[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:15

Bij de http://www.manegebronneger.nl/
Zijn de hondsrugseruiterdagen, en vanavond een clinic met Leo Kraaijenbrink in samenwerking met Harry Streutker met de Arabo-Friezen, ik ben dol op dat ras, en vind dat je altijd wat kunt leren, dus ga lekker kijken. :j

Ik rij met een liverpool, omdat ik die al had.......en precies haar maat is.
Melody die kantelt haar hoofd met hals strekken, verder niet, heb haar bit idd niet zo hoog hangen, zal eens kijken of dat daar aan ligt .....toch weer een tip van hier, hahaha. ! *D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:17

Mogge,

@Schaduw,spannend om te kijken hoe hij het doet met zadelmak maken. Casper krijgt wel heel veel indrukken in korte tijd te verwerken.... En spannend een nieuwe wagen (ik wil er ook, maar diegene die ik wil zijn zooooo duur 1 :o )
@Tallechie, wat fijn dat je goed geslapen hebt
@Bianco, bedankt voor je berichtje ;) en wat fijn dat zoonlief zich al wat prettiger voelt.

Ik breng mijn mest weg naar een boer en daar wordt het over het land gereden. Mijn schoonmama mag vandaag naar huis want in het ziekenhuis houden ze geen kostgangers, echter heeft ze nog steeds erg veel pijn ;( . Ze is nog maar 59 en hoop dat we haar toch nog even bij ons mogen houden. Maar het moet wel kwaliteit van leven zijn en geen kwantiteit. Ik heb even lekker uitgeslapen vanochtend. Het was zo hectisch deze week (werk onzeker etc). Ik heb de gehele week al hoofdpijn en moet ook even aan mezelf denken. Zo ga ik eerst met Bruutje een rondje buiten mennen en daarna ga ik mijn huis even aan kant maken en vanmiddag is Simba nog aan de beurt...Hopelijk knap ik daar een beetje van op.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:20

lekker genieten van je paardjes ollie! :(:)
zoiets ga ik ook maar doen vanmiddag, want ik heb ook niet het gevoel dat ik me helemaal happy voel...

dids loopt overigens op een liverpool, nu met gebogen mondstuk omdat hij bij recht zijn tong erover mikte als ik plots moest remmen, en dat kan in het verkeer nog wel eens voorkomen :)
Vind liverpool fijn omdat je zoveel manieren hebt :) hij staat nu in de bril over de hefboom :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:24

Ben weer terug van weggeweest :).. kan jullie moeilijk bijhouden hoor :P

Tallechie: Schrok wel bij het bijlezen hoor, gelukkig ben je nu thuis en staan er heel veel lieve mensen om je heen, sterkte en rust lekker uit. Fijn dat je nu goed geslapen hebt.

Ollie: Vervelend he die ziekte hopelijk mag ze snel weer naar huis!

Bianca: leuk een clinic :D veel plezier vanavond

Naaltje: Sterkte met je spierpijn ;)

eefielover: Lekker gereden op langharige fjord :D

Happytime: Ik heb mij ook ingeschreven voor de wedstrijd in hoofddorp :) Tot dan ;)

Schaduw: Leuk dat casper vandaag onder het zadel gaat, is hij daar al in beleerd?
Spannend vanavond zou leuk zijn als je hem erbij in kan ruilen :)

Sorry als ik iemand ben vergeten.

Afgelopen keer dat ik met de meiden 2span naar buiten ging kwamen we op de dijk een hele grote tractor met aanhangwagen tegen. Tum vind die dingen zo eng en dan ook in het donker met fel licht. Hij dook helemaal in rivaldo waardoor ze een kwartslag draaide, maar toch heel braaf op gereageerd :) Rivaldo kijkt er niet van op maar werd zo erg geduwd dat hij ook wel aan de kant moest :P

Gisteren de mannen lekker laten rennen in de bak, wilde eigelijk beide longeren maar ik had het zo koud dat ik snel uit die bak wou :P.. Daarna nog 10 minuutjes met ze staan grazen :D.. Kan niet wachten tot ze weer op het land mogen.

