[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:07

leuk VHU, betekent toch dat je het goed doet :D
lekker pizza! :9 eten wij morgen, zelfgemaakte :D

Dids had vast door dat ik al veel te actief was vandaag inderdaad, maar ik wist ook gewoon niet meer hoe ik moest zitten en hoe het moest voelen en... := zucht ik ben geen ruiter hoor...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:15

Meid je moest eens weten hoe vaak ik wel niet denk dat ik niet meer kan zitten & rijden }:0
Vandaag ook weer, had ik weer zo'n last van dat wapperbeen van mij (mijn zwakke been, kan ik zo moeilijk/niet aanleggen) >;) :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:28

bij mij wapperde alles joh :') m'n rug m'n kop ik weet niet wat ik aan het doen was :') _O-
maar dan vind ik het oneerlijk om verder te vragen aan dids, want ik doe het dan fout, maar weet nog niet zo best hoe ik dat moet oplossen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:37

Naaltje als een soort waslijn :+
Als ik zo'n wapperbui heb ga ik gewoon heel veel stappen, weet niet of dat nog een idee is? Vandaag ook op een gegeven moment gaan stappen, ontspannen, proberen paard te voelen, goede aanleuning maken en daar ging ze, opeens lukte het weer.
Maar kan me ook voorstellen dat je er gewoon afstapt hoor, jij voelt dat het beste aan :j

Vanochtend trouwens gewoon het B-stangetje van Snuit bij Alwyn erin gedaan. Alwyn kon dat vorig jaar helemaal niet aan, helemaal in de stress. Maar hij was de laatste tijd ook nogal wiebelig op zijn trensje. Peter zei dat zo'n vast stangetje, beetje hoog opgehangen veel minder druk geeft op de lagen dan een trensje, dus dat ik het gewoon nog eens moest proberen. En jawel, Alwyn liep heel rustig met zijn hoofd, mooi afgebogen. Dus we gaan gewoon verder met stangetje.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:39

ik voel het in stap al niet eens wat ik moet doen :o zelfs daarin wapper ik...
heb wat gestapt, op beide handen een galopje gemaakt en toen waren we klaar :')

Bstangetjes zijn fijne bitjes volgens mij, lekker licht te houden :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:49

Heb je toch even wat gedaan toch?

Vind het dan wel vakmanschap he, ik had dat B stangetje bij Alwyn de 1e keer volgens mij gewoon te laag hangen, even wat hoger en klaar. Blijkbaar kom ik daar dan zelf niet op :+
Had ik ook bij Hanemaaijer, de stalhouderij waar ik heb gelest. Kwamen we een keer aan met Snuit, ik vond het tuig toch niet goed zitten, had er al zoveel aan versteld. Hij zet de broek een gaatje hoger, sjort wat links en rechts en.... het zit :+
Goede instructie is goud waard, daar ben ik ondertussen wel achter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:11

Wapperlijf, heb ik hier ook heel vaak. Ga dan maar oefeningen in stap doen, travers, wijken, keertwendingen. Wordt mijn paard toch soepel en zit ik hem niet in de weg. Ik wil er morgen weer eens op gaan zitten, maar zal denk ik (slaap al hele week slecht) weinig anders doen dan stappen. Is niet anders, maar heb ik hem toch even gevoeld. Mennen ging gisteren ook niet fijn, en dat is meer werk voor ik aan de slag kan. Dus toch maar even zadel erop.
Paarden voelen zo goed aan of je moe bent of niet.

Goede instructie is inderdaad goud waard. Ben daarom ook heel blij dat ik 2 heel fijne instructeurs heb.

Tallechie, ik kan wel zeggen dat ik je kom helpen, maar dat lukt helaas gewoon echt niet. Daarvoor woon je te ver weg. Wel fijn dat je ouders langskomen. En ik denk idd dat je vriend nu ook niet blij is dat hij ver weg werkt. Goed luisteren naar de artsen en niets doen. Ook niet op momenten dat je je beter voelt. Is nog maar een paar weken, dus lui op de bank, tv kijken, hier kletsen enzo.

