemaal naar foto's! Veel plezier alvast!

Vrij weinig te melden vanaf hier. Behalve dat m'n toetsweek voorbij is en Abby woensdag 22 is geworden. :D

Afbeelding

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:36

Oooh spannend Vhu.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:38

Leuk VHU gaat vast prima. Benieuwd naar foto's inderdaad.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:54

Even een :wave: van mijn kant. En een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:) Het leven valt nog niet altijd mee....... Heb er ook last van momenteel maar hou me vast aan de uitspraak van mijn oma;
Het is nog nooit zo donker geweest dat het niet meer licht werd.

Ik probeer steeds uit te gaan van mijn eigen kracht. Dat werkt voor mij redelijk goed. Hier nog steeds gedoe in de familie. Ben erover aan het nadenken om te stoppen met de paarden. Vind het negatieve eromheen met de fam. niet waard. Gebeuren momenteel zo veel vervelende dingen dat ik er even niet meer tegen kan. Beter even afstand nemen dan ruzie waarin je dingen zegt die je niet meer terug kan draaien. Even de focus op de dingen die voor mij heel belangrijk zijn zoals mijn eigen gezin.
Natuurlijk lees ik mee en zal ik ook af en toe wel reageren maar dan begrijpen jullie een beetje waar ik ben......

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:43

Annemie, je oma's uitspraak is heel sterk !
Ik hoop voor je dat alles snel rustiger word ! Sterkte !
Ik hoop dat je nog wat afleiding kunt vinden.....
:(:)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:06

Als eerst iedereen sterkte die het nodig heeft. Of het nu om gezondheid gaat, niet lekker in je vel zitten of andere minder leuke zaken!!

VHU: Spannend! Hero gaat het vast heel goed doen!!
Peer Appel; 22 mooie leeftijd! Jullie hebben het ook echt goed gevierd zie ik!!
Baudyh, oei een ontsteking dus. Gelukkig is dat goed te verhelpen, ze knap nu vast snel op!
Tine, hier was het vanmorgen wel druilerig, maar s' middags werd het steeds mooier, lekker zonnetje erbij!

Morgen weer lekker naar een hengstenkeuring, heb nu de smaak te pakken. Maandag Wickrath aan gedaan en morgen naar Vechta. 8 fjordenhengsten in totaal en nog een hoop andere rassen.
Een van de fjordenhengsten is gefokt op het bedrijf waar ik vaak ben, zie onderschrift, en ben heel benieuwd hoe die is uitgegroeid. Een anders hengst is een halfbroer van een van de hengsten, ben ik ook wel benieuwd naar!
Leuk dagje uit!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:08

vervelend Annemie, sterkte en laat je niet gek maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:23

Veel plezier Jeskim, gaat de hengstenhouder waar je vaak bent er zelf nog een bijkopen dat jullie zo op pad zijn? En wat ik me afvroeg is zo'n Duitse Rijpony een speciaal ras of een mix of zoiets? Tot een paar jaar terug had ik er nog nooit van gehoord :o

Annemie heel veel sterkte zo te horen is het niet fijn -O- stoppen met de paarden omdat het in de familie veel gedoe geeft lijkt me trouwens ook vreselijk... moet er niet aan denken. Maar wat je zegt home sweet home is wel het belangrijkste wat er is :(:)

Gefeliciteerd met je prachtige pony PA, wat een mooie foto <3 hadden jullie een feestje?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:57