Hoefschoen helaas nog niet binnen dus ons 2span ritje van vandaag heb ik maar afgezegt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:33

@Tallechie, nou he he eindelijk weer goed geslapen, je zult zien, beeb houdt zich wel weer even koest ;)
@Schaduw, Casper is je nieuwe paardje? Wist de naam nog niet :o

Wij hebben besloten (alle) pony's van april t/m juni ook bij Rizanta te zetten, want alles wordt vreselijk ingewikkeld met de reconstructie van de weg. Kan de komende drie maanden niet met de auto bij de pony's. En er staat t/m juni, je zult zien dat het uitloopt was nu ook zo. Zou t/m januari zijn, die ene weg, ze zijn nu nog niet klaar. Met hooi/stro/voer etc hopeloze zaak natuurlijk, kan niet voor 3 maanden tegelijk kwijt en ik kan dan nog steeds niets doen met mennen. Vind het daarbij ook nog gevaarlijk, stel dat er wat is, kunnen we ze heel moeilijk er vandaan halen. Bijkomend voordeel is dat de wei goed kan bijkomen. Als ik alle kosten uitreken, voer, benzine wat ik dan niet koop, en dat afzet tegen de kosten die ik ga betalen, valt het best nog wel mee en het scheelt me zo veel tijd en gedoe. Enige nadeel is dat ik dit jaar dan waarschijnlijk geen geweldige groententuin zal hebben :Y) , want dan ga ik straks gewoon maar een keer per week even naar de tuin/stalletjes ter controle maar voor de rest vind ik het wel goed.

Zo wel even hele opluchting zo :D Als het dan niet verder gaat met het landje heb ik in ieder geval de pony's wel weer goed voor de wagen, mocht ik dan moeten verkopen kan het tenminste als een goede menpony. Zijn ze nu ook wel maar het is wel wat weggezakt natuurlijk :+

Vanmiddag met zoonlief en vriendinnetje naar de film, Alpha en Omega, over twee wolven. In 3D.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-03-11 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:34

oh vhu :oo :D dus ik kan in april je ponies ook meeten? O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:36

Jazeker! Zal ze even waarschuwen 8-)
Ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen als ik ze gewoon 2 a 3x per week echt kan trainen.

Sorry, ik zag niet dat er alweer zoveel berichtjes waren geplaatst. Ollie, hoop dat je een lekkere dag hebt vandaag, het is in ieder geval heerlijk weer. Vervelend met je werk als het onzeker is, dat bezorgt zeker koppijn :(:) *** zal even bijlezen ***
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-03-11 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:37

goeiemorgen, ik kom ook weer even langs...

sorry, wel geprobeerd bij te houden, maar ik heb een hele drukke week op mijn werk gehad met cursus erbij, en gisteravond werd ik dus fijn ziek... :+
en ik heb vandaag eindelijk weer eens vrij op vrijdag, heb ik weer... -O-

Kapper dus net maar afgebeld, hoop eigenlijk vanmiddag wel even naar stal te kunnen, want de hoefsmid komt...

verder wil ik iedereen die het nodig heeft hier nog even heel veel sterkte toewensen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:38

keisexy gespierd worden waarschijnlijk :))

Ik ga zo even naar de supermarkt en bakker, en dan ga ik naar stal fietsen (als ik nog op m'n fiets kan zitten :\ ) en dan met dids maar naar het bos...
heb 'n heel oneerlijk humeur vandaag..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:41

Fijn vhu dat je nu even een oplossing hebt, denk ook dat je daar ook meer aanwijzigen kan krijgen met je spannendje wat je als team ook sterkter maakt en lees zowaar dat naaltje wel groom wilt zijn bij een meeting :D.. Zal voor jou ook erg fijn zijn alle paardjes bij elkaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:41

@ VHU: dat is dus een zorg minder. Fijn dat je nu weer kunt gaan mennen met ze. En idd je wei groeit weer lekker aan zo. Ieder nadeel heeft zijn voordeel :D
@ Rivaldo: wat een brave Rivaldo!!!
@ Naaltje: au spierpijn.
@ Ollie: Fijn dat je goed geslapen hebt, is wel nodig! Sterkte.
@ Biancacoo: fijn dat zoontje iets beter gaat. Ik wilde ook naar clinic gaan, maar gaat niet lukken (geen oppas) Bronneger is hier niet ver vandaan.
@ Schaduw: spannend met Casper.
@ Tallechie: fijn dat je goed uitgerust bent. Hopelijk gaat het nu ook weer beter.