VHU: spannend dat gesprek. Idd misschien net wat je nodig hebt. Staat op AR ook topic over bitten. Interessant. Ik hou het toch maar gewoon op de liverpool. Dat werkt hier gewoon fijn. Zoals jullie school klinkt me veel logischer. Nu is dit wel een kleine school (80 leerlingen) maar toch... Ik heb er gewoon recht op. Of het nu is omdat ik werk of om iets anders. Tuurlijk haal ik hem liever naar huis, maar ik moet ook slapen. En dat kan alleen maar op de dagen dat hij kan overblijven, en op de dinsdag als zoon zelf ook gaat slapen. Gelukkig gaat hij morgen uit school bij een vriendje spelen, dus kan ik morgen ook lekker :Z Wat is Alwyn een braverd zeg!!

Naaltje wat een eind :wow:

SL: morgen een zadel passen. Ben benieuwd

Biancacoo: zo sneu als ze zo ziek zijn he? Hoop dat het inmiddels beter gaat met hem.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:25

Allemaal lekker bezig geweest met de paardjes !! ik ben jaloers .... :o

Tallechie heeft bank-bed arrest, en mag niks meer doen.....
Onvrijwillige ruststraf !! Duim voor je !! :j
Succes meid, laat je lekker verwennen.
Jammer dat je vriend verder weg moet voor zijn werk, maar ja .... het is nog af te rijden !!

Zoontje is nog niks beter, gelukkig houd hij zijn drinken binnen !! dat vind ik eerst het allerbelangrijkste !!
Hij is als een blok in slaap gevallen

Vandaag lekker het huis aan kant gemaakt, alle was gedaan, nu morgen nog strijken enzo ! :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:31

goedenavond!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:57

Goedenavond,

Ben net thuis van een lange beursdag en een ziekenhuis bezoek %) . Mijn lieve (schoon) mama heeft K met uitzaaïngen en heeft sinds maandag ontzettende pijnen. Nu ligt ze al 2 dagen in het ziekenhuis. Hopelijk komt ze toch weer snel naar huis want ik krijg de bibbers van ziekenhuizen daar mijn moeder ook aan die ziekte is overleden toen ik 18 was.

@Tallechie :(:) hopelijk kun je het nog even 'ophouden' met niet al te veel harde buiken....
@VHU, wel fijn dat Peter aangeboden heeft om een oplossing te zoeken voor je pony's +:)+
@Bianco, beterschap voor je zoontje :(:)
@Naaltje, jij bent goed bezig geweest, écht sportief +:)+
@SL: spannend morgen een zadeltje passen en kopen, ik ben benieuwd...

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:17

Ollie1 Heel veel sterkte!! :(:) Y;(

Volgens mij is dit een Zieke en luizen topic hoor.. Heel veel mensjes hier die ziek zijn of een dierbare die ziek is. Ik lig ook al sinds maandag ziek op bed. Dit topic moet leuk zijn he :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:23

een :(:) voor ollie! :(:)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:28

Hier ben ik ook weer.
Veel beterschap voor al onze dierbaren, veel sterkte voor de familie en vrienden.
Speciaal voor Tallechie nog een dikke knuffel. Hou je maar rustig en laat je maar in de watten leggen door je vriend en je famillie.

Was vandaag in Duitsland en we zagen vanop de autostrade een groot boord met een logo met een paard. Ik was benieuwd wat het was, en we zijn er gestopt. Was echt onder de indruk van de omvang van die paardenwinkel. Kramer (met puntjes op de a). Alleen een mestboy gekocht. Maar als we nog eens naar Duitsland gaan neem ik wel men voorzorgen (de nodige maten opnemen bij pony lief)

Morgen Petra inspannen en de rest van de dag weide onderhoud:mestruimen met de nieuwe mestboy en men oudemesthoop in de weide verspreiden. Ik ga dus stikdood zijn s'avonds.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:34

Ollie sterkte meid, dat zijn zware tijden, hoop voor jullie dat ze toch weer naar huis kan al is het voor even :(:)

Citaat:
Dit topic moet leuk zijn he

Is het ook :j We peppen elkaar gewoon weer op hoor ;)
Maar het lijkt inderdaad wel of die griep, hoofdpijn of luis besmettelijk is door het toetsenbord heen af en toe :+

Tine, 'goed' om te horen dat jij dan ook gewoon heel veel stapt. Ik kan het ook niet met er extra tegenaan rijden dan soepel en licht krijgen bij Rizanta, daar is ze veel te groot en sterk voor (en ik dus te ielig :+ ). Als ik ga stappen en dan veel buiging/ licht houden/doorstappen voel ik haar langzamerhand naar m'n hand toekomen, licht worden en als ik dan aandraaf / galoppeer is ze er opeens wel. Denk dat als er een echte goede ruiter op haar zou stappen die er veel meer uit zou kunnen halen maar goed, daar gaat het bij mij ook niet om hoor, ik wil gewoon lekker rijden en genieten dat ik weer op een paardenrug zit :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:49

Dank jullie allemaal.

