[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:20

@VHU, ik vind Ollie écht een leukerd :j It's all in the name of course :D ;)
@Maisie, nou dat mooie tuig van jou kan ik nu wel helemaal vergeten -O-

Brutus zijn mondje zit nog niet helemaal lekker... zo nog even de boel spoelen voordat ik wegga....

Hier is het nog droog, vanochtend even met Brutus wezen wandelen en nu staan ze nog even in de wei tot het ook hier gaat sneeuwen... stalletjes zijn gemest, eten voor vanavond staat helemaal klaar (ivm andere voeding van Brutus ... slobber & grasmix en medicatie) en dan kijken of we in Amsterdam kunnen komen... gelukkig rijden we met een grote vrachtwagen... :j .

kiepejanie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:45

zo meteen naar Amsterdam.....mennen in mokum vanavond!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:03

vhu..mooie foto's ! Ze ziet eruit als een paardje met een fijn karakter, ik ben benieuwd, aan elkaar wennen heeft nog wel wat tijd nodig natuurlijk ! :j
veel plezier in amsterdam allen die daarheen gaan.
Sneeuw......ik wil ook sneeuw...volgens buienradar moet dat zo komen....ik wil veeeel sneeuw...dan kan ik morgen sleeen met de hondjes....zou echt wel gaaf zijn !! :j
Tine Thabor is nog zo jong, weinig ervaring, volgende keer beter ! jullie zijn nog zo'n verse combinatie, ik denk niet dat je iemand iets kwalijk kan nemen....
Frensie lekker rustig dagje..
Bicci superstoer bezig met die trail !
verder heerlijk met de hondjes getraind vandaag....supermooi ! en wel koud, dus voor eagle erg fijn ! :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:07

brutus..wat een pech in het bekkie, hoop nu beter met hem
hier naar mijn clubgenoten gekeken in de binnenbak, ik sla weekje over,sun heeft hele week gelanterfanterd in de wei,en dan ga ik niet meteen met de zware marathonwagen pionnetjes rijden,weet niet of we dinsdag dressuurles hebben want.....het gaat nu weer sneeuwen... :brr:
hoop geen problemen op de snelweg voor mennen in mokum.... :brr: maar ik heb wel een leuke chauuffeur: paul van janouk,hij weet het nog niet,maar wij dames gaan shoppen in het strodorp....(janouk vast paarse-spulletjes voor janouks uitzet) :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:33

Iedereen die naar Amsterdam gaat: heel veel plezier en doe voorzichtig op de weg.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:38

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:42

@HT kijk dat is shoppen waar ik ook van hou graag *-:) :+
@Ollie en Biancocoo ze is ook heel open, rustig en vriendelijk ... een verademing eigenlijk, mag ik misschien zo niet zeggen maar het voelt wel zo :o

Jeetje wat een weer :oo wilde net zoonlief naar vriendje brengen .... had ik een lekker band .... manlief is naar Meppel vandaag dus ANWB gebeld... en die waren er al na drie kwartier, wat een service toch. Hadden band in nog geen 10 minuten gewisseld +:)+
Zoonlief is inmiddels opgehaald door de moeder van dat vriendje maar toen viel het weer nog wel mee... als ik nu naar buiten kijk het is gewoon sneeuwstorm af en toe. Als het te erg wordt dan blijft hij daar maar slapen :7

Het lijkt me nu beslist geen pretje met paarden op de weg. Nu hebben de meeste menners flinke vrachtwagens dus dat rijdt wel lekker natuurlijk en ach anders maar wat langer in het strodorp :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:28

Hier is het inmiddels één en al ijzel, dus maar goed dat we de springles afgezegd hebben.
We zijn lekker 2 uur lang wezen sleeën, hondjes mee en dan lekker langs de Wurm, kind was wel bevroren :brr: .
Eerste keer ook de mendeken met hals kunnen uitproberen, vond pony wel fijn, geloof ik, deken was helemaal ijs bij terugkomst.
Straks maar even kijken wat de voorspellingen voor vannacht is, misschien dat ik ze naar binnen haal.
Trouwens ook mijn zooltjes voor het eerst en die zijn echt super, heerlijk warme voetjes.
Heb ook fijne creme voor de handen, dus die zijn ook warm na een halve dag buiten _/-\o_ .

Veel plezier en rijd voorzichtig!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:02

Iedereen veel plezier maar rijd voorzichtig !!!

Hier best een pak sneeuw gevallen helaas. Wegen zijn ook weer lekker glad.

Paarden even buiten gehad en ferro en robin even gepoetst. Verder niets want het
bleef maar sneeuwen.

