Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daarna in lichte regen toch gaan rijden. Ging heerlijk, zo'n lekker paard om mee door het bos te gaan. Daarna naar de pony's. Wilde met Alwyn en Snuit wandelen. Eerst Snuit gepakt, heel eind gelopen, hij stapt super lekker vlot door, allerlei enge dingen opgezocht (wagentje met zeil, speeltuin, bouwplaats, supermarkt, maar dat maakte allemaal geen indruk
) dus wandelen is geen straf. Maar ik was bijna weer bij stal, stond net bij mijn auto begon het me toch te stortregenen, niet normaal. Ik auto in, Snuit aan de lijn, paraplu gepakt (denk: hij zal dit toch wel gewend zijn) en plu omhoog. Hij ging er keurig met zijn hoofd onderstaan
. Was toch eigenlijk helemaal nat, behalve mijn hoofd (en die van Snuit
). Dus daarna maar naar huis
Fijn is dat he. Mijn instructeur is ook echt heel betrokken bij alles wat ik doe en dat geeft je soms net dat beetje extra steun dat je soms nodig hebt.Citaat:Jan belde gisteravond meteen weer op om te vragen hoe het was gegaan. Hij wilde even weten hoe blij ik was Gezegd dat ik vandaag weer wilde gaan rijden. Wel leuk dat hij zo betrokken is, vind het echt fijn.

Ik zou doodgraag een tweede pony willen en dan tweespan gaan rijden, maar ik denk dat ik mezelf (en mijn portemonnee) moet gaan pijn doen bij het kopen van een tweespan tuig
" Terwijl ik dan altijd tegen anderen zeg die deze opmerking geven: "Nee hoor, de aankoop is duur ja, maar voor de rest valt best goed mee
Er niet bij zeggend dat je voortdurend bezig blijft met aankopen
"
Een zooitje gemaakt van een laagje koekjes(gedrenkt in koude koffie), laagje pudding, laagje koekjes, laagje pudding, enz... Bovenop als afwerking hagelslag. Had het nooit eerder gemaakt, maar ik moet eerlijk zeggen dat het best wel lekker was
En de kids hebben zich geweldig geamuseerd, heb hen alles zelf laten doen, wat resulteert in...VEEL rotzooi
Er hing meer pudding op de tafel en op hun armen dan op de koekjes
IvysToeter schreef:rechtsom heb ik niet gegaloppeerd, dat blijft een klein probleempje...hij galoppeert dan elke keer verkeerd aan.
en als ik alleen ben kan ik niet zien of hij in de goede galop zit (of ik moet half naast mijn sulky gaan hangen en dan nog is het lastig)
). Lotje heeft 3x in het enkelspan gelopen en nu 1x in het 2span, is wel toe aan een galopje, maar is nu eerst gebleseerd, dus als ze weer mag eert weer 1 of 2x voordat we het galopje op pakken. Maar dat is een kind van haar moeder, net zo braaf en makkelijk.
).
) met hem train ik het veel aan de longe met bijzet.
tine10 schreef:Maar met pony ga ik echt nog niet galopperen. Middendraf gaat al heel spannend, moet er niet aan denken wat hij gaat doen als ik hem in galop zet. Nu loopt hij pas een jaar voor de kar, misschien dat dat scheelt?
dat ik met Alwyn in galop ben geweest is ook puur omdat hij dan op een veldje aan het draven is en keurig in een galopje valt. Dan laat ik het maar even gebeuren en neem hem daarna rustig terug. Ik spoor hem nog niet aan. Maar denk dat het er zo spelenderwijs wel inkomt. Voor dressuur is het natuurlijk helemaal niet nodig en als je veel over de weg ment is het toch wel handig als ze niet al te snel in galop gaan, draf is toch beter te beheersen / beter voor de hoeven/benen.
Swing je binnenshuis al mee? 
Meestal als het ergens in de straat is krijgen we bij voorbaat een fles wijn of iets anders aangeboden met het verzoek of we niet de politie willen bellen
Ach we nemen het op de koop toe, wonen nu eenmaal midden in de stad en zolang het niet elke dag is hebben we er geen moeite mee. Ik was vroeger net zo
) verder met Zaar. Heb tot nu toe nooit echt vreselijke dingen meegemaakt maar kan me heel goed voorstellen dat je even bij jezelf de juiste knoppen weer moet instellen / moet ontdekken dat je best goed kunt mennen!