Tine heel lief bedoeld, maar afstand is inderdaad te ver weg.

Mijn ouders zijn net weg. Die staan standby, alleen die moeten een half uur rijden voordat ze bij mij zijn en dan moeten we nog 20 minuten naar het ziekenhuis. Mijn schoonvader staat standby, die woont op 5 min afstand en een vriendin staat standby maar die is zelf ook zwanger. O ja en stal eigenaar wilde ook wel mee. Die is in een kwartier bij me

Ik ga even douchen, paracetamol nemen en dan lekker slapen. Tot morgen

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:50

Jeetje Tallechie, rustig aan dan maar... Veel tv kijken en je niet te druk maken.

Zieke vrienden, familie enz.. je hoort het veel weer op het moment, zowel de griep als K. Beterschap/sterkte allemaal!

VHU: Wel fijn als je de pony's tijdelijk ergens anders onder kunt brengen. Dan kan je met het mooie weer op komst weer fijn verder trainen zonder al die overlast van al dat werkverkeer.

SL: Gaat morgen lekker shoppen. Ik ben jaloers..:P

Vandaag weer stukje met Sanne (langharige fjord nr 3 in dit topic) gereden. Ze was al even niet mee geweest en had een hoop te hinneken (lees schreeuwen) onderweg. De pony's op stal (waaronder die van mij _-:( ) schreeuwen dan terug... }> Tis net of ik een of andere mega wilde hengst onder mn kont heb dan.. mafketel. }:0 Ook veel gestapt, want mijn lijfje wil op het moment ook niet zo en ik rijd dan zonder zadel.. maar goed, ze was uiteindelijk wel lekker ontspannen.

Eef is morgen weer aan de beurt.. gaan we naar mn trainingsveld... ~~}>

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:51

Kreamer is inderdaad een mooie leuke winkel. Ik heb vandaag net toevallig de nieuwe catalogus binnengekregen en morgenochtend ga ik deze bekijken onder het genot van een bakkie :9k

b485 schreef:
Hier ben ik ook weer.
Veel beterschap voor al onze dierbaren, veel sterkte voor de familie en vrienden.
Speciaal voor Tallechie nog een dikke knuffel. Hou je maar rustig en laat je maar in de watten leggen door je vriend en je famillie.

Was vandaag in Duitsland en we zagen vanop de autostrade een groot boord met een logo met een paard. Ik was benieuwd wat het was, en we zijn er gestopt. Was echt onder de indruk van de omvang van die paardenwinkel. Kramer (met puntjes op de a). Alleen een mestboy gekocht. Maar als we nog eens naar Duitsland gaan neem ik wel men voorzorgen (de nodige maten opnemen bij pony lief)

Morgen Petra inspannen en de rest van de dag weide onderhoud:mestruimen met de nieuwe mestboy en men oudemesthoop in de weide verspreiden. Ik ga dus stikdood zijn s'avonds.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:57

@ tallechie sterkte ermee !!!!!!

@ VHU lekker gereden. B-stang en bokkenbit daar heb ik die van mij mee beleerd. Ik vind idd bij veel mensen het
bit snel laag hangen dan gaan ze soms ook kantelen bij druk op de leidsels. Hang die van mij ook vaak hoger.

@ ollie sterkte ermee !!! Hier gelukkig geen zieken en ook geen luizen pony's.

Kramer ken ik niet hebben ze daar ook menspul? Ben nog steeds op zoek naar een mooi kunststof bruin tuig.

Heb verder weinig te melden ben niet naar de pony's geweest maar naar de stad moest nog een paar
dingetjes hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:20

Citaat:
m'n oudemesthoop in de weide verspreiden. Ik ga dus stikdood zijn s'avonds.