Hoop dat ik morgen een beetje fatsoenlijk op mijn werk kan komen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:21

Net terug van ijsbaan. Ben bevroren. Maar goed, zoonlief heeft weer lekker geschaatst. Het is wel erg koud met de wind zeg, ik geloof dat Thabor naar binnen wil. Maar hij moet toch echt nog even buiten blijven.

Manlief is al naar Zeeland vertrokken. De weersvoorspellingen waren zo beroerd (sneeuwjachten ed), dus beter nu rustig op pad dan morgen dik in de file

Nu eerst warme choco maken

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:01

Hier begon het om half 2 te sneeuwen, toen zijn manlief en ik even naar stal gereden om Gwin binnen te zetten want die heeft geen deken om. Daarna lekker filmpje gekeken thuis en net heerlijk gegeten, uiteraard rekening gehouden met het dieet ;)

Tine wat zal je blij zijn als je hoort dat manlief veilig in Zeeland is!

Straks rijden we nog naar stal om de paarden af te voeren en water te geven, kunnen de staleigenaren lekker een avondje bij de open haard blijven. Gelukkig is de stal maar 3,5 km verderop want het is wel wit buiten. Vrijdagavond waren we ook water geven en toen was Beer mee en die was ik op een gegeven moment kwijt. Hij kon niet buiten zijn want de deuren waren dicht. Had ik hem samen met een paard opgesloten op stal, haha, had niet in de gaten dat hij de stal in was gelopen met water geven. Hij zat heel lief te wachten naast het paard.

Edit: ik merk trouwens dat ik meer energie heb nu ik koolhydraatarm eet. Wel heel fijn, jammer dat dat bij jou niet hielp Tine!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:03

Haha, zie hem helemaal bij dat paard zitten. Hier lopen de honden ook geregeld de stal in bij de paarden. Paarden zijn gelukkig veel gewend, op de wasplaats lopen de honden gewoon onder ze door.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:42

hoop mensen die knuffels kunnen gebruiken bij deze :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
bic druk voor trail team
verder probeer snel weer bij te lezen
ben op het moment niet zo actief op bokt, beetje te druk voor, lees wel stil mee, vandaag kleine shoot gedaan bij ons op stal.
Afbeelding
mijn fotootjes kun je volgen op facebook
zodra ik weer meer tijd heb doe ik weer kletsen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:22

Hallo Allemaal ik had jullie nog een verslagje beloofd van de helaas voor ons teleurstellende hengstenkeuring.
vier jaar geleden zijn wij naar het hoofdkantoor van de kwpn gegaan omdat daar een avond was om te praten met meerdere fokkers over hun top fokmerries.Fokmerries worden in een lijst gezet naar mate van hun prestaties of verwachte prestaties.Daar is een index van gemaakt.Onze stermerrie salonka stond vier jaar geleden in de top en daarom werden wij uitgenodigd in harderwijk voor een praat avond.Het kwpn gaf advies over welke hengst ze op de merries zouden willen zien.Als gevolg daarvan kwam er een drie pagina tellend stuk in de strengen over onze merrie.De kwpn zei toen.Als jullie jullie merrie bij manno doen dan krijg je op papier een ideaal veulen een manno x milano x waterman.Ja dat was het.Mijn vriend was het daar nog niet zo mee eens omdat er al zoveel manno's zijn.Maar nee zeide ze als je uit jouw merrie een manno hengst veulen fokt en je komt daar drie jaar later mee aan de keuring dan zullen wij er met een speciaal oog naar kijken.Dus zo gezegd zo gedaan.Gedekt bij manno en jawel een hengstveulen.Maar niet moeders mooiste.Vos hooge witte benen vlek op de buik grote bles.
Dus nu bijna drie jaar later zijn we met hem naar de keuring gegaan.Nou ze zeide niks meer over de speciale bloedlijn.Hij was te klassiek ( ja dat wiste wij ook wel) maar niks meer over dat bloed wat ze zo graag wilde.
Ik vond het zo stoer onze hengst van 1.68 die ik geboren heb zien worden.Hij was thuis veelste mat maar daar.Poe de mannen hadden hun handen vol.
Maar helaas zelfs geen ster geworden. En dan bieden ze 500 euro voor hem.Ik ben er nog chaga over.
We weten nog niet wat we met hem gaan doen.Eerst even alles laten bezinken denk ik.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:26

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:35

@ baudy is het niet wat voor voor de kar?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:40

Ja misschien wel.Maar ja we hebben er nog 6 op stal staan.Ik heb eigenlijk net genoeg tijd voor db.We hebben thuis een eigen zaak waar je dus ook altijd mee bezig bent.
En ja laten beleren is weer 500 euro en castreren erbij.Ach we weten het nog niet.Balen gewoon nog.