Eigenlijk zijn er zelfs wat teveel hengsten bij de hengstenhouder, maar je moet toch om je heen blijven kijken en netwerken. Misschien een keer wat ruilen o.i.d.
Het gaat soms allemaal wat moeizaam met het Nederlandse stamboek, heel verhaal mag via pb, maar dan ga je om je heen kijken wat in het buitenland de mogelijkheden zijn. Het is erg vervelend dat het Nederlandse fjordenstamboek geen buitenlandse goedgekeurde hengsten erkend, dus dan moet je helemaal via het Duitse stamboek gaan werken. Beetje aan het oriënteren dus.
Daar komt bij dat ik afgelopen jaar een veulen heb gefokt uit een Duitse vader, zij heeft nu Duits papier. Tja, dan zijn er weer andere mogelijkheden qua fokkerij. Nu is ze nog maar 1, maar als ze 3 is zal ze wel onder de hengst gaan. Wil ook eigenlijk een mooie grijze fjord fokken, maar dat moet dan zeker wel een mooie goed passende hengst zijn. In Nederland is er geen goedgekeurde grijze fjordenhengst en in Duitsland meerdere. Kan geen kwaad om nu al even te gaan kijken.. :D

Ik denk dat het vergelijkbaar is met het NPRS, maar heb van beide rassen (nog) niet veel kaas gegeten. De Duitse rijpony's die ik zag hebben wel grote indruk op mijn gemaakt, maar ben nog niet op een hengstenkeuring van het NPRS geweest, wie weet wat daar rond loopt!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:02

Achternichtje Maisie Isabel zat bij de laatste drie van the Voice! Erg leuk :) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 07:55

goedemorgen,
Wat knap van Isabel..wat een talent dan zeg !!
Peerappel..je foto is helaas weg ?? en 22 jaar..wat een mooie leeftijd al zeg, en nog steeds gezond !
Jeskim..lastig met dat stamboek, in duitsland idd wel mooie grijze hengsten, ik vind det een bijzonder mooie kleur !! maar niet alle hengsten vind ik mooi qua bouw.

hier al weer vroeg uit bed gerold..gelukkig kon niemand me zien.. :+
straks even kort rondje met de hondjes toeren, misschien gaat zoontje ook mee..

fijne dag allemaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:20

Gisteren de kur op muziek gereden op de club in de grote bak. En............meneer de instructeur vond het stap en galopgedeelte top en Janouk was zo fanatiek dat ze veel meer impuls had dan normaal.
Normaal super blij mee, maar nu klopte de muziek dan niet. haha het is ook nooit goed.
Maar de draf muziek moet hier en daar aangepast worden: dus vandaag weer sleutelen aan de muziek.

Morgen marathontraining. Janouk heeft een vrije dag vandaag.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:34

Ik lees dat Janouk lekker swingt op de muziek *\o/* , Abby inmiddels al 22 is *\o/* *\o/* <3 , Hero voor de wagen gaat, wat spannend *\o/* *\o/* , Annemie wel een heel erg dikke knuffel kan gebruiken :(:) :(:) :(:) en meteen eentje voor Aks d'r bij :(:) :(:) :(:) .

Bij mijn weten idd te vergelijken met nrps, die laatste zie je hier in Duitsland steeds meer, prijzen zijn in Duitsland waanzinnig hoog :oo .
Grijze fjordjes zijn <3 <3 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:57

Nou mijn pony is onbetaalbaar hoor want die was zooooooo braaf 8-)

Afbeelding

Afbeelding
.... ik vind hem dus zo gaaf voor de wagen :+:

Keurig stilstaan met in- en uitspannen, netjes meelopen helemaal top.

Braver dan zijn moeder vandaag want die moest opeens enorm schrikken toen haar wagen in de bak werd gezet (slaat echt nergens op natuurlijk 8)7 ) maakte een sprong opzij en hoppa daar lag ik dan in het zand ^) daarna liep ze overigens wel erg goed want ik was natuurlijk toch beetje >;) _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:01

Wow, wat goed, zeg *\o/* *\o/* , echt supergaaf dat hij het zo goed en braaf gedaan heeft +:)+ , oeps Ollebol voorjaar in de bol :D :(:) .

Hier is mijn paard ook echt fit en jolig 8)7 , dacht toch echt dat hij 18 wordt dit jaar, maar dat heeft hij zelf absoluut niet in de gaten.