[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:06

Het is ook onwijs koud.. Hopen dat ik straks nog kan sturen met dubbelspan en dat mijn handen niet bevroren zijn. :brr:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 11:07

Ohh VHU moet nog reageren op "jouw" Ollie, leuk dat ze het zo goed doet met de lijnen tot nu toe! En je zilco-tuig, wow!!! Hopelijk biedt dit paardje je de komende jaren alle paardenplezier

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:06

Ollie1 schreef:
@Smikkel, :(:) hopelijk voel je je snel weer beter....

Ik heb morgen echt heel veel zin om naar mennen in Mokkum te gaan en te meteen met een aantal bokkers en Poeltje aan te moedigen *\%/* . Ik rijd mee met Fam. De Groot, daar dochterlief ook 1 van de deelnemers is.

Ik zie je morgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:08

veel succes vandaag.
zoontje mag bij het andere zwembad op les komen, waarschijnlijk is er binnen 2 weken plek. dus dat is geregeld.
nu de andere zwemles afzeggen....hmmm, dat vind ik altijd moeilijk.. ^) hoe ga je zoiets netjes omschrijven....

manlief was de ijsbaan aan het vegen met machine...maar toen ik thuis kwam stonden er verzopen laarzen en een helemaal natte spijkerbroek e.d...dus...die is met machine door het ijs gezakt...hopen dat ze die zware veegmachine nog eruit gekregen hebben...
en ik hoop niet dat hij zo met die natte kleding in mijn nieuwe auto is gaan zitten..zonder iets onder zijn gat te leggen.. }:) want ik vraag mij af hoe hij anders thuis is gekomen....als hij dat wel gedaan heeft....dan is het huis straks erg klein... >;)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:47

:wave:

thx voor de reacties :)

hier ook brrrr....

iedereen suc6 en veel plezier ven het wekend!

wie had er nou nog tuig te koop? zoek nog voor indy (de haf op de foto) die van wish past niet :+ te smal in de schoft rest past redelijk dus denk een cob/pony maat

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:19

Hi there!

Nou als mensen met dit weer buiten gaan mennen zijn ze buitenaards :brr:
Met Ollie en twee stalgenoten flinke wandeling gemaakt heerlijk. Toen bleef ik nog wel warm. Daarna toch maar tuig passen, ging ook goed, staat haar mooi <3 ook even wat mee heen en weer gestapt want ze vond staartriempje wel wat vreemd. Maar dat was maar even.
Hoofdstelletje van Zilco is wel poepchique *D maar frontriem en neusriem is te kort, dus eens kijken of ik dat anders kan krijgen, vind hem wel erg mooi. Andere hoofdstelletje moet ik nog even passen maar denk dat dat wel past, is net iets groter.
Blondie alleen maar aai over haar bol gegeven. Wilde naar huis kreeg het zo koud :brr:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:40

goedemiddag

wij hebben gister avond een show gegeven op de tuigpaardenavond van paard 2013..
volgens ons was het super geslaagd.. nog nooit zo hard gereden in een show..
de foto's even in een linkje omdat ik ze van af de site niet gekoipeerd krijg.

pas de deux van donderdagavond
http://www.fotowvd.nl/-/galleries/paard-2012/donderdag-17-januari-2013/-/medias/7ed00d0e-60ec-11e2-8865-d93173c76185-paard-2013

iemand uit het publiek mee op de kar
http://www.fotowvd.nl/-/galleries/paard-2012/vrijdag-18-januari-2013/-/medias/a2ce652a-61c3-11e2-a450-5bb64c71ebfb-paard-2013-tiugpaarden

actie foto van de show van vrijdag avond..
http://www.fotowvd.nl/-/galleries/paard-2012/vrijdag-18-januari-2013/-/medias/83fa2c10-61c3-11e2-9ed2-2f2251b06e32-paard-2013-tiugpaarden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:46

Jongens, wat een kou :brr: :brr: :brr:

Lanouska: mooie foto's. Vooral met pas de deux, erg gaaf. Zie dat jullie helemaal geen cap op hebben. Vind je dat niet link?
VHU: lekker gewandeld.
Bianca: fijn dat zwemmen goed ging. En man door het ijs gezakt :brr: Je auto droog gebleven?
Poeltje: heel veel succes morgen en alle anderen natuurlijk heel veel plezier.
Smickey: :wave: enb :(:)

Vanmorgen dus op wedstrijd. Had stiekum toch wel gehoopt op 1 wp per proef. Maar eerste proef was Thabor erg stout. Manlief stond aan de zijkant tussen de B en M, in een deuropening. Dat was reuze gevaarlijk, aldus Thabor. Dus bijvoorbeeld bij het halsstrekken op de volte bij C ging hij er ineens in volle galop vandoor. Voor je dan je teugels weer goed hebt....Iedere keer dat ik langs de deuropening moest was het geklier. -:(- }:) _-:( Stom beest. Zijn al zo vaak langs die deur gelopen, oke, manlief stond er dan niet, maar toch.... Ik was echt erg teleurgesteld in Thabor. Dit had ik echt niet verwacht, tenminste niet bij een thuiswedstrijd. Vorige week is hij ook langs die deur gegaan. Ik had dus bijzonder weinig zin om nog de tweede proef te rijden. Die ging gelukkig wel beter. Alleen 1x verkeerd aangesprongen, maar dat snel hersteld.
Voor de eerste proef had ik toch nog 171 punten, terwijl daar een 3, 3 4-en en heel wat 5-en in zaten. Erg mild gejureerd, had veel lagere punten verwacht.Als commentaar kreeg ik: paard is fijn in de aanleuning (stond er 2x op zelfs), probeer nog wat meer te werken aan de basis. Jammer van de spanning.
Voor de tweede proef had ik 183 punten (jurylid is oude bereider van Rembrand) Als commentaar: Heel sympathiek voorgesteld.