Maar ik heb jullie show gezien simone,dat ging lekker hard.....hoorde er goede verhalen over.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:42

Jeetje Baudyh... stoere kerel op de foto trouwens *D moet zeggen dat ik het dus wel wat vind hebben dat wit en die uitstraling :j gewoon even de boel laten bezinken, jullie hebben goede contacten in 'het' wereldje toch? Maar vind het dan wel erg bot dat hij geen ster geworden is zeg, gezien het opgevolgde fokadvies :(

Nou net een soort survival tocht achter de rug om zoonlief op te halen van vriendje. Die woont in Barendrecht, dat is hier plm 15 km vandaan. Dus 1.5 uur over gedaan heen en terug :7 wat een baggerbende op de weg. Hopen dat dat morgen wel een beetje weg is in de spits want het is echt wel bizar. Manlief rijdt nu nog over de sneeuw naar huis want die was dus in het noorden des lands. En dan straks als die mensen die terug moeten vanaf de RAI.... het vriest nog flink.

Tja, 't is echt winter!

:evaw: Biancailona, kan me goed voorstellen dat je het druk hebt! Twee jonge kinderen, het bedrijf, je werk, Brooke, etc etc etc!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:50

Hier nog altijd niks geen sneeuw.Vind ik niet erg hoor.

Ik heb nog niet alles bijgelezen
Maar brutus is zielig,sneu hoor hopelijk knapt hij snel op.
En ja balen dat dat allemaal zo veel moet kosten.
Ik snap dat nieuw tuig er dan ff niet in zit.

VHU pony ollie is leuk.

Iedereen succes die nu de weg nog op moet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:52

Ik heb toch echt bijna besloten dat ik ideal euro tech tuig zwart met londen onderlegt ga kopen.Heb het op de beurs vandaag nog eens ff bekeken.Mooi.Zilco is ook erg mooi maar ja bijna twee keer zo duur.Dat is me iets te gortig.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:58

uh we hebben binnen nog nooit zo hard gereden met het span... jelmer en ik hebben niet voor niks een bril op paardjes en kar scheppen zand.. paarden waren ook wit van het zweet maar staan super in de hand.. het is alleen voor het dressuur matige niet zo goed..

tja als je er indd al 6 hebt moet je een x wat verkopen.. kun je nog in de herkansing??

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:12

Nee alleen als hij ster geworden was kan je nog in de herkansing.

Een paar jaar terug hadden we er 20 van groot naar klein.Dus we zijn al erg ingekrompen.Maar nee voor een appel en een ei gaat hij niet weg.We hebben er dit jaar drie naar amerika verkocht maar die willen alleen bruine en zwarten.Dus dat wil niet.
We zien wel.
in eerdere winters hadden we nog wel eens wat buiten onder een afdak staan maar deze winter staat alles binnen in de stal.( een schuur met 4 3x3 boxen en 3 3x3,5 box een box van 3 x 6 en een box van 3 x 6 met uitloop naar de wei).Hij staat dus niet in de weg,mag nog wel ff blijven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:17

Baudy: balen zeg, volg je keurig hun advies op en dan dit..... Wij hebben vorig jaar ook zo gebaald met hengstenkeuring. Had anders kunnen lopen als mensen hun afspraken waren nagekomen. Maar goed, wij hadden Thabor daar niet voor gekocht, dus dat maakt wel een groot verschil.

Hier ook gelukkig nog steeds geen sneeuw (volgens diverse sites zou het hier vanaf 4 uur flink gaan sneeuwen, wat een paniekzaaierij. Alweer Afgelopen week zou het hier ook -18 worden, toen werd het niet kouder dan -4. Heb soms het idee dat de verschillende weersites elkaar willen aftroeven ofzo. Net als die onzin over Elfstedentocht. Kan toch helemaal niet als het zo weinig vriest. Toertochten kunnen nog niet eens gemaakt worden. Hier kan alleen veilig geschaatst worden op opgespoten ijsbanen. Kanalen zijn echt nog niet veilig) Manlief is net, na 5,5 uur veilig aangekomen aan de andere kant. Vanaf Zwolle was het wel sneeuw. Helaas moet hij morgen nog wel op pad naar Maastricht, dus ik vind dat nog wel eng. Is weer een hele rit tenslotte.

Nou, ik ga nog even bankhangen, paardjes voeren en naar bed.

Hoop dat straks iedereen veilig van JA naar huis komt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:34

ff iets anders.Ik zie dat 16 maart er in tolbert kampioenschappen zijn voor dressuur en vaardigheid is dat ook voor de klasse B ? Hoe werkt dat kan je je daar voor opgeven of moet je je kwalificeren.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:41

@ baudyh ook voor de B kun je je zo voor opgeven.. wij zijn er ook...