[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:11

Goed dat ik nog ff terugscrol :D . Tine, wij genieten net zo hard van de foto's :j (maar uiteraard begrijp ik wel wat je bedoelt hoor ;) . Voor Ava is elke mooie foto een extra momentje genieten.)

Biancacoo, wat een drama ;( !

Baudy, waar zijn jullie ook alweer dealer van? Mijten?

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:13

Ppfff dat is heftig zeg bianca.
Ach die polsbrace. Op zich wel gewend maar of het nou echt helpt. Symptoom bestrijding meer niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:23

Ach Bianca, wat heftig.mijn hart huilt :(:) zo verdrietig.

Hier vandag retourtje Friesland gedaan. We hebben een tweespantuig gekocht, van imperial riding, Kent, kunststof. We hadden een oud tuig om uit te proberen of ons span nast elkaar lekker loopt en ja, dat doet het. Dus tijd voor nieuw tuig. Omdat we het niet vaak gebruiken is kunststof wel handig, maar de praktijk moet dat uitwijzen. Morgen proberen.
Vooralsnog is de pasvorm prima.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:27

Heel heftig idd......
Wat fijn een 2-span tuig !

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:45

Gefeliciteerd Tine wat knap van je zoon.

Heftig Bianca. Heel heftig.

Kaarsjes branden doe ik niet. Wel in de kerk. In Italie steek ik in de eerste kerk die ik bezoek een kaarsje op. Niet thuis. Ik denk wel vaak aan bepaalde mensen.

Gaaf Janouk.

Wij waren vanmorgen ook in Friesland.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:00

Die kaarsjes klinken bekend. Als ik met mijn moeder op vakantie ben. Meestal Griekenland steken we heel wat kaarsjes aan. Geeft altijd een goed gevoel.

Ik heb nog een mooi verhaal. Vorig jaar toen ik op vakantie was op kos belde mijn vriend. Ik weet nog dat het op dat moment snikheet was. Ik stond net in een kiosk om een ijsje te kopen. Gaat de telefoon. Wat bleek een klant van ons had zich van het leven beroofd. Ik kreeg kippenvel dat mijn moeder die naast mij stond zij van " gaat het wel"Van een knal rood hoofd werd ik spierwit.
Een week daarvoor had ik met deze bewuste man staan praten over de fokkerij. Zijn merrie was drachtig van aquido en dat vond hij zo geweldig hij kon haast niet wachten. Dat schoot gelijk door me heen daar in Griekenland. Ook daar een kaarsje voor hem opgestoken.
Nooit meer aan gedacht. Loop ik afgelopen week op de keuring en zie een bruine merrie met een mega gaaf aquido veulen. Ik hoor nog net dat ze zijn naam omroepte als fokker. Kreeg weer kippenvel ( maar nu was het ook echt koud)
Ik zei gelijk iets omhoog kijkend. Oh wat zou hij trots zijn op dit veulen.
Zo jammer....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:09

Wat verdrietig dat hij het veulen nooit heeft mogen ontmoeten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:50

Oh, Biancao; daar weet ik dus alles van; hier incomplete dwarslaesie, maar ik kan daardoor dus ook nauwelijks zitten. Waanzinnig veel sterkte voor haar; laat haar alle begeleiding nemen die ze krijgen kan; heb ik niet gedaan door de die stomme 2 landen en ik ook moest blijven liggen zoveel maanden en daar heb ik nu waanzinnig veel spijt van. Verder kan ik zelf met mijn verlammingen heel veel, ondanks alle vreselijke zenuw- en fantoompijn; zou zelfs kunnen paardrijden als mijn heup niet stuk was, ik hoop dan ook dat ze de moed niet verliest en ziet hoeveel mensen er in hetzelfde schuitje zitten en wat je nog allemaal wel kunt, als je er maar voor open staat.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:58

Ik lig weer in het ziekenhuis; 1 tamp op het moment; eerst 2 heel vervelende boodschappen, waar de komende maanden doodziek en behandelingen met wel goede prognoses voor staan (heel eerlijk is dat een vloek of een zegen, maar goed; ben moeder, dus heb geen keus) en nu dit weer. Lijkt nu wel gelukkig de goede kant op te gaan. Dochter weer zo geschrokken dat ze me niet komt bezoeken... Pffff, arm kind.

Gefeliciteerd met Patrick wat ontzettend knap!
Crano sacraal; zou er een goede on het zuiden zijn?
Wat lastig zo met Det.
Gem we willen jou met Nova aan het werk zien.
Prachtige wagen, eindelijk thuis, Belker!
Gelukkig vrienden en bekenden safe, Vhu en Janouk.
Echt leuk zo met Ber.
Baudyh staat op het punt om haar knapperd weer voor de wagen te zetten!
Ik heb veel te veel gras!
Super dag geweest, Tine en wat leuk dat ook je bijrijdster zo betrokken is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:00

Nou voor iemand die problemen heeft met typen en lezen, heb ik erg mijn best gedaan en ik hoop dat ik niks vergeten ben

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:25

Kan ik me helemaal aansluiten bij jou Ava _/-\o_ :list: :) was het gepland deze opname Ava? Zo te horen niet.... naar ... :\
Wat afschuwelijk Biancacoo echt vreselijk |(

