Ik lees hier veel over de galop. Met sun zijn we al vrij snel gaan galopperen, maar nu eigenlijk pas sinds kort dat we ook werken aan de galop. Daar zijn we vorig jaar al wel mee begonnen, maar dat is er door tijdgebrek weer erg bij-in geschoten, dus nu laatst weer wat gaan oppakken. Toch was hij de basis van vorig jaar nog niet kwijt, en omdat hij wel lekker in training staat had hij ook echt de kracht om correct te galopperen. Wel een prachtig gezicht hoor, zo'n frummeltje in toch zo'n trotse en beheerste galop
Ik heb een drukke middag en avond vandaag. Om 2 uur komt mn vriendin, kunnen we Zoë nog even samen voor de kar knopen. Dan om 5 uur moet ik weer thuis zijn en de hond uitgelaten hebben, want dan komt de osteopaat voor haar en tussen 6 en half 7 staan mn broer en een vriend van hem voor de voordeur. Die komen eten en gewoon gezellig langs. (de vriendinnetjes zijn nog altijd niet terug van vakantie
)Nu dus eerst maar even zorgen dat mn huis een beetje aan kant komt.
Dan kan ik iedereen tenminste fatsoenlijk ontvangen, haha! Groetjes, Lacuna
(half 10 terug van de hondenschool, snel Zhora afzetten, zus oppikken en vertrekken, want om half 11 begint de film
)
dat was 'm weer ongeveer
maar dat werd toch langzamerhand beter. Toen stap gewaagd en naar de woonwijk (er liep iemand mee hoor). Daar bij drie woonerfjes en een trapveldje aan de slag gegaan. Was heel moeilijk om goed te doseren. Dan gaf ik bij wijze van weer te veel gas, dan trapte ik te hard op de rem, moet heel goed op beide leidsels druk houden in bochten anders neemt hij opeens een spurt (echt zo'n startschot
) enz. Eerst enorm met zijn hoofd in de lucht en rug weggedrukt
was geen gezicht. Maar met proberen rust erin te krijgen, rondjes draven, overgangen rijden, links om rechtsom, wisselen van woonerfje etc had ik hem toch zover dat hij op een gegeven moment echt keurig afgebogen in de goede stelling rond liep in een lekker drafje. Was echt trots op hem en op mij!
Moet maar eens langs een wagenbouwer met de vraag of hij breder gemaakt kan worden. Toch twijfel ik daar ook over of dat wel zo verstandig is. Maarja, kan hem wel gaan verkopen maar dan issie ook niets meer waard omdat niemand hem wil hebben.
Vanavond nog DA erbij gehad. Hij staat nauwelijks op dat ene beentje. Morgen laat ik foto's maken. DA vermoedt iets met meniscus / knie / rolkam. Ik was er al heel bang dat het dus de knie was want van de week liep hij een paar keer ook heel ongemakkelijk. Het lijkt op een losse knie, maar dat is het dus niet.
oooooh wat vervelend voor jullie! sterkte, en hopelijk is het niets ernstigs uiteindelijk want dit verdienen jullie echt niet hoor