Vanmorgen dus ohz gereden met Rembrand, maar had zwabberlijf, dus voornamelijk gestapt. Maar daarvoor is het dus veel te koud. Was na 20 minuten verkleumd. Buurman kwam ook nog praatje maken. Hij gaat al zijn materieel (loonwerker) verkopen en stoppen met de landbouw. We mochten over zijn grond altijd de mest uitrijden, dus moet met nieuwe loonwerker afspraken proberen te maken.

Daarna vertelde hij dat zijn vrouw borstkanker heeft en volgende week al geopereerd wordt. Wat een ellende zeg!!!! Was helemaal van slag. Dus rijden maar gestopt en pony vrij gegeven. BAH.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:46

tallechie schreef:
Ben weer terug. Heb even niet bijgelezen. Ben kapot dus ga zo even weer liggen.

Hierbij het verhaal

Woensdagnacht ben ik om half 3 uit bed gegaan, had last van harde buiken en wist niet meer hoe ik moest liggen. Om half 6 weer naar bed gegaan en om 10 uur er weer uit. Harde buiken bleven, maar niet regelmatig en kort. Om een uur of 3 toch de verloskundige gebeld. Die gaf aan dat ik een warm bad moest nemen en een paracetamol. Na 4 uur werden de harde buiken krachtiger en ben dus gaan bij houden hoe snel ze kwamen en hoelang het duurde. Ze kwamen om de 5 a 7 minuten en duurde tussen de 2 a 5 minuten. Tot half 8 aangekeken. Toen verloskundige gebeld en die is geweest. Ze heeft opgevoeld en 'voelde' iets, maar wist niet wat. Wel een weke baarmoedermond. Toen heeft ze het ziekenhuis gebeld.

Om 21 uur waren we in het ziekenhuis. Eerst een uur aan de ctg gelegen. Het was enorm druk en we moesten lang en vaak wachten. Toen een uitwendige echo, inwendige echo, urine, infecties ed gecheckt. De harde buiken bleven. De arts assistent wilde mij een nacht houden zodat we vandaag alle onderzoeken opnieuw konden doen zodat we konden vergelijken als ik inderdaad aan het bevallen was. Heb vanochtend en vanmiddag dus dezelfde onderzoeken gehad. Alles was hetzelfde als gisteren dus mocht naar huis.

Toen ik thuis was wilde ik douchen, maar toen liep er vocht uit en was mijn broek nat. Dus ik dacht aan de vliezen of vruchtwater. Dus maar weer gebeld, moest gelijk weer terug. We waren goed een half uur thuis en konden dus weer terug. Weer aan de ctg. Weer een uitwendige echo en inwendige echo. Er is nog voldoende vruchtwater en vliezen zijn niet gebroken. Kan zijn dat er een klein gaatje of iets dergelijks in zit.
Ben net weer thuis. Zodra er weer wat veranderd moet ik weer bellen.

Zo meis wat een drukte heb je gehad van de afgelopen dagen. Rust maar lekker uit fijn dat je weer thuis bent, maar snap dat je toch erg zorgen maakt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:48

Vervelend tine dat ook jouw buurvrouw de ziekte heeft, lijkt wel of ik het nu steeds meer om mij heen hoor, of zal dit komen omdat je zelf nu meer oplet om je heen aangezien mijn oom het ook heeft?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:49

Tallechie dat was ff schrikken toen ik bij las! Hopelijk gaat het nu ook weer beter.
VHU gaat mendurance doen, leuk!

De rest vergeten.. kan het amper bijhouden haha..