Enige wat ik kan bedenken waarom hij zo deed is dat hij de afgelopen week ander voer heeft gekregen, dat van Amerigo (pavo sportsfit) ipv zijn eigen (pavo natures best, is zonder haver) Zijn eigen voer was nl uitverkocht, beestje moest toch wat eten... En misschien nog de kou, alhoewel hij daar toch na afgelopen dagen wel aan gewend zou moeten zijn. Maar goed, manlief heeft vanmorgen weer voorraad voer gehaald. Over 2 weken heb ik weer een wedstrijd, maar dan op vreemd terrein. Ben wel heel benieuwd hoe dat dan zal gaan.

Ik zou de andere twee nu moeten gaan longeren, maar vind het voor mezelf en voor de paarden veel te koud, dus maar weer een dagje vrij.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:51

@ tine nee valt mee.. 100 % vertrouwen in harry. en de wagen drift en slingert wel maar 'hapt' niet

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:54

Ok, zag laatst filmpje van IJsbrand Chardon die omging, dat gaat met zo'n snelheid, vond dat nogal eng. Maar ja, ben dan ook nogal een watje he? :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:56

wij gingen ook wel erg hard hoor.. toen wij een ererondje deden kwam er al een trekkertje binnen om te slepen (was nodig) en die haalde wij aan de buitenkant in :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:30

Poeltje: hoe is je "warming up" gegaan? Koud waarschijnlijk :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:46

@Lanouska, gave foto's en vooral die pas de deux (ik blijf toch een dressuurprikker :o )
@Tine, weer een leermomentje... maar toch super gefeliciteerd met je winstpuntje :j
@Biancacoo, en ? manlief toch 'nat' in jouw toet naar huis gekomen ?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:04

@ ollie.. dressuur blijft de basis... Gister in de show vanuit galop stilstaan en achterwaarts .. moet kunnen toch.. in de pas de deux was het rijpaard de arabo dekhengst waterspoon

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:06

Dat is helemaal waar... hoe beter je dressuur des te beter je kunt schakelen en korter kunt wenden in de hindernissen _/-\o_

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:07

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:37

Ik denk nie dat nieuwe peerdie (voor zover die er dan is) dan al zover is :+ , maar het lijkt me een leuk evenement :j .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:02

tine een explosieve thabor :=

biancacoo zoontje naar nieuwe zwemles :)

smikkel last van griep en zwangerschapskwaaltjes :(:)

Vandaag m'n wagen ''uitgezwaaid'' :) Pap heeft 'm naar zijn nieuwe baasje gebracht vandaag :)
En vanmiddag nog gesleet met Dids :) De ouders van zijn vorige eigenaar kwamen nog. Met hun kleindochter. Hebben ook gesleet uiteraard! :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:01

Mijn man is op zijn nog droge jas zittend nader huis gereden, stoel is nog droog gelukkig.
Frensie, de "soep" is water met wat stukjes vlees erin, dit krijgen ze anderhalf a twee uur voor het trainen om alle afvalstoffen sneller uit hun lichaam te krijgen, zodat ze een beter uithoudingsvermogen hebben.
Niet te veel vlees, enkel om het water een lekkere smaak te geven, anders gaan ze niet zo maar een halve liter water op drinken,
Lanouska lekker bezig met de paarden dus, hoe gaat het met beleren onder het zadel.nog iets kunnen doen ?
Tine, mooie oefening zo'n wedstrijd mast balen als het niet loopt zoals je hoopt, hij heeft wel ervaring op gedaan.

Morgen heel kort even met de hondjes trainen, maar eerst een goede nacht allemaal.
Oh ja, vhu, mooie foto van olly op fb.
Aks, nog een keer gesleed,.....super gaaf.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:08

@ bianca alles staat stil.. alles bevroren..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:04

Het Trail Team heeft voortaan een apart mailadres voor alle aanmelders en inschrijvingen voor de jaarlijkse benefiet dagen!!!

inschrijvenbenefiet@outlook.com

*inschrijven voor dressuur
*inschrijven voor springen
*inschrijven voor kurr op muziek
*inschrijven voor puzzelrit, vaardigheid en marathon.

groetjes,
Het Trail Team.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:22

Pffff, wanneer gaat die duivel eens op ander hoopje schijten? De DA is weer onderweg voor Brutus staat heel debiel te doen met zijn kaken en kan slecht eten.. net Hellendoorn gebeld maar het lijkt of de plug scheef zit of er uit komt of is gekomen....

Wordt weer :$ :$ :$ :') leuk weekend-tarief :o
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 19-01-13 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:24

He verdorie, sterkte Oll....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:28

he snert ollie...ik duim dat het beter uitpakt dan het nu lijkt..
:(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:41

Ollie1 schreef:
Misschien nog mensen die het leuk vinden om mee te doen met de kur ?

Dennis , Janouk, Tine, Maisie en wie ik vergeten ben ???
http://www.hoefnet.nl/home/site/nieuws/try-out-kur-op-muziek-voor-menners-heeft-nog-ruimte

Janouk haar baasjes liggen in zwembroek, compleet met snorkel in de Caraïbische zee bij Aruba dan. Tsja, je moet keuzes maken in het leven.
Je mag Janouk wel lenen hoor als je een tweede kur wil doen: ik waarschuw je wel; ze vinden haar daar ongeschikt :+
Laatst bijgewerkt door janouk op 19-01-13 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt