[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:45

Vervelend van simba.... sterkte

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:48

Nog even een klein fototje vandaag van slepen met Kay..

Afbeelding

En nou duik ik echt mn bed in!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:22

knappe kay!!!

VHU sterkte met simba

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 01:20

Onze electriciteit en straatverlichting is uitgevallen. Donker!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:28

sterkte VHU!! :(:) arme Simba

@tallechie; oei :oo wel mooi als 't helder is, kun je ongestoord sterren kijken. maar zo rot dat je wekkerradio enzo dan ook uitgevallen zijn he :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:17

ooh tallechie dat is balen, als ik dat nu in deze boerderij zou hebben zou ik gek worden, want hier bij het bos is het echt heeeeeel donker.

zo hondjes zijn gevoerd, zo paardjes voeren, en het laatste stukkie van morris' manen trekken, want ik had gister geen zin meer :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:47

Goeiemorgend
Sterkte vhu met Simba.
Tine, als het nu de eerste keer was, zou ik even afwachten hoe het verder loopt. Misschien dat het iets eenmalig was.

Vanavond ga ik weer een rondje rijden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:51

ik wil vandaag ook een rondje mennen :) in de bak. Bak is nu natgeregend, dus dan is het niet zo zwaar :)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:25

Goeiemorgen! Wat een heeeeeerlijk weer!

VHU Sterkte met Simba :(:)
Jelleee Wat een knappe Kay!
Tallechie hoe was het vannacht, heb je alweer stroom?
Naaltje hoe gaat het met Beppie en Budgies samen?
Lotte hoe was de film gister?

Ik heb gister ook maar een film gekeken. Wilde nog vanalles (waaronder longeren) maar had echt geen puf meer. Ben verkouden en heb al een week haast geen stem. Heb alles maar aan de kant gelegd en lekker op de bank gaan liggen. Vriendlief was er toch niet dus lekker met hondje bijna in slaap gevallen :)

Vandaag toch weer even proberen om een rondje te mennen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:27

@b485 (en de rest): hij doet het alleen op dit rondje, hij maakt zich (een beetje) druk bij die pomp. Op andere rondjes en in de bak heb ik het nooit gehad.

Ik heb inderdaad andere bitjes geprobeerd, met beetje boog, maar dat kan hij absoluut niet aan. Dat ligt meer op de lagen en is veel gevoeliger/pijnlijker. In het begin loopt hij veel meer nageeflijk, maar na een kwartiertje ofzo raakt hij wat paniekerig, door de pijn die hij voelt in zijn mond. Het is een pony met een heel gevoelige mond, erg moeilijk sturen (nou ja, hij laat zich prima sturen, maar voor mij als menner is het veel moeilijker dan een paard dat iets minder gevoelig is. Rembrand is ook heel licht in de mond, maar kan ik toch wel iets op druk rijden).
Ik rij echt letterlijk op 2 vingers. Heb nu sinds een paar maanden een dunner bitje en dat gaat fijner. Hij heeft namelijk een kleine mond en een dikke tong, dus het werd met oude bit te vol binnen. :Y) Nu met dit dunnere bitje gaat het heel fijn, maar blijkbaar gaat hij zelf meer druk op bit nemen als hij het spannend vindt . Ik heb echt steeds geprobeerd om weer af te vloeien. Ik vind het zo sneu. Hij deed gisteren zo zijn best en dan wordt hij beloond met een blauwe tong. ;( Voel me bijna een mishandelaar.

@ Tallechie: lastig, je kunt echt niets meer zonder stroom. Nou, maar romantisch de kaarsen aan ;)

@Jellee: wat is het toch een mooie pony.

@VHU: o, dat is wel slecht nieuws. Waardeloos. Is daar nog wel iets aan te doen?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:36

Tine, dat verhaal over proberen met een tongboog ken ik. Jenna wilde nog niet zo fijn constant nageeflijk lopen. Sturen ging wel redelijk. Heb daarom toen een met een tongboog geprobeerd maar dat werd alleen maar erger. Heb er 2 keer mee gereden of het niet gewoon even wennen was, maar de 2e keer werd zelfs nog rampzaliger.

Ik heb helaas geen tips voor je. Als je de leidsels in de bril doet zal zeker wel niet helpen... En dan heb je al helemaal niets meer in je handen (pinken)..
En dat laatste ervaar ik nu ook een beetje met Jenna. Ikzelf weet dat niet meer wat ik moet doen. Dan probeer ik zelf iets meer druk te nemen, dan wil het wel wat beter maar ben zo bang dat ze dan de volgende keer denkt dat ze alleen maar meer druk moet nemen.