Da's inderdaad een mega-klus. Onze mesthoop is ook nogal aan het uitdijen momenteel }:0 Tot nu toe was het altijd zo als ik dacht dat het teveel werd dat er wel iemand van de tuintjes langskwam die weer wat meenam, maar het is steeds zo koud dat er niemand langskomt....Vanochtend wat in plastic zakken gedaan om mee te nemen hier naar de schooltuin. Alleen heb ik natuurlijk geen zin om zo de hele mesthoop te gaan verplaatsen -O- Als je het verspreid op het weiland eten ze daar dan wel weer het gras? Want ik dacht ook al dat ik het anders wel wat over de wei kan verspreiden alleen als ze ergens poepen, ook al ruim ik het op, er zijn toch plekken op de wei waar ze niet eten, hoe is dat bij jullie? Of is het zo dat als je het goed uitharkt dat ze daar dan wel eten?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:42

Goedemorgen

Mest rij ik (nou ja, man) met tractor en mestverspreider uit over landbouwgrond van buurman, dus dat probleem heb ik niet.

Kramer ken ik niet.

Ollie: sterkte

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:48

als je het sleept over je wei eten ze daar (even) niet. Diddle heeft daar schijt ( :') ) aan, als er een pluk gras naast een mesthoop staat vreet die hem echt wel op :))

goeiemorgen.. Las over een langharige fjordin met hengstenallures ;) :))

Ik ben helemaal gaar, m'n rug en nek doen heel veel pijn, maar dat komt van het fietsen...
Toch vandaag weer met de fiets naar stal, en vanavond mezelf maar entertainen op een of andere manier, m'n ventje gaat carnavallen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:52

Goedemorgen,

Bij ons wordt de mest weggehaald en bij een boer op het land verspreid. Wij krijgen zelf een ander soort mest en dat wordt geinjecteerd.

Kreamer ken ik niet. Bitten heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. Naaltje spierpijn van het fietsen, sterkte. Een aantal lekker gereden.

Ik heb vannacht goed geslapen. Lag om 2130 op bed en sliep al rond 2200 uur. Vanaf 5 uur liggen draaien, maar ben wel uitgerust.

Iedereen vandaag veel plezier met wat jullie gaan doen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:04

Goedemorgen allemaal.

Tallechie, fijn te lezen dat je goed geslapen hebt !! en lekker thuis in je eigen bed !! *\o/*

Zoontje is aan het kletsen en babbelen maar ligt nog in zijn bedje, ik hoor hem door de babyfoon :o Maar zo te horen voelt hij zich redelijk, om 3 uur vannacht en 7 uur vanmorgen had hij nog hoge koorts, dus zal zo eens naar hem toe gaan.
Ben al blij dat hij lekker BOOB DE BAAAAUUUUUWERRRR aan het zingen is in zijn bedje, leuke wekker toch ?? :j

Ollie :(:) !! kun je wel gebruiken, en Kim ook :(:) want je ligt ziek op bed ?? al iets beter ??

Vanavond ga ik kijken in Bronneger, daar is een clinicavond van Leo Kraaijenbrink ??
Lijkt me wel even leuk om te zien, even afleiding !!

Verder vandaag lekker thuis met koortsige zoontje, dus ga me wel vermaken, lekker verven en tekenen en kleien e.d. :+

Onze mest ?? ( nou ja.... van de peerdjes >;) )tja, die wil ik niet op ons eigen land hebben, ivm wormbesmetting van je eigen paardjes die je dan weer op je eigen land terug brengt, ik heb heel wat verschillende paarden gehad, en ook "opknappers" en veel veulens met wormen e.d. die dan als ze gezond waren en beleerd, weer een nieuw thuis kregen, dus onze mest ligt mooi te composteren, en .........ligt daar best tot nu toe, en anders genoeg akkerbouwers om ons heen waar het misschien eens naar toe kan. :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:05

Bianca wat voor clinic is dat?

Leuke wekker bob de bouwer.
Gelukkig voelt zoontje zich al weer wat beter

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:10

Ollie :(:)
Tallechie-Heeft gelukkig lekker kunnen slapen,en heeft een hele brigade standby.
Biancacoo-Heerlijk als je Bob de Bouwer hoort,een goed teken.
B-stang rij ik Dandy ook mee,hier loopt hij het fijnste op.

Vandaag wordt Casper gereden onder het zadel,eens kijken wat hij gaat doen.
Vanavond naar Kraay praatje maken over een nieuwe wagen,offerte hebben we al,maar we willen proberen om de 2 span wagen ook erbij in te ruilen.

Iedereen veel plezier vandaag,