[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:22

femke_harley schreef:
In welk opzicht kan je je voeten op meerdere manieren neerzetten? Ik moet zeggen dat ik de pien wat minder mooi vind dan de HCA.

Ik vind ze sowieso minder mooi dan de tweewielers :P Daarom twijfel ik over de Ellen mini.

De pien heeft van die beugels zoals hca ook heeft.. maar heeft ook plankjes naast t stoeltje en je kan zelfs je benen nog vooruit zetten tegen het ijzer waar t zeiltje aan vast zit.. al is die plek er niet echt voor gemaakt zeg maar..

Ook zit je bij Pien wat meer rechtop.. meer zoals bij een koetsje.. dus niet zo laag achterover met je benen gespreid zeg maar

Hier op de foto kun je het een beetje zien

Afbeelding

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:54

MaritB schreef:
femke_harley schreef:
In welk opzicht kan je je voeten op meerdere manieren neerzetten? Ik moet zeggen dat ik de pien wat minder mooi vind dan de HCA.

Ik vind ze sowieso minder mooi dan de tweewielers :P Daarom twijfel ik over de Ellen mini.

Hoeveel lichter is de mini? Er bestaat ook een mini light.

De Ellen zou rond de 80/90kg zitten, en de Ellen mini zou 20/30kg lichter zijn. Deze wordt (gedeeltelijk) van aluminium gemaakt en heeft een open vloer ipv dicht zoals bij de normale.
Volgens mij zijn er geen lichtere tweewielers (muv van de cavelleti maar dat vind ik niet verantwoord).

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:56

Licor schreef:
femke_harley schreef:

De pien heeft van die beugels zoals hca ook heeft.. maar heeft ook plankjes naast t stoeltje en je kan zelfs je benen nog vooruit zetten tegen het ijzer waar t zeiltje aan vast zit.. al is die plek er niet echt voor gemaakt zeg maar..

Ook zit je bij Pien wat meer rechtop.. meer zoals bij een koetsje.. dus niet zo laag achterover met je benen gespreid zeg maar

Hier op de foto kun je het een beetje zien

[ [url=m/d64dQn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje! Dat wist ik niet. Misschien is het toch te overwegen dan.

Binnenkort krijgt een vriendin de HCA binnen, dus kan kan ik even “proef zitten”.

Peerzah

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:19

Ik heb nu sinds 2 weken mijn Hca sulky...
Het zit heerlijk!
Wel teleurstellend in hoe snel die beschadigd. Kreeg zulke goeie verhalen over kwaliteit van Hca, maar na 2 weken heb ik 2 moeren moeten doorslijpen, ijzerdraadje is kapot, krassen op verf en rvs lamoenen, en onder de stoel is nu al verf eraf.
Dit is een nieuwe sulky 2e hands. Dus voor iemand anders gebouwd maar nooit gebruikt.
Ik doe zo ontzettend voorzichtig, en heb niks anders gedaan dan verstellen en in het bos rijden.

Moet ik me zorgen maken?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:36

Freddydeshet schreef:
Ik heb nu sinds 2 weken mijn Hca sulky...
Het zit heerlijk!
Wel teleurstellend in hoe snel die beschadigd. Kreeg zulke goeie verhalen over kwaliteit van Hca, maar na 2 weken heb ik 2 moeren moeten doorslijpen, ijzerdraadje is kapot, krassen op verf en rvs lamoenen, en onder de stoel is nu al verf eraf.
Dit is een nieuwe sulky 2e hands. Dus voor iemand anders gebouwd maar nooit gebruikt.
Ik doe zo ontzettend voorzichtig, en heb niks anders gedaan dan verstellen en in het bos rijden.

Moet ik me zorgen maken?

Ik heb het wel gehad met mijn eerste 2dehands die ik over had gekocht.
Maar met mn nieuwbestelde nooit gehad.
Misschien slecht gepoedercoat oid?
Moeren hier nog nooit kapot gegaan.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:12

Komt me totaal niet bekend voor.
Vriendin heeft m al meer dan 10 jaar en niets mee aan de hand, een 2e hands niets mee aan de hand en ik had er ook 1
2ehands was ook prima. Mijn nieuwe, is ook in orde :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:18

De eerste krasjes zijn altijd het zuurste en vallen ook snel op. Ik rij al twintig jaar met HCA wagens en ik ben erg tevreden over de lak. Krasjes horen erbij, zeker als je flink gebruikt, maar net als bij een auto is het belangrijk dat de kras niet door en door is en je metaal niet roest.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:12

Ik kan een 19” inch HCA overnemen van iemand. Zou deze in een Renault Clio passen als we hem uit elkaar halen?
Zo lastig in te schatten, maar het is wel 50 min enkele reis vandaar de vraag.. haha

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:16

bij mijn clio station past ie niet, bij mijn vriend in de megane station ook niet.
19 inch is groot, wellicht past het net in een grote terreinwagen of suv, maar in onze stations past het dus niet...

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:27

Goed om te weten, dan hoef ik niet met mijn auto er heen te rijden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:58

Unleash schreef:
bij mijn clio station past ie niet, bij mijn vriend in de megane station ook niet.
19 inch is groot, wellicht past het net in een grote terreinwagen of suv, maar in onze stations past het dus niet...

Ik heb een kleine suv en daar had ik echt nog veel ruimte in over met mn 19inch als ik hem uit elkaar haalde…..geen spoorverbreders oid.
Had wel de stoel er ook af.
Femke_harley kan de verkoper niet even voor je meten hoe groot het deel is waar de wielen aan zitten de hoogte en breedte dan kan je kijken hoeveel er in je auto past.

Toen ik hem verkocht ging hij nml ook een een veel kleinere auto mee dat we hebben staan lachen dat het gewoon ging maar weet niet meer welke auto dat was.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:29

Je kan toch het rekje en stoel er af halen? En dan bank plat? :)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:42

MaritB schreef:
Je kan toch het rekje en stoel er af halen? En dan bank plat? :)

Ja dat kan, maar ze zegt dat het dan nog niet zou passen?! En dat voor 50 min enkele reis :Y)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 20:22

Auto lenen van iemand moet lukken toch? Een tweedehands HCA is zo weg dus als je de kans hebt zou ik het met beide handen aanpakken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 20:30

Mijn 19 inch van Tjeu paste makkelijk in mijn oude Megane station. Had alleen de lamoenstokken eraf gehaald, maar hoefde niets uit elkaar te halen verder.
Hangt van de spoorbreedte van de sulky af misschien? Hij past net niet in mijn Mini. De wielen zijn te groot om door mijn kofferbak te passen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:34

Lees even op de vorige pagina, ik had al een zelfde vraag gesteld kort geleden. ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 07-05-25 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:59

Hier had ik geen zin om mn sulky uit elkaar te halen en weer helemaal te moeten afstellen dus wilde hem meenemen achter mn fiets maar mijn vader verklaarde me voor gek en heeft hem achter de scooter gebonden :')
Onderweg politie bus en scooter achter ons bij het stoplicht en ik riep het is betrouwbaarder als een pony al is hij soms wel heel eigenwijs :+ waarom degene op de scooter zei dat hij al zat te kijken wat het precies was.
Sulky staat nu weer op zn bestemming dus binnenkort weer lekker rijden.
Afbeelding

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 23:36

Bedankt voor de reacties! Ik ga morgen even meten. Als ik een busje moet huren (niemand die een hele grote auto of busje heeft) is het bijna interessanter om een nieuwe aan te schaffen.

Deze HCA is geremd en staat voor €1.100,- online. Nu zeggen veel mensen dat de rem op een HCA niet nodig is (rij niet in heuvelachtig gebied), dan kan ik voor dat geld een nieuwe aanschaffen.

Twijfel daarnaast nog wel over de Pien.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:23

Ja dat zeggen indd veel mensen met een hca zonder rem ik heb destijds ook veel nagevraagd.
Ik had van mensen met rem en dat waren er heel weinig juist een positief bericht dus heb er ook 1 met rem besteld.
Mijn pony vind voor de wagen heel leuk en reed altijd sulky zonder rem maar hij vond het lastig als hij wat tegen druk kreeg van zn broek en dat merkte ik toen ik een vierwieler kreeg met rem toen stond hij veel makkelijker stil.
Voor hem heeft de rem dus wel zn voordelen.
Ik denk dus vooral dat je naar je pony moet kijken en naar je portemonnee :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:43

femke_harley schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik ga morgen even meten. Als ik een busje moet huren (niemand die een hele grote auto of busje heeft) is het bijna interessanter om een nieuwe aan te schaffen.

Deze HCA is geremd en staat voor €1.100,- online. Nu zeggen veel mensen dat de rem op een HCA niet nodig is (rij niet in heuvelachtig gebied), dan kan ik voor dat geld een nieuwe aanschaffen.

Maar de nieuwe moet je ook halen? + huur busje?

En niet om de hoek...

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:02

MaritB schreef:
femke_harley schreef:

Maar de nieuwe moet je ook halen? + huur busje?

En niet om de hoek...

Dat klopt, maar dan hij is helemaal nieuw is. Dat vind ik dan toch anders. Het is niet perse dat ik vanwege het geld een tweedehands wil.

Plus dat er hopelijk binnen een X aantal weken mn trailer er is, wat het makkelijker maakt op het op te halen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:38

Kun je niet gewoon zo'n boedelbak huren anders? Dat is niet zo duur toch?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:30

cinniz, doe mij ook zo'n vader :+ Goedkoper ook jouw aanspanning dan de mijne. Geniaal zo!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:42

Ladygiroc schreef:
cinniz, doe mij ook zo'n vader :+ Goedkoper ook jouw aanspanning dan de mijne. Geniaal zo!!

Haha nou of hij goedkoper is weet ik niet hoor denk dat ie als paard al ingeslapen zou zijn :')