Gister met Jelle gemend, was koud maar hij deed super zijn best. Helaas verstapte hij zich en liep een paar passen mega kreupel. Even gekeken, niks raars gezien of gevoeld maar voor de zekerheid omgekeerd en naar huis gestapt. Naar de wei lopend gebeurde het nog een keer, dus maar even in de gaten houden!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:21

Bianca had al even gekeken op de website inderdaad. De arabofriezen zijn stoer inderdaad. Maar zie Harry geregeld rijden. Ik was vanochtend fit, maar nu niet meer. Heb met de hond gelopen en naar de kapper geweest en verder doe ik niks meer. Volgende keer beter.

Ollie vervelend dat je schoonmoeder zoveel pijn heeft. Aan de ene kant fijn dat ze naar huis mag, maar kan me voorstellen dat ze liever in het ziekenhuis is.
Veel menplezier. Het is hier heerlijk weer, wel fris maar wel een zonnetje erbij.

Laura fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen. Gewoon kilometers maken.

VHU denk ik een goede beslissing. Kun je lekker mennen, kan landje bijkomen en als het financieel en qua tijd haalbaar is is dat toch prima

Naaltje veel plezier bij dids.

Nouvel beterschap

Tine dat is minder. Dus mestprobleem en buurvrouw die ziek is. Goed dat je gestopt bent, anders had je het mischien verkeerd afgesloten. Pony dagje vrij, vind ie vast niet erg.

Laura dat is waarschijnlijk omdat je er zelf mee te maken hebt. Zo hoor ik nu ook allemaal over zwangeren. (en de daarbij behorende (horror) verhalen)

Jellee ook gemend, helaas mindere afloop. Hopelijk lijkt het mee te vallen.

Harde buiken zijn er weer (yeah, maar niet heus), nog geen reden om te bellen. Wel weer in de gaten houden. Verder loop ik momenteel constant naar de wc omdat ik het gevoel heb dat ik heen moet, maar ik hoef niet. Lekker irritant dus.

Dribbel is ook helemaal van slag. Hij is woensdagnacht en gisteren de hele dag druk geweest, hij was constant op zoek naar mij en nu wijkt hij geen minuut van mijn zijde. Zo zielig. Hij is wel weer afgevallen en de dierenarts viel het ook op.

Heel verhaal, heb toch niks anders te doen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:25

Ja denk inderdaad omdat je er zelf mee te maken hebt inderdaad, vandaag hoort mijn oom de uitslag van zijn lever.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:52

Oh, er word superveel gepost zeg. !!!

VHU geweldig dat Alwyn en Snuit en Freddy bij Rizanta kunnen staan tijdelijk !! superoplossing !!
Heel fijn dat ze dat aangeboden hebben zeg !!! :j

Tallechie al weer druk geweest ?! hahaha.......

Rivaldo; spannend dat wachten op de uitslag van je oom. het komt idd denk ik ; omdat het steeds dichter bij komt , zeker als het familie is die ziek word .

Ollie onzekerheid op het werk :(:) ik leef met je mee, hier namelijk precies hetzelfde !!!
Vreselijk stressvol, om niet te weten of ik mijn baan nog lang heb, of dat ik binnenkort werkloos ben...ik probeer er maar niet te veel aan te denken. :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:54

Tallechie: rustig aan doen he? Je moest toch blijven liggen? Gekke hond ;)

Oeps ik moet naar school..... Zoon zou gaan spelen bij vriendje, maar paste niet meer in de auto. Dus eerst thuis eten en dan naar vriendje (fijn, daar gaat mijn slaapje weer)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:00

ik sluit me aan bij de samenvattingen :)
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft en een dikke knuffel erbij :(:)
Kanker is afschuwelijk en het lijkt inderdaad wel alsof je het de laatste tijd steeds meer en vaker hoort.
VHU: hoe lang duurt het nog tot je zelf ook in Brabant komt wonen :+
Jelleee: Wat vervelend zeg van Jelle, is hij toevallig net bekapt dat ie even op een steentje is gaan staan? Sun kan daar ook zeer heftig op reageren als hij net wat te kort staat.