Andere kant van ons topic zoveel vreugde samen wat mooi Tine wat een prachtige foto's en wat zul je trots zijn op jouw super zoon +:)+ =:) :)F
En wat super dat het zo goed gaat met DB Baudyh, klinkt allemaal erg goed! Ook Ikke knapt weer op pffff dier moet toch ook wel flink revalideren :(:)

Hier Ber slobber gevoerd en zadel paar keer op en af gedaan en aangesingeld. Zo raar ene kant aansingelen vindt ze heel vervelend 1e / 2e keer daarna gaat het goed. De andere kant heeft ze totaal geen moeite mee. Zadel opleggen gaat heel goed, aansingelen dus in principe ook als we paar keer hebben gedaan. Denk toch ook dat het opstapprobleem met het zadel dus eerder te maken heeft met het singel gebeuren dan met de rug. Precies onder haar schouder links zijkant van haar lijf zeg maar zat ook een moeilijke plek volgens de osteopaat.... is nog niet helemaal goed dus... maar is dan wel raar dat als het paar keer is aangesingeld het geen probleem meer is, lijkt dus ook soort singeldwang...

Hier best wel 'gedoe' in Rotterdam met grote Turkse gemeenschap (45.000) ivm de coupe daar. We hebben best veel Turkse bekenden, van onze autogarage, pizzabakker t/m diverse docenten op school van onze zoon en vrienden van hem.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:51

Pittig dan VHU.
Ik kreeg van mijn fysio nog een goede strekoefening voor de schouder mee. Voet optillen, en dan eerst de kant van de opgetilde voet laten inbuigen met een snoepje en dan snoepje over de rug en de andere kant op laten inbuigen. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd maar misschien heb je er wat aan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:04

Afbeelding

Big hug Avaluna

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 06:30

Baudyh, . Wat een bijzondere beleving, inderdaad jammer dat hij het veulen nooit heeft gezien. ...
Vhu, hoop dat Ber zo goed vooruit blijft gaan.
En zal best onrustig zijn daar nu...is ook veel impact voor Turkse gemeenschap....
Ava. _/-\o_ samenvatting.
Tine. Wat zal Patrick trots zijn. Feestje *\o/*
Zoon heeft in tuin in tent geslapen vannacht...ongelooflijk. ...regen regen en...nog eens regen...Hij sliep er gewoon doorheen en heeft niets gemerkt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:19

Jouw zoon is een bikkel!

Wat lief, Janouk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:38

Grappig vorige weekend kregen we dus kaartjes voor North Sea Jazz, vandaag krijgen we twee tickets voor Feyenoord - Valencia volgende week in de Kuip.
Handig zo'n B&B :P

Iedereen, hoe dan ook, heel fijne zondag gewenst :*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:27

VHU: krijgt allemaal leuke uitjes. En tja, die rottige wereldproblemen. Hopeloos. Ik probeer er niet teveel bij stil te staan, want ik kan er niets aan veranderen en er is zoveel ellende in de wereld dat je dan alle mooie dingen, ook al lijken die nu heel klein, zou vergeten.
Bianca: heeft stoere zoon. En heftig verhaal van vriendin. :(:)
Ava: weer opgenomen. Fijn dat je het met ons wilt delen. En je arme dochter, zal heel zwaar zijn voor haar.
Baudy: wat een triest verhaal. Zo blij met een veulen en daar dan toch niets meer van mee kunnen maken.

Vanmorgen heerlijke buitenrit gemaakt. Rembrand aangespannen met bijrijdster als groom en zoonlief op Amerigo mee. Nu eerst weer slapen en dan beginnen met het opruimen en schoonmaken van de schuur waar de stallen in zijn. Wordt wel een klusje waar we paar dagen mee zoet zijn, maar moet nodig gebeuren. Volgens mij heel veel zooi die weg kan.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 17-07-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:29

Ik heb ook opruimwoede. Een hele zak met paardenspullen voor stichting Roemeense paarden in nood.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:39

Ga hier van de week ook eens door mijn paardenspullen heen.

Net lekker op het strand geweest. Gups vond het wel wat, zo'n enorme zandbak

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:44

Wel echt enorm; prachtige foto, Keet!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:45

Speciaal voor jou :) hoe is het verder?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:52

Ah, wat lief! Dank je wel!

Hier en thuis en buiten lijkt alles beetje in het honderd te lopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:34

:(:) lijkt me verschrikkelijk :(:)
Ben je weer thuis?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:33

Nee, helaas.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 05:42

Goedemorgen
Ava :(:) :(:) :(:)
Keet: heeeeeeel grote zandbak ;-)

Gisteren weer lekkere buitenrit gemaakt, met Sam en Rembrand en nog andere ruiter, om nog te oefenen voor ponykamp. Moest die gekke Sam toch weer even een enorme wapper van een bok geven. Stomme pony, dat helpt niet. Maar goed, verder wel alles goed gegaan. Daarna weer een stukje stal schoon gemaakt en wat hooi van deel naar stal verhuisd (zodat daar straks nieuw hooi kan komen).
Nu weer in de startblokken voor wedstrijd. We doen deze week mee met competitie. Je kunt 4 dagen rijden en de besten mogen dan zaterdag finale rijden. Wij doen niet alle dagen mee, en dit jaar denk ik ook wel weer gelijk voor het laatst.... wat een organisatie. -O-

We hebben allebei prut geslapen, dus hoop dat het toch wat gaat worden ;-).

Fijne dag allemaal