Wil je per se met een liverpooltje rijden? Misschien toch eens een ander (nog zachter) bitje proberen?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:39

ik reed misty eerst ook met tongboog, aangeraden door paul versluis, maar ik vond niet dat ze erg fijn van werd, tijdje terug weer een gewone liverpool erin gehangen, wel een dunne... hier loopt ze superfijn op, wel wat heet, maar de kinketting heb ik op zijn lost, en ik kan haar in alle gangen op mijn pinken rijden :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:46

budgie en beppie maken veel geluid :=
heb dus een beetje een pinnig vriendje nu :') maarja, ze moeten elkaar veel vertellen en wijsmaken natuurlijk..
heb zo 2 filmpjes van gisteren toen ze net bij elkaar waren

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:01

Tine, Heb je al op een gewoon trensje proberen te rijden? als hij toch op 2 pinken loopt, is dat misschien het proberen waard.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:08

Die samenvattingen kunnen toch wel handig zijn :D

@ VHU: heel veel sterkte met Simba! Hopelijk is het niet te erg.

@ lienepien610: film was heel goed :D

We zijn naar de film van 8 uur geweest, maar daarvoor heb ik de hondenschool moeten laten. ;( Om half 6 begon het wat te druppen, dus zei mijn moeder: "Zou je wel naar de hondenschool gaan als het regent?" en toen zei mijn zus enthousiast: "Nee best niet hoor!"
Tja wat moet je dan? Achja, voor Zhora is het misschien ook beter, dan kan haar longontsteking wat verder genezen. Zondag is het een spelletjesdag op de hondenschool, ik ben eens benieuwd hoe dat gaat zijn! :D

Wat betreft het bit, ik heb momenteel een B-stang voor Romeo, loopt hij zeer fijn op. Het enige is dat hij nogal graag duikt. Hij gaat niet helemaal tot tegen de grond, maar toch diep genoeg dat het stoort. Soms doet hij het zelfs 15 keer in een minuut! Ik heb al vanalles geprobeerd (streng "nee" zeggen, tikje met de zweep en voorwaarts drijven, klein rukje aan de leidsels) maar niets helpt.
Weten jullie misschien wat ik hier best tegen kan doen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:39

Ik lees vanavond bij :D

Ga nu voor de 2de ronde bij een bedrijf solliciteren. Er zijn nu 2 soortgelijke bedrijven die mij graag willen.. erg lastig want er zijn veel voors en tegens .. lastig weer (en ik ben al zo goed in keuzes maken :n )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:45

hihi nou sterkte ermee dan laura, hoe is het trouwens met je blaasontsteking?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:45

Afbeelding
Afbeelding
budgie en Beppie meeten := Budgie is de dominante dikke plofkop :P

*filmpjes--> klik=afspelen :)
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 06-08-10 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:47

Bitten.. het blijft altijd een beetje uitproberen..
Mick loopt op liverpool met tongboog (vaste bril), een iets dikkere ook want hij wil dunne niet echt fijn accepteren, is toch te scherp denk ik. Jelle loopt op een naar voren gebogen dunne liverpool, die accepteert juist weer geen tongboog.

En Kay heeft er eentje met een tongboog en een losse bril :+

Laura succes met je keuze :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:36

Vwb bit: mijn meninstructeur heeft afgeraden om gebroken bitje te doen. Toch ivm veiligheid enzo. Tja, hij zal het wel weten.

Gekke is dat ik nauwelijks wat druk kan uitoefenen, dan staat hij al stil. En gisteren zocht hij dus zelf die druk op. Ik had daardoor wel een fijner mengevoel. Normaal is het echt milimeter werk als ik een ophouding of iets geef.

Bit met tongboog was me trouwens geadviseerd door paardentandarts, omdat ze zijn mond zo klein vond en tong dik. Maar ja, dat pakte dus niet fijn uit. Op het bit wat ik nu heb, loopt hij verder dus wel heel fijn. In de les wel beter dan als ik het zelf doe, maar ja, anders hoef ik ook geen les meer te nemen als dat niet zou schelen ;) Dus op zich is het bit wat ik nu heb heel fijn, alleen bij deze specifieke plek nog niet. Nog maar een paar keer langs sturen. Ga er volgende week ook weer op de fiets langs. Heb net een andere route gefietst (5 km) door het dorpje heen.

@ Rivaldo: succes. Maak anders een lijstje van beide bedrijven met hun voors en tegens. Als je het op papier ziet staan, is het soms duidelijker wat de beste keuze is.

Nou, ik ga zo alle oud papier hier verzamelen ennaar de containers bij de manege brengen. En nu maar hopen dat die niet vol zitten. Heb ik afgelopen maanden al paar keer gehad, kon ik de hele troep weer mee naar huis nemen. En het is nu echt heel erg veel. Denk dat achterkant van mijn bus helemaal vol zit.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:37

ferro op een dubbelgebroken bustrens daarvoor op een happy mouth liverpool en ik heb hem beleerd met een b-stang.

