[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:38

Dat snap ik Janouk. Ik moet ook echt lachen om hoe je het promoot.
Dat headshaken is ook afschuwelijk, maar er zijn zo veel oorzaken......... Zoeken, testen en afstrepen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:56

Hey Belker, ik heb je kar al geliked op fb haha. Gaaf ding hoor en een Kelders wagen ga je geen spijt van krijgen.
Kun je mij een website geven Janouk?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:14

Ben ook positief over cranio sacraal. :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:32

Ik ook heeft Ollie toen enorm geholpen die had zulke gevoelige oren kon haar niet eens aaien is helemaal goed gekomen :j
Super gave wagen echt heel mooi _/-\o_

Ja de gasten zijn uiteindelijk gearriveerd :+ daarna direct naar de poowns gegaan en zo'n heerlijk middagje gehad <3 met Piet lekker gemend in de bak, nu ook voltes gedraafd -:) en daarna op de weg paar keer stukje heen en weer gedraafd. Hij luistert ontzettend goed zowel op draf als op commando hoho en halt (niet onbelangrijk :P ).
Daarna zo heerlijk gewerkt met Ber, ze doet het zo geweldig wat ben ik trots op die pony. Ze staat nu keurig stil met erop en eraf stappen, stapt super relaxed door de bak. Was vandaag gewoon ontroerd als je weet waar die pony vandaan is gekomen wat een weg ze heeft afgelegd echt niet normaal. Was wel zonder zadel alleen met halstertje en neckrope want het slot van de zadelkamer was niet open te krijgen :+ maar misschien maar goed ook anders had ik niet zo lekker op haar gezeten :*
Ben helemaal blij :+: :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:11

belker wat een onwijze gave wagen heb je, veel veilige kilometers ermee *\o/*
over cranio sacraal heb ik op de eper4daagse een lezing gevolgd,erg intressant dat het vanaf tongbeen tot staartwortel centraal met elkaar staat,zou sunrise ook wel goeddoen zo'n behandeling,ben nog in overweging

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:45

HT als je wilt, kan je het combineren met een behandeling van Meneer Anton. Dan is ze hier toch in Hoofddorp. Ik stuur je de gegevens Roos via facebook (ze heeft geen site, welfb,), kijk maar of het wat voor je is.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:50

Ze heeft ook gewoon een website hoor. Link staat op haar fb.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:15

Wat een prachtige wagen. Heel veel mooie ritten toegewenst. Hier geen ervaring met cranio sacraal, maar het klinkt positief allemaal.

Wij gaan een dagje regiokampioenschappen doen. Fijne dag allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:25

Prachtige stoere wagen.
Tine, en andere wedstrijdgangers, veel succes.

gedoe in de wereld,..is vreselijk....Janouk en vhu, gelukkig zijn jullie familie en vrienden in orde.

Mijn gedachten zijn vandaag bij iemand die dat heel goed kan gebruiken,..tegenslag na tegenslag.....Brand een kaarsje voor haar vandaag, en ik blijf aan haar denken.....ook dichtbij huis is soms erg veel ellende....voor ons niet voor te stellen.
ken je iemand die het goed kan gebruiken....Brand aub een kaarsje.... :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:40

Succes vandaag Tine!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:10

Veel succes voor de wedstrijdrijders!

Gisteren een mini-schriktraining gedaan. Zolang Nova nog niet onder zadel is, is dit uitermate nuttig. We hebben vooraf eerst een paar minuten bij de linten gestaan (die toen nog wapperden) en paard maar blazen en bevriezen. Vervolgens deed L een rondje met de shet, met haar eigen 2 paarden en toen met mijn mieperd.

Schriktraining les 1 :D :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende keer de rookbommen en fakkels _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:13

Heel veel succes Tine go go go *\o/*

Biancacoo :(:)

Vandaag nog full house in ons B&B en dan zijn we paar dagen vrij :D dan volgende week nog een week knallen en dan zijn we een maand vrij yeah *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:37

Leuke foto's Gem.
Vhu. Lekker bijna vakantie !

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:46

Succes Tine

Leuke bezigheid Gem. Mooie oefening voor zo een jonkie.

Lekker VHU. Nog ff doorbijten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:11

He Gem heb je geen blond haar meer :o? doet ze toch heel braaf over het zeil =:) mijn ervaring bij vorige stalbaas is dat zo'n kinderspeelplaatsje bij goede bezetting ook een uitstekende voorbereiding is voor van alles :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:14

Ik sta áchter de camera, vhu :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:22

Even kort want zo weer aan de slag. Eerste proef ging super. 64, 75 % en voorlopig eerste. Zometeen finale rijden. spannend!