Vanmorgen met Sun een klein rondje gemend. Ging voor geen meter. Hij wilde absoluut NIET naar rechts buigen, drukte zn rug weg, kop in de lucht en proberen het tempo te verhogen. Op ons veldje waaide het flink, dus ik was binnen 5 minuten bevroren dus toen hebben we het ook maar opgegeven en zijn we het industrieterrein rond gegaan. Daar ontspande hij gelukkig wel en mocht ik wel druk nemen op beide leidsels.
Thuisgekomen trok ik de peesbeschermers van zn benen af, heeft de beschermer linksvoor geschuurd en nu heeft hij een schuurwondje zitten :(:) Arme paard, al met al dus zeker niet een van onze beste trainingen. ;(

groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:02

Ik moet rustig aan doen, maar mag wel gewoon lopen. Als ik maar voldoende rust in de tussentijd. Mijn ouders hebben gisteren ook een bed in de (achter) kamergezet, ook al op klossen.

De hond spoort inderdaad niet, maar hij is wel lief :-)

Dat is niet handig, kun je daarna niet even slapen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:19

@ VHU als je de pony's bij rizanta hebt staan dan kom ik eens langs met mn spannetje kunnen we een ritje maken !!!!!!!!!!

@ tallechie toch schrikken allemaal maar gelukkig niets aan de hand al blijven die harde buiken wel irritand. Je hondje is iig wel lief voor je.

@ lacuna balen van je ritje en van je schuurplekje bij Sun.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:29

balen rosan :(:) sun z'n daggie niet
of hij miste zijn maatje naast zich? :)

Ik wilde naar stal gaan om met dids naar het bos te rijden, maar ik denk dat ik hier gewoon maar een potje ga zitten brullen en mezelf maar nuttig probeer te maken, ga het balkon wel opruimen ofzo..
bah rotdag..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:31

Lief he als dieren zo lief voor je zijn. Denk ook zeker dat hij best doorheeft dat je niet helemaal lekker in je vel zit door de harde buiken.

Lacuna: Balen van je rit dat het niet helemaal lekker liep en van de schuurplek.

Denk dat ik toch maar naar stal ga en lekker foto's van mijn pony's ga maken :) en heerlijk met ze ga grazen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:35

Citaat:
@ VHU als je de pony's bij rizanta hebt staan dan kom ik eens langs met mn spannetje kunnen we een ritje maken !!!!!!!!!!

Lijkt me hartstikke leuk! Peter er ook nog achteraan (of voorop) met zijn vierspan hebben we zomaar 8 welshjes bij elkaar (wat een getrippel ;) ).

Tallechie toch nog naar de kapper en met de hond gewandeld ~~}> jij moet af ~~}> Onze kat lag aan het eind van mijn zwangerschap echt dag en nacht naast me zo lief :+:

Lacuna bevroren, kromme pony en schuurplekje, nee dat is inderdaad geen topdagje |o
Tine toch zoontje ophalen, kon/kan daar ook altijd erg teleurgesteld in zijn, heb je je dag zo'n beetje gepland moet je 't toch weer omgooien.
Bij Jelle au aan de voet. Was hij daarna wel weer rad, na dat verstappen.

Sterkte met je rotdag Naaltje. Mocht je er iets over kwijt willen, pb staat open hoor. Mocht je het hier in het forum kwijt willen kan ook altijd mocht je niets kwijt willen kan ook :+

Ik wil wel in Brabant :j wonen maar manlief niet :n Ik vind het heen en weer rijden niet eens erg hoor. Kan dan gewoon direct met mijn paard aan de slag anders ben ik eerst alleen maar aan het opruimen en doen en dan ben ik vaak al zo moe dat ik eigenlijk geen puf of tijd meer heb om te gaan mennen. En dan al die tijd die ik nu kwijt ben met hooi/stro/voer halen -O- ben er echt even helemaal klaar mee. Ze hebben voor mij een nette prijs gemaakt, Freddy komt met Alwyn in een box, Snuit vindt het niet erg alleen te staan. Overdag komen ze met z'n drietjes buiten. Ze worden gewoon net zo goed verzorgd als Rizanta, dus ik heb dan daar geen omkijken meer naar / zorgen over. Heerlijk.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-03-11 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:35

@naaltje :(:) :(:)