Robijn gelijk met liverpool eerst een rechte maar heb er nu 1 met een tongboog.

Zo ik heb lekker vakantie.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:45

Citaat:
Nou Simba is dus helemaal niet goed Vanavond nog DA erbij gehad. Hij staat nauwelijks op dat ene beentje. Morgen laat ik foto's maken. DA vermoedt iets met meniscus / knie / rolkam. Ik was er al heel bang dat het dus de knie was want van de week liep hij een paar keer ook heel ongemakkelijk. Het lijkt op een losse knie, maar dat is het dus niet.

Simba is niet meer. Hij rent nu vrolijk rond achter de merries op de eeuwige jachtvelden |(

Ik heb jullie niet alles verteld van Simba. Een paar maanden geleden heb ik al foto's laten maken omdat hij toen namelijk ook al slecht liep vooral met zijn ene achterbeentje. Ik heb jullie daar niets over verteld, want ik wilde het voor mezelf houden en eerlijk gezegd wilde ik het ook gewoon niet weten. Wat ik gisteren schreef was eigenlijk een beetje overweging van want de diagnose was dus heel heel slecht: dit werd echt niet meer beter (wist ik al maar het leek nog niet zo ernstig, hij liep vorige week nog lekker voor de sulky). Eerst dacht ik nog, ik ga nog langs de kliniek. Maar ik wist al dat het geen zin meer zou hebben. De DA vermoedde niet iets dat was al duidelijk. Een meniscus met scheurtjes en een slecht werkende rolkam is funest voor een pony. Waarschijnlijk heeft hij enorm lopen spelen met de anderen en is het daarmee extra snel mis gegaan. Of is hij verkeerd opgestaan, wie zal het zeggen. Hij kon goed staan, liep zeg maar 10 passen goed en dan weer een paar passen heel slecht.
Persoonlijk vind ik op zo'n moment dat je moet proberen er te zijn voor je pony dus emoties aan de kant en actie ondernemen. Kort gezegd komt het erop neer dat ik Simba vanochtend heb weggebracht en dat hij is afgemaakt. Hij heeft een ritje van een uur gehad in de trailer, toen heb ik hem in de trailer bix gegeven en wortels, formaliteiten moesten worden afgehandeld, er waren nog 2 mensen voor ons. Hij vond trailer rijden altijd erg fijn, kwam er keurig droog vanaf, keek vrolijk om zich heen, huppelde achter de man van de slachterij aan en bam-dat was het.
Ik wilde Simba niet thuis laten afmaken a. omdat de rendac pas maandag of dinsdag weer kon komen ophalen, b. omdat ik dan een pony nog een paar dagen moet laten wachten op euthanasie c. omdat ik vermoedde dat Sim tegen zou gaan stribbelen d. omdat we ook nog een kind thuis hebben en Sim op een volkstuinen complex staat, een pony daar rustig laten euthanaseren werkt niet e. euthanaseren op de kliniek wilde ik ook niet want daar was vreselijk gestrest.

Het is een heel raar idee dat hij er nu echt niet meer is. Maar ik weet echt zeker dat ik hier het beste aan heb gedaan. Hij was zo blij dat hij weer bij de pony's stond, hij was zo vrolijk. Het alternatief dat er ook nog was was hem rustig alleen zetten zodat hij minder zou bewegen en er minder kans was dat het erger zou worden. Maar ik vind dat geen leven voor een pony.

We hebben ook nog nooit een pony hoeven wegbrengen, ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan. Of je wel alles moet vertellen of niet....maar dit is dus het verhaal. Omdat jullie altijd zo meeleven en ik het nu dus ook even kwijt kan, bij deze.

Groetjes ,Maaike

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:52

Wow ;( dit kwam even hard aan. Bah zeg dit had ik niet verwacht.

Heel heel veel stekte :(:) Hoe hebben de andere pony's er op gereageerd??

(ben er gewoon even stil van)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:52

VHU ik schrik echt! Erg veel sterkte met het verlies, het is niet makkelijk, maar vind het dapper dat je gedacht heb aan Simba en je emoties opzij hebt kunnen zetten. Nogmaals heel veel sterkte!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:55

Sterkte Maaike. Heb echt enorm veel respect voor je dat je zo snel voor hem gehandeld heb.
Sterte er mee.

Ik heb gelukkig zelf nog nooit voor de beslissing hoeven staan. Heb 1x een merrie gehad die mij te snel af was. VA was er 's avonds bij geweest en zou 's ochtends als eerste klus weer komen, maar dat hoefde toen niet meer.
Heb er nu ook een die loopt te prutsen met haar knie, waarschijnlijk beschadigde miniscus, foto's zijn perfect (VA dacht dat er vast op de foto wat te zien zou zijn, en dan was het waarschijnlijk einde verhaal geweest) en staat nu op rust.