Ik denk dagelijks aan 1 iemand die het heel moeilijk. Zonder kaars maar dat maakt niet zo uit. Wat hebben wij dan een mooi en goed leven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:56

Goed zeg tine. .ik duim !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:21

Yes *\o/* *\o/* *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:28

Wauw, wat knap Tine! Succes strakjes! Knap kind :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:46

Tine, Gefeliciteerd

Gem, mooie basis krijgen jullie zo,...Nova is schitterend. <3

de kaars aansteken, staat voor mij als symbool van het sturen van kracht, medeleven en hoop......voor sommige mensen dus best belangrijk symbool...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:16

Bianca: ik zeg ook niet dat het niet belangrijk is. Maar voor mij is het niet belangrijk. Ik denk dagelijks aan die persoon, maar voor mij heeft die kaars geen toegevoegde waarde. Dat wil uiteraard niet zeggen dat dat voor anderen ook zo is! Wellicht heeft dat ook te maken met wel/niet katholieke achtergrond

Gem: dat is heerlijk werk en zeker met een nieuw paard ideaal om vertrouwensband op te bouwen. Zo kun je ook grond en loswerk van bijv Emiel Voest gaan doen. Ik vind (maar goed, dat hoeft een ander dus niet zo te vinden!) dat erg fijn kennismaken. Wat is het toch een leuk dier.

VHU: nu nog druk maar binnenkort even lekker een maandje rust. Nou ja, dat zal wel weer opgevuld gaan worden met andere dingen haha

Tja, wat moet je schrijven als je MEGA SUPER TROTS bent.
Patrick is vandaag met Samoerai in de M1/M2 categorie C Regiokampioen Groningen geworden. Zo trots, met zijn 10 jaar tegen 17-jarige dames. Wat hebben ze samen in korte tijd een enorme groei gemaakt. In de eerste proef reed hij 64,75% met als commentaar: "Heel mooi beeld om naar te kijken, wat heb jij je pony lekker aan het swingen!" Met die score stond hij op de voorlopige 1e plaats.
In de tweede proef zetten ze samen weer een heel mooie proef neer, deze keer goed voor 68,67%. En ook dat was een eerste plaats. Uiteindelijk met 66,71% en ruim 3% verschil kampioen geworden.

En speciaal voor Ava nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 16-07-16 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:16

Tine, gefeliciteerd!

Biancacoo, ik heb ook nogal eens een kaarsje opstaan. Twee maanden terug nog voor mijn neef en inmiddels is Bor (zijn lotgenoot in EB) ook overleden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:17

Ik leef nog hoor. Druk met van alles en nog wat.
Vorige week keuring gehad van de dressuur veulen. Netjes een 1e premie. Net niet door naar de CK maar dat hadden we al gedacht. Ik weet zeker dat hij uitgeroeid tot een super mooi sportpaard maar is nu nog iets te grof. Mag chiquer zeg maar.
Vandaag is op het NK dressuur Diederik van silfhout kampioen ZZ zwaar geworden met de hengst Expression. En daar is onze Zirola nu drachtig van. Heel blij mee.

Nu weer druk want as vrijdag moeten we met onze 3 jarige Iantha naar de keuring in Tolbert.
We hopen dat ze ster word dan word haar moeder Viantha Preferent. Altijd leuk.
Vorig jaar was Iantha 8e van Nederland als 2 jarige. Kunnen sommige van jullie vast nog wel herinneren. Ze is een vos met bles en zonder wit aan de benen helaas. Heel sensible. Ze is een Patijn x Marvel.

Met db gaat het goed. Ik wilde afgelopen week hem weer voor het eerst voor de wagen doen maar ze hadden hier een soort zwarte cross in het klein. Leek me geen goed plan en nu had ik het idee voor morgen. Trapt hij er gisteren een ijzer af. Weer geen goed idee. Eerst de 26 ste naar de hoefsmid dus. Ondertussen longeren we vrolijk door. Het gaat goed.

Ikke is ook goed herstelt. Helaas nog altijd binnen bij gebrek aan gras. Maar kan hij mooi Iantha gezelschap houden.

Verder druk met werk, geef veel voeradvies de laatste tijd. Blijft erg leuk werk. Zeker als er tevreden paarden eigenaren zijn. Daar word ik blij van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:58

Gem,...Zo rot :(:)
Baudyh, wauw, lekker druk ! Fijn dat alles goed gaat ! Ben je gewend aan je pols brace ?

M'n vriendin is onlangs in binnenmanege ook van haar jonge paard gevallen...leek mee te vallen...nu duidelijkheid..Zij zal nooit meer lopen.....dwarslaesie. .. |( en een zoontje van 2,5 jaar...